Wymiana sprężyn
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
- VIN: WDB2032161F226567
- Lokalizacja: Wrocław
-
- VIP
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 17:28
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Wymiana sprężyn
Właśnie mam ten sam problem. Kolumna wyjęta, sprężyna ściśnięta, nakrętka z podkładką odkręcona, ale nie widzę żadnej innej nakrętki, która trzymałaby te dwie gumy i talerzyk..... Imbus założony i próba odkręcenia tej gumy nic nie dała.mateusz726642 pisze:A jeżeli nie chce się odkręcić o górne mocowanie?
BYŁ
C200 CDI Classic 122KM Model T; 2003; Skrzynia: ASB 722.699
VIN WDB2032071F510630
C200 CDI Classic 122KM Model T; 2003; Skrzynia: ASB 722.699
VIN WDB2032071F510630
-
- VIP
- Posty: 659
- Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
- VIN: WDB2030451A083194
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT
Re: Wymiana sprężyn
No właśnie o tym mówię, bo kiedyś wymieniałem znajomemu przód i ni huhu nie odkręciło się a to górne mocowanie to nie wiem czy też nie jest przykręcane
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
- VIN: WDB2032161F226567
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana sprężyn
W wis jest tylko o jednej nakrętce. Jak wrócę to sprawdzę jeszcze raz chyba ze ktoś mnie uprzedzi.
C 270 CDI '02r
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
Re: Wymiana sprężyn
Zrób zdjęcie lub pokaż o co ci chodzi bo tam nie ma filozofi żadnej
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
-
- VIP
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 17:28
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Wymiana sprężyn
Poduszkę miałem zapieczoną. Po nacięciu aluminiowej tulejki poduszki udało się zdemontować. Poducha i tak była naderwana więc nie było mi jej szkoda. ;-)
BYŁ
C200 CDI Classic 122KM Model T; 2003; Skrzynia: ASB 722.699
VIN WDB2032071F510630
C200 CDI Classic 122KM Model T; 2003; Skrzynia: ASB 722.699
VIN WDB2032071F510630
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:53
- VIN: WDB2032611F336931
Skrzypienie po wymianie spręzyn z tyłu
Witam,
Wymieniałem ostatnio sprężyny i po odebraniu od mechanika okazało się że prawa strona "skrzypi" a lewa stuka. Mechanik twierdzi,ze to gumy stabilizatora i ze stabilizator trzeba wymienić. Postanowiłem to sprawdzić na kanale. Pojechałem do stacji diagnostycznej na szarpaka i okazało się, że amortyzatory ok, luzów brak. Skrzypienie wydobywa się z miejsca w wahaczu gdzie osadzona jest sprężyna.
Czy skrzypienie może być spowodowane brakiem lub zużytą aluminiową podkładką o nr 30 o której piszecie wyżej?
Czy jest różnica jak się założy sprężynę? (jest jakieś oznaczenie góry?)
No i to stukanie po prawej zrobiło się nieznośne po przejechaniu 100km. Słychać je nawet kołysząc samochodem. Mocowanie góry amortyzatora wydaje się w porządku brak luzu. Odkręciłem gore amortyzatora i kołysząc samochodem już stukania nie było słychać. Sądzę ,że to tuleja w amortyzatorze. Nie mogę jednak znaleźć nigdzie zestawu naprawczego do amortyzatora.
Jest jakiś symbol tego zestawu naprawczego(tulei) by można go znaleźć w sieci?
Pomóżcie proszę
Edit
ps. Jaki jest symbol podkładki nr 30 z rysunku?
używaj opcji edytuj zamiast pisać post pod postem [Dziki Mar]
Wymieniałem ostatnio sprężyny i po odebraniu od mechanika okazało się że prawa strona "skrzypi" a lewa stuka. Mechanik twierdzi,ze to gumy stabilizatora i ze stabilizator trzeba wymienić. Postanowiłem to sprawdzić na kanale. Pojechałem do stacji diagnostycznej na szarpaka i okazało się, że amortyzatory ok, luzów brak. Skrzypienie wydobywa się z miejsca w wahaczu gdzie osadzona jest sprężyna.
