Zawieszenie tył i szarpanie auta
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 gru 2017, o 10:14
- VIN: WDB2030451F002197
Zawieszenie tył i szarpanie auta
Cześć wszystkim.
Od dłuższego czasu mecze się z moim sedanem.
Przy ruszaniu i zmianie biegów szarpie całą budą i buja do przodu i tylu jak kolyska. Jak puszczam delikatnie sprzęgło to czuć to trochę mniej, ale to bardziej jazda na polsprzegle niż ruszanie czy zmiana biegów.
Z tylu auta często słychać stukanie przy zmianie biegów i ruszaniu. Autko podczas wpadania w dziury "pływa".
W związku z tymi objawami wymieniłem juz:
Dyferencjał przy czym nowy olej w dyfrzei skrzyni biegów
Podpore wału
Łączniki stab. Tył rouville
Komplet amortyzatorów Kayaba.
Po doszxzelnieniu układu powietrza ( spadała gumka między kompresorem a przepustnica) zaczęło trochę mniej szarpać, ale dalej nie sprawia mi radości jazda tym autem.
Po wymianie dyfra i podpory wału (w tym samym dniu i czasie) zaczęło mi coś wyć z tyłu przy dodawaniu gazu np. Na trójce przy 40km/h - raczej niższe obroty.
Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę?
Może nie jest to wina samego zawieszenia ale również sprzęgła lub dwumasy?
W203 2.0 Kompressor sedan avantgarde 2000r. Przebieg na liczniku 230tys.
Mam nadzieję że ktoś w końcu nakieruje mnie na dobrą drogę.
Pozdrawiam serdecznie
Od dłuższego czasu mecze się z moim sedanem.
Przy ruszaniu i zmianie biegów szarpie całą budą i buja do przodu i tylu jak kolyska. Jak puszczam delikatnie sprzęgło to czuć to trochę mniej, ale to bardziej jazda na polsprzegle niż ruszanie czy zmiana biegów.
Z tylu auta często słychać stukanie przy zmianie biegów i ruszaniu. Autko podczas wpadania w dziury "pływa".
W związku z tymi objawami wymieniłem juz:
Dyferencjał przy czym nowy olej w dyfrzei skrzyni biegów
Podpore wału
Łączniki stab. Tył rouville
Komplet amortyzatorów Kayaba.
Po doszxzelnieniu układu powietrza ( spadała gumka między kompresorem a przepustnica) zaczęło trochę mniej szarpać, ale dalej nie sprawia mi radości jazda tym autem.
Po wymianie dyfra i podpory wału (w tym samym dniu i czasie) zaczęło mi coś wyć z tyłu przy dodawaniu gazu np. Na trójce przy 40km/h - raczej niższe obroty.
Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę?
Może nie jest to wina samego zawieszenia ale również sprzęgła lub dwumasy?
W203 2.0 Kompressor sedan avantgarde 2000r. Przebieg na liczniku 230tys.
Mam nadzieję że ktoś w końcu nakieruje mnie na dobrą drogę.
Pozdrawiam serdecznie
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Zawieszenie tył i szarpanie auta
Ja tu widzę dwa problemy luzy w napędzie oraz bujanie spowodowane zbyt miękkim zawszeniem lub dużym profilem opon sprawdź też stabilizator czy nie pęknięty
Co do luzów pokręć wałem od spodu zobacz ile luzu mniej więcej ma (w minutach) sprawdź czy luz jest w moście, na pół osiach czy gdzie indziej , może ten dyfer co kupiłeś to też zapewne używany ciekawe czy nie z większym przebiegiem , lepiej było oddać swój do regeneracji lub chociaż delikatnego skasowania luzu
Co do luzów pokręć wałem od spodu zobacz ile luzu mniej więcej ma (w minutach) sprawdź czy luz jest w moście, na pół osiach czy gdzie indziej , może ten dyfer co kupiłeś to też zapewne używany ciekawe czy nie z większym przebiegiem , lepiej było oddać swój do regeneracji lub chociaż delikatnego skasowania luzu
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 gru 2017, o 10:14
- VIN: WDB2030451F002197
Re: Zawieszenie tył i szarpanie auta
Dzisiaj sprawdzałem autko na kanale. Luz był na całym wózku, dało się go wyczuć ruszając ręką, padnięte tuleje wózka? Może przez to szarpać autko albo dyfer ustawia sie pod złym kątem przez luźny wózek i wyje?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zawieszenie tył i szarpanie auta
Oczywiście że może bo sanki się przesuwają względem nadwozia jak koła "dostają napęd". Prawdopodobnie masz całkowicie zerwane przednie tuleje wózka a tylne się ledwo trzymają.
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 gru 2017, o 10:14
- VIN: WDB2030451F002197
Re: Zawieszenie tył i szarpanie auta
A jakieś sugestie jeszcze przez co może szarpać tym autem?
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Zawieszenie tył i szarpanie auta
Zrób porządek z tym luźnym wózkiem, jak nie ustąpi to będziesz martwił się dalej.
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 gru 2017, o 10:14
- VIN: WDB2030451F002197
Re: Zawieszenie tył i szarpanie auta
Dzisiaj wpadłem na pomysł i odłączyłem przepływomierz. Auto jechało na mule ale aż tak nie szarpalo, było czuć jedynie luzy z tyłu. Kiedyś wymieniłem przeplywke (3 rozne) Ale za każdym razem był błąd na komputerze. Gdzie jeszcze szukać problemu? Moze w kablach? A jak nie to gdzie?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zawieszenie tył i szarpanie auta
Dobrą używaną przepływkę kupić do M111 graniczy z cudem - tylko nowa wchodzi w grę. A nawet eliminując niesprawności silnika to i tak luzy na wózku nie znikną. Odnoszę takie dziwne wrażenie że jak usłyszałeś cenę za wymianę tulei tylnego wózka to teraz próbujesz zrobić wszystko żeby tylko tego nie naprawić.
-
- VIP
- Posty: 136
- Rejestracja: 6 maja 2018, o 21:35
- VIN: WDB2032161F182707
Re: Zawieszenie tył i szarpanie auta
No niestety, ale "niezależne zawieszenie" samo się nie naprawi. Inna sprawa to czekanie - nie wpływa to dobrze na bezpieczeństwo i nie jest to coś na czym się powinno oszczędzać...
ale ja to truskawki cukrem...
ale ja to truskawki cukrem...
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 gru 2017, o 10:14
- VIN: WDB2030451F002197
Re: Zawieszenie tył i szarpanie auta
Wymienione tuleje wózka z tylu, mniejszy luz ale dalej szarpie jak szatan, szczególnie na zimnym silniku