GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 6 sie 2016, o 11:20
- VIN: WDB2032181F546870
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Witam. Skoro jest to wątek o geometrii to mam zagadke. Pół roku temu wymieniłem tuleje pływające z tyłu. Zbieżność została ustawiona, wszystko na "zielono". Zrobiłem około 8 tys km. i z tyłu na wewnętrznych stronach opony powyłaziły druty. Opony było około 6 mm po obu stronach. I teraz pojechałem do tych co zrobili mi zbieżność i Pola wyszły takie same. Tyle że kąty pochylenia tylnych kół były -1.36 stopnia. Zawieszenie jest obniżone.... chyba takiego już kupiłem w końcu to AMG. Nie wydaje wam się ze -1.36 to za dużo? Jeśli tak to jest cholerny problem bo z tego co się orientowałem to tył jest nie regulowany jeśli chodzi o pochylenie koła...?
C30 AMG CDI kombi 2004 program około 280
-
- VIP
- Posty: 90
- Rejestracja: 5 lip 2016, o 13:22
- VIN:
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Panowie proszę o interpretację wyników geometrii kół... diagnosta mówi, że mam krzywą zwrotnicę w lewym tylnym kole (w sumie nie wiem po czym to stwierdził - byłem przy wszystkim i za bardzo się nie przykładał do tego co robi..) przez co pochylenie jest za duże. Czy ma rację ?
Wahacze z tyłu nie mają wpływu na pochylenie koła ?
Mam jednak problem z tym kołem przy powolutkiej jeździe i dodawaniu gazu lub przy ruszaniu słychać takie cyknięcie z tego koła (jakby stuknąć o siebie dwa klucze do drzwi)... nie mogę znaleźć przyczyny (rozebrałem do szczęk od ręcznego i wszystko ok sie wydaje).
Wahacze z tyłu nie mają wpływu na pochylenie koła ?
Mam jednak problem z tym kołem przy powolutkiej jeździe i dodawaniu gazu lub przy ruszaniu słychać takie cyknięcie z tego koła (jakby stuknąć o siebie dwa klucze do drzwi)... nie mogę znaleźć przyczyny (rozebrałem do szczęk od ręcznego i wszystko ok sie wydaje).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C220 CDI, 2001r.
WDB2030061A042366
WDB2030061A042366
- viwaldi
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 sie 2017, o 13:12
- VIN: brak VIN
- Kontakt:
Re:
eeeeee być może może masz skoślawiony błotnik , auto nie stoi na wypoziomowanym miejscu , a efekt wizualny dodaje ci febry . nie to na pewno jet okey , sanki aluminiowe trzymają cały przód , podobnie z tyłem , tu zaczynamy geometrie . jesli jak piszesz ze lawa jest cala , i zamocowana prawidłowo to niema opcji zeby koła były koślawe to nie 126 p gdzie po wymianie resora byly schodywaldik pisze: ↑27 kwie 2015, o 18:29 Podepnę się pod ten temat aby nowego nie zakładać.
No więc mam problem. Wymieniłem, dla świętego spokoju komplet wahaczy z przodu, łączniki stabilizatora i końcówki drążków, gumy.
Wstawione części to Lemford. Do tego nowe oryginalne sprężyny, górne poduszki z łożyskami też w oryginale i efekt końcowy taki.
Prawe koło u góry jest lekko wciśnięte do środka (w sensie położone), lewe stoi prosto w stosunku do krawędzi górnej błotnika.
Dzwonek był właśnie w prawe koło, sanki wymienione również. I teraz z tego co wiem, to do zmiany kątów, trzeba dokupić śruby z regulacją.
Chyba że to nie ten kąt się ustawia tymi śrubami. Ale podobno regulacja i tak jest w bardzo małym zakresie.
Patrzyłem na kielich, amortyzator też był sprawdzany czy nie krzywy, jak był zdejmowana do zmiany sprężyn, wahacze nowe i końcówki drążka też nowe. Sanki drugie ładnie pasowały, a koło nie stoi prosto. Patrząc z przodu czy z tyłu wyraźnie widać, że góra się bardziej chowa niż dół.
Czy może można to ten kat wyregulować wkręcając lub wykręcając końcówkę drążka, bo jakby j a wkręcić, to teoretycznie powinna wciągnąć dół koła
do środka. Ja nie mechanik, więc jeśli bzdurę napisałem , to proszę o wyrozumiałość A i jeszcze jedno, auto nie ściąga na żadną stronę.
