Podświetlenie zegarów, wyświetlacz komputer - nie działa

Moderator: Dziki Mar

guczmen
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2009, o 18:13
VIN:
Lokalizacja: Przemyśl

Podświetlenie zegarów, wyświetlacz komputer - nie działa

Post autor: guczmen »

Witam!
Na początku chciałem napisać ze jestem nowy i przepraszam za błędy czy nie ścisłości w tym co napisze.
Problem polega na tym ze dzisiaj wsiadając do auta i przekręcając kluczyk wyświetlacz komputera nic nie wyświetla jest czarny tak samo dzieje się z podświetleniem zegarów czy kierunkowskazów żadne kontrolki itp nie świeca. Sprawdzałem bezpieczniki ale wydaja się dobre. Czy ktoś wie co możne być nie tak? Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2011, o 21:26 przez guczmen, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Odłącz na chwilę akumulator, możliwe, że cały moduł od deski rozdzielczej zgłupiał.
P.S. Pamiętaj o zaprogramowaniu szyb i ESP po podłączeniu akumulatora.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Dokladnie. U mnie objaw ostatnio standardowy. Pomaga wypiecie akumulatora lub wypiecie licznika (tego panelu).
Ostatnio zmieniony 23 mar 2009, o 18:53 przez kSmuk, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
guczmen
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2009, o 18:13
VIN:
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: guczmen »

A jak sie programuje szyby i ESP?
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, o 17:39 przez guczmen, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

ESP = po odpaleniu krecisz kierownica na maksa w lewo, potem w prawo i jeszcze raz w lewo. Potem gasisz silnik i blad ESP znika.

SZYBY = wlaczasz zaplon i otwierasz kazda szybe z kolei, tyle ze (naciskasz przycisk opuszczania jednej z szyb, czekasz az szyba pojedzie w dol, i po ok. sekundzie uslyszysz takie pykniecie, wtedy puszczasz szyby, i tak samo programujesz je zamykajac, ciagniesz przycisk do gory, czekasz na pykniecie i puszczasz). Tak z kazda szyba z kolei i szyberdachem, jezeli posiadasz.

Sorki za takie dziwne tlumaczenie obslugi szyb, ale nie umiem tego opisac :(
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Nie trzeba opuszczać wystarczy jak tylko na zamkniętych szybach pociągniesz przycisk (jakbyś chciał zamknąć szybę) ale na ten drugi stopiń (troszkę mocniej pokonując pierwszy opór i dochodząc do drugiego) i tak jak napisał kSmuk trzymasz do usłyszenia pyknięcia cichego. Tak podaje instrukcja u mnie działa.
P.S. kSmuk dlaczego standartowy? Cały czas tobie to wywala? Może masz styki przyśniedziałe i wypięcie i wpięcie usuwa troszkę korozji i na chwilkę jest spokój.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
guczmen
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2009, o 18:13
VIN:
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: guczmen »

odłączyłem akumulator na jakieś 5 min podłączyłem i dalej nic teraz nawet zapalić nie chce przedtem normalnie silnik działał a teraz przekręcam kluczyk i żadnej reakcji radio działa światła tez wie ktoś co możne być?
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

V126 pisze:P.S. kSmuk dlaczego standartowy? Cały czas tobie to wywala? Może masz styki przyśniedziałe i wypięcie i wpięcie usuwa troszkę korozji i na chwilkę jest spokój.
Z tego wzgledu, ze co jakis czas jak jest na dworze wilgotno, to moj merc dostaje glupawki, i licznik + wyswietlacz zaczynaja wariowac. W dodatku teraz doszedl ten komunikat o SRS. Chcialem sprawdzic ta tasme pod kierownica, tak jak radziles, ale okazalo sie ze niemam odpowiedniego srubokreta torx (moj byl za szeroki, i sie nie zmiescil do otworu) i jutro musze kupic, i dopiero zdejme kierownice i bede patrzyl co jest przyczyna tego. Jednak mimo tego iz moj Mercedes zaczyna sie zachowywac coraz niemilej dla uzytkownika, to i tak go lubie, i nie zamienilbym go na innego. :)
guczmen pisze:odłączyłem akumulator na jakieś 5 min podłączyłem i dalej nic teraz nawet zapalić nie chce przedtem normalnie silnik działał a teraz przekręcam kluczyk i żadnej reakcji radio działa światła tez wie ktoś co możne być?
Dokrec klemy, ewentualnie przeczysc je, i jeszcze raz zaloz. Musi byc albo brud pomiedzy klema a zaciskiem, ale luzna klema.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

