pytanie jakie sa objawy zepsutej PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

No akurat dziś patrzę mróz mniejszy jakies w dzień -13 teraz -16 i wspomka działa normalnie bez oporów. Jednak duży mróz robi swoje nie ma co tu gadać, matki natury nie oszukamy :rotfl:
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
Awatar użytkownika
v00d00
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 18 maja 2013, o 09:49
VIN:
Lokalizacja: Łódź

Przekładnia, magiel?

Post autor: v00d00 »

Stary temat, ale powiem co i jak było i jest u mnie. Więc podobnie jak we wcześniejszych postach wyczytałem stukanie i pukanie na układzie kierowniczym (drążki i końcówki drążka w 100% ok) diagnoza luz na listwie -przekładnia. Oddałem do regeneracji zatem przekładnię -wymiana uszczelniaczy i ... efekt końcowy taki sam jak przed regeneracją. Domyślam się, że nie jest tylko u mnie tak, ale w pozycji gdy koła są skręcone w prawo bądź w lewo nie ma stukania. Zakładam, że listwa zębata przytarła się, wybiła czy coś takiego właśnie w pozycji centralnego położenia kierownicy. Pytanie co można z tym zrobić?? Spotkaliście się z czymś podobnym??
Byłem dzisiaj na szarpakach i zawieszenie jest okey zero luzu. Skąd te stuki zatem ?
Ostatnio zmieniony 11 cze 2013, o 15:44 przez v00d00, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 CDI 2148cm3 90kW 2004r (po lifcie) -kombiak
ASpik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 1 wrz 2013, o 18:12
VIN:
Lokalizacja: Zamosc

Post autor: ASpik »

Witam :hejka:
Mam maly problem, podczas szybkiej jazdy na prostej drodze auto plywa mi na dwie strony, slychac a nawet czuc w podlodze stuki podczas przejezdzania przez zakladki asfaltu lub czesto spotykane garby, stuki sa w momencie gdy oba przednie kola rownoczesnie przejezdzaja przez takie nierownosci...Bylem na szarpkach i nie wykazalo zadnych luzow, wahcze mam jeszcze fabryczne ale z tylu sa zapieczone tuleje i skrzypi na dolkach ale zadnych luzow. Jak sprawdzic maglownice? trzeba odkrecic drazki od piast? Czy mozliwe jest zeby wahacze nie mialy luzow a byly uszkodzone??
Mercedes-Benz c220cdi,2005r.Elegance
Patrz i Podziwiaj ale nie Dotykaj
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

ASpik pisze:wahcze mam jeszcze fabryczne ale z tylu sa zapieczone tuleje i skrzypi na dolkach ale zadnych luzow.
Zacznij od tego co jest namacalne. Ciężko wyczuć luzy na pływających tulejkach. Jak są zapieczone i skrzypią to po prostu wymień i zobaczysz wtedy. Mało prawdopodobne żeby maglownicę szlag trafił.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
ASpik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 1 wrz 2013, o 18:12
VIN:
Lokalizacja: Zamosc

Post autor: ASpik »

Mam taki zamiar wlasnie, sklrzypi tylko z tylu. Stuki na przejazdach przez garby czy zakladki drogi slychac tylko z przodu. Byc moze ze wlasnie tuleje z przodu sa sztywne nie pracuja tak jak trzeba, sam nie wiem czy to mozliwe :mysli: Mial ktos taki przypadeka?? brak luzow na wahaczach a jednak stukaly?? no i jeszcze auto plywa na dobrej drodze
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, o 22:25 przez ASpik, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz c220cdi,2005r.Elegance
Patrz i Podziwiaj ale nie Dotykaj
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

A gumy stabilizatora sprawdzałeś?
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

ASpik pisze: Jak sprawdzic maglownice?
Wejść pod auto na kanale, złapać za nią mocno i poruszać. Jeśli ma luz i puka do wymiany. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
art-fot
VIP
Posty: 82
Rejestracja: 4 lis 2011, o 20:50
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: art-fot »

