Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Moderator: Dziki Mar
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Witam , przedstawię jeden z prostszych sposobów uszczelnienia elektromagnesu , dla niewtajemniczonych jest z nim taki problem że nawet nowe przeciekają olej sączy się na silnik oraz idzie po wiązce do ecu .
Udało się to rozebrać na części pierwsze ,wystarczy rozwiercić 3 nity wiertłem około 4mm (przy składaniu nie trzeba tego z powrotem nitować) następnie wszystko myjemy kilka razy w benzynie extrakcyjnej lub czym kol wiek co rozpuszcza olej uwaga na rozpuszczalnik nitro wcale oleju nie rozpuszcza Jak już mamy to wszytko w częściach pierwszych możemy się temu bliżej przyjrzeć dlaczego to przecieka ??
Moim zdaniem jakościowo to jest jakiś dramat , blachy widać że są prasowane i ich powierzchnie przylegania do uszczelek są krzywe , same uszczelki są jakie są , a uszczelnienia nie poprawia fakt że nie jest to mocno ściśnięte ...
Na pewno dużo lepiej było by to wszystko po zabielać na tokarce i a najlepiej dorobić nowe blaszki z aluminium z odległościami zapewniającymi mocniejszy ścisk uszczelek ... ale to może kiedyś najpierw zobaczymy czy silikon wystarczy więc smarujemy uszczelki z dwóch stron składamy jak było i jak wyżej wspomniałem nie trzeba tego z powrotem nitować bo i tak śruby którymi będzie przykręcone do silnika to docisną
Po przykręceniu na silnik dał bym dobę na wyschnięcie silikonu bez odpalania silnika
Udało się to rozebrać na części pierwsze ,wystarczy rozwiercić 3 nity wiertłem około 4mm (przy składaniu nie trzeba tego z powrotem nitować) następnie wszystko myjemy kilka razy w benzynie extrakcyjnej lub czym kol wiek co rozpuszcza olej uwaga na rozpuszczalnik nitro wcale oleju nie rozpuszcza Jak już mamy to wszytko w częściach pierwszych możemy się temu bliżej przyjrzeć dlaczego to przecieka ??
Moim zdaniem jakościowo to jest jakiś dramat , blachy widać że są prasowane i ich powierzchnie przylegania do uszczelek są krzywe , same uszczelki są jakie są , a uszczelnienia nie poprawia fakt że nie jest to mocno ściśnięte ...
Na pewno dużo lepiej było by to wszystko po zabielać na tokarce i a najlepiej dorobić nowe blaszki z aluminium z odległościami zapewniającymi mocniejszy ścisk uszczelek ... ale to może kiedyś najpierw zobaczymy czy silikon wystarczy więc smarujemy uszczelki z dwóch stron składamy jak było i jak wyżej wspomniałem nie trzeba tego z powrotem nitować bo i tak śruby którymi będzie przykręcone do silnika to docisną
Po przykręceniu na silnik dał bym dobę na wyschnięcie silikonu bez odpalania silnika
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Brawo Panie "pomysłowy Dobromirze". Zazdroszczę Ci czasu który możesz spędzać przy dłubaniu. Ja narazie tylko od święta coś robie, powoli powoli ale do przodu...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Przecinek, a między blokiem silnika a elektromagnesem jest jakiś oring ? Bo to on chyba uszczelniłby przed wyciekiem po bloku a to co Ty zrobiłeś to będzie uszczelniać przed wyciekiem do wiązki elektrycznej ?
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Ja tam nie spotkałem żadnego oringu i nie ma tam żadnego kanałka na którym by się trzymał w jednym miejscu. Musi tymi uszczelkami puszczać oglądałem dokładnie cewkę i jest hermetyczna nie ma możliwości żeby przez jej wnętrze olej dostawał się na zewnątrz wiec musi lecieć tymi uszczelkami po bloku oraz we wiązkę po wtyczce tak mi się wydaje na razie będę to obserwował jeszcze i dam znać , puki co warto to uszczelnić
tak to wygląda w przekroju :
tak to wygląda w przekroju :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2018, o 09:15 przez przecinek, łącznie zmieniany 3 razy.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Jaką proponowałbyś grubość blaszki w kształcie koła jak uszczelka ? Ja mam możliwość dorobienia sobie czegoś takiego z nierdzewki albo białego teflonu .
