Wymiana przód amortyzatorów/sprężyn
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 sie 2013, o 14:10
- VIN:
- Lokalizacja: Wwa
fascynuje mnie to wasze podejście do życia Dobrze, że nikt mnie nie zabił za naprawę przetwornic xenonów, przecież ASO zaleca w takiej sytuacji wymianę całych lamp, a ja jak ten dziad spod mostu wziąłem lutownicę i wymieniłem tranzystory i to, o zgrozo, na używane
No i nie chce mi się już nic tłumaczyć, bo przecież wy lepiej wiecie jak złamały się sprężyny w moim przypadku, ile km auto tak przejechało oraz w jakim stanie są amortyzatory... Pytanie było proste, a odpowiedź na nie krótka- nikt nie miał takiej sytuacji, więc nie może pomóc. Ale nie, lepiej prowadzić wielostronicowe dywagacje...
Kupiłem do cholery stare auto za 25 tysięcy, zarabiam niewiele więcej niż równowartość dwóch średnich krajowych i nie wstydzę się tego, ale to chyba świadczy o tym, ze nie mam jakichś nieograniczonych zasobów gotówki, więc zanim wydam 2000 wolę wiedzieć, czy jest to jedyne możliwe wyjście. Naprawdę nie da się tego zrozumieć, tylko trzeba wykrzykiwać jakieś złośliwości? Myślałem, że forum jest aby sobie dyskutować na spokojnie a nie wygłaszać jedynie słuszne hasła.
No i nie chce mi się już nic tłumaczyć, bo przecież wy lepiej wiecie jak złamały się sprężyny w moim przypadku, ile km auto tak przejechało oraz w jakim stanie są amortyzatory... Pytanie było proste, a odpowiedź na nie krótka- nikt nie miał takiej sytuacji, więc nie może pomóc. Ale nie, lepiej prowadzić wielostronicowe dywagacje...
Kupiłem do cholery stare auto za 25 tysięcy, zarabiam niewiele więcej niż równowartość dwóch średnich krajowych i nie wstydzę się tego, ale to chyba świadczy o tym, ze nie mam jakichś nieograniczonych zasobów gotówki, więc zanim wydam 2000 wolę wiedzieć, czy jest to jedyne możliwe wyjście. Naprawdę nie da się tego zrozumieć, tylko trzeba wykrzykiwać jakieś złośliwości? Myślałem, że forum jest aby sobie dyskutować na spokojnie a nie wygłaszać jedynie słuszne hasła.
Ostatnio zmieniony 5 paź 2013, o 09:29 przez BolzZ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 1175
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Na forum jest masa rad dotyczących DIY naprawy wielu elementów, więc Twój komentarz zawiera treści nie będące prawdą. My się czepiamy wymiany czy naprawy elementów odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo poruszania się po drodze - wymiana hamulców, naprawa zawieszenia powinna przynajmniej przypominać procedury fabryczne by samochód bezpiecznie poruszał się po drogach.BolzZ pisze: fascynuje mnie to wasze podejście do życia Dobrze, że nikt mnie nie zabił za naprawę przetwornic xenonów, przecież ASO zaleca w takiej sytuacji wymianę całych lamp, a ja jak ten dziad spod mostu wziąłem lutownicę i wymieniłem tranzystory i to, o zgrozo, na używane
Takie jest moje zdanie, bo nie chce by jakiś debil mi wjechał w dupę bo źle złożył układ hamulcowy, bo chciał zaoszczędzić 100PLN na wymianie w serwisie alternatywnym.
Pozdrawiam,
Adam
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Wiesz BolzZ ja akurat napisałem, że rozumiem szukanie oszczedności i wiem co masz na myśli co chyba zresztą widać w mojej poprzedniej wypowiedzi kompletnie pozbawionej złośliwości. Nie mniej gdy padnie Ci naprawiona przetwornica zgaśnie Ci po prostu jedna lampa i tyle (szanuje fakt odnalezienia rozwiązania przez nadkole) ale jak rabnie Ci w czasie jazdy na jakimś wyboju składany z dwóch amor, to już może być gorzej i pewnie to stąd reakcje innych.
