Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?
Moderator: Dziki Mar
- Zapek90
- VIP
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 wrz 2019, o 17:11
- VIN: WDB2032081F763949
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?
Mam krzywe piasty - na otworach do śrub biją na 0,4mm. Wymieniać razem z łożyskiem czy same piasty? Czy wymiana piast z łożyskiem jest możliwa w garażu bez prasy?
S203 C220 CDI 2005r - WDB2032081F763949
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?
Wymiana piasty/łożysk jest praktycznie identyczna jak w polonezie (różnica jest w nakrętce i simmeringu - simmering piasty ma pierścień magnetyczny od ABS i wsciśka się go niemetalowymi narzędziami). Możesz kupić osobno piastę i łożyska lub piasty z już zamontowanymi łożyskami.
Kompletna piasta zamiennik FEBI 36077 około 400 zeta w hurtowni, SWAG cenowo podobnie, na allegro będzie taniej.
Samo łożysko zamiennik FAG 713 6678 20 około 180 zeta, gołej piasty w 4carsie nie widzę.
Robota - przy kompletnych piastach około 40 min na stronę - jarzmo zacisku do wywalenia, dekiel piasty, nakrętka i piasta schodzi, czyszczenie czopa zwrotnicy i flanszy (ostrożnie żeby czujnika ASB nie zepsuć), smarujesz i składasz. Specjalne narzędzia niepotrzebne, zrobisz nawet tzw. zestawem dziadka.
Bicie przy otworach masz od wielokrotnego przeciągania śrub kluczem udarowym i teraz jest wydatek.
Kompletna piasta zamiennik FEBI 36077 około 400 zeta w hurtowni, SWAG cenowo podobnie, na allegro będzie taniej.
Samo łożysko zamiennik FAG 713 6678 20 około 180 zeta, gołej piasty w 4carsie nie widzę.
Robota - przy kompletnych piastach około 40 min na stronę - jarzmo zacisku do wywalenia, dekiel piasty, nakrętka i piasta schodzi, czyszczenie czopa zwrotnicy i flanszy (ostrożnie żeby czujnika ASB nie zepsuć), smarujesz i składasz. Specjalne narzędzia niepotrzebne, zrobisz nawet tzw. zestawem dziadka.
Bicie przy otworach masz od wielokrotnego przeciągania śrub kluczem udarowym i teraz jest wydatek.
- Zapek90
- VIP
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 wrz 2019, o 17:11
- VIN: WDB2032081F763949
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?
No niestety, dla niektórych wulkanizatorów i mechaników nawet montaż koła jest zbyt trudnym zadaniem... Simmering muszę mieć nowy czy odzyskam stary? Czy wbije go młotkeim przez drewienko, czy wciśnie się go tylko na prasie?
S203 C220 CDI 2005r - WDB2032081F763949
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?
Według mnie simmeringu nie uda się wyjąć nie uszkadzając go. A gdyby jakimś cudem udało się, to jest duże ryzyko, że pierścień magnetyczny padnie.
Zawsze jak kupuje się łożysko, to simmering jest w komplecie. Simmering można wcisnąć w np imadle, przez jakieś drewienko. Oczywiście wszystko prosto ustawione. Jak byś kupował nową piastę, to jest z łożyskami i simmeringiem już nabitym.
Zawsze jak kupuje się łożysko, to simmering jest w komplecie. Simmering można wcisnąć w np imadle, przez jakieś drewienko. Oczywiście wszystko prosto ustawione. Jak byś kupował nową piastę, to jest z łożyskami i simmeringiem już nabitym.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?
Dlatego lepszym wyborem jest kompletna piasta, tylko smarujesz i zakładasz na czop. Różnica ceny pomiędzy wersją "IKEA" a złożoną piastą jest na tyle niewielka, że nawet nie chciałoby mi się brać młotka do ręki i ryzykować trafienia w palec
P.S. Kompletna FEBI na alledrogo od oficjalnego sklepu 324 zeta za sztukę...
P.S. Kompletna FEBI na alledrogo od oficjalnego sklepu 324 zeta za sztukę...
- Zapek90
- VIP
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 wrz 2019, o 17:11
- VIN: WDB2032081F763949
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?
Tak też poczynię, dziękuję Wam bardzo za pomoc. Proponuję nie zamykać tematu na wypadek jakbym napotkał jakieś komplikacje
S203 C220 CDI 2005r - WDB2032081F763949
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?
Szkoda, że nie wiadomo co za łożyska do tej piasty daje maxgear. Często są to Nachi Koyo, ale cena jest nieco ponad 200zł, to może być to niestety np CX.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 98
- Rejestracja: 23 cze 2016, o 23:20
- VIN: WDB2032611F096013
Łożysko na piaście, przód - co kupić ?
Pada mi łożysko z przodu. Którą firmę polecacie ?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana piast przód - z łożyskiem czy bez?
Ja wkładałem do mojego FAG, w zestawie masz wszystko po za nakrętką (bo jest wielorazowa). Prawie 50K już nalatane i nic się nie dzieje.