Wymiana sprężyn

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Adam W203
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
VIN:
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Adam W203 »

mbsly pisze:
Adam W203 pisze:Tulejka ta to ta na tarczy
tulejka plywajaca zwana tez sworzniem tylnym to tulejka wcisnieta w dolne ucho piasty tylniej i polaczona z dolnym wahaczen sruba. sruba ta jest umiejsowiona w najdalej wysunietej na zewnatrz czesci wahacza dolnego. sruba ta ma leb i nakretke na klucz 22. :hejka:
To jest aby ją wycisnąć niezbędne jest … :szok: ? rozebranie piasty i skorzystać z prasy?
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
mbsly
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 5 maja 2010, o 00:12
VIN:
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

Adam W203 pisze:rozebranie piasty i skorzystać z prasy?
niekoniecznie,musisz poszukacz kogos kto wymienia te tuleje korzystajac ze "sciagacza" i robi to na aucie...
WDB2020281F421896
WDB2010291F752227
WDB2010291F400274
Awatar użytkownika
Adam W203
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
VIN:
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Adam W203 »

mbsly pisze:
Adam W203 pisze:rozebranie piasty i skorzystać z prasy?
niekoniecznie,musisz poszukacz kogos kto wymienia te tuleje korzystajac ze "sciagacza" i robi to na aucie...
Dziękuje :tak:
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Dorzucę swoje dwa grosze. Jeżeli chodzi o tył, to zgadzam się. Lewarek i da radę, robiłem tak w W124, a zawias jest praktycznie ten sam co w W203.
Jeżeli chodzi o przód, to temat jest trudniejszy. Sam musiałem rozmontować przednie zawieszenie i zakupiłem ściskacze jak na foto. Niestety w naszych autach do rozkręcenia jeszcze dały radę, ale żeby ponownie skręcić (ścisnąć) tym sprzętem sprężynę, można zapomnieć. Chwytają max 3 zwoje sprężyny a to stanowczo za mało.

Obrazek

Najlepiej - rada dla tych co sami się chcą babrać - dorobić dwa "pierścienie" jak fajerki w starych domowych piecach. Jeden od dołu kolumny amortyzatora, drugi od góry, i wtedy trzeba to skręcać. Śruby muszą być długie, min 35cm i muszą mieć gwint na całej długości. Oczywiście te "fajerki" muszą mieć zaczepy do śrub.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
cavieza79
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 23 lut 2010, o 09:37
VIN: WDB2032071F537829
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: cavieza79 »

No dobra a czy w gnieździe dolnym na sprężynę w wahaczu powinna być guma czy nie??
C 200 CDI T 122 KM AVANTGARDE,2004r
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Nie :usmiech:
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
cavieza79
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 23 lut 2010, o 09:37
VIN: WDB2032071F537829
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: cavieza79 »

oki dzieki
C 200 CDI T 122 KM AVANTGARDE,2004r
ppodkow
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 lip 2011, o 15:39
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ppodkow »

Kompresssor pisze:Jeżeli chodzi o przód, to temat jest trudniejszy.
Dodam z doświadczenia, że w modelach Avantgarde (przynajmniej w203 kombi '03) występują dwa typy zawieszenia - normalne i "skrócone". Osobiście jestem szczęśliwym posiadaczem tego drugiego. :hurra: Jest fantastyczne i w ogóle (również 2x droższe), ale ...
O ile rozebranie kolumn (tj. rozłączenie sprężyny i amortyzatora od biedy zrobi każdy mechanik lub zrobimy to we własnym zakresie) ma szanse nie spowodować u uważnego operatora większych obrażeń (nieuważny ma duże szanse stracić szczękę po odkręceniu nakrętki ściągającej :wysmiewacz: ) o tyle ponowny montaż nie jest możliwy bez specjalnego stanowiska, w które wyposażone są w zasadzie tylko bardzo specjalizujące się warsztaty lub ASO - amortyzator podczas montażu ściśniętej sprężyny wymaga wstępnego ściśnięcia. Bez tego brakuje 5 cm i nie da się nic wymyślić (sprężyny bardziej się nie ściśnie). Ot taki pomysł Sachsa. Jeśli ktoś będzie potrzebował mogę pomierzyć stare amortyzatory.
W203T 220cdi Avantgarde '03
WDB2032061F383180
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

ppodkow pisze:amortyzator podczas montażu ściśniętej sprężyny wymaga wstępnego ściśnięcia. Bez tego brakuje 5 cm i nie da się nic wymyślić (sprężyny bardziej się nie ściśnie).
Możesz to jakoś zobrazować :?: Bo nie do końca to widzę... :mysli:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

jjanicki pisze:Możesz to jakoś zobrazować
Kumpel który wymienił moje obie sprężyny na przedniej osi
a dodam, że ma bogatą praktykę w tej czynności
powiedział krótko:

