Czyszczenie przepustnicy

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Czyszczenie przepustnicy

Post autor: Gabrielll »

Chciałbym przedstawić pokrótce jak przeprowadzić czyszczenie przepustnicy.

Przed rozpoczęciem pracy upewniamy się czy kluczyk nie znajduje się w stacyjce aby nie nałapać błędów!!! najlepiej trzymać w kieszeni ;p

1. Demontujemy dolot wraz z przepływomierzem który dochodzi do przepustnicy.
Przepływomierz odkręcamy za pomocą nasadki TORX ( 2 wkręty ) a ułatwi nam sprawę przegub lub giętki śrubokręt. Następnie odkręcamy dolot od przepustnicy kluczem IMBUS ( 3 śruby ).
Uwaga pod dolotem znajduje się wężyk podciśnienia oraz jeszcze jeden grubszy wąż z boku widoczny. Dodatkowo należy odłączyć wtyczkę przepływki.
2. Ściągamy delikatnie dolot, przewód podciśnieniowy oraz wtyczkę elektryczną, przepustnica jest jeszcze mocowana jedną śrubą IMBUS.
3. Wyciągamy przepustnicę i siatkę zabezpieczającą a następnie kładziemy na stole. Zanim zabierzemy się za czyszczenie elektryki polecam wyczyścić specjalnym środkiem do przepustnic klapkę i siatkę z osadu.
4. Gdy przepustnica jest już czysta zabieramy się za elektronikę. Może nie wszyscy wiedzą ale przepustnica nie jest sterowana linką tylko za pomocą potencjometru i to jego należy wyczyścić. W tym celu delikatnie ściągamy 6 metalowych zacisków ( schodzą dość łagodnie, zaczynajcie od strony metalowej aby nie drapać plastiku ). Po zdjęciu zacisków delikatnie ściągamy dekiel plastikowy i mamy na wierzchu czujnik położenia przepustnicy po którym "jeżdżą" druciki. UWAGA!!! do czyszczenia elektroniki stosujemy odpowiedni do tego preparat np. Kontakt do czyszczenia elementów elektrycznych!!!.
Czyścimy potencjometr a następnie delikatnie te 4 druciki i wtyczki. Ogólnie wyczyśćmy wszystkie bebechy elektryczne znajdujące się pod czarnym deklem ale ze szczególną uwagą.
5.Po wyschnięciu składamy wszystko do kupy tak jak rozebraliśmy.
Praca banalnie prosta.

Powodzenia!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Post autor: murgrabia »

Ze swojej strony chciałem dodać żeby podczas czyszczenia elementów elektrycznych uważać na te " 4 druciki" jak kolega wyżej opisał a w rzeczywistości jest ich 40 (4 po 10) bardzo cienkie zagięte haczykowato które chodzą po bieżni dotykając ją czubkami, najlepiej ich nie dotykać tylko kapnąć na nie preparat do styków. Ja zaczepiłem szmatka podczas czyszczenia i miałem problem by je odplatać bo zaszły mi jeden na drugi, jak grabie do suchych liści hehe.
Dobrym sposobem jeż też zaciśnięcie ściskiem do przewodów hamulcowych lub ściskami morsea dwóch przewodów doprowadzających płyn chłodniczy do przepustnicy. Obędzie się bez utraty płynu chłodniczego podczas demontażu przepustnicy
Do przepustnicy będzie imbus nr5 a przepływomierz jest przykręcony bitem t20
Dobrej zabawy
C180 m111 2001r Classic
Bodo-K
VIP
Posty: 182
Rejestracja: 14 gru 2009, o 23:56
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Czyszczenie przepustnicy

Post autor: Bodo-K »

Ja też chcę dodać swoje trzy grosze. Po wykonaniu w/w. czynności proponuję jeszcze odkręcić dwie śruby i wyjąc wirnik sterownika (uwaga na szczotki) Tam też lubi się zbierać brud Jak i przeczyścić komutator. To wszystko najlepiej robić sprężonym powietrzem.









