głuche stuki w przednim zawieszeniu

Moderator: Dziki Mar

Cymes
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2009, o 19:18
VIN:
Lokalizacja: Podlaskie

głuche stuki w przednim zawieszeniu

Post autor: Cymes »

Witam koledzy! mam mały problem. Podczas jazdy po nierównościach typu żwirówka słyszę głuche stuki w moim MB C200 CDI cały dół zawieszenia jest ok- końcówki kierownicze, łączniki stabilizatora, poduchy stabilizatora, obydwa wachacze są sprawdzone i co było nie tak zostało wymienione. Słyszałem, że w 203 jest jakaś wada mcphersona, że coś tam się odrywa i tak właśnie hałasuje... Miał ktoś z was podobny problem?
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

Według mnie to wahacze ci padły!
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Cymes
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2009, o 19:18
VIN:
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cymes »

dolne wachacze wymieniłem, górne były bardzo niedawno wymienione sądząc po ich stanie wizualnym i nie wyczułem w nich żadnych luzów, pozostaje góra zawieszenia czyli kolumna mcp., gniazda albo łożyska w gniazdach ale nie doszedłem jeszcze dokładnie o co chodzi...
dziuniek31
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 22 maja 2009, o 12:13
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dziuniek31 »

otwórz maskę pod lewaruj przód i zobacz jak wyglądają gumy przy amortyzatorach od góry ,jak masz kielichy i śruby od amorów jest guma ma być cala do okola . milego dnia
Cymes
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2009, o 19:18
VIN:
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cymes »

dziuniek31 pisze:otwórz maskę pod lewaruj przód i zobacz jak wyglądają gumy przy amortyzatorach od góry ,jak masz kielichy i śruby od amorów jest guma ma być cala do okola . milego dnia
dzięki jutro to sprawdzę. Pozdro!!
KORI
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2009, o 17:11
VIN:
Lokalizacja: podhale

Post autor: KORI »

mi sie dzieje to samo jak jade po nierownosciach to slychac jak by z lewej strony od kierowcy i nie wiem co to moze byc....albo te gumy a moze amortyzator siadl jak go sprawdzic...??? chyba ze jet to jakis plastik od nawiewow w srodku ktory mogl sie urwac....ale ten dzwiek slychac tylko jak jade po nie równościach...
pittero
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 22 kwie 2010, o 16:24
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pittero »

Niestety ale u mnie to samo. Takie dziwne "telepanie" na dziurach. Sprawdziłem na trzepakach na diagnostyce, wszystkie wahacze i stabilizatory wyglądają ok, amortyzatory podczas testu ok 65-75%. Następnie sprawdziłem czy jakaś osłona pod samochodem się nie odkręciła i obija się o podwozie, ale nie. No i powoli kończą mi się pomysły, a ten dźwięk mnie strasznie denerwuje... Jutro sprawdzę jeszcze te gumki na amorach u góry. Jak coś w końcu znajdę, to dam znać...
Mercedes w203 C200 Kompresor 2002r. 2.0 163KM + LPG
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

pittero ja pow coś, co może wydać się głupie kSmuk znalazł pod deską rozdzielczą śrubokręt, ja znalazłem w na osłonie spodniej klucz 10. Może problem nie leży w zawieszeniu, tylko masz jakąś pamiątkę w samochodzie, która się tłucze.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
KORI
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2009, o 17:11
VIN:
Lokalizacja: podhale

Post autor: KORI »

u mnie nie wiem czy to jest jakas pamiatka....bo jak zakolysze samochodem na boki podczas postoju to slychac jak by cos strzelalo tylko nie wiem co...
Ostatnio zmieniony 24 cze 2010, o 11:34 przez KORI, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Stukanie przy szarpaniu na boki, to objaw wybitego łącznika stabilizatora.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Albo łączniki, albo bardziej prawdopodobne gumy mocowania stabilizatora. Trzeba by lekko odciążyć CAŁY przód i poruszać zwyczajnie dłonią te elementy, jeśli będzie luz to na 100% wyczuwalny w dłoni lub w przypadku łączników wzrokowo.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
KORI
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2009, o 17:11
VIN:
Lokalizacja: podhale

Post autor: KORI »

dzieki za rade sprawdze i zobacze pozdrawiam:)
bartmiod
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 12 lip 2010, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: pomorskie

Dziwne odgłosy ..... może ktoś doradzi ?

Post autor: bartmiod »

Szanowni grupowicze,

Problem zapewne banalny i wkrótce w przyszłym tygodniu się dowiem szczegółów, jednakże niezwykle istotna jest Wasza opinia.
Wyczuwalne lekkie puknięcia i stuknięcia przy prawym kole z przodu podczas powolnej jazdy, od czasu do czasu tez w lewym, ale głównie z prawej strony. Przy normalnej jezdzie po miescie lub na trasie zero problemow. Tylko przy bardzo malej prędkości, gdy jadę np. po płytach - słychac te odgłosy.

Czy to moze być jakaś tuleja albo lącznik ? około 10kkm temu autko bylo ( jakies pol roku temu) na dokladnej diagnostyce, mialo wymieniony lewy lacznik , poza tym zawieszenie idealne bez luzow.

Czy to moze byc jakas zwykła usterka i niezbyt kosztowna ? Pytam, bo szykuje mi się wesele, licze wiec koszta ;)

[ Dodano: 2010-10-07, 23:01 ]
Zapomnialem dodać, autko : w203, wersja Avantgarde rocznik 2003, 180 kompressor
Bart
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Łączniki lub gumy stabilizatora mają luzy. Ewentualnie luz na łożysku koła dość duży. Inna już mniej prawdopodobna sprawa to latające luźno klocki hamulcowe w zaciskach. Nie powinny bo maja blachy dociskowe, ale jeżeli są nieoryginalne to kto wie...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
bartmiod
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 12 lip 2010, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: bartmiod »

mercfan pisze:Łączniki lub gumy stabilizatora mają luzy. Ewentualnie luz na łożysku koła dość duży. Inna już mniej prawdopodobna sprawa to latające luźno klocki hamulcowe w zaciskach. Nie powinny bo maja blachy dociskowe, ale jeżeli są nieoryginalne to kto wie...

Uprzejmie dziękuję, za bardzo się nei znam niestety na tym.
To jednak chyba nie aż tak wielki koszt ? Na co zwrócic uwage i jakiej firmy cześci powinieiem kupić ?
Bart
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”