TYLNY SAM a problemy z komunikacją w samochodzie

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mdfimage
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 16:48
VIN: WDB2030061F015715
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

TYLNY SAM a problemy z komunikacją w samochodzie

Post autor: mdfimage »

Witam po długiej przerwie!
Opiszę bolączkę pojazdu i proponowane rozwiązanie.
Jeśli w Twoim W203 (obojętne nadwozie i rocznik) zaczynają się następujące problemy:
- auto czasami nie zamyka się z centralnego
- nie działają przednie wycieraczki
- nie działają kierunkowskazy (po przekręceniu wajchy nic się nie dzieje)
- pojawia się błąd "DISPLAY FAULTY VISIT WORKSHOP"
- nie działa oświetlenie wnętrza
- nie działa otwieranie tylnej klapy
- nie działa regulacja foteli
- nie działa wskaźnik poziomu paliwa
- nie działa podgrzewanie tylnej szyby
- nie ma świateł stop lub pozycyjnych
To jest bardzo duże prawdopodobieństwo iż problemem jest zepsuty lub właśnie padający moduł SAM tylny. Powyższe problemy mogą się kumulować lub występować pojedynczo, czasami będzie to zakomunikowane błędami w po podpięciu komputera diagnostycznego (jako błędy komunikacji, szyny CAN lub zwarci) ale czasami sterownik nie widzi błędów.
Jeśli wszystkie powyższe problemy się pojawią się jednocześnie oznacza to iż w 100% uszkodzony jest SAM bądź przerwana jest komunikacją na którymś z przewodów CAN (LOW albo HIGH) choć zdarza się to bardzo rzadko. Możemy to sprawdzić za pomocą oscyloskopa (odłaczamy moduł i patrzymy na wykres) bądź podłączyć się bezpośrednio do gateway i sprawdzić ciągłość przewodów aż do modułu za pomocą najtańszego multimetru.
:!: PRZYCZYNA:
Zazwyczaj przyczyną jest podciekająca woda która zalewa moduł (sprawdzić uszczelkę klapy bagażnika i odpływy), bądź też zwarcie na procesorze w samym module.
:!: NAPRAWA:
W przypadku uszkodzonego modułu wymiana procesora jest bardz kosztowna i wiąże się z rozcięciem obudowy SAMa więc nie polecam tego rozwiązania. Najlepiej jest wymienić go na nowy bądź używany moduł. Moduł znajduję się w bagaźniku. Musimy kolejno: wyjąć podłogę bagażnika, zdjąć osłonę plastikową wykładziny (ta w której siedzi rygiel od zamka), odkręcić osłonę plastikową z mocowaniami podłogi (2 śruby TORX), wyjąć lewą stronę wykładziny i moduł mamy na wierzchu (trzyma się na jednej śrubce).
:!: CZY MOGĘ KUPIĆ MODUŁ Z NUMERAMI NIEZGODNYMI Z MOIM MODUŁEM?
Tak, możesz zakupić dowolny moduł odpowiednio dla modelu przed i po liftowego z auta o innym nadwoziu i wyposażeniu (także innej wersji silnikowej) np; posiadamy kombi z Cdi a moduł możemy kupic od clk z kompresorem. Musimy pamiętać o odpowiednim przełożeniu przekaźników i bezpieczników z naszego starego modułu, ponieważ zamiennik może pochodzić z auta o innym wyposażeniu.
:!: :!: UWAGA :!: :!:
W modułach SAM występują 2 rodzaje kodowania dla wskaźników poziomu paliwa w zbiorniku, jeśli zdecydujemy się na zakup modułu o innym nr niż nasz to musimy liczyć się z tym iż "trafimy" na drugi rodzaj kodowania i wskaźnik nie będzie działał. Jeśli chcemy, możemy go zakodować za pomocą STAR DIAGNOSIS bądź komputera LAUNCH. Z moich doświadczeń podpowiem iż żaden inny komp tego nie zrobi.
Obrazek
W203 Sedan C220 2000, Porsche Cayenne GTS 4.8 2009, BMW X5 2008 3.0si 2008.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: TYLNY SAM a problemy z komunikacją w samochodzie

Post autor: Dziki Mar »

Jeśli ktoś potwierdzi to co jest tu napisane to trzeba by przenieść do odpowiedniego działu.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”