Czy skrzypienie może być spowodowane brakiem lub zużytą aluminiową podkładką o nr 30 o której piszecie wyżej?
Czy jest różnica jak się założy sprężynę? (jest jakieś oznaczenie góry?)
No i to stukanie po prawej zrobiło się nieznośne po przejechaniu 100km. Słychać je nawet kołysząc samochodem. Mocowanie góry amortyzatora wydaje się w porządku brak luzu. Odkręciłem gore amortyzatora i kołysząc samochodem już stukania nie było słychać. Sądzę ,że to tuleja w amortyzatorze. Nie mogę jednak znaleźć nigdzie zestawu naprawczego do amortyzatora.
Jest jakiś symbol tego zestawu naprawczego(tulei) by można go znaleźć w sieci?
Pomóżcie proszę
Edit
ps. Jaki jest symbol podkładki nr 30 z rysunku?
używaj opcji edytuj zamiast pisać post pod postem [Dziki Mar]
MB (S203) / C 240 (203.261) -M112 E26 170 KM AVANGARDE
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Wymiana sprężyn
Numery części podajemy w temacie EPC. Ja bym obstawiał źle zamocowane sprężyny. Na dole w wahaczu jest specjalne miejsce na początek sprężyny. Na górze natomiast jest podkładka gumowa którą trzeba na sprężynę nakręcić.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- xgienek
- VIP
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 sty 2019, o 15:22
- VIN: WDB2037421A409739
- Lokalizacja: Holandia
Re: Wymiana sprężyn
Gumy dystansowe ròżnej wysokości występują tylko na tylnej osi czy na przodzie też?
coupe M271/ BRC/przedlift
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Wymiana sprężyn
Było o tym pisane.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 mar 2017, o 18:13
- VIN: WDB2030461A650835
- Lokalizacja: Oleśnica/DOL
Re: Wymiana sprężyn
Cześć
Dla odświeżenia tematu napiszę jak sam, dzięki przeczytanym tu opisom oraz filmikom na yt, wymieniłem dzisiaj sprężyny tył w moim W203.
Mało grzebię w autach, nie znam się na tym, ale podstawowe rzeczy zawsze sam robię. Piszę o tym aby była jasność jaki poziom umiejętności reprezentuję. Nie mam kanału, myślę, że z kanałem i po przygotowaniu narzędzi, wymiana jednej strony to jakieś 20 min. Bez kanału 30 min (wypada ściągnąć koło i tak też zrobiłem)
1. Zabezpieczenie auta przed przesunięciem (zaklinować koła)
2. Popuszczenie śrub mocujących koło
3. Podniesienie auta lewarkiem samochodowym + zabezpieczenie poprzez podstawienie klocków drewnianych
4. Ściągnięcie koła
5. Ściagnięcie plastikowej osłony wahacza (klucz 10 - dwie śrubki)
6. Podlewarowanie wahacza w miejscu mocowania śruby tej dalszej od koła (naprawdę nie wiem jak się nazywa element, z którym on się tam łączy )
7. Odkręcenie śruby (2x klucz 18 - przydatna grzechotka) + wyciągnięcie śruby - tu się bałem, że lewarek spadnie i robiłem to bardzo ostrożnie, ale wszystko było ok
8. Opuszczenie wahacza na lewarku - powoli, wyciągnięcie lewarka, odgięcie wahacza, wyciągnięcie spręzyny oraz gumy (górna część sprężyny, na dole gumy nie ma)
9. Zamocowanie gumy na sprężynie (sprężyna ma oznaczenie TOP, dla mnie było przydatne). Włożenie górnej części sprężyny w gniazdo, dociśnięcie sprężyny od dołu wahaczem. Trzeba zwrócić uwagę na miejsce wyżłobienia pod sprężynę w wahaczu - ustawić poprzez okręcanie sprężyny
10. Podstawienie lewarka pod wahacz w pierwotnym miejscu, podlewarowanie wahacza aż złapiemy prześwit do włożenia śruby.
11. Dokręcenie śruby, opuszczenie lewarka, montaż osłony wahacza, montaż koła.
Ja tak zrobiłem, naprawdę nie jest to skomplikowane. Podstawa to narzędzia, odrobina zdolności manualnych, wyobraźni i pamiętajcie o bezpieczeństwie!
