Poczytałem Wasze rady i wybaczcie, ale
... nie będę komentować rad typu: wywal to bo jest to zbędne.
Nie wiem jak wycięcie "klapek" ma wpłynąć na zubożenie mieszanki.
Te "klapki" prawdopodobnie wpływają tylko na przyśpieszenie prędkości powietrza potrzebnego do stworzenia mieszanki stechiometrycznej, a nie jej jakości, czyli de facto spadnie prędkość czyli ilość powietrza i będzie jeszcze bogatsza mieszanka.
Dla pewności wprawdzilbym w takim przypadku wtryski czy któryś nie cieknie.
Następnie sondy lambda.
Nieszczelność układu doładowania pewnie byś poczuł.
Zakładam, że gwałtowny spadek oleju by wykryto szybko, zresztą zapewne taki silnik miałby problemy z rozruchem.
Wiele wskazuje na nieszczelność w układzie doładowania. Od tego bym zaczął. Straty mocy nie widać, bo rekompensowana jest większą dawką paliwa, przynajmniej dopuki ciśnienie bardziej nie spadnie.
Też miałem problem z blokującym się ciegiełkiem poruszającym klapki, i wtedy turbina nie przyśpieszała a auto miało zredukowano o 50% moc.
Może sprawdz servo poruszające klapkami, czy nie blokuje się.
I jeszcze raz nie dajcie sobie wmówić, że należy coś usunąć z samochodu: taka rada nigdy nie usunie problemu, czasami skutek będzie niewidoczny.
Pozdrawiam