regeneracja pompy wspomagania kierownicy
Moderator: Dziki Mar
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
regeneracja pompy wspomagania kierownicy
Witam, jako ze mam łatwy dostęp do obróbki metalu postanowiłem rozebrać do części pierwszych pompę wspomagania powodem było bardzo głośne wycie oraz ciężko kręcąca się kierownica
1. demontujemy pompę wspomagania
2. gdy już mamy ją złapaną w jakimś imadle odkręcamy dekiel z tyłu (klucz 10)
3. należy podważyć śrubokrętem tak żeby równo zszedł
4. teraz staramy się wszystkie bebechy wyciągnąć ucząc się przy tym jak to ma być potem złożone
5. zdjęcia :
https://photos.app.goo.gl/McvLLaN549i6pSeS9
6. część z obrazka nr1 będzie ciężko wyjąć w sumie nic jej nie trzyma aby jest wciśnięta na o-ring tak ze podhaczymy i do góry następnie wyciągamy z niej wszystko aby zostało same aluminium
7. korpus z kołem pasowym odkładamy
8. gdy mamy już wszystko w częściach pierwszych (części ze zdjęć ) robimy ocenę stanu u mnie wytarte były dekiel górny i dolny oraz przytarta głowica na 10 blaszek blaszki zamiast lekko chodzić w tych szczelinkach siedziały na tyle mocno ze siła odśrodkową nie dała rady ich wypchać .
9. głowice traktujemy papierkiem wodnym wszystkie rowki oraz blaszki przeszlifować na czymś płaskim żeby wyluzować
10. aluminiowe dekle które przylegają do głowicy trzeba zabielić , jeśli efektu nie daje papier wodny np 300>600>800>1000 i dalej są głębokie rysy jak u mnie należy udać się do tokarza lub szlifierza płaszczyzn w celu zabielenia tych powierzchni
11. gdy już mamy nasze zregenerowane części montujemy wszystko w kolejności odwrotnej pamiętając o montażu wszystkich oringów które wcześniej zdemontowaliśmy
Polecam ! u mnie pomogło pompa jak pracuje jak nowa warto spróbować przed zakupem taniego zmiennika
1. demontujemy pompę wspomagania
2. gdy już mamy ją złapaną w jakimś imadle odkręcamy dekiel z tyłu (klucz 10)
3. należy podważyć śrubokrętem tak żeby równo zszedł
4. teraz staramy się wszystkie bebechy wyciągnąć ucząc się przy tym jak to ma być potem złożone
5. zdjęcia :
https://photos.app.goo.gl/McvLLaN549i6pSeS9
6. część z obrazka nr1 będzie ciężko wyjąć w sumie nic jej nie trzyma aby jest wciśnięta na o-ring tak ze podhaczymy i do góry następnie wyciągamy z niej wszystko aby zostało same aluminium
7. korpus z kołem pasowym odkładamy
8. gdy mamy już wszystko w częściach pierwszych (części ze zdjęć ) robimy ocenę stanu u mnie wytarte były dekiel górny i dolny oraz przytarta głowica na 10 blaszek blaszki zamiast lekko chodzić w tych szczelinkach siedziały na tyle mocno ze siła odśrodkową nie dała rady ich wypchać .
9. głowice traktujemy papierkiem wodnym wszystkie rowki oraz blaszki przeszlifować na czymś płaskim żeby wyluzować
10. aluminiowe dekle które przylegają do głowicy trzeba zabielić , jeśli efektu nie daje papier wodny np 300>600>800>1000 i dalej są głębokie rysy jak u mnie należy udać się do tokarza lub szlifierza płaszczyzn w celu zabielenia tych powierzchni
11. gdy już mamy nasze zregenerowane części montujemy wszystko w kolejności odwrotnej pamiętając o montażu wszystkich oringów które wcześniej zdemontowaliśmy
Polecam ! u mnie pomogło pompa jak pracuje jak nowa warto spróbować przed zakupem taniego zmiennika
Ostatnio zmieniony 28 maja 2019, o 19:36 przez przecinek, łącznie zmieniany 6 razy.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 10:03
- VIN: WDB2030461A858284
- Lokalizacja: Legnica
Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy
Witam możesz podesłać zdjęcia z regeneracji pompy, bo na gogle już ich nie ma.
janko.rj@wp.pl
Pozdrawiam Rafał
janko.rj@wp.pl
Pozdrawiam Rafał
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy
poprawiłem link
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 16:10
- VIN: WDB2030611A651581
Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy
Dzięki Wielkie!! Pompa strasznie wyła przed regeneracją. Po regeneracji i wymianie oleju na MB 345.0 cisza, i kierownica lżej chodzi.Polecam też wymienić oring w deklu obudowy. Mój był trochę rozciągnięty. ciężko było znaleść ten rozmiar ale znalazłem w serwisie rolniczym .
Mercedes-Benz C240 Elegance 2004
-
- VIP
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 sty 2017, o 21:07
- VIN: WDB2030421F428885
- Lokalizacja: Poznań
Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy
Witam. Co oznacza "zabielenie" części u szlifierza? Chidzi o wypełnienie czymś ubytków? Czy poprostu zeszlifowanie ?? I czy jest możliwość wymiany łożysk w pompie ?Pozdrawiam.
C 200 kompressor Avantgarde 163 KM 2004 r.
Vin WDB2030421F428885
Vin WDB2030421F428885
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy
Zabielenie - zeszlifowanie, stoczenie.
Jakie łożyska chcesz tam wymieniać?
Jakie łożyska chcesz tam wymieniać?
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
-
- VIP
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 sty 2017, o 21:07
- VIN: WDB2030421F428885
- Lokalizacja: Poznań
Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy
No chyba jest tam jakieś łożysko od strony kola pasowego ??
C 200 kompressor Avantgarde 163 KM 2004 r.
Vin WDB2030421F428885
Vin WDB2030421F428885
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 gru 2020, o 21:59
- VIN: WDB2032041f230078
Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy
Witam. Pomocy. Wymieniłem wszystkie oringi (3 sztuki) i jest gorzej niż było.
Wcześniej pompa wyła nawet przy delikatnych ruchach kierownicy. Kupiłem drugą, używaną, która po wymianie zachowywała się podobnie jak moja oryginalna. Po rozebraniu ruchome płytki nie były zatarte - luźno się przesuwały w szczelinach. Po wymianie oringów pompa nie wyje, ale na wolnych obrotach silnika nie ma wspomagania. Podczas jazdy nie ma problemu, ale przy parkowaniu jest katastrofa. Muszę dobrze wkręcić silnik na obroty żeby skręcić kierownicą i mam wrażenie, że pompa potrzebuje coraz większe obroty. Dodam, że płyn był tylko uzupełniany o tyle ile wylało się ze zbiorniczka i pompy przy dwóch wymianach. Proszę o pomoc.
Wcześniej pompa wyła nawet przy delikatnych ruchach kierownicy. Kupiłem drugą, używaną, która po wymianie zachowywała się podobnie jak moja oryginalna. Po rozebraniu ruchome płytki nie były zatarte - luźno się przesuwały w szczelinach. Po wymianie oringów pompa nie wyje, ale na wolnych obrotach silnika nie ma wspomagania. Podczas jazdy nie ma problemu, ale przy parkowaniu jest katastrofa. Muszę dobrze wkręcić silnik na obroty żeby skręcić kierownicą i mam wrażenie, że pompa potrzebuje coraz większe obroty. Dodam, że płyn był tylko uzupełniany o tyle ile wylało się ze zbiorniczka i pompy przy dwóch wymianach. Proszę o pomoc.