kSmuk, naprawiłeś już tą usterkę?

pytam bo i moje auto odpaliło dzisiaj w całości poza wyświetlaczem :zmeczony: na początku myślałem ,że cała elaktronika padła bo nie było nawet kierunkowskazów.. na szczęście całość jako tako działa, auto pali, klima i radio bez zarzutu, kierunki też działają tylko teraz nie ich nie słychać..

ma ktos jakiś pomysł jak z tego wybrnąć? dodam tylko ,że wczoraj jecchałem w maksymalnym deszczu i ewidentnie jest to wina wilgoci.

na razie zostawiłem auto w garażu, klapa otwarta więc można powiedzieć ,że merecdes się suszy :haha: ale co dalej? pomocy :placz:
Ostatnio zmieniony 8 lip 2011, o 17:22 przez magico, łącznie zmieniany 1 raz.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Zobacz do przedniego SAMa. Tam szukaj wilgoci.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

V126 pisze:Zobacz do przedniego SAMa. Tam szukaj wilgoci.
:mysli: a gdzie dokładnie jest przedni SAM ?
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

pod maską tam gdzie bezpieczniki
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

loneraider pisze:pod maską tam gdzie bezpieczniki
dzięki, przedni SAM -> skrzynka z bezpiecznikami pod maską. bez względu na wiek człowiek co dzień uczy się czegoś nowego można powiedzieć :usmiech:

no więc tak -przedni SAM suchy, nie ma wilgoci. sprawdziłem też bezpieczniki w kabinie - suche. bezpiecznik od wyświetlacza cały . zostawiam resztę do jutra rano, mam nadzieję ,że odpięcie aku załatwi sprawę :prosi:

[ Dodano: 2011-07-09, 10:26 ]
no i klapa. po odpięciu aku auto nie chce nawet zapalić. stoało się dokładnie co u kolegi ,który założył temat:
guczmen pisze:odłączyłem akumulator na jakieś 5 min podłączyłem i dalej nic teraz nawet zapalić nie chce przedtem normalnie silnik działał a teraz przekręcam kluczyk i żadnej reakcji radio działa światła tez wie ktoś co możne być?
klemy są czyste, były w dobrym stanie. powiem krótko: pomocy :boisie:
Ostatnio zmieniony 8 lip 2011, o 20:37 przez magico, łącznie zmieniany 2 razy.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Poszukaj jeszcze wilgoci w module silnika. viewtopic.php?t=7628&postdays=0&postorder=asc&start=15 tutaj masz gdzie go namierzyć.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

idę zaraz dalej walczyć, skrzynkę z bezpiecznikami pod maską otworzyłem już wczoraj i jest sucha. na dole nic nie widać, ale gdyby była tam woda to na pokrywie bezpieczników była by odparowana wilgoć a jest sucho.

w podlinkowanym temacie silnik kręcił i nie chciał zaskoczyć, a u mnie nawet nie kręci - przekręcam kluczyk i słychać tylko bzyczenie. przed odpięciem aku silnik palił od razu więc bardziej stawiam na jakąś czynność po odpięciu akumulatora. sprawa jest ciężka tym bardziej ,ze średnio się na tym znam.

posprawdzam jeszcze raz bezpieczniki w komorze silnika i kabinie.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”