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Teflon może najlepiej guma albo jest taki silikon w arkuszach albo może coś dobierzesz w sklepie z uszczelnieniami , te oryginalne są cienkie na ~1-2mm jak by tam coś dołożył po 1mm albo 0.5 było by ok , jak chcesz dać blaszkę to trzeba by dać uszczelkę blaszke i znowu uszczelkę , nie może blaszka dolegać do ten blachy od elektromagnesu bo będzie ciekło jeszcze mocniej
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
przecinek pisze:Jest tam oring 45x3 zapomniałem o tym wspomnieć , on musi tymi uszczelkami puszczać oglądałem dokładnie cewkę i jest hermetyczna nie ma możliwości żeby przez jej wnętrze olej dostawał się na zewnątrz wiec musi lecieć tymi uszczelkami po bloku oraz we wiązkę po wtyczce tak mi się wydaje na razie będę to obserwował jeszcze i dam znać , puki co warto to uszczelnić
tak to wygląda w przekroju
No i kolega się myli, cewka skałada sie z dwóch pierścieni, i właśnie między nimi olej przenika do cewki i dalej do wtyczki. Gdyby cewka była szczelna, olej wydostawał by się jedynie na zewnątrz, w innym wątku przedstawiłem gdzie jest ta nieszczelność. Tak więc dodawanie blaszek, raczej niczego nie zmieni, bo problem tkwi w tym, że te pierścienie cewki nie są idealnie równej wysokości, więc uszczelka nie dociska do nich z równą siłą. Ale pomysł z silikonem jest okey, sam tak zrobiłem i jest dobrze po 5 tys i oby tak dalej.co-z-tym-elektromagnesem-vt17023-45.html#p203630
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Faktycznie masz racje , wczoraj jak to robiłem cewka wyglądała na szczelną , dzisiaj rozebrałem drugą i widać mikro pęknięcie , u Ciebie wygląda to jeszcze gorzej , jak się dmuchnie we wtyczkę to powietrze wydostaje się tą szczelinką , może dobrze było by to lutownicą przeciągnąć
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 2 lip 2018, o 13:54
- VIN: brak auta
- Lokalizacja: Gostyń
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
dzieki za pomoc zamiast oryginalnych uszczelek uzylem sylikonu i jednego oringu o grubosci 2mm z tego co pamietam 35mm(nie mam pewnosci) bez oringu bylo za slabo docisniete i cieklo teraz wszystko ok
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Oring od której strony dałeś ?
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Wg moich pomiarów to jest oring 47x3olafik pisze:przecinek pisze:Jest tam oring 45x3 zapomniałem o tym wspomnieć
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Edytowalem ten post bo ten oring tam jakoś nie leży, sam też w swoim oraz w kolegi go nie spotkałem co ciekawe kiedy próbowałem go założyć to raz ze alumiunium do którego go sie przykreca o mało nie pękło to po kilku dniach oring się sam wycisnoł do srodka i omalo nie wpadł do silnika, może ktoś sprawdzi w epc jak to jest z tym
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Ja miałem na myśli oring który jest między elektromagnesami a blokiem silnika. Ty mówisz chyba o czym innym. Wewnątrz elektromagnesów oryginalnie nie było żadnych oringów tylke te uszczelki.
W bloku silnika jest rowek o średnicy wewnątrz 47mm i zewnątrz 54mm czyli szerokość rowka to 3,5mm. Natomiast głębokość rowka to 2,5mm. Z tego wychodzi że pasuje tam oring 47x3 jak chcemy wymienić na nowy.
Ty stosowałeś tam spowrotem stary oring?
W bloku silnika jest rowek o średnicy wewnątrz 47mm i zewnątrz 54mm czyli szerokość rowka to 3,5mm. Natomiast głębokość rowka to 2,5mm. Z tego wychodzi że pasuje tam oring 47x3 jak chcemy wymienić na nowy.
Ty stosowałeś tam spowrotem stary oring?
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Meniu pisze:Ja miałem na myśli oring który jest między elektromagnesami a blokiem silnika. Ty mówisz chyba o czym innym. Wewnątrz elektromagnesów oryginalnie nie było żadnych oringów tylke te uszczelki.
W bloku silnika jest rowek o średnicy wewnątrz 47mm i zewnątrz 54mm czyli szerokość rowka to 3,5mm. Natomiast głębokość rowka to 2,5mm. Z tego wychodzi że pasuje tam oring 47x3 jak chcemy wymienić na nowy.
Ty stosowałeś tam spowrotem stary oring?
Kolega przecinek ma silnik M111, tam jest jeden elektromagnes, i chyba nie ma oringu.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Ok rozumiem u mnie silnik M271