Forum Mercedes C klasa W203

Forum Mercedesa klasy C (2000-2007)


Teraz jest 26 maja 2017, o 05:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 cze 2016, o 14:41 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 2 cze 2016, o 14:05
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
VIN:
Niestety od momentu zakupu gwiazdy mam drobny problem z wypadaniem zapłonów. W czasie jazdy "na gazie", przy przyspieszaniu samochód poszarpuje. Jeśli nie odpuszczę gwałtownego przyspieszenia to komp odcina cylinder, autko chodzi jak traktor... Pomaga wyłączenie i włączenie silnika, cylinder znów działa i bajka się powtarza. Instalacja zamontowana w mercu to BIGAS z kompem NOVA SGIS.
Dzieje się to głównie "na gazie" i niskich obrotach, na benzynie wszystko chodziło zazwyczaj jak powinno. Piszę zazwyczaj, ponieważ na problem ma duży wpływ temperatura. Jak jest zimno to jest ok. Silnik się zagrzeje - poszarpuje. Jest upał i się zagrzeje - bardzo poszarpuje. Z uwagi na ostatnie upały zdarzyło się pare razy szarpnięcie na benzynie. Ponadto od czasu do czasu po nocnym postoju obroty przez jakąś minutę - dwie falują (tutaj raczej bez względu na temperaturę otoczenia). Podejrzewając problem instalacji gazowej (jak było chłodniej to na benzynie wszystko działało jak należy), wymieniłem już listwę wtryskową gazu, reduktor i wszystkie filtry. Użyłem także oczyszczacza wtryskiwaczy w płynie firmy Liqui Moly. Zapłon wypada losowo na rożnych cylindrach. Świece wyglądają dobrze, nie sa okopcone (NGK laser iridium - mają ok. rok). Z uwagi na wpływ czynnika temperatury myślę o wymianie cewek zapłonowych, ale może czemuś się jednak przyjrzeć? Byłbym Wam bardzo wdzięczny za ewentualne sugestie czy dobrze myślę podejrzewając cewki. :zmeczony:

P.S. znacie w Warszawie jakiś niedrogi serwis LPG, który ma pojęcie o tej instalacji? Wydaje mi się, że obecny średnio radzi sobie z jej regulacją (po wstawieniu nowego reduktora po jakimś czasie przestała w ogóle działać).

_________________
W203 C180 / 2001 r. WDB2030351A127077


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 14:59 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 paź 2014, o 19:38
Posty: 2344
Lokalizacja: świdwin/ buxtehude (DE)
Pochwały: 60
VIN: WDB2032521F833745
Skontaktuj się z kolegą Gabrielll

_________________
Orginalne części :mb: ASO pytaj użytkownika petersen dla forum rabacik

Nie pomagam przez pw

Regulamin Forum


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 15:44 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2014, o 11:34
Posty: 942
Lokalizacja: Warszawa
VIN: WDB2030451F1606605
Jak chcesz to zadzwoń do mnie, niestety już nie mam czasu na pisanie.

_________________
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 19:18 
Offline
VIP

Dołączył(a): 20 paź 2013, o 20:47
Posty: 83
Lokalizacja: wlkp.
VIN:
Jeżeli problem zostanie rozwiązany dajcie znac, mam podobnie, ale tylko w gazie, gdy jest silnik nagrzany i mocno przygazuje to przerywa...czasami go tak "zdusze" ze wylatuje zapłon na drugim cylindrze, sporadycznie pierwszy cylinder, wtryski, reduktor, swiece wymienione, cewki podmienione, na benzynie jest idealnie.Ja osobiscie przypuszczam koncząca sie głowice (wałek rozrządu ? lub gniazdo zaworowe)ale objaw tylko w gazie, już mi pomysłów, chęci i siły brakuje.

_________________
WDB2037451A230752


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 10:21 
Offline
Moderator VIP

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 07:18
Posty: 651
Lokalizacja: wroc
VIN:
W obu przypadkach obstawiam sterownik silnika, musiał być zalany olejem z wiązki el. od regulatora faz rozrządu. Sprawdź wtyczki przy sterowniku oraz sam sterownik wewnątrz. Od oleju puchną elementy elektryczne w sterowniku i nie trzymają parametrów, stąd takie problemy, szczególnie nasilające się w ciepłe/upalne dni.
Przerabiałem temat kilka lat temu, sterownik naprawiony i od tamtej pory wszystko ok.
Dajcie znać co i jak

_________________
C200 SPORTCOUPE KOMPRESSOR 2002,
WDB2037451A286150


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 13:18 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 2 cze 2016, o 14:05
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
VIN:
Dziękuję za odpowiedzi, przedzwonię do Ciebie Gabrielll dziś bądź jutro. Zaraz przyjrzę się też temu sterownikowi i dam znać co i jak.

