Naprawa czujnika Stop
Moderator: Dziki Mar
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Naprawa czujnika Stop
Hej,
Na początku opiszę problem:
1. Nie działą ESP
2. Nie działa tempomat
3. Niegasnące światło STOP
Po podłączeniu do SD:
C1200 S9/1 ( przełącznik świateł stop ) : prawdopodobieństwo
C1202 A7/7s1 (przełącznik uruchamiający BAS):prawdopodobieństwo
S9/1 - to po prostu czujnik stopu nad pedałem,
A7/7s1 - Czujnik bas przy serwie
Przed wymianą czujnika stopu na nowy wyjmijcie stary i zajrzyjcie do środka.
Wg. mnie tam nie ma co się zepsuć, są zwykłe blaszki, które albo się stykają albo nie i tyle, jak blaszka zaśniedzieje to wyczyścić.
Inżynierowie MB pomyśleli i zamontowali regulację tego czujnika wewnątrz, więc za pomocą noża należy rozpołowić czujnik ( tam w środku będzie jakaś sprężynka i blaszki i na jednej z połów będzie regulacja króćca)
Króciec regulujemy za pomocą takiej opaski z drutu - w moim przypadku należało wydłużyć króciec, ponieważ na wyłączonym hamulcu blaszki nie powinny się stykać ( a u mnie niestety się stykały i cały czas palił się stop). Przestawiłem o dwie pozycje i hula
W związku z powyższą naprawą/regulacją pożegnałem wymienione na początku tematu błędy.
Zobaczymy na jak długu - zdam relacje.
Ja niestety już kupiłem nowy czujnik za 80 zł ale go nie montowałem, zobaczymy jak pomogła moja naprawa.4
P.S.
Nie mam zdjęć bo ziomb na dworze i chciałem zrobić jak najszybciej.
[ Dodano: 2015-02-08, 11:06 ]
EDIT:
Dzisiaj tok sobie grzebałem, i wywnioskowałem, że w moim przypadku króciec cofną się na skutek ześlizgnięcia nogi z pedału, który z dużą siłą powrócił i uderzył w czujnik co spowodowało cofnięcie się króćca.
Dodatkowo aby regulować nie trzeba go wcale rozbierać - tylko umiejętnie wyciągnąć albo wsunąć głębiej - jak mamy rozebrany czujnik widać jak to działa i jaki jest zakres regulacji.
Na początku opiszę problem:
1. Nie działą ESP
2. Nie działa tempomat
3. Niegasnące światło STOP
Po podłączeniu do SD:
C1200 S9/1 ( przełącznik świateł stop ) : prawdopodobieństwo
C1202 A7/7s1 (przełącznik uruchamiający BAS):prawdopodobieństwo
S9/1 - to po prostu czujnik stopu nad pedałem,
A7/7s1 - Czujnik bas przy serwie
Przed wymianą czujnika stopu na nowy wyjmijcie stary i zajrzyjcie do środka.
Wg. mnie tam nie ma co się zepsuć, są zwykłe blaszki, które albo się stykają albo nie i tyle, jak blaszka zaśniedzieje to wyczyścić.
Inżynierowie MB pomyśleli i zamontowali regulację tego czujnika wewnątrz, więc za pomocą noża należy rozpołowić czujnik ( tam w środku będzie jakaś sprężynka i blaszki i na jednej z połów będzie regulacja króćca)
Króciec regulujemy za pomocą takiej opaski z drutu - w moim przypadku należało wydłużyć króciec, ponieważ na wyłączonym hamulcu blaszki nie powinny się stykać ( a u mnie niestety się stykały i cały czas palił się stop). Przestawiłem o dwie pozycje i hula
W związku z powyższą naprawą/regulacją pożegnałem wymienione na początku tematu błędy.
Zobaczymy na jak długu - zdam relacje.
Ja niestety już kupiłem nowy czujnik za 80 zł ale go nie montowałem, zobaczymy jak pomogła moja naprawa.4
P.S.
Nie mam zdjęć bo ziomb na dworze i chciałem zrobić jak najszybciej.
[ Dodano: 2015-02-08, 11:06 ]
EDIT:
Dzisiaj tok sobie grzebałem, i wywnioskowałem, że w moim przypadku króciec cofną się na skutek ześlizgnięcia nogi z pedału, który z dużą siłą powrócił i uderzył w czujnik co spowodowało cofnięcie się króćca.
Dodatkowo aby regulować nie trzeba go wcale rozbierać - tylko umiejętnie wyciągnąć albo wsunąć głębiej - jak mamy rozebrany czujnik widać jak to działa i jaki jest zakres regulacji.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Problem opisywałem już wcześniej na forum. Np. tu:Gabrielll pisze:Inżynierowie MB pomyśleli i zamontowali regulację tego czujnika wewnątrz, więc za pomocą noża należy rozpołowić czujnik ( tam w środku będzie jakaś sprężynka i blaszki i na jednej z połów będzie regulacja króćca)
viewtopic.php?t=644&highlight=stop+hamulca
I tu:
viewtopic.php?t=544&highlight=stop+hamulca
Wystarczyło więc przejrzeć archiwum forum - a nie "odkrywać Amerykę"
Oj! - psuje się! Wyłamanie jednej z blaszek to najpowszechniejsza przyczyna unieruchomienia systemu trakcji - nie tylko w modelu 203.Gabrielll pisze:Wg. mnie tam nie ma co się zepsuć, są zwykłe blaszki, które albo się stykają albo nie i tyle, jak blaszka zaśniedzieje to wyczyścić.
Jest parę fotek.