- viwaldi
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 sie 2017, o 13:12
- VIN: brak VIN
- Kontakt:
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
niechluj , zrobił tak by w parametrze się mieścił
, takiego gnoja to wysadzić w powietrze . PS w 203 ma z przodu TYLKO REGULOWANĄ ZBIERZNOŚĆ . za kąty wyprzedzenia zwrotnicy odpowiada nie regulowany wahacz dolny ( metalowy ) górny elminium to kąt pochylenia który jest stały . regulacja polega tylko i wyłącznie na zbieżności która u ciebie jest dopuszczalna , ale bardzo zróżnicowana dlatego masz taki efekt . ok jeśli auto miało dzwona , to fajańsiasz powinien ci wyliczyć matematycznie ze w twoim przypadku należy założyć śrubę mimośrodową z w 211 i następnie jeśli wie fajańsiarz wyregulować do -1 oba koła
admin: Na forum nie używamy wulgaryzmów, a posty piszemy zgodnie z zasadami pisowni języka polskiego. Niechlujnie napisany post oznacza brak szacunku dla innych czytających go osób. Tym razem ortografię poprawiłem, ale następnym razem od razu kasuję. Regulamin forum
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 7 paź 2018, o 20:23
- VIN: wdb2030421f435586
- Lokalizacja: Katowice
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Czy dysponuje ktoś wstępnymi/zalecanymi nastawami do geometrii w avantgarde dla sedana bo domyślam się że mogą się delikatnie różnić od standardowych dla zawieszenia np. classic?
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
W tym modelu czy to clasic, czy avantgarde zawieszenie ma to samo. Chyba, że po vinie wychodzi coś innego, ale nie zależy to od wersji stylistycznej.dariusz1977 pisze: ↑11 paź 2018, o 15:08 Czy dysponuje ktoś wstępnymi/zalecanymi nastawami do geometrii w avantgarde dla sedana bo domyślam się że mogą się delikatnie różnić od standardowych dla zawieszenia np. classic?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 7 paź 2018, o 20:23
- VIN: wdb2030421f435586
- Lokalizacja: Katowice
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
http://www.w203.pl/download/file.php?id=9756 z tego co rozumiem to jest tam jakiś amg pack, jest dość sztywny i niski
- 7dziadek
- VIP
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
- VIN: wdb2037061a401701
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
U mnie wymieniono przegub drążka kier. lewego i lekko mi ściąga w lewo - czy trzeba zrobić całą geometrię czy tylko ustawić zbieżność ?
Ile kosztuje takie ustawienie zbieżności u was ?
Ile kosztuje takie ustawienie zbieżności u was ?
C220-CDI Automat
COUPE 02r
COUPE 02r
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Że niby co wymieniono?
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
''Przegub drążka'' poprzednik wyraził się prawidłowo. Np katalogach hurtowni z częściami nie ma kategorii ''końcówka drążka kierowniczego'', tylko właśnie jest to pierwsze.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
@7dziadek - po każdej ingerencji w przednie zawieszenie (za wyjątkiem mcphersonów i stabilizatora) oraz układ kierowniczy jedziemy na geometrię i to do kogoś kto się zna MB. Ja jeżdżę do gościa co ustawia MB od ponad 15 lat i płacę 70 zeta za przednia oś (jeżeli jest całość do ustawiania to 150) a auto idzie jak po szynach.
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
No to może przykład hurtowni, która używa takiej nazwy, bo Ja się jeszcze nie spotkałem.
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Auto Partner z Bierunia. Z początku też nie mogłem u nich znaleźć, ale już się przyzwyczaiłem.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 sty 2017, o 19:42
- VIN: WDB2030451A348074
- Lokalizacja: Kluczbork
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi w tym temacie. Czym konkretnie reguluje sie zbierznosc w tylniej osi? I co z katem?
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Jestem na etapie wymiany wahaczy. Niestety przeziębiłem się i nie dokończyłem dzieła. Ale z tego co widzę, to regulacja jednej strony odbywa się tylko poprzez śrubę z podkładkami mimośrodowymi , na jednym jedynym wahaczu, którym można regulować tylko zbieżność.
Kąta się nie da. U mnie prawe koło straciło delikatnie kąt pochyllenia, dlatego też postanowiłem wymienić cały komplet wahaczy, dla pewności, że będzie dobrze.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853