To jest aby ją wycisnąć niezbędne jest … ? rozebranie piasty i skorzystać z prasy?mbsly pisze:tulejka plywajaca zwana tez sworzniem tylnym to tulejka wcisnieta w dolne ucho piasty tylniej i polaczona z dolnym wahaczen sruba. sruba ta jest umiejsowiona w najdalej wysunietej na zewnatrz czesci wahacza dolnego. sruba ta ma leb i nakretke na klucz 22.Adam W203 pisze:Tulejka ta to ta na tarczy
Wymiana sprężyn
Moderator: Dziki Mar
- Adam W203
- VIP
- Posty: 96
- Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
- VIN:
- Lokalizacja: Ostrołęka
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
AVANGARDA C200 2.2CDI
-
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 5 maja 2010, o 00:12
- VIN:
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
- Adam W203
- VIP
- Posty: 96
- Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
- VIN:
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Dorzucę swoje dwa grosze. Jeżeli chodzi o tył, to zgadzam się. Lewarek i da radę, robiłem tak w W124, a zawias jest praktycznie ten sam co w W203.
Jeżeli chodzi o przód, to temat jest trudniejszy. Sam musiałem rozmontować przednie zawieszenie i zakupiłem ściskacze jak na foto. Niestety w naszych autach do rozkręcenia jeszcze dały radę, ale żeby ponownie skręcić (ścisnąć) tym sprzętem sprężynę, można zapomnieć. Chwytają max 3 zwoje sprężyny a to stanowczo za mało.
Najlepiej - rada dla tych co sami się chcą babrać - dorobić dwa "pierścienie" jak fajerki w starych domowych piecach. Jeden od dołu kolumny amortyzatora, drugi od góry, i wtedy trzeba to skręcać. Śruby muszą być długie, min 35cm i muszą mieć gwint na całej długości. Oczywiście te "fajerki" muszą mieć zaczepy do śrub.
Jeżeli chodzi o przód, to temat jest trudniejszy. Sam musiałem rozmontować przednie zawieszenie i zakupiłem ściskacze jak na foto. Niestety w naszych autach do rozkręcenia jeszcze dały radę, ale żeby ponownie skręcić (ścisnąć) tym sprzętem sprężynę, można zapomnieć. Chwytają max 3 zwoje sprężyny a to stanowczo za mało.
Najlepiej - rada dla tych co sami się chcą babrać - dorobić dwa "pierścienie" jak fajerki w starych domowych piecach. Jeden od dołu kolumny amortyzatora, drugi od góry, i wtedy trzeba to skręcać. Śruby muszą być długie, min 35cm i muszą mieć gwint na całej długości. Oczywiście te "fajerki" muszą mieć zaczepy do śrub.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- cavieza79
- Użytkownik
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 lut 2010, o 09:37
- VIN: WDB2032071F537829
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
- cavieza79
- Użytkownik
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 lut 2010, o 09:37
- VIN: WDB2032071F537829
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 15:39
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
Dodam z doświadczenia, że w modelach Avantgarde (przynajmniej w203 kombi '03) występują dwa typy zawieszenia - normalne i "skrócone". Osobiście jestem szczęśliwym posiadaczem tego drugiego. Jest fantastyczne i w ogóle (również 2x droższe), ale ...Kompresssor pisze:Jeżeli chodzi o przód, to temat jest trudniejszy.
O ile rozebranie kolumn (tj. rozłączenie sprężyny i amortyzatora od biedy zrobi każdy mechanik lub zrobimy to we własnym zakresie) ma szanse nie spowodować u uważnego operatora większych obrażeń (nieuważny ma duże szanse stracić szczękę po odkręceniu nakrętki ściągającej ) o tyle ponowny montaż nie jest możliwy bez specjalnego stanowiska, w które wyposażone są w zasadzie tylko bardzo specjalizujące się warsztaty lub ASO - amortyzator podczas montażu ściśniętej sprężyny wymaga wstępnego ściśnięcia. Bez tego brakuje 5 cm i nie da się nic wymyślić (sprężyny bardziej się nie ściśnie). Ot taki pomysł Sachsa. Jeśli ktoś będzie potrzebował mogę pomierzyć stare amortyzatory.
