Projekt W203 - "RUSTY C"
Moderator: Dziki Mar
- dvjcodec
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 12 maja 2020, o 16:55
- VIN: WDB2030351F131756
Projekt W203 - "RUSTY C"
Bardzo świadomie stałem się posiadaczem W203 przedliftowego z jego wadami i może zaletami? W momencie zakupu auto było rumplem jak się patrzy. Miało posłużyć jako narzędzie do testów sterownika skrzyni automatycznej 722.6 naszej produkcji. Wyklepane przednie zawieszenie, leciwe i zmęczone opony na skorodowanych stalówkach, liczne problemy elektryczne (niedziałający licznik i masa błędów, niedziałająca przednia wycieraczka, niedziałający sterownik ABS), rdza tam, gdzie bywa najczęściej w tych rocznikach, rozwalone amorki, pęknięta sprężyna tylna.
Pod maską wolny ssak o pojemności 2 litrów i manualna skrzynia 6-biegowa.
Na chwilę obecną licznik już śmiga, sterownik ABS działa, wycieraczka przednia działa, wyklepane wahacze wymienione na nowe, nowe amorki, wymieniona sprężyna, zmienione koła i normalnie tylko 1 "malfunction" w postaci ESP na wyświetlaczu Auto przeszło przegląd techniczny bezproblemowo, opłaciłem OC i zaczyna się zabawa skoro auto już legalnie i bezpiecznie może poruszać się po drogach.
Planowane modyfikacje:
- wymiana boczków i foteli na skórzane (już jadą DHL-em)
- odmłodzenie konsoli środkowej na poliftową
- wymiana licznika na ten z W209
- wymiana silnika na M112 2.4V6 lub M111.975 2.3 kompressor (oba posiadam w garażu i jeszcze nie podjąłem decyzji ostatecznej)
- montaż automatycznej skrzyni biegów
- montaż naszego sterownika SCG-ATC 722.6 do automatycznej skrzyni biegów
- montaż ECU mojego projektu (pracuje pod kontrolą firmware Speeduino), lub oryginalnego po wycince tego co będzie przeszkadzało
- wymiana kierownicy na 3-ramienną
- zabezpieczenie problemów z rdzą i malowanie auta powłoką poliuretanową Rangers
No, to na tyle słowem wstępu
Pod maską wolny ssak o pojemności 2 litrów i manualna skrzynia 6-biegowa.
Na chwilę obecną licznik już śmiga, sterownik ABS działa, wycieraczka przednia działa, wyklepane wahacze wymienione na nowe, nowe amorki, wymieniona sprężyna, zmienione koła i normalnie tylko 1 "malfunction" w postaci ESP na wyświetlaczu Auto przeszło przegląd techniczny bezproblemowo, opłaciłem OC i zaczyna się zabawa skoro auto już legalnie i bezpiecznie może poruszać się po drogach.
Planowane modyfikacje:
- wymiana boczków i foteli na skórzane (już jadą DHL-em)
- odmłodzenie konsoli środkowej na poliftową
- wymiana licznika na ten z W209
- wymiana silnika na M112 2.4V6 lub M111.975 2.3 kompressor (oba posiadam w garażu i jeszcze nie podjąłem decyzji ostatecznej)
- montaż automatycznej skrzyni biegów
- montaż naszego sterownika SCG-ATC 722.6 do automatycznej skrzyni biegów
- montaż ECU mojego projektu (pracuje pod kontrolą firmware Speeduino), lub oryginalnego po wycince tego co będzie przeszkadzało
- wymiana kierownicy na 3-ramienną
- zabezpieczenie problemów z rdzą i malowanie auta powłoką poliuretanową Rangers
No, to na tyle słowem wstępu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2020, o 21:31 przez dvjcodec, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje najnowsze prace zawsze na www Seaside Customs Garage --> http://seasidecustomsgarage.com/
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Rumpella Codec-a i jej nowe życie
Szykuje się ciekawy projekt śledzę od dawna postępy z sterownikiem 722.6 często polecam sterownik jak gdzieś ktoś pyta bo kawał dobrej roboty , ecu silnika chciał bym zobaczyć prezentacje co i jak tam działa
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- dvjcodec
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 12 maja 2020, o 16:55
- VIN: WDB2030351F131756
Re: Rumpella Codec-a i jej nowe życie
Dzięki przecinek za dobre słowo. Musze przyznać że i Twoje prace oglądam z podziwem i się uczę - kawał dobrej roboty. Twój projekt CLK i modyfikacje silnika - mistrzostwo. Pewnie będę Ciebie męczył jak się zdecyduję jednak 2.3 kompressor wrzucić
Co do ECU mojego autorstwa, to projekt od dłuższego czasu na forum Speeduino wisi
https://speeduino.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=1669
W sumie już 4 rewizje poszły z poprawkami. Całość udostępniam w ramach OpenSource na moim Githubie
https://github.com/dvjcodec/SCG-ECU-1.0
ECU działa z prockiem ARM 120MHz (Teensy 3.5), ma 8 wyjść na cewki oraz 8 wyjść na wtryskiwacze. Puszczenie V8 w sekwencji to nie problem. Do tego czujnik ciśnienia na pokładzie i MAX9926 do dwóch czujników prędkości VR lub Hall. Sprzętowa obsługa CAN-Bus również na płytce.
