Światła stop i błędy, brak czujnika przy pedale.

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

mimek pisze:Czyli dokładnie co mam zrobić?
A ja mam takie pytanie:

Ile już straciłeś nerwów czasu i pieniędzy :mysli:

Czy nie lepiej było zrobić diagnostykę na SD na samym początku :mysli:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

loneraider pisze:Ile już straciłeś nerwów czasu i pieniędzy :mysli:

Czy nie lepiej było zrobić diagnostykę na SD na samym początku :mysli:
Pytanie jest z gatunku zasadniczych. Niestety: "hobbyści-amatorzy" są nieśmiertelni. Podpytam na forum, wymienię to, potem tamto, potem jeszcze tamto i to też. Na koniec się okazuje, że może akurat pierwszy z wymienionych elementów był uszkodzony - ale wystarczyło po wymianie podjechać na komputer i skasować błąd. I problem by zniknął.
Ludzie niestety nie potrafią zrozumieć, że aut nie naprawia się teraz przez internet i metodą wymiany elementów na ślepo. Jak ktoś żyje w poprzedniej epoce (kiedy królowały "duże fiaty" i narzędziem diagnostycznym było ucho i śrubokręt) i ma wystarczająco dużo czasu i pieniędzy - to proszę bardzo! Jak się komuś nudzi, to może sprawdzać po kolei przyczyny możliwych usterek. Sterownik jest w stanie ich zarejestrować czasami i ponad sto. Dziennie po jednej - i po trzech miesiącach "może" dojdziemy do przyczyny uszkodzenia. Życzę szczęścia i wytrwałości. I oczywiście kasy na niepotrzebne części.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2011, o 22:41 przez Gerri, łącznie zmieniany 1 raz.
mimek
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 4 gru 2011, o 10:41
VIN:
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: mimek »

Dość dużo czasu straciłem, chętnie to zrobię jeśli to pomoże, dlatego pytam co dokładnie mam zrobić i gdzie się udać? Nie chce mi się wymieniać wszystkiego po kolei, ale byłem u bardzo dobrego fachowca stwierdził błąd czujnika skrętu, poza tym nic więc nie wiem Byłem też na serwisie i tam z kolei nic nie wyszło, nie jestem hobbystą żeby siedzieć i robić, ale mam też dość pseudo serwisów którzy za każdym razem jak jadę płacę po 200zł i nic nie znajdują, a później sam to znajdę bo jakaś pierdoła. Napiszcie co krok po kroku mam zrobić, pod jaki program go podpiąć i co ma mi koleś sprawdzić to tak zrobię... Choć zawsze jak jadę i mówię że na forum czytałem to mnie wyśmiewają, w poprzednim aucie byłem na serwisie zainwestowałem ponad 1000zł w części i nic nie pomogło przeczytałem na forum i za 200zł wymieniłem część i jak ręką odjął, ale jak przetłumaczyć na serwisie żeby sprawdzili to skoro klient z góry nie ma racji... Stopy zapalają się po zapłonie dopiero. Czujnik siedzi dobrze i nie wygląda żeby się coś złego z nim działo, pytanie czy może on powodować ten problem?
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Wybacz jeżeli źle scharakteryzowałem Twoją osobę - bo "hobbystów amatorów" jest niestety dużo. Z drugiej strony też masz rację - bo "pseudo fachowców" chyba jest tak samo wielu.
Tak więc skoro wiemy, że dążysz do naprawienie w ogóle a niekoniecznie samodzielnie - to na tym się skupmy. Ze swojej strony trudno mi coś zadeklarować, bo po prostu musiałbym dorwać jakiegoś pacjenta z taką konfiguracją czujnika stopu, podłączyć go do komputera i prześledzić sprawę na "żywym organizmie". Jak widać nie można być mądrym nawet w jednym modelu - bo wystarczy inny rok produkcji i już jest wszystko na opak. :dobani:
Moja idea jest taka, że znając drogę sygnału (BAS-ESP-przedni SAM-tylny SAM) można sobie w tzw. "wartościach rzeczywistych" na komputerze prześledzić drogę sygnału. Tzn. który moduł jest tutaj winowajcą. Ale to wymaga trochę doświadczenia - bo odczytać błędy i skasować forsę to umie prawie każdy głupi, a przecież nie o to tutaj chodzi.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Musisz zrobic tak.

