usuwanie rdzy - nadkole :(

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Na dobrą sprawę jeżeli nie ma purchla to można pastą oczyścić i narazie odpuścić. Jeżeli jest purchel to jakbyś chciał to oczyścić bez zdjęcia lakieru wraz z rudym? Rudy zawsze zajmuje niwco większą powierzchnię pod spodem. Inaczej zaprawki nie zrobisz.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Vindix załamałeś mnie. Jak się myjesz to też w ubraniu? Oczywiście, że drzesz do żywej blachy, bo jeśli zostawisz odrobinkę rdzy i nie zastosujesz na nią odrdzewiacza, to Ci zgnije od nowa.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Vindix
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 24 cze 2012, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: Bia

Post autor: Vindix »

Wolę zapytać 5 razy i dokładnie, niż zrobić lipę ;)
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

A ja dzisiaj widziałem Mazdę 6 ( 626 I - czli model z okresu 2002 - 2005) - na błotniku tylnim, rant nadkola miał bardzo zaawansowaną korozję ( to już nie kalafiory a gejzery - pewnie blachy w tym miejscu już nie ma - rozmiar 3 cm na 5 cm ). To nie pierwsza mazda którą widziałem - kiedyś tez widziałem taką z korozja na masce nad reflektorami.
To ta rdza w MB to pikuś - przyczyną u nas nie jest kiepska blacha a kiepski lakier pod który wilgoć sie dostaje.
Mb sprzedany
Imperator
Użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
VIN: wdc203208
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Imperator »

Koledzy ,zabrałem się do usuwania rdzy z tego kawałka za drzwiami poniżej listewki ozdobnej.Oto co zobaczyłem po zdemontowaniu nadkola! :mysli: .Dlatego wszystkim tym kolegom którzy zrobili ten kawałek bez demontażu nadkola dedykuję te oto zdjęcia :dokuczacz:
P.s.
To tylko parę fotek :boisie:
Usunąłem rdzę po przez piaskowanie ,nałożyłem podkład :ok: ,teraz tam gdzie potrzeba baza+ akryl.Do wiadomości wszystkich,mercedes też oszczędza na lakierze ,wykończenie nadkola tylko w podkładzie,no może kawałkami z bazą ,ale już bez nawierzchniowego przeźroczystego :wysmiewacz:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic :mb: :hurra:
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Można toto potraktować szczotką metalową na wiertarce, obligatoryjnie siuwaks łączący rdzę, podkład i teraz wg. mnie dowolność - baza i baranek lub baranek i już. Powinno na dłużej starczyć, ponieważ te plastiki w nadkolach są nieźle pomyślane.
szulin79
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 29 maja 2012, o 00:25
VIN:
Lokalizacja: KOWALE OLECKIE

Post autor: szulin79 »

ja też jestem już po konserwacji.szok że mercedes dopuścił się takiej profanacji i nie dał żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego. goła baza!!!! to już polonez miał jakąś konserwację. rdza wszechobecna z tyłu na nadkolach i rantach.Polecam ściągnąć też osłony progów bo tam też brak zabezpieczeń i położyć tam hameraida i baranek.
M-B W203 C 200 kompresor,2003r.,1.8,163KM.
WDB20304221F460322
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Post autor: sfx »

Z barankiem to jest taki problem, że jeśli przykryjecie nim rdzę, lub nie doczyścicie rdzy dobrze z zabezpieczeniem włącznie to rdza rozwija sie pod barankiem mimo że na zewnątrz wygląda ok. Baranek tylko na przygotowane i zabezpieczone podłoże (podkład reaktywny).
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

Sęk w tym że wiekszości rdzy już sie nie doczyści na 100%. Porównałem kiedyś słabe punkty C klasy z E z 2005 roku. Zbezpieczenie C klasy w miejscach gdzie lapie rdza w E klase jest o niebo lepsze.
W C klasie lakier odłazi płatami bo powłoka lakiernicza jest kiepska - lakier odłazi od podkładu. Jak do tego dojdzie jeszcze sól to sam podkład nie jest już przeszkodą.

Ja już nie ufam MB - spartolili to i reprezentuje on najgorszą jakość zabezbieczeń antykorozyjnych. Za taką kasę to Panowie kiepsko - każdy lakiernik wam to powie.