Tak dla przykładu załóżmy, że ktoś Ci cos takiego zrobił. Nawet znany warsztat. Wczoraj i w piątek jechałem autostradą Ostrawa - Brno. Do i po tych miejscowaościach stół ale pomiędzy nagle pojawia się kilkanaście kilometrów czystej pofałdowanej tarki i nie ma nawet ograniczenia (części już "opraviają" he he ) ... mimo, że zwolniłem do stu trzęsło tak, że jak potem zauważyłem wypadła mi jedna ze spinek w bagażniku ze swojego mocowania. Koszmar. Kilkanaście kilometrów testu na zawieszenie i to ostro bez zmiękczenia. Kto jeździ tą trasą wie o czym piszę. Jak zachowa się taki poskładany z dwóch amor ... no nie wiem ale czasami nie ma się co unosić tylko znieść kontekst bardziej ironii i przeczytać samą treść i zastanawić się ... czemu nikt do tej pory tego nie robił?
No i dalej nie wiem skąd wiesz, że masz dobre amory bo skoro pomiar jest na złamanych sprężynach to hmmm ... . Złamane to złamane czyli pozbawione 100% sprawności.
Podjedź do warsztatu, który opisywał Supi i niech Ci to obejrzą i się wypowiedzą a zrobisz jak uważasz. To Twoje auto i Twoje zycie i Twoja sprawa dopóki nie odbije się to na innych czyli jak pisał wyżej Greenwitch a więc spora odpowiedzialność.
Tak dla przykładu załóżmy, że ktoś Ci cos takiego zrobił. Nawet znany warsztat. Wczoraj i w piątek jechałem autostradą Ostrawa - Brno. Do i po tych miejscowaościach stół ale pomiędzy nagle pojawia się kilkanaście kilometrów czystej pofałdowanej tarki i nie ma nawet ograniczenia (części już "opraviają" he he ) ... mimo, że zwolniłem do stu trzęsło tak, że jak potem zauważyłem wypadła mi jedna ze spinek w bagażniku ze swojego mocowania. Koszmar. Kilkanaście kilometrów testu na zawieszenie i to ostro bez zmiękczenia. Kto jeździ tą trasą wie o czym piszę. Jak zachowa się taki poskładany z dwóch amor ... no nie wiem ale czasami nie ma się co unosić tylko znieść kontekst bardziej ironii i przeczytać samą treść i zastanawić się ... czemu nikt do tej pory tego nie robił?
No i dalej nie wiem skąd wiesz, że masz dobre amory bo skoro pomiar jest na złamanych sprężynach to hmmm ... . Złamane to złamane czyli pozbawione 100% sprawności.
Podjedź do warsztatu, który opisywał Supi i niech Ci to obejrzą i się wypowiedzą a zrobisz jak uważasz. To Twoje auto i Twoje zycie i Twoja sprawa dopóki nie odbije się to na innych czyli jak pisał wyżej Greenwitch a więc spora odpowiedzialność.
CL203 WDB2037461A802397
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Nie stresujcie sie.........człowiek zapytał, bo w epc wyglada to jak część demontowalna nie wiem moze wciskana, wkrecana itp. i spytał czy jest taka możliwość. Ja to odebralem w kontekscie jezeli zużyło mi się pióro wycieraczki to po co od razu wymieniać ramię. Skoro to jest jednak jako całość to myślę że i tak wrzuci nowe. Tak mi się wydaje. Ponad to pamiętajcie "kto pyta nie błądzi" i nie ma co tu sie stresować.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 sie 2013, o 14:10
- VIN:
- Lokalizacja: Wwa
Cieszę się, że chociaż Supi właściwie zrozumiał. To znaczy, że dało się zrozumieć Tylko teraz dobrze byłoby posprzątać ten wątek, bo się przeze mnie trochę zaśmiecił
Swoją drogą i tak zastanawia mnie jak wam te sprężyny pękają. U mnie ułamane jest po pół zwoju na dole- co sprawia, że sprężyna nadal pracuje normalnie (dobrze wiecie ile trzeba ją ścisnąć, żeby w ogóle weszła- po ułamaniu fragmentu jednego zwoju nadal nie jest luźna) i na skp amortyzatorom wychodzi po ponad 50% symetrycznie. Co więcej- nie ma żadnych objawów, bo nawet jeśli auto usiadło o tych 10 mm, to trudno to zauważyć. Ułamany fragment wyjąłem z gniazda amortyzatora po podniesieniu auta i wyrzuciłem. Tą samą sytuację miałem w w168. Zawsze pękają mi niezauważalnie, na samym końcu.
