Mycie odpowietrzenia górniej częsci silnika (PCV) m112 v6

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
MateuszM
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 5 sie 2012, o 12:50
VIN:
Lokalizacja: Polska/Ldn

Mycie odpowietrzenia górniej częsci silnika (PCV) m112 v6

Post autor: MateuszM »

czesc

nie wiem czy ten post nada sie na :zrób to sam: ale chcialem sie podzielic z wami informacjami i zdjeciami.jak moderatorzy chca to prosze ten post tam zamiescic

opcja dla wszystkich m112 v6 i m113 v8

w moim c320 (m112 3.2 v6) lal mi olej. w czasie postoju smierdzialo w kabinie czyms w stylu spalonego oleju, gumy. bardzo nieprzyjemny zapach.

najpierw myslalem ze to duze kapy wiec sie zabralem za to.odlanczylem wszystkie cewki, umylem silnik i sie okazalo ze kapy sa OK. winna jest mala kapa(chyba odma nie znam sie dokladnie :szok: Positive Crankase Ventilation)po lewej stronie stojac na wprost silnika.olej lal jak z kranu po cewkach, swiecach i na wydech co powodowalo smród spaleninzy. prawa strona okazala sie delikatnie wilgotna ale sróby byly luzne. po umyciu dokrecilem i jak narazie jest sucho.

a wiec ponizej krótki opis

1. najpierw zdemontowalem oslony i filtry powietrza(duzy plastik w nim sa filtry)
Obrazek

2.odpiąłem wąż i odkreciłem sruby. w tym momencie przed rozkręcaniem odpiąłem kable do cewek oraz odchyliłem cewki w celu umycia silnika i lepszego dostępu do kapy(to zdjecie koncowe ale użyłem je do pokazania dla Was)
Obrazek

3.następnie delikatnie podważyłem kape dłutem do drewna aż całkowicie odeczła(delikatnie nie na siłe)
Obrazek

4.po zdjeciu kapy dokładnie i ostożnie wyczyscic kanały prez które przechodzi powietrze oraz stary sylikon - uwaga żeby nic nie wpadło do srodka(nie mam zdjecia sorki)

5. tak wyglała kapa po 153k kilometrów
Obrazek
Obrazek

6.po umyciu gotowa na wypełnienie rowków sylikonem - ja użyłem LOCTICTE w tubce
Obrazek
Obrazek

7.a tak wygląda po skonczeniu roboty. ja osobiscie dałem wiecej sylikonu ażeby wyszedł na zewnątrz. w tedy wiem że uszczelniłem dokładnie. jak zaschnie można ładnie odciąc nadmiar.
Obrazek

8. Po dokręcenu srub(zalecane 8Nm ale ja dokręciłem na wyczucie)podłączyc waż, załozyc filtry powietrza i poskładac plastiki.

POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2012, o 21:54 przez MateuszM, łącznie zmieniany 1 raz.
c320,2001,niebieski,automat
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

:boisie: Masssakra tylu błędów ort. w jednym poście jeszcze nie widziałem :zly:
MateuszM pisze:myslalem ze to duze kapy
Kapę to miałem jak to czytałem
Chyba chodzi Ci o pokrywy zaworowe
ostatecznie mogłoby być "dekle zaworowe"
MateuszM pisze:odpiąłem kable do cewek
Przewody wysokiego napięcia
Kable przeważnie leżą pod ziemią :wysmiewacz:
MateuszM pisze: oraz stary sylikon -
Nawet nie pytam skąd tam się znalazł ale :
MateuszM pisze:po umyciu gotowa na wypełnienie rowków sylikonem - ja użyłem LOCTICTE w tubce
Chyba już wiem :wysmiewacz:
MateuszM pisze: ja osobiscie dałem wiecej sylikonu ażeby wyszedł na zewnątrz.
Ja zastosowałbym uszczelkę pokrywy zaworowej ale to nie mój samochód :bezradny:
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2012, o 22:27 przez loneraider, łącznie zmieniany 1 raz.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
MateuszM
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 5 sie 2012, o 12:50
VIN:
Lokalizacja: Polska/Ldn

Post autor: MateuszM »

Witam

Chodzilo mi o pokrywy ktore sa zamontowane Na pokrywach zaworow. Zgadza sie pod Nimi jest usczelka natomiast w v6, v8 I chyba v12 Mercedes nie przewiduje uszczelki pod tymi malymi pokrywami tylko sylikon
c320,2001,niebieski,automat
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

MateuszM pisze:Mercedes nie przewiduje uszczelki pod tymi malymi pokrywami tylko sylikon
Faktycznie w tej kwestii zwracam honor.

(choć szczerze mnie to ździebko zdziwiło)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
MateuszM
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 5 sie 2012, o 12:50
VIN:
Lokalizacja: Polska/Ldn

Post autor: MateuszM »

loneraider pisze:
MateuszM pisze:Mercedes nie przewiduje uszczelki pod tymi malymi pokrywami tylko sylikon
Faktycznie w tej kwestii zwracam honor. :wysmiewacz:

(choć szczerze mnie to ździebko zdziwiło)
no mnie też dziwi bo pod tą pokrywą i na pokrywie zaworowej są rowki na które uszczelka aż sie prosi. no ale skoro producent sobie wymyslił tam sylikon to musi być tam sylikon :bezradny:
c320,2001,niebieski,automat
Tom-ik2011
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:53
VIN: WDB2032611F336931

Re: Mycie odpowietrzenia górniej częsci silnika (PCV) m112 v

Post autor: Tom-ik2011 »

szkoda ze nie widać już zdjęć bo mam chyba to samo
MB (S203) / C 240 (203.261) -M112 E26 170 KM AVANGARDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”