"Jak Ci pęknie jeszcze raz to nie przyjeżdżaj do mnie bo jeszcze Cię lubię"
:rotfl: :rotfl:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ppodkow
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 lip 2011, o 15:39
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ppodkow »

jjanicki pisze:Możesz to jakoś zobrazować :?: Bo nie do końca to widzę... :mysli:
Heh - widzę, że dyskusja rozgorzeje na nowo (może i dobrze - w końcu po to jest to fajne miejsce).

No więc w tym typie "kolumn" McPhersona, który jest u mnie, amortyzator pracuje nie z końca tłoczyska jak jest w układzie typowym, tylko z "połowy" - zmontowany ze sprężyną jest do połowy schowany (oczywiście zarówno "połowa" jak i "całe" tłoczysko są tylko uogólnieniami ułatwiającymi zobrazowanie). Efekt jest taki, że w stosunku do zwykłego układu następuje znacznie lepsze tłumienie "rozciągania" (przy opadaniu koła na nierówności). Samochód prowadzi się jak przyklejony.
Niestety ta konstrukcja kolumny powoduje, że do jej zmontowania potrzebne jest stanowisko, które nie tylko kompresuje sprężynę (jak normalnie, co można i robi się typowo ściągaczami jeśli brak pod ręką prasy) ale z drugiej strony pozwala na niezależne ściśnięcie amortyzatora i jego bezpieczne wprowadzenie do sprasowanej sprężyny, ustawienie i skręcenie.
Postaram się zrobić jakieś zdjęcia i wstawić.
W203T 220cdi Avantgarde '03
WDB2032061F383180
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Już czaję...

Nie lepiej dla MB było zostawić niezależny amorek i sprężynę, jak było w poprzednich modelach :?: :bezradny:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
ppodkow
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 lip 2011, o 15:39
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ppodkow »

Hihihi

Jak będziesz popołudniem w okolicy Piaseczna to zapraszam - wsiądziesz i będziesz wiedział DLACZEGO :haha: Chociaż największe wrażenia robi to na krętych drogach na Spiszu lub Podhalu.
W203T 220cdi Avantgarde '03
WDB2032061F383180
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Z McPhersonem z przodu jeździłem długo przed MB i uważam, że MB z oddzielną sprężyną jeżdżą lepiej, tzn bardziej komfortowo i bez uszczerbku dla trakcji... :bezradny:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

ppodkow pisze:
jjanicki pisze:Możesz to jakoś zobrazować :?: Bo nie do końca to widzę... :mysli:
Heh - widzę, że dyskusja rozgorzeje na nowo (może i dobrze - w końcu po to jest to fajne miejsce).

Niestety ta konstrukcja kolumny powoduje, że do jej zmontowania potrzebne jest stanowisko, które nie tylko kompresuje sprężynę (jak normalnie, co można i robi się typowo ściągaczami jeśli brak pod ręką prasy) ale z drugiej strony pozwala na niezależne ściśnięcie amortyzatora i jego bezpieczne wprowadzenie do sprasowanej sprężyny, ustawienie i skręcenie.
Postaram się zrobić jakieś zdjęcia i wstawić.

No nie jest aż tak źle, wystarczy dobry ściągacz do sprężyn(nie mówię tu o tych podwójnych z allegro :D) trochę pomysłu i wejdzie :usmiech:

Ostatnio podobną sytuacje miałem z betka 3,
Jednak dla dla zwykłego użytkownika kupno takiego ściągacza jest nie opłacalne bo to wydatek grubo pow 1000zł.


A co do oddzielnej sprężyny i amorka to komfort świetny nie ma co tu porównywać z MP
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”