ASpik pisze:Mam taki zamiar wlasnie, sklrzypi tylko z tylu. Stuki na przejazdach przez garby czy zakladki drogi slychac tylko z przodu. Byc moze ze wlasnie tuleje z przodu sa sztywne nie pracuja tak jak trzeba, sam nie wiem czy to mozliwe :mysli: Mial ktos taki przypadeka?? brak luzow na wahaczach a jednak stukaly?? no i jeszcze auto plywa na dobrej drodze
szukajaka by pomogła.

sprawdź z tyłu tuleje pływające (tuleje do wymiany), a w drugiej kolejności ręczny hamulec (czyszczenie układu lub wymiana zależy od zużycia). Najczęstsze bolączki skrzypienia z tyłu.

co do stuków zobacz jeszcze łożyska amorów z przodu i zmierz skuteczność tłumienia. Przekładnia na końcu
1,8 kompresor, C-200, ELEGANCE, 2002 163 KM, manual + LPG, WDB2030421A393344
ASpik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 1 wrz 2013, o 18:12
VIN:
Lokalizacja: Zamosc

Post autor: ASpik »

Tak gumy stabilizatora sprawdzane, lozyska amorow z przodu zmienione. Co do skrzypienia zawieszenia to juz jest diagnoza, uzylem wd-40 do tuleji wahacza zbieznosci po obu stronach i skrzypienie ustapilo ale tylko na kilka dni. Wiec wiem ze sa do wymiany. Zachodze w w glowe co stuka z przodu skoro brak jakich kolwiek luzow na wahaczach czy tez drazkach kierowniczych. Stabilizator jak i laczniki sa wporzadku. Zobacze ta przekladnie, jak to najlepiej zrobic na podnosniku czy na kanale? odkrecic drazki od piast czy tylko sciagnac oslony od strony maglownicy?? I czy luz bedzie w rekach wyczowalny czy musi ktos ruszac kierownica :?:
Mercedes-Benz c220cdi,2005r.Elegance
Patrz i Podziwiaj ale nie Dotykaj
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

ASpik pisze:Zachodze w w glowe co stuka z przodu skoro brak jakich kolwiek luzow na wahaczach czy tez drazkach kierowniczych.
Mogą jeszcze stukać łożyska w piastach, jak mają za duży luz.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Post autor: murgrabia »

Mój znajomy w lexusie miał podobny problem auto pływało na trasie trzeba było dawać korekty kierownicą na prostej drodze pomogła wymiana gum które były w mocowaniach maglownicy do nadwozia były już wybite i luźne. Jak jest w mercedesie czy maglownica mocowana na sztywno czy nie musisz to sam zbadać
C180 m111 2001r Classic
ASpik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 1 wrz 2013, o 18:12
VIN:
Lokalizacja: Zamosc

Post autor: ASpik »

No zobaczym co tam, na tygodniu jade do jakiegos mechanika to sprawdzic...Teraz zauwazylem ze slychac jakies stuki na zgaszonym silniku gdy lekko przekreca sie kierownice wiec obstawiam mglownice albo drazki. Bede wiedzial to dam znac. Pozdrawiam
Mercedes-Benz c220cdi,2005r.Elegance
Patrz i Podziwiaj ale nie Dotykaj
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

ASpik pisze:Teraz zauwazylem ze slychac jakies stuki na zgaszonym silniku gdy lekko przekreca sie kierownice
Kto sprawdza luzy we wspomaganym układzie na wyłączonym silniku? Nawet w nowym aucie stukać będzie.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
ASpik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 1 wrz 2013, o 18:12
VIN:
Lokalizacja: Zamosc

Post autor: ASpik »

nie zawsze stuka, mam w202 tam moge krecic i zadnych stukow. Zalezy od auta. Zobaczym jak wiade na kanal

[ Dodano: 2014-02-19, 20:42 ]
Witam :hejka:
I problem pozegnany :) byl delikatny luz na przegubach drazkow kierowniczych, ledwo wyczowalny ale jednak sie udalo. Powiedzcie prosze ile mamy tuleji plywajacych z tylu??
Pozdrawiam
Mercedes-Benz c220cdi,2005r.Elegance
Patrz i Podziwiaj ale nie Dotykaj
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”