Mój podobno sie dobrze trzyma - pewnie dlatego że go na dworze nie trzymam ( rdza oczywiście jest tam gdzie wiadowo, ale co roku idzie na zaprawki). Źaden lakiernik nie da wam gwarancji wiekszej niż pól roku na to że nie wyjdzie ponownie - a mówią że należy sie cieszyć że 1 rok po robocie sie jeszcze trzyma.
Mb sprzedany
kamil_0793
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2013, o 00:25
VIN:
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Post autor: kamil_0793 »

Jara pisze:Źaden lakiernik nie da wam gwarancji wiekszej niż pól roku na to że nie wyjdzie ponownie - a mówią że należy sie cieszyć że 1 rok po robocie sie jeszcze trzyma.
Nie ma co się dziwić, że lakiernicy nie dają gwarancji - zazwyczaj robią to byle jak i niedokładnie, przez co wszystko wyłazi po niespełna roku. Jeżeli jest dobrze przygotowana blacha i nałożone odpowiedni preparaty to z rdzą można wygrać. Wiem to, bo mam W202 a tam problem rdzy jest kosmiczny. Jak zrobiłem samemu blachę w kilku miejscach ponad rok temu, to do tej pory wygląda jak nowe ;) (odpukać w niemalowane :P)
Ostatnio zmieniony 14 lip 2013, o 01:19 przez kamil_0793, łącznie zmieniany 1 raz.
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

kamil_0793 pisze:
Jara pisze:Źaden lakiernik nie da wam gwarancji wiekszej niż pól roku na to że nie wyjdzie ponownie - a mówią że należy sie cieszyć że 1 rok po robocie sie jeszcze trzyma.
Nie ma co się dziwić, że lakiernicy nie dają gwarancji - zazwyczaj robią to byle jak i niedokładnie, przez co wszystko wyłazi po niespełna roku. Jeżeli jest dobrze przygotowana blacha i nałożone odpowiedni preparaty to z rdzą można wygrać. Wiem to, bo mam W202 a tam problem rdzy jest kosmiczny. Jak zrobiłem samemu blachę w kilku miejscach ponad rok temu, to do tej pory wygląda jak nowe ;) (odpukać w niemalowane :P)
A znasz kogoś w rejonie Wrocławia kto za kasę zrobi to porządnie ??
Bo nikt mi nikogo nie polecił do tej chwili. Wiec wnioskuję że problem chyba z tym że nikt tego porządnie nie zrobi.
Mb sprzedany
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Post autor: sfx »

To jest tak że jak chcesz porządnie to zrób sam. Tylko niestety nie każdy ma sprzęt i wiedze przede wszystkim, dlatego sie płaci "fachurom" i "panie, będzie pan zadowolony".
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
kamil_0793
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2013, o 00:25
VIN:
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Post autor: kamil_0793 »

Jara, niestety nie znam nikogo, kto zrobił by to porządnie. Dlatego wszystko robię sam, a jak już skończę, to dam jakiemuś ogarniętemu lakiernikowi, żeby tylko dał bazę i lakier. Z tego co wiem, to nawet na ASO Wróbla ludzie narzekali, po oddaniu na zaprawki W210...
sfx, sprzęt wcale nie jest potrzebny, wystarczy wiertarka i szczota druciana. Wiedza nie wiadomo jaka też nie jest potrzebna. Odrobina chęci, czasu i miejsca wystarczą.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2013, o 11:32 przez kamil_0793, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Viper_PDT
VIP
Posty: 470
Rejestracja: 28 gru 2008, o 00:46
VIN:
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Post autor: Viper_PDT »

Jak chcesz mieć dobrze pomalowane auto to zapraszam do mnie:)
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

W203 FL 220CDI - Elegance - Full Option - 2005 EX

W204 FL 250CGI - Avantgarde - Full Option - 2011 obecnie

NOWE zdjęcia w galerii album_personal.php?user_id=1421
kamil_0793
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2013, o 00:25
VIN:
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Post autor: kamil_0793 »

Viper_PDT, pw poszło ;)
Mercedes CL203 C180 Kompressor 03.08.2005r. Automat
WDB2037461A846099
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie, szyby, blachy”