Bledy SRS - kiedy wymagane podpiecie pod StarDiagnosis
Moderator: Dziki Mar
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Bledy SRS - kiedy wymagane podpiecie pod StarDiagnosis
Witam wszystkich serdecznie,
poniewaz czesto czytam na forum ze do zgaszenia napisu SRS wymagane jest podpiecie pod SD i skasowanie bledow, postanowilem skopiowac tu tekst z jednego z moich pazdziernikowych postow, gdyz nie wszystkie bledy SRS wymagaja kasowania na SD (w niektorych wystarczy tylko usuniecie usterki by napis SRS znikna). Zrodlem moich informacji jest oprogramowanie DAS, z ktorego udalo mi sie te dane uzyskac.
Bledy SRS ktore nie znikaja automatycznie (wymagaja podpiecia pod StarDiagnosis):
- blad ladunkow pirotechnicznych poduszki kierowcy, pasazera, poduszek bocznych z przodu oraz z tylu (wypadek, uszkodzenie kabli, uszkodzenie ladunku)
- blad ladunkow pirotechnicznych kurtyn powietrznych (wypadek, uszkodzenie kabli, uszkodzenie ladunku)
- blad napinaczy pasow (wypadek, brak kabli, uszkodzenie ladunku)
- calkowity brak zasilania z zacisku 15R (wyjecie bezpiecznika przy kluczyku w pozycji I lub II, spalenie bezpiecznika, uszkodzenie kabla pomiedzy modulem SRS a przednim SAM'em)
- uszkodzenie modulu SRS
- uszkodzenie zestawu wskaznikow
- blad komunikacji CAN pomiedzy modulem SRS, a reszta samochodu (uszkodzone przewody CANHi lub CANLo pomiedzy modulem sterujacym SRS a rozdzielaczem CAN w przednim prawym progu).
- awaria systemu TeleAID (przyczyn moze byc wiele)
- brak masy modulu sterujacego SRS
Bledy SRS ktore znikaja automatycznie po usunieciu usterki (nie wymagaja kasowania przez SD i niepotrzebnego wydawania pieniedzy):
- brak polaczenia z gornym panelem obslugi (ten z kontrolka AIRBAG OFF i wylacznikiem awaryjnych, esp, itd.)
- brak polaczenia z zamkiem zapiecia pasow po stronie kierowcy lub pasazera
- awaria maty kontaktowej AIRBAG w fotelu pasazera
- uszkodzenie kontrolki SRS na zestawie wskaznikow (ta mala czerwona z napisem SRS)
- zbyt niskie napiecie, np. przez slaby akumulator
Tak ze jak widac, nie kazdy blad musi zostac skasowany przez SD by znikna z wyswietlacza.
Pozdrowienia!
poniewaz czesto czytam na forum ze do zgaszenia napisu SRS wymagane jest podpiecie pod SD i skasowanie bledow, postanowilem skopiowac tu tekst z jednego z moich pazdziernikowych postow, gdyz nie wszystkie bledy SRS wymagaja kasowania na SD (w niektorych wystarczy tylko usuniecie usterki by napis SRS znikna). Zrodlem moich informacji jest oprogramowanie DAS, z ktorego udalo mi sie te dane uzyskac.
Bledy SRS ktore nie znikaja automatycznie (wymagaja podpiecia pod StarDiagnosis):
- blad ladunkow pirotechnicznych poduszki kierowcy, pasazera, poduszek bocznych z przodu oraz z tylu (wypadek, uszkodzenie kabli, uszkodzenie ladunku)
- blad ladunkow pirotechnicznych kurtyn powietrznych (wypadek, uszkodzenie kabli, uszkodzenie ladunku)
- blad napinaczy pasow (wypadek, brak kabli, uszkodzenie ladunku)
- calkowity brak zasilania z zacisku 15R (wyjecie bezpiecznika przy kluczyku w pozycji I lub II, spalenie bezpiecznika, uszkodzenie kabla pomiedzy modulem SRS a przednim SAM'em)
- uszkodzenie modulu SRS
- uszkodzenie zestawu wskaznikow
- blad komunikacji CAN pomiedzy modulem SRS, a reszta samochodu (uszkodzone przewody CANHi lub CANLo pomiedzy modulem sterujacym SRS a rozdzielaczem CAN w przednim prawym progu).
