Hej chciałem przybliżyć wam proces wymiany łożysk w pompie wody w tym celu kopiłem na próbę za 15zł z wysyłką 30zł pompę uszkodzoną z luzem na łożysku, operacja wymaga jakiś tam umiejętności posługiwania się prasą hydrauliczną znajomego tokarza w celu wytoczenia nowej osi gdyż to co mamy w pompie to jakieś kombo łożyskowe nie do kupienia , co do kosztów to nowe łożyska najdroższe 15 zł/szt. potrzebne nam 2 szt. do tego oś dwa dystanse i można składać o ile wcześniej przy rozbieraniu nie popsuliśmy tzw uszczelnienia mechanicznego rzecz ciężko dostępna znalazłem w katalogu lecz cena około 50 zł pyzatym osobom prywatnym nie sprzedawali wiec sobie odpuściłem jak już pewnie się domyślacie oczywiście jako że pierwszy raz coś takiego rozbierałem to nie dość że spaliłem to palnikiem to po wyciśnięciu osi nie wiedziałem jak cenna to rzecz i rwałem bez opamiętania xD wiec radze uważać jak sobie poradziłem ? kupiłem za cale 10 zł z wysyłką 24zł na allegro pompę od jakiegoś sprintera 2.2cdi szukałem jak najtaniej bo nie wiedziałem czy będzie pasować okazało się że pompa o dziwo jak nowa i uszczelnienie pasowało . Wszystkie zdjęcia tutaj : https://goo.gl/photos/d28c7wVzx1BjsSbB8
rozebranie pompy
1. ściągaczem ściągamy koło zdjęcie nr 15 dobrze jest podgrzać palnikiem
2. naciskamy prasą od strony wew. trzeba podłożyć pręt mniejszy niż 12mm dobrze jest w te 4 dziurki włożyć pręt fi10 aby zapobiec wygięciu blachy ale nawet jak się wygnie to można ją łatwo na prasie wyprostować
3. pierw odpada wirnik potem wypada łożysko
4. strony zew. naciskamy wałkiem mniejszym niż 30mm by wyciskać uszczelnienie
5. toczymy oś i wciskamy na nią łożyska
składanie :
1. rozgrzewamy delikatnie korpus łatwiej wejdzie wciskamy łożyska z osią
2. od strony wew. wciskamy uszczelnienie potrzebna będzie tulejka z otworem fi 12 jak już będzie przed końcem należy zmienić tuleje na taką z otworem około 25 żeby docisnąć do korpusu potem znowu zmienić na 12 i delikatnie docisnąć jeśli poczujemy że doszło do oporu to nie dobrze i należny całe łożysko troszkę wcisnąć do środka najlepiej pierw dobrze tą operacje przemyśleć
3 teraz grzejemy koło zewnętrzne i wciskamy
4 ostatnia operacja to wciśniecie wirnika
na przed ostatnim zdjęciu pompa od sprintera i podobno pasuje do Diesli w203 widać trochę inne łożysko dużo mniejsze a pierwsze zdjęcia osi pompy maja na średnicy fi 12 jeszcze trochę fi 15 bo myślałem że będę coś tam przerabiał jednak przy oryginalnym powinno być do końca fi12 jak na ostatnim rys
ogólnie ogrom prac trochę mnie przerósł ale postawiłem sobie za punkt honoru że doprowadzę temat do końca , nie będe się wypowiadał czy się opłaca czy nie bo to ile ludzi tyle opinii pokazuję tylko ze jak się chce to można i jak to jest że na allegro nowe pompy są po 150zł gdzie moje proste łożyska kosztowały 30 do tego siedzi tam uszczelnienie za 50zł a gdzie jeszcze odlać obudowę wytoczyć koło pasowe i opłacić marżę kto do tego dopłaca ???
Wymiana łożyska pompy wody - regeneracja
Moderator: Dziki Mar
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
- VIN: WDB2032161F226567
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana łożyska pompy wody - regeneracja
fabryka takie uszczelnienie kupuje za 2 zeta,łożyska pewnie też w tej cenie. Koszt takiej pompy nawet z pracownikiem to 30 zeta góra.. Wyobraź sobie,że zrobienie pizzy w knajpie kosztuje właściciela 3 złote.
C 270 CDI '02r
-
- VIP
- Posty: 185
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
- VIN: WME01MC011H122552
- Lokalizacja: Józefosław
Re: Wymiana łożyska pompy wody - regeneracja
Że nie wspomnę co za sens walczyć z pompą która nowa kosztuje 150 zł ???? Masz gwarancje , a tu narobisz się jak osioł , musisz dać parę złotych tokarzowi , pojechać po materiał - jak to się mówi : skórka za wyprawkę . Dla mnie bez sensu ! . Podziwiam tylko chęci i samozaparcie bo ja bym to wy#$%&*ł na złom i zameonterował nową .
Smart 0,8 CDI 2002