Swoją drogą i tak zastanawia mnie jak wam te sprężyny pękają. U mnie ułamane jest po pół zwoju na dole- co sprawia, że sprężyna nadal pracuje normalnie (dobrze wiecie ile trzeba ją ścisnąć, żeby w ogóle weszła- po ułamaniu fragmentu jednego zwoju nadal nie jest luźna) i na skp amortyzatorom wychodzi po ponad 50% symetrycznie. Co więcej- nie ma żadnych objawów, bo nawet jeśli auto usiadło o tych 10 mm, to trudno to zauważyć. Ułamany fragment wyjąłem z gniazda amortyzatora po podniesieniu auta i wyrzuciłem. Tą samą sytuację miałem w w168. Zawsze pękają mi niezauważalnie, na samym końcu.
Ostatnio zmieniony 7 paź 2013, o 10:52 przez BolzZ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
BolzZ,
Też maiłem ułamane... takie auto już kupiłem.
Sprawa wyszła na jaw dopiero po podniesieniu samochodu. Wcześniej tego nie widać.
Wymieniłem sprężyny i amortyzatory no nowe/zamienniki; nie pamiętam już na jaka firmę ale kosztowało w sumie coś około 400-600zł.
Podobnie jak Smartlandia miałem przyjemność wpaść na drogę z zebranym asfaltem a wysypanym żwirem z prędkości 130km/h.
W jedną stronę zwolniłem, jak wracałem zauważyłem, że jest już nowy asfalt. Będac pewnym, że skończyli przyspieszyłem... i nagle..... szok straszny i gdyby nie dobre zawieszenie nie było by co zbierać.
Także dobre/sprawne zawieszenie; jeśli ktoś dużo jeździ to podstawa.
Smartlandia a co Twoja stopka oznacza???
Też maiłem ułamane... takie auto już kupiłem.
Sprawa wyszła na jaw dopiero po podniesieniu samochodu. Wcześniej tego nie widać.
Wymieniłem sprężyny i amortyzatory no nowe/zamienniki; nie pamiętam już na jaka firmę ale kosztowało w sumie coś około 400-600zł.
Podobnie jak Smartlandia miałem przyjemność wpaść na drogę z zebranym asfaltem a wysypanym żwirem z prędkości 130km/h.
W jedną stronę zwolniłem, jak wracałem zauważyłem, że jest już nowy asfalt. Będac pewnym, że skończyli przyspieszyłem... i nagle..... szok straszny i gdyby nie dobre zawieszenie nie było by co zbierać.
Także dobre/sprawne zawieszenie; jeśli ktoś dużo jeździ to podstawa.
Smartlandia a co Twoja stopka oznacza???
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
WDB2030041A122487
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Eee se gadamy a resztę opisałem i mam nadzieję, że BolzZ odebrał to właściwie. No i teraz byłeś BolzZ w tym warsztacie o którym wspominał Supi?supi pisze:Nie stresujcie sie.........
OT. Rapez zadaj mi pytanie o stopkę proszę na PW jakoś bardziej jak do trzylatka. Nie wiem co masz na myśli.