- awaria systemu TeleAID (przyczyn moze byc wiele)
- brak masy modulu sterujacego SRS
Bledy SRS ktore znikaja automatycznie po usunieciu usterki (nie wymagaja kasowania przez SD i niepotrzebnego wydawania pieniedzy):
- brak polaczenia z gornym panelem obslugi (ten z kontrolka AIRBAG OFF i wylacznikiem awaryjnych, esp, itd.)
- brak polaczenia z zamkiem zapiecia pasow po stronie kierowcy lub pasazera
- awaria maty kontaktowej AIRBAG w fotelu pasazera
- uszkodzenie kontrolki SRS na zestawie wskaznikow (ta mala czerwona z napisem SRS)
- zbyt niskie napiecie, np. przez slaby akumulator
Tak ze jak widac, nie kazdy blad musi zostac skasowany przez SD by znikna z wyswietlacza.
Pozdrowienia!
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- jakubart
- VIP
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 lip 2008, o 15:16
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- jakubart
- VIP
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 lip 2008, o 15:16
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
O to samo mi chodzi ;D w moim egzemplarzu komunikat z wyswietlacza nie zniknal samoczynnie ;/ jak tylko pojade na kasowanie bledow to napisze czy pomoglo
Ostatnio zmieniony 7 sty 2011, o 12:55 przez jakubart, łącznie zmieniany 1 raz.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
U mnie kiedyś sam nie zniknął:jakubart pisze:w moim egzemplarzu komunikat z wyswietlacza nie zniknal samoczynnie
Trzeba było kasować. Ogólnie znikał, ale później już nie zniknął.- zbyt niskie napiecie, np. przez slaby akumulator
Ostatnio zmieniony 7 sty 2011, o 12:56 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Chciałbym odświeżyć kotleta.
Chciałbym dać do obszycia kierownicę, bo teraz jest nieco wytarta po lewej stronie. Burzy to moje poczucie estetyki wnętrza i mam zamiar podrzucić do warsztatu auto aby mi wykonali usługę. Planuję efekt fabryczny. Zdjęcia w necie są obiecujące - wzór szwów. Jednakże mam wątpliwości, czy jak odepną aku i będą przekładać kierownicę z poduchą, to czy później nie zostanie mi błąd SRS w prezencie i nie będę musiał pałętać się po warsztatach aby mi wyczyścić kompa. Jak ktoś ma doświadczenie warsztatowe z demontażem poduch, to proszę o info , bo w najbliższym czasie nie mam czasu umawiać się w warsztatach na kasowanie. Kierownicę mogą przerzucić mi jutro, bo mają taką nowo obszytą przygotowaną.
Chciałbym dać do obszycia kierownicę, bo teraz jest nieco wytarta po lewej stronie. Burzy to moje poczucie estetyki wnętrza i mam zamiar podrzucić do warsztatu auto aby mi wykonali usługę. Planuję efekt fabryczny. Zdjęcia w necie są obiecujące - wzór szwów. Jednakże mam wątpliwości, czy jak odepną aku i będą przekładać kierownicę z poduchą, to czy później nie zostanie mi błąd SRS w prezencie i nie będę musiał pałętać się po warsztatach aby mi wyczyścić kompa. Jak ktoś ma doświadczenie warsztatowe z demontażem poduch, to proszę o info , bo w najbliższym czasie nie mam czasu umawiać się w warsztatach na kasowanie. Kierownicę mogą przerzucić mi jutro, bo mają taką nowo obszytą przygotowaną.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
supi, nie musisz nawet odpinać aku.
