NAPRAWA ZAMKA
Moderator: Dziki Mar
- memorize
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Witam podepne sie pod temat gdyz dzisiaj zamykajac auto zwrocilem uwage ze prawe tylne drzwi mi sie nie zamykaja w centralnym zamku. Wszystkie inne bez problemu zmykajac z pilota. A manualnie sie zamykaja i otwieraja Czy moze ktos pod powiedziec na co zerknac i jaki moze byc powod ze inne sie zamykaja a te jedyne niestety nie.
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2014, o 12:10
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolska
manualnie to znaczy jak? jak wciśniesz ręcznie cycek i otworzysz klamką od wewnątrz? Rozumiem że jest problem jak otwierasz i zamykasz z pilota?. Czy zamek "szyje"? - skacze?, czy nie daje żadnego znaku działania?.
Rouse yourself greenwitch
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
- memorize
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2014, o 12:10
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolska
Wszystko wskazuje na pękniętą sprężynkę w środku zamka. Musiałbyś zdjąć boczek z drzwi i wyjąć cały zamek który trzeba następnie otworzyć i sprawdzić w środku. Jak przeczytasz ten post dotyczący naprawy zamka od dechy do dechy włącznie z załącznikami i linkami to będziesz miał sprawę naświetloną teoretycznie. Pozostaje tylko praktyka która jest bardzo prosta, wystarczy zrobić raz i będziesz już wysokiej klasy specjalistą w tej dziedzinie.
Rouse yourself greenwitch
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
- memorize
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2014, o 12:10
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolska
Masz cztery możliwości naprawy oraz zakupu sprężynek:
1. Zakupić tylko jedną z poniższej aukcji:
http://allegro.pl/sprezynka-rygla-zamka ... 20610.html
2. Zakupić cały komplet, dopasować swoją a resztę sprzedać na sztuki dalej lub trzymać na zapas w razie czego:
http://allegro.pl/4-sprezynki-rygla-zam ... 45282.html
3. Zakupić nawet cały nowy zamek od Golfa II generacji (koszt ponoć 19zł nowego, jeszcze taniej niż na szrocie używka) i przełożyć pasującą sprężynkę do siebie. Musisz tylko pamiętać że strony są odwrotne. Jeśli potrzebujesz do siebie prawą stronę (pasażera) to zamek od Golfa bierz lewy (stronę kierowcy)
4. Poszukać oryginalnego, pasującego całego zamka do W203 w częściach używanych i przełożyć bez bawienia się ze sprężynkami.
Jest jeszcze oczywiście 5 opcja (businessowa)?
Zaprowadzić auto do ASO i odebrać na drugi dzień naprawione.
Ja wybrałem opcję nr 2 poznając wnętrze i ucząc się w życiu nowego doświadczenia które jest mi już nie straszne w razie awarii.
Zwracaj uwagę na sprężynki bo są dwa rodzaje i się różnią. Na prawą są inne i na lewą stronę są inne.
1. Zakupić tylko jedną z poniższej aukcji:
http://allegro.pl/sprezynka-rygla-zamka ... 20610.html
2. Zakupić cały komplet, dopasować swoją a resztę sprzedać na sztuki dalej lub trzymać na zapas w razie czego:
http://allegro.pl/4-sprezynki-rygla-zam ... 45282.html
3. Zakupić nawet cały nowy zamek od Golfa II generacji (koszt ponoć 19zł nowego, jeszcze taniej niż na szrocie używka) i przełożyć pasującą sprężynkę do siebie. Musisz tylko pamiętać że strony są odwrotne. Jeśli potrzebujesz do siebie prawą stronę (pasażera) to zamek od Golfa bierz lewy (stronę kierowcy)
magneto pisze:Dziś zaliczyłem wymianę,dzięki forum operacja trwała ok godzinki.Dawca golf II ,nie ze szrotu,zamek kupiłem nówkę sztukę w lokalnym sklepie motoryzacyjnym za cenę 19 pln .Tak że może w tę stronę iść,na szrocie za zamek krzyczeli po 3 dyszki
4. Poszukać oryginalnego, pasującego całego zamka do W203 w częściach używanych i przełożyć bez bawienia się ze sprężynkami.
Jest jeszcze oczywiście 5 opcja (businessowa)?
Zaprowadzić auto do ASO i odebrać na drugi dzień naprawione.
Ja wybrałem opcję nr 2 poznając wnętrze i ucząc się w życiu nowego doświadczenia które jest mi już nie straszne w razie awarii.