Znajdz kogos, kto posiada StarDiagnosis do Mercedesa (nie carsoft) i programowanie diagnosytyczne Xentry lub DAS. Pojedz do niego (zaplacisz pewnie z 50 zl) i najpierw niech zczyta bledy, wydrukuje je, a nastepnie niech skasuje bledy ze wszystkich sterownikow. Wylaczy zaplon i odpali silnik. Gdy bledy ABS, BAS, ESP zapala sie, niech zgasi silnik, wlaczy zaplon i ponownie odczyta bledy (albo nawet niech nie gasi) i parametry rzeczywiste ukladu ESP. Nastepnie niech wydrukuje Ci liste bledow i instrukcje naprawy do kazdego z nich (jest w DAS) i wtedy bedziesz wiedzial gdzie szukac przyczyny i jaka wartosc ma miec nade zlacze / czujnik (np. w ohm-ach lub volt-ach).
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
mimek
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 4 gru 2011, o 10:41
VIN:
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: mimek »

Zauważyłem dziś jeszcze dziwną sytuację, rozebrałem kierownicę i zacząłem kręcić tą taśmą od poduch, bo w sumie z kręcenia tym czujnik kąta skrętu bierze dane. Myślałem że to to jest to bo błędy abs i esp chwilowo gasły podczas kręcenia, raz na chwilę raz na dłużej... ale odpiąłem czujnik zupełnie żeby się utwierdzić że to jest to a ABS i ESP gasły dalej i się zaświecały, więc nie wiem. Odpiąłem pompę ABS, wtedy świeciły cały czas, zapiąłem ponownie i błędy dalej sobie świeciły jak chciały...
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Podepnij zamiast czujnika opornik (podajze 2 Ohm) i bedziesz mial jasna sytuacje. Jezeli bledy zgasna, to czujnik winny, jezeli nie to cos innego.

Tak czy inaczej, przez SD diagnozuje sie najszybciej.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
mimek
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 4 gru 2011, o 10:41
VIN:
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: mimek »

No spróbuję tylko tam są 4 kable, pod jakieś konkretne czy dwa oporniki? Jutro umówiłem się na serwis, mam nadzieję że nie wyrzucę kolejnych 200zł w błoto.... Sprawdzałem miernikiem kable, połączenie tych wtyczek z serwa i pompy hamulcowej czy dochodzą do ESP, wyszło mi że 2 wtyczki idą do ESP a jeden kabel w jednej wtyczce tam nie dochodzi, możliwe że jeden kabelek idzie gdzieś indziej czy raczej powinny wszystkie iść do ESP a ten po prostu został zerwany?
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Nie mam teraz dostepu do WIS / StarFinder, bo bym zerkna ktore kable od czego, w celu wpiecia opornika.

Co do drugiego pytania, nie wszystkie kable prowadzone sa do sterownika ESP. Jedne moga isc bezposrednio do masy (brazowy kabel), inne do przedniego modulu SAM lub modulu sterowania silnikiem ME/CDI.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
mimek
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 4 gru 2011, o 10:41
VIN:
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: mimek »

