viwaldi w 2018 napisał, że za kąt pochylenia koła odpowiada wahacz przedni aluminiowy, a za kąt wyprzedzenia kolumny, stalowy tylny.
Mogę być w błędzie, ale czy nie jest odwrotnie? Czy śrubę mimośrodową można dać do przedniego wachacza?
GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 sty 2017, o 19:42
- VIN: WDB2030451A348074
- Lokalizacja: Kluczbork
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
A przedstawi ktos, jakie powinny byc prawidlowe ustawienia zbierznosci i katow na obu osiach w w203?
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Ja i kolega kokos1991 pisaliśmy o tyle, a ty o przodzie. Z przodu można wsadzić śruby regulacyjne [frezowane 0003300018] we wszystkie cztery wahacze.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3342
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Przednia oś - wahacz alu kąt wyprzedzenia sworznia, wahacz stalowy kąt pochylenia - regulowane tylko gdy są tuleje nowego typu czyli aktualnie dostępne (stare tuleje miały otwór okrągły a nowe mają owalny z wypustkami i są wymagane wtedy śruby z nacięciami do regulacji).
Oś tylna - zbieżność regulowana wahaczem który ma z jednej strony przegub kulisty a z drugiej tuleję - regulacja za pomocą śruby tulei z podkładką mimośrodową i jedna UWAGA! Przy znacznie przekroczonym kącie pochylenia koła na minus (nie da się wejść w zakres referencyjny przy regulacji wahaczem) sprawdzamy wysokość sprężyny oraz stopień zużycia gumowej podkładki pod sprężynę!
Ktoś chciał wartości referencyjne - wrzucę za chwilę wydruk z Beisbartha dla 203208 ze standardowym zawieszeniem.
EDIT: a jednak nie wrzucę bo na wydruku są tylko dane pomiarowe a nie ma zakresów referencyjnych więc nie bardzo chyba jest sens zapychać serwer.
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Przybek, nie chcę podważać twojej wiedzy, bo bardzo pomogłeś. Ale z tego co mi się wydaje, to tuleje owalne to właśnie te stare. Dopiero potem zaczęli dawać tuleje z otworem, bez możliwości regulacji, spotykane m.in. w W204. Mogę się mylić, ale to mało ważne.
Jeśli z tyłu kąt idzie na minus, to również do sprawdzenia wahacze. U mnie jedna z gum stała się miękka, i przez to koło zgubiło kąt.
Jeśli z tyłu kąt idzie na minus, to również do sprawdzenia wahacze. U mnie jedna z gum stała się miękka, i przez to koło zgubiło kąt.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3342
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Nie będziemy się drapać o kształt dziurki ale te tuleje z okrągłym otworkiem mają starszy numer części (i wahacze z nimi także) i są już w katalogu jako niedostępne i zastąpione przez wersję z owalem.
Może się komuś przyda -> https://webcat.zf.com/ (w katalogu są wszystkie marki części należące do ZF-a)
EDIT: sprawdziłem wahacze od W204 i tam nie ma regulacji kątów na przednich wahaczach. Pewnie za jakiś czas będzie jak w przypadku W203 i pojawią się tuleje z owalami.
Może się komuś przyda -> https://webcat.zf.com/ (w katalogu są wszystkie marki części należące do ZF-a)
EDIT: sprawdziłem wahacze od W204 i tam nie ma regulacji kątów na przednich wahaczach. Pewnie za jakiś czas będzie jak w przypadku W203 i pojawią się tuleje z owalami.