Zwracaj uwagę na sprężynki bo są dwa rodzaje i się różnią. Na prawą są inne i na lewą stronę są inne.
Rouse yourself greenwitch
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
- memorize
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
- HermaN KorteZ
- VIP
- Posty: 157
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 21:30
- VIN:
- Lokalizacja: Będzin Beat
wczoraj zakończyłem operację naprawy, sprężynkę zakupiłem na allegro.
Niestety u mnie nie było tak kolorowo i szybko sprawa dotyczyła lewego tyłu.
Nie musiałem nic rozwiercać prowadnica jest krótka i w niczym nie przeszkadza, natomiast musiałem zdemontować klamkę potrzebny do tego jest torx 20.
Najpierw należy poluzować element blokujący klamkę przed wypadnięciem, do tego trzeba lekko odchylić uszczelkę na wysokości klamki powinna tam być zaślepka albo dziura jak zajrzymy do środka znajdziemy torxik w odległości 12-15cm. Niestety żadnymi przedłużkami nie udało mi się do niego dobrać musiałem dokupić takiego długasa - 5,80pln.
Chwilę zajmie jego odkręcenie więc 2-3 łyki browara dla uspokojenia i kręcimy, potem wyciągamy klamkę i jeszcze 2 torxy trzymające mechanizm klamki i można wykręcać zamek.
potem jak u poprzedników znalazłem pękniętą sprężynkę niestety pozostałość została wewnątrz plastiku i niczym nie byłem w stanie jej wyciągnąć. Pozostało albo kupić zamek...albo dostać się do niej od góry.
Za pomocom rozgrzanej igły przetopiłem się od góry tworząc nową dziurkę. Założyłem sprężynkę ale źle musi być jak najbliżej tych trybików w innym przypadku miałem efekt szycia przy otwieraniu zamykał prawidłowo ale szył do góry..
Tak więc Polak potrafi..
Niestety u mnie nie było tak kolorowo i szybko sprawa dotyczyła lewego tyłu.
Nie musiałem nic rozwiercać prowadnica jest krótka i w niczym nie przeszkadza, natomiast musiałem zdemontować klamkę potrzebny do tego jest torx 20.
Najpierw należy poluzować element blokujący klamkę przed wypadnięciem, do tego trzeba lekko odchylić uszczelkę na wysokości klamki powinna tam być zaślepka albo dziura jak zajrzymy do środka znajdziemy torxik w odległości 12-15cm. Niestety żadnymi przedłużkami nie udało mi się do niego dobrać musiałem dokupić takiego długasa - 5,80pln.
Chwilę zajmie jego odkręcenie więc 2-3 łyki browara dla uspokojenia i kręcimy, potem wyciągamy klamkę i jeszcze 2 torxy trzymające mechanizm klamki i można wykręcać zamek.
potem jak u poprzedników znalazłem pękniętą sprężynkę niestety pozostałość została wewnątrz plastiku i niczym nie byłem w stanie jej wyciągnąć. Pozostało albo kupić zamek...albo dostać się do niej od góry.
Za pomocom rozgrzanej igły przetopiłem się od góry tworząc nową dziurkę. Założyłem sprężynkę ale źle musi być jak najbliżej tych trybików w innym przypadku miałem efekt szycia przy otwieraniu zamykał prawidłowo ale szył do góry..
Tak więc Polak potrafi..
Ostatnio zmieniony 5 paź 2014, o 10:15 przez HermaN KorteZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C270 AvanTgarde, 170KM, 2002r, kombi
WDB2032161F307306
WDB2032161F307306
-
- Użytkownik
- Posty: 85
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
- VIN: WDB2032061F381627
- Lokalizacja: Wrocław
wymiana sprężynki
Witam, wczoraj zakończyłem epicki pojedynek z "szyjącym" zamkiem. Zakończyłem z tarczą
Nie było łatwo:postępowałem wg przepisu "kup używany zamek vw itd... dopiero za trzecim zamkiem (trzecia sprężynka) wszystko się udało. Pierwsza nie reagowała wogóle-czyli wszystko było jak poprzednio, z drugą sprężynką było tak, że zamek zamykał ale przy otwieraniu szył nadal. Dopiero za trzecią próbą zaskutkowało! Zamyka i otwiera na raz! Podpowiem, że ta trzecia sprężynka wchodziła "odwrotnie" niż inne-pomimo że zamki oba były prawe. Warto zaznaczyć, że wchodziła najbardziej opornie-najpierw włożyłem do otworu w górnej części, następnie wsunąłem szerokim śrubokrętem do rowka (został nawet zarysowanie). Wygląda na to, że na tą sprężynę muszą działać spore siły. Powodzenia!
