zawieszenie w203

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Kompresssor pisze:Gdyniak, wymieniasz same tuleje, czy całe kpl wahacze?

Kompletne wahacze. Raz a dobrze :)
Kompresssor pisze:Przy okazji wymień sobie gumy drążka stabilizacyjnego. Kosztują grosze, a drążek i tak będzie demontowany.
Wziąłem to pod uwagę i gumki (oraz ich osłony) już kupiłem ;)
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Gdyniak pisze:

Kompletne wahacze. Raz a dobrze :)
Wszystkie cztery?
Mnie trochę męczyło, czy dobrze robię wymieniając same tuleje, ale w moim przypadku ich wymiana to było takie trochę dmuchanie na zimne. O tyle dobrze, że drugi koniec wahaczy, ten przy piaście, był u mnie dość sztywny, więc powinny trochę wytrzymać.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Kompresssor pisze: Wszystkie cztery?

Tylko lewa strona - obydwa wahacze (kompletne).

Kompresssor pisze:czy dobrze robię wymieniając same tuleje, ale w moim przypadku ich wymiana to było takie trochę dmuchanie na zimne.

Jako, że jestem dopiero przed (czekam na trochę wyższe temperatury) zastanawiam się czy nie wymienić samych tulei po prawej stronie. Sworznie po prawej są OK - więc może warto. Będzie równo sztywny :wysmiewacz:
Ostatnio zmieniony 26 lut 2011, o 21:06 przez Gdyniak, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Gdyniak, raczej będzie taki trochę "kuternoga" Na naszych "autostradach" to prawa strona dostaje w d#$%^&*
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Kompresssor pisze:Gdyniak, raczej będzie taki trochę "kuternoga" Na naszych "autostradach" to prawa strona dostaje w d#$%^&*

I dlatego dokupię jeszcze same tuleje na prawą stronę.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Gdyniak pisze:
I dlatego dokupię jeszcze same tuleje na prawą stronę.
Ale końcówki zostaną stare. Zmierzam do tego, że jak cała lewa strona nowa to i prawa też.

Sam będziesz robił?
Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, o 12:00 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 1 raz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Kompresssor pisze:Ale końcówki zostaną stare. Zmierzam do tego, że jak cała lewa strona nowa to i prawa też.

Bez przesady - sworzeń albo jest dobry, albo zły (czyli ma luz). Wymieniając same tuleje podejmuję pewne ryzyko, ale mam nadzieję, że zliftowane wahacze przez jakiś czas popracują bez awarii, czyli luzu na sworzniach.

Nie ma dobrych rozwiązań.... Kurcze.... Są tylko kosztowne lub bardzo kosztowne :bezradny:


Biorąc pod uwagę, że poleciały mi klapy nie mogę pozwolić sobie ma dodatkowe wydatki. Tym bardziej, że mam w planach przed latem wymienić tylne tarcze i klocki.

A kasa leci.........

[ Dodano: 2011-02-27, 12:06 ]
Kompresssor pisze: Sam będziesz robił?
Tak. Tylko to mnie ratuje przed finansową katastrofą...
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Gdyniak, wiem, wiem. U mnie poszły dwa tysie a przecież sam wymieniałem. Odnośnie robienia kpl przodu chodzi mi o to, że po tej robocie, bez względu na to co się na forum słyszy, i tak trzeba skontrolować i skorygować geometrię. Weź to pod uwagę, bo to kosztuje coś koło 3 stów. Mimo, że podzespoły które wymieniasz niby nie mają możliwości regulacji, to jednak całość po rozkręceniu się rozjeżdża i u mnie trzeba było np ustawić zbieżność.

Masz przygotowany sprzęt do wyciśnięcia i wciśnięcia tulei? Skombinuj sobie wcześniej odpowiedniej średnicy "tulejkę" Musi być idealna, bo inaczej bardzo łatwo uszkodzisz nową.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Kompresssor pisze:Weź to pod uwagę, bo to kosztuje coś koło 3 stów.
W ASO ok. 200 :)
Kompresssor pisze:Mimo, że podzespoły które wymieniasz niby nie mają możliwości regulacji, to jednak całość po rozkręceniu się rozjeżdża i u mnie trzeba było np ustawić zbieżność.
Biorę pod uwagę na koniec regulację zbieżności - bez tego nie da się - szkoda opon i trakcji.
Kompresssor pisze: Masz przygotowany sprzęt do wyciśnięcia i wciśnięcia tulei? Skombinuj sobie wcześniej odpowiedniej średnicy "tulejkę" Musi być idealna, bo inaczej bardzo łatwo uszkodzisz nową.
Samej wymiany wahaczy i amortyzatorów będę wykonywał w wynajętym stanowisku w warsztacie - mają tam prasę. O tulejce też myślałem - wujek (pozdrawiam! :haha: ) dorobi mi tuleję wyciskową o odpowiedniej średnicy.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