Jutro przed serwisem podmienię ten czujnik kąta skrętu, co do kabli to masowe wiem które ale jeden tylko z tych trzech wtyczek nie dochodził do ESP poza masą. Czy na serwisie używają tego programu o którym mówicie? Lub czy powinni wiedzieć jak sprawdzić te moduły?
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

kSmuk pisze:Nie mam teraz dostepu do WIS / StarFinder, bo bym zerkna ktore kable od czego, w celu wpiecia opornika.
Co Ty kombinujesz? Co ma SRS do przedstawionego uszkodzenia?
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Gerri pisze:Co Ty kombinujesz? Co ma SRS do przedstawionego uszkodzenia?
A kto pisze cos o ukladzie SRS? Czujnik kata skretu podaje wartosci do modulu ESP na podstawie zmiany opornosi obiegu. Gdy czujnik jest uszkodzony, podaje bledne wartosci, co powoduje zapalenie kontrolki ESP. Wlozenie opornika pomiedzy kable czujnika oszuka jego wartosc, co powinno skutkowac zgaszeniem komunikatu o bledach. To tyle, nic nie pisze o ukladzie SRS! Przeciez on nie ma tu nic do rzeczy. A to ze 2 Ohm, no coz, zbierznosc wartosci, tu 2 Ohm dla kol do jazdy na wprost, tam do oszukania obiegu zapalnika.
mimek pisze:Czy na serwisie używają tego programu o którym mówicie? Lub czy powinni wiedzieć jak sprawdzić te moduły?
Jezeli pojedziesz do zakladu specjalizujacym sie w naprawie mercedesow, to powinni go miec. Co do tego czy wiedza, to zalezy od fachowca. Fachowiec fachowcowi nierowny.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

kSmuk pisze:
Gerri pisze:Czujnik kata skretu podaje wartosci do modulu ESP na podstawie zmiany opornosi obiegu.
Zabłądziłeś Kolego w złą epokę :nie:
Już od dawien dawna zrezygnowano w samochodach :mb: z czujników kąta skrętu opierających się na zmianie oporności (czyli "analogowych") - po prostu ich mała dokładność nie pozwalała na szybkie i precyzyjne sterowanie układem. Już ćwierć wieku temu (!) w modelu 124 4Matic wprowadzono czujnik kąta skrętu opierający się na liczniku impulsów. Nie zastanawiałeś się, dlaczego po odłączeniu akumulatora trzeba pokręcić kierownicą w lewo i prawo? Bo czujnik zlicza impulsy od jednego krańcowego położenia do drugiego, a następnie dzieli liczbę impulsów na dwa i w ten sposób uzyskuje położenie zerowe kierownicy - czyli do jazdy na wprost. Tak więc uwierz mi - wszystko jest oparte na cyfrowym pomiarze i cyfrowym przesyle danych i drogą podłączania prostych elementów elektronicznych NIE UZYSKASZ NIC.
mimek
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 4 gru 2011, o 10:41
VIN:
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: mimek »

Dokładnie jadę na serwis Mercedesa, mam nadzieje że coś wyjdzie a nie że dalej będę szukał, co do czujnika to nie zdąże przed serwisem go wymienić ale poprzedni gość który mi to sprawdzał to w błędach ABS-u był czujnik kąta skrętu i nie wysyłał on żadnych wartości a wg gościa powinien mu pokazywać w stopniach...
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Gerri pisze:Zabłądziłeś Kolego w złą epokę :nie:
Już od dawien dawna zrezygnowano w samochodach :mb: z czujników kąta skrętu opierających się na zmianie oporności (czyli "analogowych") - po prostu ich mała dokładność nie pozwalała na szybkie i precyzyjne sterowanie układem. Już ćwierć wieku temu (!) w modelu 124 4Matic wprowadzono czujnik kąta skrętu opierający się na liczniku impulsów. Nie zastanawiałeś się, dlaczego po odłączeniu akumulatora trzeba pokręcić kierownicą w lewo i prawo? Bo czujnik zlicza impulsy od jednego krańcowego położenia do drugiego, a następnie dzieli liczbę impulsów na dwa i w ten sposób uzyskuje położenie zerowe kierownicy - czyli do jazdy na wprost. Tak więc uwierz mi - wszystko jest oparte na cyfrowym pomiarze i cyfrowym przesyle danych i drogą podłączania prostych elementów elektronicznych NIE UZYSKASZ NIC.
Sorki, pomylilem sie. Bylem swiecie przekonany, ze czujnik dziala na zasadzie zmiany oporu. Przepraszam za zamieszanie.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”