Mam też wersje uboższe w liczbę wyjść ograniczoną do 4.
Aktualnie pracuję nad magistralą CAN-BUS w W203 aby mieć kontrolę nad tym co się pokazuje na zegarach i niekoniecznie sygnał musi iść z oryginalnych modułów SAM. Planuję instalację W203 uprościć do minimum kabli i elektroniki wszechobecnej, przy zachowaniu oryginalnego zegara.
Mam już opracowaną konwersję sygnału analogowego na CAN-BUS i wskazania prędkości, obrotów, temperatury wody i kilka kontrolek śmiga wtedy kiedy ja chcę i z czego chcę.
Na foto mój ECU.
Co do ECU mojego autorstwa, to projekt od dłuższego czasu na forum Speeduino wisi
https://speeduino.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=1669
W sumie już 4 rewizje poszły z poprawkami. Całość udostępniam w ramach OpenSource na moim Githubie
https://github.com/dvjcodec/SCG-ECU-1.0
ECU działa z prockiem ARM 120MHz (Teensy 3.5), ma 8 wyjść na cewki oraz 8 wyjść na wtryskiwacze. Puszczenie V8 w sekwencji to nie problem. Do tego czujnik ciśnienia na pokładzie i MAX9926 do dwóch czujników prędkości VR lub Hall. Sprzętowa obsługa CAN-Bus również na płytce.
Mam też wersje uboższe w liczbę wyjść ograniczoną do 4.
Aktualnie pracuję nad magistralą CAN-BUS w W203 aby mieć kontrolę nad tym co się pokazuje na zegarach i niekoniecznie sygnał musi iść z oryginalnych modułów SAM. Planuję instalację W203 uprościć do minimum kabli i elektroniki wszechobecnej, przy zachowaniu oryginalnego zegara.
Mam już opracowaną konwersję sygnału analogowego na CAN-BUS i wskazania prędkości, obrotów, temperatury wody i kilka kontrolek śmiga wtedy kiedy ja chcę i z czego chcę.
Na foto mój ECU.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moje najnowsze prace zawsze na www Seaside Customs Garage --> http://seasidecustomsgarage.com/
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Rumpella Codec-a i jej nowe życie
Elektroniki kompletnie nie ogarniam tak że nie wiem co ty do mnie toking twój sterownik to takie emu black czy chociaż classic dobrze rozumiem czy czegoś mu brakuje ? jaka tego cena jak wygląda program do strojenia ? robisz też wiązki pod to ?
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- dvjcodec
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 12 maja 2020, o 16:55
- VIN: WDB2030351F131756
Re: Rumpella Codec-a i jej nowe życie
No, można powiedzieć że taki EMU Black, troszkę uboższy, ale oferujący więcej niż EMU Classic.
Nie robię wiązek, dostarczam ECU polutowany, w obudowie, z konektorem do zarobienia przewodów.
Stroisz wszystko w TunerStudio. Firmware to Speeduino (projekt OpenSource, bardzo rozwinięty, o sporych możliwościach).
Co do ceny - hmm, na chwilę obecną skupiłem się nad sprzedażą sterownika do skrzyni 722.6 a ECU traktuję jako zabawę i edukację, poszło kilka sztuk w świat. Myślę że za 800 zł mógłbym oddać wersję z 4 wyjściami na wtryski i 4 wyjściami na świece. Do wersji z 8 wyjściami nie mam obudów w tej chwili.
Nie robię wiązek, dostarczam ECU polutowany, w obudowie, z konektorem do zarobienia przewodów.
Stroisz wszystko w TunerStudio. Firmware to Speeduino (projekt OpenSource, bardzo rozwinięty, o sporych możliwościach).
