Wymiana łożysk w przednich kołach.

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
C180K2K3auto
Użytkownik
Posty: 68
Rejestracja: 15 gru 2011, o 22:18
VIN: WDB2037462A573091
Lokalizacja: Chester, UK
Kontakt:

Wymiana łożysk w przednich kołach.

Post autor: C180K2K3auto »

Czy moglibyscie mi powiedziec jaki jest koszt czesci i stopien trudnosci wymiany łozysk w kolach przednich?
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, o 21:06 przez C180K2K3auto, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN: WDB2037462A573091
lucas_ka
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 3 sie 2011, o 19:37
VIN:
Lokalizacja: poznań

Post autor: lucas_ka »

Ja za łozysko FAG-z-a płaciłem około 100zł. Odkrecasz dwie śruby na klucz 18 i zdejmujesz zacisk i tarcz. Odkrecasz "nakętkę" na piaście za pomocą klucza imbusowego. Zdejmujesz piastę, wybijasz bieżnie łożyska, myjesz wszystko.Składasz w odwrotnej kolejności. Musisz pamiętać żeby nie dokrecić za mocno łożyska bo na darmo twoja robota. Ja zacisk do zwrotnicy przykrecałem na klej, ale nie kaźdy tak robi.
Generalnie robota łatwa i przyjemna .
Awatar użytkownika
C180K2K3auto
Użytkownik
Posty: 68
Rejestracja: 15 gru 2011, o 22:18
VIN: WDB2037462A573091
Lokalizacja: Chester, UK
Kontakt:

Post autor: C180K2K3auto »

mam jeszcze prośbę. Niewiele mam tu gdzie jestem narzedzi. Czy mogłbyś spróbować w punktach napisać jakie sa potrzebne, zebym nie rozebrał i stanal w miejscu w sobote jak juz sklepy wszystkie zamkną.
VIN: WDB2037462A573091
lucas_ka
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 3 sie 2011, o 19:37
VIN:
Lokalizacja: poznań

Post autor: lucas_ka »

Napewno klucz do kół, lewarek , klucz 18 do zacisku, imbus ale tu juz nie pamietam jaki , tak samo z kluczem do "nakrętki" piasty, ale możesz zdjąc koło i kasel na piaście i zobaczysz jakie są. Do tego nasadkę o średnicy zewnetrznej minimalnie mniejszej niż średnica bieźni od łozyska do wciśniecia lub wbicia bieżni.Młotek i przecinak lub jakis wybijak i imadło.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Mam drobne pytanie, w jaki sposób zdejmuje się dekielek z tej nakrętki na piaście? Próbowaliśmy zbić, ale coś to niezbyt szło, a nie mieliśmy czym spróbować tego odkręcić. To jest wbijane, czy przykręcane?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

V126 pisze:Mam drobne pytanie, w jaki sposób zdejmuje się dekielek z tej nakrętki na piaście? Próbowaliśmy zbić, ale coś to niezbyt szło, a nie mieliśmy czym spróbować tego odkręcić. To jest wbijane, czy przykręcane?
Jest to zwykła zaślepka. Przy pomocy małego przecinaka delikatnie podważać dookoła i zejdzie. Na rysunku poz. 80.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2012, o 08:21 przez pleban, łącznie zmieniany 1 raz.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Dzięki pleban, wychodzi na to, że robiłem to zbyt delikatnie. :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

V126 pisze:Dzięki pleban, wychodzi na to, że robiłem to zbyt delikatnie. :ok:

Ja przy tej robocie wcześniej kupuję nową :)


Może być tak zapieczona, że skończy się na jej zniszczeniu podczas próby demontażu.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
ruto2
VIP
Posty: 194
Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
VIN:
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: ruto2 »

Powiedzcie mi koledzy czy powinien być jakiś luz na kole po wymianie łożyska ?
Wymienili mi w serwisie łożysko , gdy dźwignę samochód na lewarku to w pionie jest wyczuwalny luz (nawet lekko stuka) - co ciekawego na drugim kole gdzie nie było wymieniane - też jest taki luz .
W jednym kole ściągnąłem osłonę piasty popuściłem zabezpieczenie i ręką dokręciłem śrubę łożyska , zakontrowałem i po złożeniu nie ma luzu ... podczas jazdy nic nie stuka....
Więc jak ma być?
CDI 220
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

ruto2 pisze: Więc jak ma być?
Ma być luz, tylko niewyczuwalny :ok:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
ruto2
VIP
Posty: 194
Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
VIN:
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: ruto2 »

Niewyczuwalny to pojecie " względne " .... jak ruszam kołem w pionie to klekocze (to jedno ) drugie dokręcana śruba ręką (do oporu) nie ma tego luzu , czyli powinno tak być? Dokręcić golą reką do oporu tak aby po założeniu koła nie było pionowego luzu? Wiadomo ,że jak dokręce kluczem ,to luzu nie będzie ,ale łożysko się rozleci ....boje się o to że nawet jak ręką dokręce to jest za mocno....
CDI 220
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

łożysko nie może mieć luzu wyczuwalnego po założeniu koła w żądnej osi. Samo łożysko dokręca się z siłą 8-11NM Czyli nieduża. Nigdy nie dokręca się go na opór max. Można np dokręcić mocnej ale później wrócić o 15 20 stopni. W końcowym efekcie po założeniu koła luzu ma nie być. ;) Bo inaczej niszczymy łożysko oraz nam stuka :P
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
ruto2
VIP
Posty: 194
Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
VIN:
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: ruto2 »

Ok dzięki za odpowiedź
CDI 220
Scofield
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 13 lis 2016, o 14:32
VIN: WDB2030461A434647
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana łożysk w przednich kołach.

Post autor: Scofield »

Czy po wymianie łożyska z przodu należy robić zbieżność?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3342
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana łożysk w przednich kołach.

Post autor: Przybek »

Scofield pisze:Czy po wymianie łożyska z przodu należy robić zbieżność?
Nie ma takiej potrzeby
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”