Bledy SRS - kiedy wymagane podpiecie pod StarDiagnosis

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Bledy SRS - kiedy wymagane podpiecie pod StarDiagnosis

Post autor: kSmuk »

Witam wszystkich serdecznie,

poniewaz czesto czytam na forum ze do zgaszenia napisu SRS wymagane jest podpiecie pod SD i skasowanie bledow, postanowilem skopiowac tu tekst z jednego z moich pazdziernikowych postow, gdyz nie wszystkie bledy SRS wymagaja kasowania na SD (w niektorych wystarczy tylko usuniecie usterki by napis SRS znikna). Zrodlem moich informacji jest oprogramowanie DAS, z ktorego udalo mi sie te dane uzyskac.

Bledy SRS ktore nie znikaja automatycznie (wymagaja podpiecia pod StarDiagnosis):
- blad ladunkow pirotechnicznych poduszki kierowcy, pasazera, poduszek bocznych z przodu oraz z tylu (wypadek, uszkodzenie kabli, uszkodzenie ladunku)
- blad ladunkow pirotechnicznych kurtyn powietrznych (wypadek, uszkodzenie kabli, uszkodzenie ladunku)
- blad napinaczy pasow (wypadek, brak kabli, uszkodzenie ladunku)
- calkowity brak zasilania z zacisku 15R (wyjecie bezpiecznika przy kluczyku w pozycji I lub II, spalenie bezpiecznika, uszkodzenie kabla pomiedzy modulem SRS a przednim SAM'em)
- uszkodzenie modulu SRS
- uszkodzenie zestawu wskaznikow
- blad komunikacji CAN pomiedzy modulem SRS, a reszta samochodu (uszkodzone przewody CANHi lub CANLo pomiedzy modulem sterujacym SRS a rozdzielaczem CAN w przednim prawym progu).
- awaria systemu TeleAID (przyczyn moze byc wiele)
- brak masy modulu sterujacego SRS

Bledy SRS ktore znikaja automatycznie po usunieciu usterki (nie wymagaja kasowania przez SD i niepotrzebnego wydawania pieniedzy):
- brak polaczenia z gornym panelem obslugi (ten z kontrolka AIRBAG OFF i wylacznikiem awaryjnych, esp, itd.)
- brak polaczenia z zamkiem zapiecia pasow po stronie kierowcy lub pasazera
- awaria maty kontaktowej AIRBAG w fotelu pasazera
- uszkodzenie kontrolki SRS na zestawie wskaznikow (ta mala czerwona z napisem SRS)
- zbyt niskie napiecie, np. przez slaby akumulator

Tak ze jak widac, nie kazdy blad musi zostac skasowany przez SD by znikna z wyswietlacza.

Pozdrowienia!
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
jakubart
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 24 lip 2008, o 15:16
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: jakubart »

no i tu sie nie zgodze.... awaria maty kontaktowej AIRBAG w fotelu pasazera. po naprawie, poduszki dzialaja (gasnie lampka airbag off) ale komunikat na kompie nadal jest :)
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Ale w komputerze zostaja nawet komunikaty o przepalonej zarowce. Chodzi o to ze on (ten napis SRS Rückhaltesysteme, Werkstatt aufsuchen) zniknie z wyswietlacza.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
jakubart
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 24 lip 2008, o 15:16
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: jakubart »

O to samo mi chodzi ;D w moim egzemplarzu komunikat z wyswietlacza nie zniknal samoczynnie ;/ jak tylko pojade na kasowanie bledow to napisze czy pomoglo :)
Ostatnio zmieniony 7 sty 2011, o 12:55 przez jakubart, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

