Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 19:59
- VIN: WDB2032461F705721
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
U mnie ta naprawa nic nie dała olej wnikał od środka cewki gdzie nie idą żadne uszczelki.
w203 c180 M271 2005r. 265tys - aktualnie
- PablitoS203
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 lis 2019, o 12:48
- VIN: WDB2032351F145600
- Lokalizacja: Namysłów
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Ja natomiast uskutecznilem wymianę na nowy elektromagnes firmy Pierburg za 150zł, ciekawy jestem ile wytrzyma sporo pomogła mi instrukcja wspominajaca o konieczności odkręcenia takiego "cusika" bo w pewnym momencie myślałem że będę musiał rozkręcać więcej elementów układu chłodzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
S203 2.0 M111 Avangarde (aktualnie)
S203 2.7 CDI
W210 2.8
W210 2.9 Turbodiesel
S203 2.7 CDI
W210 2.8
W210 2.9 Turbodiesel
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 30 maja 2020, o 23:07
- VIN: WDB2032351F182810
- Lokalizacja: Wschowa
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Witam I jak się sprawuje ten Pierburg ? Dziś również założyłem nowy.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Pierburg to oryginał z zamazanym znaczkiem Mercedesa
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 1 sie 2017, o 19:24
- VIN: WDB2032451F095152
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Siema, własny magnes robiłem rok temu. Wpakowałem dirko sylikon pod magnesem oraz na łączeniach blach, plastików z blachami i obok tego koreczka w środku. Silnik 2.0 kompresor 163. Wytrzymało to rok i znów się za to zabieram.
Jakie były objawy?
1. Cały silnik pod spodem w oleju razem ze skrzynią. Płynęło, a opór powietrza rozwiewał. Efektem tego były zalane wtyczki i przewody pod autem, między innymi- wtyczka od sondy przed katalizatorem. Wysmarowany był także alternator.
2.Najgorszym objawem podczas jazdy pod górę, był bardzo zły zapach czegoś palonego. Myślałem ze to sprzęgło pod obciążeniem się nagrzewa i szykowałem się na wymianę. Musiało gdzieś rozwiewać na kolektor a ten gdy się mocniej nagrzewał wytwarzał dziwny spalony zapach i nie dało się siedzieć w aucie tak śmierdziało.
Co do opisywanych błędów wyskakujących. Jeśli mamy rozszczelniony silnik to wchodzi lewe powietrze przez ten elektromagnes, może nie cały czas ale na przykład przy odpuszczaniu gazu. Przez co sądy i wtryski nie są już w stanie skorygować mieszanki do mieszanki właściwej i normy są przekroczone. Pisze tylko że jest taka możliwość a nie że to musi być to a nie zalane wtyczki.
Pozdrawiam
Jakie były objawy?
1. Cały silnik pod spodem w oleju razem ze skrzynią. Płynęło, a opór powietrza rozwiewał. Efektem tego były zalane wtyczki i przewody pod autem, między innymi- wtyczka od sondy przed katalizatorem. Wysmarowany był także alternator.
2.Najgorszym objawem podczas jazdy pod górę, był bardzo zły zapach czegoś palonego. Myślałem ze to sprzęgło pod obciążeniem się nagrzewa i szykowałem się na wymianę. Musiało gdzieś rozwiewać na kolektor a ten gdy się mocniej nagrzewał wytwarzał dziwny spalony zapach i nie dało się siedzieć w aucie tak śmierdziało.
Co do opisywanych błędów wyskakujących. Jeśli mamy rozszczelniony silnik to wchodzi lewe powietrze przez ten elektromagnes, może nie cały czas ale na przykład przy odpuszczaniu gazu. Przez co sądy i wtryski nie są już w stanie skorygować mieszanki do mieszanki właściwej i normy są przekroczone. Pisze tylko że jest taka możliwość a nie że to musi być to a nie zalane wtyczki.
Pozdrawiam
W203 2.0 kompresor 163 (skrzynia półautomatyczna) manualna z trzema pompami do zmiany biegów
-
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
- VIN: WDB21
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Czy ktoś wie co to za cudo?
https://www.czesciauto24.pl/pierburg/12771184
Jakaś nowa ulepszona wersja czy podróbka wszystkiego włącznie z pudełkiem?
Bo po większości Pierburgi (i oryginał oczywiście także) wyglądają nieco inaczej.
----------------------
Sorry, chyba się wygłupiłem, dopiero teraz zauważyłem że to wersja 25.0 i raczej nie do mojego C180.
https://www.czesciauto24.pl/pierburg/12771184
Jakaś nowa ulepszona wersja czy podróbka wszystkiego włącznie z pudełkiem?
Bo po większości Pierburgi (i oryginał oczywiście także) wyglądają nieco inaczej.
----------------------
Sorry, chyba się wygłupiłem, dopiero teraz zauważyłem że to wersja 25.0 i raczej nie do mojego C180.
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
To do M272 a nie do M271.
Po co mieli by unowocześniać? Przecież okres gwarancji nowy magnes wytrzymuje, potem trzeba nowy, bo znowu cieknie. To sukces firmy Pierburg i Mercedesa. Sprzedali i sprzedają tego tysiące, a może nawet setki tysięcy.
Po co mieli by unowocześniać? Przecież okres gwarancji nowy magnes wytrzymuje, potem trzeba nowy, bo znowu cieknie. To sukces firmy Pierburg i Mercedesa. Sprzedali i sprzedają tego tysiące, a może nawet setki tysięcy.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
- VIN: WDB21
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
No tak, biznes się kręci.
A magnesy Tructeka (kto by je nie robił)? Bo gdzieś czytałem, że mają w środku znacznie solidniejsze uszczelnienie. Ktoś może słyszał coś o tym?
A magnesy Tructeka (kto by je nie robił)? Bo gdzieś czytałem, że mają w środku znacznie solidniejsze uszczelnienie. Ktoś może słyszał coś o tym?
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Próbuj. Zawsze to jakaś opinia. Jeśli jest jeszcze tańsza od ori to tym bardziej. U kolegi w moim mb M271 siedzą już 3 lata nowe elektromagnesy i nie wiem skąd opinia że po okresie gwarancji trzeba wymienić.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 4 lip 2023, o 17:20
- VIN: Brak vin
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Jak po latach oceniasz jakość nastawników od spawel? Właśnie mam zamiar mu wysłać swoje do regeneracji
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Widzę samochód kolegi z tymi nastawnikami i nic nie mówi o tym, że przyszła pora zajrzeć do rozrządu. Wymieniane były pod koniec 2016 roku. Tak wyglądały w 2018 roku po 25 tys. km. viewtopic.php?p=213822#p213822
W niedziele będę się z nim widział to zapytam ile km już natrzaskał na tych kołach.
Edit:
Aktualnie samochód ma 295 tys km przebiegu. Od kąd jeździ tym samochodem zrobił 70 tys km.
W niedziele będę się z nim widział to zapytam ile km już natrzaskał na tych kołach.
Edit:
Aktualnie samochód ma 295 tys km przebiegu. Od kąd jeździ tym samochodem zrobił 70 tys km.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 wrz 2023, o 00:31
- VIN: WDB2037461A605790
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz
Ogarnąłem uszczelnienie tak jak autor tematu. Wtyczki póki co nie ciekną, ale spod jednego korka w obudowie elektromagnesu mi leci. Zamówiłem nowe. Aktualnie mam plastikowe z oringiem, a w aso są dostępne gumowe bez oringu. Zobaczymy jak się to spisuje.
'03 CL203 C180 Kompressor WDB2037461A605790