No to powodzenia. Mi ta robota poszła dość sprawnie. Generalnie prosta sprawa, najwięcej czasu zajmuje wyciskanie/wciskanie. Przed ich wypchaniem dokładnie poznacz sobie w jakich były pozycjach. Albo druknij instrukcję z WIS którą gdzieś tu wstawiłem.

Amorki też wymieniasz? Przednie?
Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, o 12:34 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 1 raz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Kompresssor pisze:Mi ta robota poszła dość sprawnie. Generalnie prosta sprawa, najwięcej czasu zajmuje wyciskanie/wciskanie.

Najwięcej pewnie roboty mi pójdzie przy amortyzatorach (sprężyna...).
Kompresssor pisze:Przed ich wypchaniem dokładnie poznacz sobie w jakich były pozycjach.
Pamiętam o tym.

Kompresssor pisze:Albo druknij instrukcję z WIS którą gdzieś tu wstawiłem.

Jeśli chodzi o zawieszenie, to już mam dokumentację.

[ Dodano: 2011-02-27, 12:39 ]
Kompresssor pisze: Amorki też wymieniasz? Przednie?

Tak. Choć mam mieszane uczucia.... Niby dobre, niby przód lekko pływa. Jest też różnica procentowego zużycia na teście - 5%.

Jednak moje doświadczenie mówi, że nadają się do wymiany.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Gdyniak pisze:

Najwięcej pewnie roboty mi pójdzie przy amortyzatorach (sprężyna...).
Otóż to. Ja zamówiłem dwa ściski, ale do tej roboty się nie nadają.

Takich nie kupuj:

http://allegro.pl/sciagacz-do-sprezyn-s ... 13268.html

Sprężyna ma tylko trzy zwoje. Niestety te nie dają rady.

Coś takiego:

http://allegro.pl/yt-2535-sciagacz-spre ... 00843.html

Zaopatrz się w kluczyk do odkręcenia pierścionka który trzyma całą kolumnę ściśniętą. Zrobię ci fotkę, tylko muszę pójść do garażu.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Do sprężyn polecam coś takiego, łapy które się wam nie wysuną i przy pomocy klucza pneumatycznego wymieniasz amorki w 3tri miga :)

CO do wciskania polecam wysmarować tulei polecam wysmarować je olejem roślinnym dzięki temu nię będą się zacierały przy wciskaniu.

A co do Geometrii fajnie jak by ktoś z was pojechał przed wymiana na kontrole i po wymianie interesuje mnie co się zmieni. i w jakim stopniu. Sam jestem ciekawy.

Mam nadzieje ze Salon Merca umie kalibrować urządzenia bo np Renault nie. i kolesiowi w Lagunie powiedzieli że ma wszystko w normie, po sprawdzeniu okazało się że oba koła są ponad stopień ponad normę. Po ustawieniu zupełne inne Auto :usmiech:

[ Dodano: 2011-02-27, 12:58 ]
Kompresssor pisze:
Ojej takimi to strach się bać.. Sama Cena straszy..
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Taki pierścionek trzyma całą kolumnę w kupie:

Obrazek

A siedzi w gumowej poduszce. Dlatego potrzebny będzie klucz z dwoma wypustkami:

Obrazek

Obrazek


A tutaj info, jakiej średnicy musisz mieć sprzęt do ściskania sprężyny.
Jak masz możliwości a zarazem brak dostępu do porządnego ściskacza, to sam zrób sprzęt. Dwa pręty z dość z dużym skokiem gwintu (x3) i dwie "fajerki" Jedna od góry, druga od dołu, z wypustkami do prętów i heja.
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, o 13:30 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 1 raz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

To ja mam pytanie - czy wahacze dolne "banany" waszym zdaniem - od modelu W204 będą pasowały do W203 2002 rok avantgarde? Nadszedł nieuchronnie dzień w którym trzeba wymienić wahacze. Sprzedawca z długoletnim stażem w handlu częściami nowymi i używanymi mercedesa twierdzi, że pasują, kąty są te same, natomiast wytrzymują znacznie dłużej (około 200 tysięcy) natomiast te w naszych :mb: około 80 tysi. Co wy na to?
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”