Dla odświeżenia tematu napiszę jak sam, dzięki przeczytanym tu opisom oraz filmikom na yt, wymieniłem dzisiaj sprężyny tył w moim W203.
Mało grzebię w autach, nie znam się na tym, ale podstawowe rzeczy zawsze sam robię. Piszę o tym aby była jasność jaki poziom umiejętności reprezentuję. Nie mam kanału, myślę, że z kanałem i po przygotowaniu narzędzi, wymiana jednej strony to jakieś 20 min. Bez kanału 30 min (wypada ściągnąć koło i tak też zrobiłem)
1. Zabezpieczenie auta przed przesunięciem (zaklinować koła)
2. Popuszczenie śrub mocujących koło
3. Podniesienie auta lewarkiem samochodowym + zabezpieczenie poprzez podstawienie klocków drewnianych
4. Ściągnięcie koła
5. Ściagnięcie plastikowej osłony wahacza (klucz 10 - dwie śrubki)
6. Podlewarowanie wahacza w miejscu mocowania śruby tej dalszej od koła (naprawdę nie wiem jak się nazywa element, z którym on się tam łączy )
7. Odkręcenie śruby (2x klucz 18 - przydatna grzechotka) + wyciągnięcie śruby - tu się bałem, że lewarek spadnie i robiłem to bardzo ostrożnie, ale wszystko było ok
8. Opuszczenie wahacza na lewarku - powoli, wyciągnięcie lewarka, odgięcie wahacza, wyciągnięcie spręzyny oraz gumy (górna część sprężyny, na dole gumy nie ma)
9. Zamocowanie gumy na sprężynie (sprężyna ma oznaczenie TOP, dla mnie było przydatne). Włożenie górnej części sprężyny w gniazdo, dociśnięcie sprężyny od dołu wahaczem. Trzeba zwrócić uwagę na miejsce wyżłobienia pod sprężynę w wahaczu - ustawić poprzez okręcanie sprężyny
10. Podstawienie lewarka pod wahacz w pierwotnym miejscu, podlewarowanie wahacza aż złapiemy prześwit do włożenia śruby.
11. Dokręcenie śruby, opuszczenie lewarka, montaż osłony wahacza, montaż koła.
Ja tak zrobiłem, naprawdę nie jest to skomplikowane. Podstawa to narzędzia, odrobina zdolności manualnych, wyobraźni i pamiętajcie o bezpieczeństwie!
2016-2021 W203, C180 Kompressor, 2004, Classic, Automat
2010-2011 W203, C220 CDI, 2001, Avangarde, Automat
2010-2011 W203, C220 CDI, 2001, Avangarde, Automat
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wymiana sprężyn
Oczywiście śrubę na klucz 18mm dokręcałeś na opuszczonym samochodzie?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 mar 2017, o 18:13
- VIN: WDB2030461A650835
- Lokalizacja: Oleśnica/DOL
Re: Wymiana sprężyn
A widzisz, nie! Nigdzie na ten temat informacji nie widziałem, albo coś przeoczyłem.
Ok, doczytałem. Czyli teraz poluzować śruby i dokręcić raz jeszcze czy jakoś inaczej?
Ok, doczytałem. Czyli teraz poluzować śruby i dokręcić raz jeszcze czy jakoś inaczej?
2016-2021 W203, C180 Kompressor, 2004, Classic, Automat
2010-2011 W203, C220 CDI, 2001, Avangarde, Automat
2010-2011 W203, C220 CDI, 2001, Avangarde, Automat
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana sprężyn
Możesz poluzować i dokręcić ale jak skręciłeś na podniesionych kołach to tuleje dostały po tyłku w momencie jak opuściłeś auto.
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 mar 2017, o 18:13
- VIN: WDB2030461A650835
- Lokalizacja: Oleśnica/DOL
Re: Wymiana sprężyn
Rozumiem, dzięki wielkie.
2016-2021 W203, C180 Kompressor, 2004, Classic, Automat
2010-2011 W203, C220 CDI, 2001, Avangarde, Automat
2010-2011 W203, C220 CDI, 2001, Avangarde, Automat