Nie było łatwo:postępowałem wg przepisu "kup używany zamek vw itd... dopiero za trzecim zamkiem (trzecia sprężynka) wszystko się udało. Pierwsza nie reagowała wogóle-czyli wszystko było jak poprzednio, z drugą sprężynką było tak, że zamek zamykał ale przy otwieraniu szył nadal. Dopiero za trzecią próbą zaskutkowało! Zamyka i otwiera na raz! Podpowiem, że ta trzecia sprężynka wchodziła "odwrotnie" niż inne-pomimo że zamki oba były prawe. Warto zaznaczyć, że wchodziła najbardziej opornie-najpierw włożyłem do otworu w górnej części, następnie wsunąłem szerokim śrubokrętem do rowka (został nawet zarysowanie). Wygląda na to, że na tą sprężynę muszą działać spore siły. Powodzenia!
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
WDB2032061F381627
-
- VIP
- Posty: 26
- Rejestracja: 9 cze 2014, o 15:15
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Serwus,
Ja niestety ma problem z przednimi prawymi drzwiami. Cholera z 1,5 godz się męczyłem żeby wyciągnąć zamek przez otwór montażowy, bez rozwiercania prowadnic i co???? Dupa blada. Nie da się wyciągnąć. Także jak koś będzie się zabierał za tą robotę to tylo z nitownicą ( której nie mam) i wiertarką.
Pzdr
Ja niestety ma problem z przednimi prawymi drzwiami. Cholera z 1,5 godz się męczyłem żeby wyciągnąć zamek przez otwór montażowy, bez rozwiercania prowadnic i co???? Dupa blada. Nie da się wyciągnąć. Także jak koś będzie się zabierał za tą robotę to tylo z nitownicą ( której nie mam) i wiertarką.
Pzdr
VIN - WDB2032061F416296
CDI 220 rok 2003
wersja Avantgarde
CDI 220 rok 2003
wersja Avantgarde
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Ale to już było napisane wcześniej .. Szkoda 1,5 godziny .. bo w tym czasie już byś był po robocie.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- VIP
- Posty: 74
- Rejestracja: 1 wrz 2013, o 22:37
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Re: wymiana sprężynki
Bo z vw sprężynki pasują na odwrót tzn. z prawego vw od lewego mb - zreszta to już gdzieś tu było opisanezdelux pisze:....
Dopiero za trzecią próbą zaskutkowało! Zamyka i otwiera na raz! Podpowiem, że ta trzecia sprężynka wchodziła "odwrotnie" niż inne-pomimo że zamki oba były prawe. Warto zaznaczyć, że wchodziła najbardziej opornie-najpierw włożyłem do otworu w górnej części, następnie wsunąłem szerokim śrubokrętem do rowka (został nawet zarysowanie). Wygląda na to, że na tą sprężynę muszą działać spore siły. Powodzenia!
WDB2030041F222908 - "córkowóz"
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sekhal, głupoty gadasz... co prawda za pierwszym razem jak rozbierałem to aż mnie gardło bolało tak pitoliłem ...
Drugi razy wyciągałem i bez żadnego rozwiercania tylko przez otwór montażowy i może 1 godz to zajęło.
Drugi razy wyciągałem i bez żadnego rozwiercania tylko przez otwór montażowy i może 1 godz to zajęło.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
-
- VIP
- Posty: 26
- Rejestracja: 9 cze 2014, o 15:15
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Już spoko, nie pierdzieliłem się, rozwierciłem nity. Wtedy wyjęcie zamka to jakieś trzy minuty. Mam taką refleksję, otóż sprężyny z VW są inne, mają inne pióra. Swoją drogą dobrze jest obejrzeć cały zamek, poprawić wewnętrzne plastikowe nity, nasmarować koła zębate. Ja koniec końców wstawiłem sprężynkę nową MB. Wszystko chodzi jak nowe. Ufffffffffff!!!! już dość miałem tego denerwującego dźwięku "szycia".
Gabriell oki..miałeś farta lub małe rączki
pzdr
Gabriell oki..miałeś farta lub małe rączki
pzdr
VIN - WDB2032061F416296
CDI 220 rok 2003
wersja Avantgarde
CDI 220 rok 2003
wersja Avantgarde
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A no fakt. Moje ręce nie należą do szuflowatych
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/