Kluczyk z dala od stacyjki i można odkręcać kierkę.
[ Dodano: 2013-06-05, 21:52 ]
Koła na wprost i zapamiętać położenie czujnika kąta skrętu.
Niby proste ale dużo uwagi jest potrzebne.
Kluczyk z dala od stacyjki i można odkręcać kierkę.
[ Dodano: 2013-06-05, 21:52 ]
Koła na wprost i zapamiętać położenie czujnika kąta skrętu.
Niby proste ale dużo uwagi jest potrzebne.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Ja sam tego bym nie robił tylko oni. Z tym czujnikiem, to jak błąd złapie to chodzi o to aby pokręcić późnij kierownicę do końca w prawo a następnie w lewo i powinno być ok, czy też mylę temat?
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Dzięki za podpowiedź. Zastanawiam się czy im to dać do roboty - w się nie specjalizują, tylko robią niby wsio, choć twierdzą, że biorą pełną odpowiedzialność.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- VIP
- Posty: 83
- Rejestracja: 30 sty 2014, o 08:28
- VIN:
- Lokalizacja: Kielce
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
borussia_CK, w końcu nie zdecydowałem się na obszycie, bo jak pokazali już obszyte kierownice od 203 to stwierdziłem że jednak to słabo wygląda. Natomiast niedawno wymieniany miałem przełącznik zespolony kierownicy i nawet nie rozważałem roboty samemu, bo u noca od ręki zrobili za niewielką zapłatę.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- VIP
- Posty: 83
- Rejestracja: 30 sty 2014, o 08:28
- VIN:
- Lokalizacja: Kielce
supi, Mi te obszywane tez jakos nie podchodzily. Kupilem na allegro ori kiere i chce ja wstawic. Wymylem ciepla woda z detergentem, wyszorowalem porzadnie, skore nasmarowalem kremem Nivea i odzyskala dawny blask. Odebralem auto od lakiernika z bledem SRS RHS wiec i tak musze zlecic porzadnemu mechanikowi przekladke kiery i wykasowanie bledu. Z tym bedem to sie troche wpienilem tak na marginesie ale zobaczymy co bedzie.
było: Audi A6 C5 Avant, automat, 2.4 benz. 165 KM
jest: Benz C-180T, 129KM, manual, 2.0 benz. 129 KM, WDB2032351F158497
jest: Benz C-180T, 129KM, manual, 2.0 benz. 129 KM, WDB2032351F158497
-
- VIP
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
Może u mechaniorów odpinali akumulator i stąd ten błąd. Należy wykonać kalibrację kręcąc kierownicą. Procedurę znajdziesz na forum.
Ale to chyba nie to... bo to byłby błąd ESP.
Ale przeczytaj:
viewtopic.php?t=12484
Google coś mówią o błędzie maty po prawej stronie - może kolanem nacisnęli na fotel. Co miałeś robione?
Ale to chyba nie to... bo to byłby błąd ESP.
Ale przeczytaj:
viewtopic.php?t=12484
Google coś mówią o błędzie maty po prawej stronie - może kolanem nacisnęli na fotel. Co miałeś robione?
Ostatnio zmieniony 19 lip 2014, o 10:13 przez xangel, łącznie zmieniany 2 razy.
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.
Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
-
- VIP
- Posty: 83
- Rejestracja: 30 sty 2014, o 08:28
- VIN:
- Lokalizacja: Kielce
xangel, Kompleksowa walka z rudą. Porządnie byl rozebrany do tego malowania. Odlączali aku. To nacisniecie kolanem tez biorę pod uwagę. Takie punktowe naciski są tez niedobre dla mat grzewczych w siedzeniach.
było: Audi A6 C5 Avant, automat, 2.4 benz. 165 KM
jest: Benz C-180T, 129KM, manual, 2.0 benz. 129 KM, WDB2032351F158497
jest: Benz C-180T, 129KM, manual, 2.0 benz. 129 KM, WDB2032351F158497