W203T 220cdi Avantgarde '03
WDB2032061F383180
WDB2032061F383180
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Możesz to jakoś zobrazować Bo nie do końca to widzę...ppodkow pisze:amortyzator podczas montażu ściśniętej sprężyny wymaga wstępnego ściśnięcia. Bez tego brakuje 5 cm i nie da się nic wymyślić (sprężyny bardziej się nie ściśnie).
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kumpel który wymienił moje obie sprężyny na przedniej osijjanicki pisze:Możesz to jakoś zobrazować
a dodam, że ma bogatą praktykę w tej czynności
powiedział krótko:
"Jak Ci pęknie jeszcze raz to nie przyjeżdżaj do mnie bo jeszcze Cię lubię"
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 15:39
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
Heh - widzę, że dyskusja rozgorzeje na nowo (może i dobrze - w końcu po to jest to fajne miejsce).jjanicki pisze:Możesz to jakoś zobrazować Bo nie do końca to widzę...
No więc w tym typie "kolumn" McPhersona, który jest u mnie, amortyzator pracuje nie z końca tłoczyska jak jest w układzie typowym, tylko z "połowy" - zmontowany ze sprężyną jest do połowy schowany (oczywiście zarówno "połowa" jak i "całe" tłoczysko są tylko uogólnieniami ułatwiającymi zobrazowanie). Efekt jest taki, że w stosunku do zwykłego układu następuje znacznie lepsze tłumienie "rozciągania" (przy opadaniu koła na nierówności). Samochód prowadzi się jak przyklejony.
Niestety ta konstrukcja kolumny powoduje, że do jej zmontowania potrzebne jest stanowisko, które nie tylko kompresuje sprężynę (jak normalnie, co można i robi się typowo ściągaczami jeśli brak pod ręką prasy) ale z drugiej strony pozwala na niezależne ściśnięcie amortyzatora i jego bezpieczne wprowadzenie do sprasowanej sprężyny, ustawienie i skręcenie.
Postaram się zrobić jakieś zdjęcia i wstawić.
W203T 220cdi Avantgarde '03
WDB2032061F383180
WDB2032061F383180
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Już czaję...
Nie lepiej dla MB było zostawić niezależny amorek i sprężynę, jak było w poprzednich modelach
Nie lepiej dla MB było zostawić niezależny amorek i sprężynę, jak było w poprzednich modelach
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 15:39
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Z McPhersonem z przodu jeździłem długo przed MB i uważam, że MB z oddzielną sprężyną jeżdżą lepiej, tzn bardziej komfortowo i bez uszczerbku dla trakcji...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
ppodkow pisze:Heh - widzę, że dyskusja rozgorzeje na nowo (może i dobrze - w końcu po to jest to fajne miejsce).jjanicki pisze:Możesz to jakoś zobrazować Bo nie do końca to widzę...
Niestety ta konstrukcja kolumny powoduje, że do jej zmontowania potrzebne jest stanowisko, które nie tylko kompresuje sprężynę (jak normalnie, co można i robi się typowo ściągaczami jeśli brak pod ręką prasy) ale z drugiej strony pozwala na niezależne ściśnięcie amortyzatora i jego bezpieczne wprowadzenie do sprasowanej sprężyny, ustawienie i skręcenie.
Postaram się zrobić jakieś zdjęcia i wstawić.
No nie jest aż tak źle, wystarczy dobry ściągacz do sprężyn(nie mówię tu o tych podwójnych z allegro ) trochę pomysłu i wejdzie
Ostatnio podobną sytuacje miałem z betka 3,
Jednak dla dla zwykłego użytkownika kupno takiego ściągacza jest nie opłacalne bo to wydatek grubo pow 1000zł.
A co do oddzielnej sprężyny i amorka to komfort świetny nie ma co tu porównywać z MP
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