Tutaj mamy wyłącznik po "rozpołowieniu":
Tutaj kolejne zdjęcie - pod spodem pokazanego powyżej styku jest styk uruchamiający systemy trakcji:
A tak to się psuje:
how to screenshot on windows
Ciągnąc temat dalej - tak wygląda czujnik przed regulacją trzpienia (widać, że trzpień wystaje niewiele z obudowy)
a tak wygląda po "siłowym" wysunięciu trzpienia (wg serwisowych zasad reulacji!)
Są dwa sposoby sprawdzenia;Gabrielll pisze:bez rozebrania czujnika nie sprawdzimy tego
- omomierzem. Jeżeli blaszka jest złamana, to łatwo wykryjemy, że naciskanie trzpienia nie zmienia odczytu na omomierzu
- drugi sposób jest dużo prostszy. Jeżeli blaszka odpowiedzialna za system trakcji się złamie, to trzpień będzie miał taki "wolny luz" osiowy w granicach dwóch milimetrów. Jak mamy czujnik w łapie to po potrzęsieniu słychać że trzpień sobie lata. Nie trzeba wyciągać nawet czujnika z jego miejsca pracy - można złapać za końcówkę , poruszać, i jak jest wyczuwalny wspomniany luz to trzeba się problemem zainteresować dokładniej.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2015, o 22:07 przez Gerri, łącznie zmieniany 4 razy.
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
bez rozebrania czujnika nie sprawdzimy tego - w tym dziale nie było takiego poradnika a dla potomnych pozostanie ślad z opisemGerri pisze:Oj! - psuje się! Wyłamanie jednej z blaszek to najpowszechniejsza przyczyna unieruchomienia systemu trakcji
Gerri, dzięki za dodanie zdjęć
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Gerri, post użytkownika kamila34, to jakaś ściema i reklama...
Poprosiłem o usunięcie postu. Z drugiej strony nieźle kombinują
Poprosiłem o usunięcie postu. Z drugiej strony nieźle kombinują
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
- delta6583
- Użytkownik
- Posty: 50
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:47
- VIN: WDB2037461A790410
Re: Naprawa czujnika Stop
Zrobię takie małe odświeżenie żeby nie zaśmiecać forum.
Mam takie pytanie w czujniku są 4 piny rozumiem, że są to 2 pary (2 styki)
Jak sprawdzić działanie tego czujnika multimetrem ?
chodzi mi dokładnie o to kiedy ma piszczeć kiedy nie, bo szkoda na darmo 70zł wydawać jeśli to nie to. (świeci bas,esp)
Mam takie pytanie w czujniku są 4 piny rozumiem, że są to 2 pary (2 styki)
Jak sprawdzić działanie tego czujnika multimetrem ?
chodzi mi dokładnie o to kiedy ma piszczeć kiedy nie, bo szkoda na darmo 70zł wydawać jeśli to nie to. (świeci bas,esp)
CL203 SPORT COUPE C180 KOMPRESSOR 2005r
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3369
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
- delta6583
- Użytkownik
- Posty: 50
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:47
- VIN: WDB2037461A790410
Re: Naprawa czujnika Stop
Miałem podpinane przed naprawą niektórych rzeczy i w błędach były te które są w temacie czyli :
S9/1 (Przełącznik świateł stop) Prawdopodobieństwo
A7/7s1 (Przełącznik uruchamiający BAS) Prawdopodobieństwo
Dodatkowo dodam, że kiedyś świecił mi się stop samo przyszło samo poszło (dodatkowo wtedy komputer wyświetlał 1 malfunction stop lamp visit workshop )
Więc jest duże prawdopodobieństwo, że to ten czujnik.
Dodam, że rozbierałem go kiedyś i żadna blaszka złamana nie jest, ale może po prostu jest wygięta, lub coś w tym stylu, albo po prostu nie ma kawałka.
S9/1 (Przełącznik świateł stop) Prawdopodobieństwo
A7/7s1 (Przełącznik uruchamiający BAS) Prawdopodobieństwo
Dodatkowo dodam, że kiedyś świecił mi się stop samo przyszło samo poszło (dodatkowo wtedy komputer wyświetlał 1 malfunction stop lamp visit workshop )
Więc jest duże prawdopodobieństwo, że to ten czujnik.
Dodam, że rozbierałem go kiedyś i żadna blaszka złamana nie jest, ale może po prostu jest wygięta, lub coś w tym stylu, albo po prostu nie ma kawałka.
CL203 SPORT COUPE C180 KOMPRESSOR 2005r
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Re: Naprawa czujnika Stop
Nie przyszło ci do głowy, że wyłącznik jest po prostu źle wyregulowany? Bo akurat styk załączający światła stop jest dosyć solidny i nigdy się nie spotkałem z jego uszkodzeniem - psuje się ten drugi.
- delta6583
- Użytkownik
- Posty: 50
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:47
- VIN: WDB2037461A790410
Re: Naprawa czujnika Stop
Światło stop tak jak pisałem już nie świeci (cały czas działa normalnie), tylko nie wiem jak ma działać ten drugi styk
CL203 SPORT COUPE C180 KOMPRESSOR 2005r
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 15:38
- VIN: WDB2030421A5976422
Re: Naprawa czujnika Stop
Ale to świeci Ci bez przerwy stop?
- delta6583
- Użytkownik
- Posty: 50
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:47
- VIN: WDB2037461A790410
Re: Naprawa czujnika Stop
Kiedyś świecił, ale już tak jak pisałem nie świeci teraz działa normalnie (jak wcisne hamulec)
Zaświeca się esp,bas i błędy komputer pokazuje takie jak w temacie
Zaświeca się esp,bas i błędy komputer pokazuje takie jak w temacie
CL203 SPORT COUPE C180 KOMPRESSOR 2005r