Co do ceny - hmm, na chwilę obecną skupiłem się nad sprzedażą sterownika do skrzyni 722.6 a ECU traktuję jako zabawę i edukację, poszło kilka sztuk w świat. Myślę że za 800 zł mógłbym oddać wersję z 4 wyjściami na wtryski i 4 wyjściami na świece. Do wersji z 8 wyjściami nie mam obudów w tej chwili.
Moje najnowsze prace zawsze na www Seaside Customs Garage --> http://seasidecustomsgarage.com/
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
- dvjcodec
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 12 maja 2020, o 16:55
- VIN: WDB2030351F131756
Re: Projekt W203 po mojemu :)
Gwiazda dostała skórzaną tapicerkę (jeszcze przednie boczki czekają na założenie), wjechał tunel od polifta i w domu leży przyszykowane radio 2DIN na androidzie. Poszukuję kostki do górnego panelu z przyciskami aby przelutować jak i kostki 3-pinowej do gniazdka zapalniczki. Może ktoś posiada na wydanie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moje najnowsze prace zawsze na www Seaside Customs Garage --> http://seasidecustomsgarage.com/
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
- dvjcodec
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 12 maja 2020, o 16:55
- VIN: WDB2030351F131756
Re: Projekt W203 po mojemu :)
Decyzja ostateczna podjęta: maluję całe auto w stylu "rdzawym". Czekam na wycenę farb i liczę że w wakacje uda mi się temat ogarnąć.
Tymczasem dojechały już części bez rudej tu i tam, a mianowicie: klapa tylna oraz drzwi. Dodatkowo dojechał przedni zderzak poliftowy z dużym grillem.
Tymczasem dojechały już części bez rudej tu i tam, a mianowicie: klapa tylna oraz drzwi. Dodatkowo dojechał przedni zderzak poliftowy z dużym grillem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moje najnowsze prace zawsze na www Seaside Customs Garage --> http://seasidecustomsgarage.com/
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
- kamil9856
- VIP
- Posty: 93
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 12:22
- VIN: WDB2030071A747206
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Projekt W203 po mojemu :)
Poczekaj do zimy ,to nie będziesz musiał malować
Przedni napęd jest dla dziewczynek
- dvjcodec
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 12 maja 2020, o 16:55
- VIN: WDB2030351F131756
Re: Projekt W203 po mojemu :)
Zrobię wszystko aby rdza była tylko namalowana a nie naturalna
Moje najnowsze prace zawsze na www Seaside Customs Garage --> http://seasidecustomsgarage.com/
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Projekt W203 po mojemu :)
Nie wiem jaka to technologia, ale w Lublinie na budynku Centrum Innowacji i Zaawansowanych Technologii (w terminologii studentów "rdzewiak") są panele z blachy, które podobno specjalnie zostały zaprojektowane tak aby zardzewieć. Efekt jest super.
Tutaj do zobaczenia w googlach
Może pokuś się o coś takiego.
Tutaj do zobaczenia w googlach
Może pokuś się o coś takiego.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- kamil9856
- VIP
- Posty: 93
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 12:22
- VIN: WDB2030071A747206
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Projekt W203 po mojemu :)
Rok temu u mnie po mieście jeździł vw jetta , gleba , rdzawy kolor ,felgi bbs takie szprychy , robił robotę
Przedni napęd jest dla dziewczynek
- dvjcodec
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 12 maja 2020, o 16:55
- VIN: WDB2030351F131756
Re: Projekt W203 po mojemu :)
Jadą już do mnie farby i preparaty do "zardzewki".
Tymczasem gromadzę i wymieniam zmęczone rdzą części na drugie, wolne od uszkodzeń.
Tymczasem gromadzę i wymieniam zmęczone rdzą części na drugie, wolne od uszkodzeń.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moje najnowsze prace zawsze na www Seaside Customs Garage --> http://seasidecustomsgarage.com/
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
- dvjcodec
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 12 maja 2020, o 16:55
- VIN: WDB2030351F131756
Re: Projekt W203 po mojemu :)
Zardzewiałem plastikowy zderzak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moje najnowsze prace zawsze na www Seaside Customs Garage --> http://seasidecustomsgarage.com/
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
-
- VIP
- Posty: 632
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Projekt W203 po mojemu :)
Aż jestem ciekaw jak będzie wyglądać cały w takiej farbie
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Projekt W203 po mojemu :)
Efekt ciekawy , dużo lepsza sprawa niż goła blacha , te auto to będzie symbol przedliftowego 203, powinieneś je potem przekazać do muzeum w sstuttgarcie
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961