No właśnie jak? są jakieś zacieki, miejsca odznaczenia lakieru starego od nowego. Też chce sie brać za nadkola ale nie wiem czy wybrać zaprawkę i pędzelek czy spray.supi pisze:Wygląda to znośnie.
usuwanie rdzy - nadkole :(
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
- VIN: WDB2030161A396647
- Lokalizacja: Zamość
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Pędzelek ok., ale na miejsca o małej powierzchni. Spray potrzebny i czasem trochę szpachli, aby wyrównać powierzchnię. W zasadzie podkład nieco przeszlifowałem papierem 2000. Bazę bez szlifu równomiernymi ruchami. Dwie albo trzy warstwy. Następnie ze dwie warstwy klaru. Jak przegniesz będą zacieki, więc dobrze zabezpiecz karoserię papierem w nieco większej odleglości od miejsca naprawianego i przy nakładaniu proponuję odległość ok. 20-25 cm od powierzchni lakierowanej. Ruchy muszą być płynne i absolutnie nie punktowe. Jakiś rozpuszczalnik też Ci się przyda. Najpierw przed podkładem, a potem przed bazą trzeba odtłuścić. Trening czyni mistrzem. Wiesz ja mam lakier 744, więc jest dość łatwo z taką zabawą, lecz i tak muszę przy okazji troche poprawić pokrywę bagażnika. Natomiast nadkola to musiałbyś się przyglądać, aby cokolwiek zobaczyć.
To i tak myślę, że na rok lub coś koło tego, a potem chyba trzeba do fachowca jak się więcej zbierze. Zresztą już go raz w ASO robili dookoła. Drobne zacieki zejdą Ci po papierze. Jak będzie suche i przepolerowane papierem to można by potraktować to jakąś pastą. Ja polerowałem to pastą Tempo i jest ok. Bazy nie poleruj papierem bo wówczas będzie widać granicę.
To i tak myślę, że na rok lub coś koło tego, a potem chyba trzeba do fachowca jak się więcej zbierze. Zresztą już go raz w ASO robili dookoła. Drobne zacieki zejdą Ci po papierze. Jak będzie suche i przepolerowane papierem to można by potraktować to jakąś pastą. Ja polerowałem to pastą Tempo i jest ok. Bazy nie poleruj papierem bo wówczas będzie widać granicę.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2013, o 12:11 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
- VIN: WDB2030161A396647
- Lokalizacja: Zamość
Ja też mam ten lakier 744U BRILLIANT SILVER METALLIC. Tak myśle że jak już sie do tego zabiore to zrobie jakieś fotostory i wrzuce. Wiem że nie będzie idealnie, ale kiedyś sie pomaluje całość u lakiernika a im sie nie opłaca robić punktowych napraw.supi pisze:ja mam lakier 744
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Jak nie będziesz się spieszyć to na pewno wyjdzie ok. Tylko pamiętaj aby nie docierać bazy, bo granica wychodzi paskudna. Cieniowanie musi być. Klar lekko można, ale też nie za bardzo. Jak już to nabierze twardości to pastą potraktować klar i będzie ok. Wczoraj oglądałem na parkingu s203, gdzie zaprawki kłaniały się dookoła. Wyglądało to masakrycznie. Jak po powodzi
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- VIP
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 sty 2013, o 00:56
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
W zasadzie nie bardzo jest czym się chwalić, ale cóż zniosę jakoś krytykę
W zasadzie wewnątrz rantu wygląda prawie tak samo jak na zewnątrz. Zastanawiam się, czy jeszcze na część wewnętrzną nie maznąć baranka.
W zasadzie wewnątrz rantu wygląda prawie tak samo jak na zewnątrz. Zastanawiam się, czy jeszcze na część wewnętrzną nie maznąć baranka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2014, o 21:55 przez supi, łącznie zmieniany 3 razy.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
- VIN: WDB2030161A396647
- Lokalizacja: Zamość
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Pierwsze to wiadomo. Natomiast drugie jest tak jak widać z punktu widzenia przechodnia. Oczywiście trochę farby zdjąłem również i z części zewnętrznej, bo po lakierem trochę zakwitł i na zewnątrz. To z rdzą to i tak nie jest pokazane całe nadkole, bo i na górze też było. Nie robiłem zdjęcia takiego jak to z rdzą, bo chodzi o to, że jak przechodzisz obok auta, to przecież nie zaglądasz tak jakby chciał je kupić.