jakubart pisze:w moim egzemplarzu komunikat z wyswietlacza nie zniknal samoczynnie
U mnie kiedyś sam nie zniknął:
- zbyt niskie napiecie, np. przez slaby akumulator
Trzeba było kasować. :bezradny: Ogólnie znikał, ale później już nie zniknął.
Ostatnio zmieniony 7 sty 2011, o 12:56 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Chciałbym odświeżyć kotleta.
Chciałbym dać do obszycia kierownicę, bo teraz jest nieco wytarta po lewej stronie. Burzy to moje poczucie estetyki wnętrza :zly: i mam zamiar podrzucić do warsztatu auto aby mi wykonali usługę. Planuję efekt fabryczny. Zdjęcia w necie są obiecujące - wzór szwów. :ok: Jednakże mam wątpliwości, czy jak odepną aku i będą przekładać kierownicę z poduchą, to czy później nie zostanie mi błąd SRS w prezencie i nie będę musiał pałętać się po warsztatach aby mi wyczyścić kompa. Jak ktoś ma doświadczenie warsztatowe z demontażem poduch, to proszę o info :prosi: , bo w najbliższym czasie nie mam czasu umawiać się w warsztatach na kasowanie. Kierownicę mogą przerzucić mi jutro, bo mają taką nowo obszytą przygotowaną.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

supi, nie musisz nawet odpinać aku.

Kluczyk z dala od stacyjki i można odkręcać kierkę.

[ Dodano: 2013-06-05, 21:52 ]
Koła na wprost i zapamiętać położenie czujnika kąta skrętu.
Niby proste ale dużo uwagi jest potrzebne.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Ja sam tego bym nie robił tylko oni. Z tym czujnikiem, to jak błąd złapie to chodzi o to aby pokręcić późnij kierownicę do końca w prawo a następnie w lewo i powinno być ok, czy też mylę temat?
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Chodzi mi o poprawny demontaż i montaż aby nie było później problemów.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Dzięki za podpowiedź. Zastanawiam się czy im to dać do roboty - w :mb: się nie specjalizują, tylko robią niby wsio, choć twierdzą, że biorą pełną odpowiedzialność. :mysli:
borussia_CK
VIP
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2014, o 08:28
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: borussia_CK »

Odgrzewam kotleta, bo chce zmienic kiere z plastikowej na skorę. supi, Jak Tobie udala sie przekladka? Byly jakies problemy? Na co uwazac?
było: Audi A6 C5 Avant, automat, 2.4 benz. 165 KM
jest: Benz C-180T, 129KM, manual, 2.0 benz. 129 KM, WDB2032351F158497
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

borussia_CK, w końcu nie zdecydowałem się na obszycie, bo jak pokazali już obszyte kierownice od 203 to stwierdziłem że jednak to słabo wygląda. Natomiast niedawno wymieniany miałem przełącznik zespolony kierownicy i nawet nie rozważałem roboty samemu, bo u noca od ręki zrobili za niewielką zapłatę.
borussia_CK
VIP
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2014, o 08:28
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: borussia_CK »

supi, Mi te obszywane tez jakos nie podchodzily. Kupilem na allegro ori kiere i chce ja wstawic. Wymylem ciepla woda z detergentem, wyszorowalem porzadnie, skore nasmarowalem kremem Nivea i odzyskala dawny blask. Odebralem auto od lakiernika z bledem SRS RHS wiec i tak musze zlecic porzadnemu mechanikowi przekladke kiery i wykasowanie bledu. Z tym bedem to sie troche wpienilem tak na marginesie ale zobaczymy co bedzie.
było: Audi A6 C5 Avant, automat, 2.4 benz. 165 KM
jest: Benz C-180T, 129KM, manual, 2.0 benz. 129 KM, WDB2032351F158497
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

Może u mechaniorów odpinali akumulator i stąd ten błąd. Należy wykonać kalibrację kręcąc kierownicą. Procedurę znajdziesz na forum.

Ale to chyba nie to... bo to byłby błąd ESP.
Ale przeczytaj:
viewtopic.php?t=12484

Google coś mówią o błędzie maty po prawej stronie - może kolanem nacisnęli na fotel. Co miałeś robione?
Ostatnio zmieniony 19 lip 2014, o 10:13 przez xangel, łącznie zmieniany 2 razy.
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
borussia_CK
VIP
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2014, o 08:28
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: borussia_CK »

xangel, Kompleksowa walka z rudą. Porządnie byl rozebrany do tego malowania. Odlączali aku. To nacisniecie kolanem tez biorę pod uwagę. Takie punktowe naciski są tez niedobre dla mat grzewczych w siedzeniach.
było: Audi A6 C5 Avant, automat, 2.4 benz. 165 KM
jest: Benz C-180T, 129KM, manual, 2.0 benz. 129 KM, WDB2032351F158497
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”