Bodo-K C-200 kompresor p/l
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Dodam jeszcze jeden przydatny rysunek:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2014, o 21:00 przez Gabrielll, łącznie zmieniany 1 raz.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
damian15
VIP
Posty: 36
Rejestracja: 4 lis 2014, o 16:05
VIN:
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: damian15 »

Czemu nic nie piszecie o adaptacji przepustnicy po wyczyszczeniu ?
2000r 2.0 Benzyna 163 KM M111EVO Avangarde
WDB2030451A030877
LPG q-box HANA2000 Parownik 250KM
Ciągła walka z wiatrakami...
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

damian15, Bo nie trzeba jej robić, jak zrobisz jak to opisałem :)
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
pabllo87
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 20 sty 2015, o 09:50
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pabllo87 »

@Gabrielll mam kilka pytań:
1. Czyściłes przepustnice sam z siebie, czy sygnalizowało to jakimiś błędami ?

2. Mam ten sam silnik 2.0K m111 i mówisz o tej po prawej stronie silnika ? Bo ja gdzies wyczytałem o dwóch przestunicach w tym silniku ( druga gdzies przy odmie ???)
W203 2.0 kompressor :)

WDB2030451F003073
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Tak,są dwie przepustnice i jak już zabierasz się za tą robotę to wyczyść dwie przepustnice.
Jedna jest po prawej stronie tj. Ta główna na kolektorze.
Po lewej stronie, przy. Kompresorze masz drugą i ona steruje doładowaniem.

Czysciłem ponieważ miałem spore problemy z brakiem mocy. Główną przyczyną braku mocy był olej w wiązce silnika m.in. zalane wtyczki sondy itp.

Po wyczyszczeniu przepustnicy zauważyłem znaczną poprawę pracy silnika na wolnych obrotach...
Jak co nie było czyszczone prze ponad 10lat, ma prawo się wieszać.

Błędów jako takich nie było.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Czyszczenie przepustnicy

Post autor: lechita »

Witam,
jeżeli czyścicie ruchome styki (potencjometry, suwaki), płynem do czyszczenia styków, to po czyszczeniu użyjcie smaru do styków (wyłącznie takiego smaru), w aerozolu. To zapewni stykom długą pracę.
Pozdrawiam
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
maro112
VIP
Posty: 132
Rejestracja: 12 mar 2017, o 13:23
VIN: WDBRF52H97F917420

Re: Czyszczenie przepustnicy

Post autor: maro112 »

Głupie pytanie ale cóż... czy w silniku m272 zasada czyszczenia jest taka sama?
C230 2.5 v6 SportPakiet
WDB2030521F917420
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Czyszczenie przepustnicy

Post autor: Meniu »

Jakie mieliście objawy szwankującej przepustnicy?
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Czyszczenie przepustnicy

Post autor: misha1982 »

Hej, co to jest to czarne na ściezkach potencjometru po których chodzą te wąsy?? dobrze kojarze ze ktoś gdzieś pisał żeby to lekko poskrobać żeby styk był lepszy? Mi to wygląda na jakąś paste do lepszego przewodzenia?
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Czyszczenie przepustnicy

Post autor: przecinek »

To coś twardego nałożonego fabrycznie przypominające węgiel , ja bym to przeszlifował papierem wodnym a te wąsy lekko poodginał ale trzeba uważać żeby nie przesadzić , warto też odkręcić silniczek sprawdzić stan szczotek bo może tu leżeć problem
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Czyszczenie przepustnicy

Post autor: misha1982 »

Właśnie lekko to zeskrobałem. Problemów nie miałem tylko tak sobie wczoraj z nudów i chęci pogrzebania przy aucie rozebrałem dolot i czyściłem wszystko jak leci. Koleszka mi jeszcze podrzucił break cleanera to przepływkę przepłucze aczkolwiek prawie nic tam w dolocie nie było. Lekko na dnie kolektora czarnej mazi było a tak to czysto i sucho. Jutro dobiero sprawdze efekty bo praca przy piwie i nie można testować ;).
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Czyszczenie przepustnicy

Post autor: Meniu »

Przepływki lepiej nie ruszaj a już na pewno nie psikaj niczym
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”