Co do zdjęcia błotnika - tak to jest ten co się z nim bawiłem ( między innymi ), a teraz będzie walka z wilgocią po zimie pod wykładziną
Co do zdjęcia błotnika - tak to jest ten co się z nim bawiłem ( między innymi ), a teraz będzie walka z wilgocią po zimie pod wykładziną
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2013, o 21:43 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 24 cze 2012, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: Bia
-
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
- VIN: WDB2030161A396647
- Lokalizacja: Zamość
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Brunox teoretycznie wiąże rdzę, więc jak nie wszystko dasz radę oczyścić to trudno.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 24 cze 2012, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: Bia
Używał ktoś z was tego? http://allegro.pl/fertan-30ml-odrdzewia ... 41108.html
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
No to coś takiego jak Brunox itp.
[ Dodano: 2013-04-29, 08:26 ]
Zgodnie z tym co zamierzałem wziąłem się za powierzchowną rudą znajdującą się na podłodze pod nogami kierowcy. Woda oczywiście znalazła sie tam po zimie i w dodatku nasiąkła nią ta strasznie gruba gąbka chodnika, dzięki czemu woda sama to może by wyschła ale po miesiącu na sacharze . Jak ktoś w zimie używa płytkich chodników gumowych lub tego grubego a'la weluru ( czy jak to sie tam nazywa ) to radzę sprawdzić. Okazało się ,że w wielu miejscach lakier już odszedł, a rudy grasował powierzchownie po blasze. Najpierw szczotka druciana na wiertarce poszła w ruch, a po niej ręczna. Idealnie oczyścić to się nie da - chyba że piaskując. Po oczyszczeniu i odkurzeniu poszła warstwa Brunoksa. Po wyschnięciu Brunoksa całość została pomalowana lakierem podkładowym firmy Glasurit ( dwu składnikowa ). Po wyschnięciu wszystko zostało zmontowane. Naprawdę zalecam wszystkim, co ich auta mają koło 10 lat obejrzenie tego co się dzieje pod dywanikami.
[ Dodano: 2013-04-29, 08:26 ]
Zgodnie z tym co zamierzałem wziąłem się za powierzchowną rudą znajdującą się na podłodze pod nogami kierowcy. Woda oczywiście znalazła sie tam po zimie i w dodatku nasiąkła nią ta strasznie gruba gąbka chodnika, dzięki czemu woda sama to może by wyschła ale po miesiącu na sacharze . Jak ktoś w zimie używa płytkich chodników gumowych lub tego grubego a'la weluru ( czy jak to sie tam nazywa ) to radzę sprawdzić. Okazało się ,że w wielu miejscach lakier już odszedł, a rudy grasował powierzchownie po blasze. Najpierw szczotka druciana na wiertarce poszła w ruch, a po niej ręczna. Idealnie oczyścić to się nie da - chyba że piaskując. Po oczyszczeniu i odkurzeniu poszła warstwa Brunoksa. Po wyschnięciu Brunoksa całość została pomalowana lakierem podkładowym firmy Glasurit ( dwu składnikowa ). Po wyschnięciu wszystko zostało zmontowane. Naprawdę zalecam wszystkim, co ich auta mają koło 10 lat obejrzenie tego co się dzieje pod dywanikami.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, o 08:37 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Musisz usunąć luźną rdzę, czyli to co się sypie. Nie musisz wydzierać do bielusieńkiej blachy, bo wtedy niema co stosować brunoxa, ale nie może nic odłazić, ani się pylić sypać itp, bo się to nie utrzyma.Vindix pisze:Panowie, przed zastosowaniem środka Brunox muszę koniecznie rdzę wyczyścić do gołej blachy? Czy wystarczy jeśli naniosę ten środek bezpośrednio na rdzę?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!