CL203 WDB2037461A802397
-
- VIP
- Posty: 344
- Rejestracja: 28 sty 2011, o 13:30
- VIN:
- Lokalizacja: B-Biala/Bedzin
Bez urazy, ale zarabiajac 8tys zl na miesiac nie stac Cie na wymiane amortyzatorow?? Na pewno znajdziesz je taniej niz 2000zl. Hamulce i zawieszenie bezposrednio wplywa na bezpieczenstwo twoje i innych na drodze. Pomysl o tym...BolzZ pisze:Kupiłem do cholery stare auto za 25 tysięcy, zarabiam niewiele więcej niż równowartość dwóch średnich krajowych i nie wstydzę się tego, ale to chyba świadczy o tym, ze nie mam jakichś nieograniczonych zasobów gotówki, więc zanim wydam 2000 wolę wiedzieć, czy jest to jedyne możliwe wyjście. Naprawdę nie da się tego zrozumieć, tylko trzeba wykrzykiwać jakieś złośliwości? Myślałem, że forum jest aby sobie dyskutować na spokojnie a nie wygłaszać jedynie słuszne hasła.
Pozdrawiam
korzen
S203 200CDI 2004 lift 152KM&338Nm SPRZEDANY
INFINITI FX35 280KM&366Nm, BBK Akebono, Tech P/Sport P| Touring P... Buldog SPRZEDANY
S204 200KOMPRESSOR ELEGANCE 2008
INFINITI FX35 280KM&366Nm, BBK Akebono, Tech P/Sport P| Touring P... Buldog SPRZEDANY
S204 200KOMPRESSOR ELEGANCE 2008
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
woyas, jezeli sprężyny nie są popękane i sklepane tak że auto źle stoi, to po co je wymieniać?
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
-
- VIP
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 17:28
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Wymiana przód amortyzatorów/sprężyn
Nie dałem rady samemu ściągnąć poduszki amortyzatora. Poprosiłem o wymianę sprężyny szwagra (młody mechanik) i musiał rozciąć starą poduszkę oraz sprężynę. Sprężyna nowa założona, poduszka też, ale patrzę, a tu niespodzianka.... Na starej poduszce były dwa "prostokątne wąsy", które zgrywały się z tą blaszką nad kielichem. A tu jakby tych wąsów nie ma, zeszlifowane na zero i wkręcona nakrętka o grubości ok 3 mm...
Założyłem całą kolumnę do auta i nie można głównej nakrętki u góry nakręcić na cały gwint... Ręce mi opadają...
Podpowie mi ktoś szczegółowo o co chodzi z tą "nietypową" nakrętką co oryginalnie trzyma poduszkę? Na niej są te "wąsy" i wystarczy ją wymienić, czy potrzeba nową poduszkę?
Założyłem całą kolumnę do auta i nie można głównej nakrętki u góry nakręcić na cały gwint... Ręce mi opadają...
Podpowie mi ktoś szczegółowo o co chodzi z tą "nietypową" nakrętką co oryginalnie trzyma poduszkę? Na niej są te "wąsy" i wystarczy ją wymienić, czy potrzeba nową poduszkę?
BYŁ
C200 CDI Classic 122KM Model T; 2003; Skrzynia: ASB 722.699
VIN WDB2032071F510630
C200 CDI Classic 122KM Model T; 2003; Skrzynia: ASB 722.699
VIN WDB2032071F510630
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
Re: Wymiana przód amortyzatorów/sprężyn
Do tego jest specjalny klucz i pewnie ktoś dokrecil ruskim kluczem i teraz są kwiatki
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
-
- VIP
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 17:28
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Wymiana przód amortyzatorów/sprężyn
OK, ale te wypustki są w poduszce czy to jest właśnie ta nakrętka? Kupowanie kolejnej poduszki nie bardzo mnie cieszy....krzymech pisze:Do tego jest specjalny klucz i pewnie ktoś dokrecil ruskim kluczem i teraz są kwiatki
Tak na marginesie, to ja konkretnie lałem w to miejsce olej penetrujący B10 (takie lepsze wd firmy beko) i szczotką szorowałem, ale mimo to nic nie chciało drgnąć...
BYŁ
C200 CDI Classic 122KM Model T; 2003; Skrzynia: ASB 722.699
VIN WDB2032071F510630
C200 CDI Classic 122KM Model T; 2003; Skrzynia: ASB 722.699
VIN WDB2032071F510630