_________________
W203 C180 / 2001 r. WDB2030351A127077


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 15:19 
Offline
VIP

Dołączył(a): 20 paź 2013, o 20:47
Posty: 83
Lokalizacja: wlkp.
VIN:
Sorki że sie tak wtrąciłem do tematu :) Elektromagnes to ja wymieniłem profilaktycznie już dawno temu, jest susza w przewodach, kolegów którzy mają dostęp do EPC proszę o schemat układu zapłonowego

_________________
WDB2037451A230752


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 16:59 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 2 cze 2016, o 14:05
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
VIN:
Dobra, czas na mały update:
Przeczyściłem wtyki i gniazda w sterowniku silnika. Kabelki pozornie suche, a jednak na dole styki w oleju:

Obrazek
Obrazek

Po wymyciu w benzynie ekstrakcyjnej i osuszeniu wydaje mi się, że jest lekka poprawa. Poprawa na benzynie, bo gaz całkowicie się wyłączał... Podjechałem do gazownika, podobno coś jest najprawdopodobniej przytkane w zaworze w zbiorniku. W poniedziałek mają się tym zająć i zobaczymy jak auto sprawuje się gazie. Jak nie będzie poprawy to zobaczymy jak stan sterownika w środku. Dam znać.

_________________
W203 C180 / 2001 r. WDB2030351A127077


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 10 cze 2016, o 13:01 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 2 cze 2016, o 14:05
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
VIN:
Trochę to jednak trwało... Gazownicy z uwagi na nie włączającą się w ogóle instalację postanowili wymontować wielozawór, przeczyścić go itd. Ostatecznie chyba pomogła regulacja na reduktorze, ale auto jeździ na gazie. Jeździ natomiast jak jeździło - przerywa tak samo jak przerywało. Misha1982, jak otwierałeś sterownik? Trzeba odgiąć te blachę żeby wysunąć pokrywkę czy jak?

_________________
W203 C180 / 2001 r. WDB2030351A127077


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 10 cze 2016, o 13:13 
Offline
Moderator VIP

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 07:18
Posty: 651
Lokalizacja: wroc
VIN:
Tak, tam chyba są 4 blaszki po bokach, odginasz je i rozbierasz i wiadomo nic na siłę...

_________________
C200 SPORTCOUPE KOMPRESSOR 2002,
WDB2037451A286150


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 cze 2016, o 21:13 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 2 cze 2016, o 14:05
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
VIN:
No więc udało się otworzyć sterownik. Rzeczywiście trochę tego oleju na stykach jest. Sama płyta jest natomiast czysta. Można ją jakoś odczepić od obudowy czy jest sklejona czymś "na stałe" Pamiętasz może które elementy wymieniałeś u siebie?
Obrazek

Dzięki wielkie za dotychczasową pomoc!

_________________
W203 C180 / 2001 r. WDB2030351A127077


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 cze 2016, o 01:44 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 paź 2014, o 19:38
Posty: 2344
Lokalizacja: świdwin/ buxtehude (DE)
Pochwały: 60
VIN: WDB2032521F833745
ale on wygląda zdrowo na foto.
nic nie popuchnięte. jak druga strona?

_________________
Orginalne części :mb: ASO pytaj użytkownika petersen dla forum rabacik

Nie pomagam przez pw

Regulamin Forum


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 cze 2016, o 09:58 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 2 cze 2016, o 14:05
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
VIN:
Druga strona jest właśnie przytwierdzona do obudowy, nie chce nic na siłę odrywać. Też mi się wydaje, że jest ok. Przemyje benzyną i wraca do samochodu.

_________________
W203 C180 / 2001 r. WDB2030351A127077


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 13 cze 2016, o 07:15 
Offline
Moderator VIP

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 07:18
Posty: 651
Lokalizacja: wroc
VIN:
U mnie było troche gorzej bo popuchły już elementy na tej stronie co na foto. Głębiej go nie rozbierałem, oddałem go do elektryka i on już tam działał.

_________________
C200 SPORTCOUPE KOMPRESSOR 2002,
WDB2037451A286150


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 15 cze 2016, o 19:54 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 2 cze 2016, o 14:05
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
VIN:
Wrzucam trochę zdjęć instalacji. Może ktoś z Was dojrzy jakieś nieprawidłowości... Reduktor firmy VENDO, nie widać na zdjęciu.
Zdjęcia w linku:
https://www.icloud.com/sharedalbum/pl-p ... RMtzndqmCJ

_________________
W203 C180 / 2001 r. WDB2030351A127077


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


sklep motoryzacyjny

Sklep internetowy MotoCentrum.pl



Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis komputerowy