Kontrolka silnika i błąd ciśnienia paliwa poniżej 1/4 baku

Moderator: Dziki Mar

r3sid3nt
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2011, o 10:12
VIN:
Lokalizacja: Konin

Kontrolka silnika i błąd ciśnienia paliwa poniżej 1/4 baku

Post autor: r3sid3nt »

Witam !

Zaczynając od początku- wracając do domu , nagle wyświetliła się kontrolka pomarańczowego silnika samochód zgasł.Samochód odrazu odpalił jednak błąd nie zniknął.Po podłączeniu do komputera, komputer wykazał następujące błędy :

czujnik ciśnienia na listwie CR i Regulator ciśnienia na listwie CR.

Elektronik sprawdził komputerem czujnik ciśnienia na CR działa poprawnie ale nie wiem czy też działa poprawnie...

Ale następną ciekawą rzeczą którą zaobserwowałem że dzieje się to dopiero kiedy mam poniżej 1/4 baku paliwa.Następną ciekawą rzeczą jest że błąd po zatankowaniu więcej niż 1/4 baku sam zniknął ....


Mechanik wymienił mi oringi z listwy do pompy ale niczego to nowego nie wniosło.

Miał może ktoś podobny problem ? Znalazłem podobne tematy na tym forum ale nigdy nie odpowiadały w 100% mojemu problemowi.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2011, o 20:58 przez r3sid3nt, łącznie zmieniany 4 razy.
Mercedes Benz C 270 CDI T 2005 rok :) [sprzedam]
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Re: Problem! Kontrolka silnika!

Post autor: sq5npb »

r3sid3nt pisze:
Miał może ktoś podobny problem ? Znalazłem podobne tematy na tym forum ale nigdy nie odpowiadały w 100% mojemu problemowi.
Masz problem z nieszczelnym układem paliwowym, co powoduje słabe przepompowywanie paliwa w komorach zbiornika.

Wpisz w szukajkę słowo komory to znajdziesz wątki które Cię zainteresują.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2011, o 19:49 przez sq5npb, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotruś
C180K
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Było o tym już dużo wylanych potów w tym temacie: viewtopic.php?t=6227&highlight=zbiornik wystarczyło poszukać.
ML W164 350
Opel Ampera
r3sid3nt
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2011, o 10:12
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: r3sid3nt »

Tak, tylko że każdy opisuje zapowietrzenie układu paliwowego a nikt nie mówi o błędach które pojawiają się w sterowniku i wyświetla "CHECK" Mianowicie:
P1187 - obwód czujnika ciśnienia w listwie CR
P1190 - Obwód zaworu regulacji ciśnienia paliwa
Co prawda pompa wysokiego cisnienia na czole silnika "pociła" się od ropy ale umyłem silnik i wymieniłem O-ringi i nadal to samo.
Dodam jeszcze że silnik ciężko odpala tz. długo kreci.
Przepraszam że wcześniej nie wspomnialem chodzi o Mercedesa CLK z 2004 roku silnik 2,7 CDI
Obstawiam na Pompe wysokiego ciśnienia bo po zgaszeniu auta w przewodach paliwa wychodzacych z pompy wysokiego ciśnienia są pęcherzyki powietrza które unoszą sie w kierunku pompy niskiego ciśnieia.
sprawdziłem przelewy wtrysków i są ok.
dziwną sprawą było to gdy zatankowałem auto rezerwa zgasła i wraz z nią "CHECK" ale w pamięci sterownika nadal błędy były.
Błędy sprawdzam CDIF/2
Co wy na to??
Mercedes Benz C 270 CDI T 2005 rok :) [sprzedam]
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Wszystko co opisujesz pasuje jak ulał do nieszczelnego układu paliwowego i jest to chyba najtańsza i najprostsza rzecz do sprawdzenia, ale skoro nie wierzysz to proponuję zacząć od regeneracji wtrysków i wymiany pomp wysokiego/niskiego ciśnienia wraz czujnikiem i zaworem regulującym.
:rotfl:
Piotruś
C180K
r3sid3nt
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2011, o 10:12
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: r3sid3nt »

To w takim razie gdzie szukać tej nieszczelności? wymieniłem już O-ringi. Może w zbiorniku jakiś wężyk jest dziurawy? A może główna pompa Paliwa common rail padła i się zapowietrza?
Mercedes Benz C 270 CDI T 2005 rok :) [sprzedam]
Bartosz
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 6 mar 2009, o 21:52
VIN:
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Bartosz »

Walczyłem z tym problemem pół roku a sprawa była prosta.W nieautoryzowanej stacji chcieli rozbierać pompę wysokiego ciśnienia a w ASO czujniki w zbiorniku paliwa.Wcześniej sam wymieniłem wszystkie oringi i nic to nie dało.Nadal pojawiał się pęcherzyk powietrza między pompą a rejlem.ASO twierdziło że jest to dopuszczalne.Zdjąłem ten wężyk i okazało się że oring który wcześniej wymieniłem jest spłaszczony ! Oringi kupione poza ASO(10zł./szt.)Kupiłem w ASO(4zł.) i jest ok. zero powietrza i nie gaśnie .
c 220 CDI, 2001r. 143 KM automat, VIN WDB2030061A119508
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Sprawdz czy pompa wysokiego cisnienia jest dobrze skrecona.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
r3sid3nt
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2011, o 10:12
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: r3sid3nt »

Właśnie dostałem sie do zbiornika paliwa. Sa dwie komory bo MB ma napę na tł i jest miejsce na wał. dziwne jest to że w komorze za pasażerem jest paliwo a za kierowcą pusto susza :/ czytałem o tym na forum i chyba odpowiada za to kosz wraz z pływakiem. U mnie są aż 3 wężyki a wszędzie widać tylko 2

http://www.installuniversity.com/mbgrap ... 0house.jpg
Mercedes Benz C 270 CDI T 2005 rok :) [sprzedam]
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

r3sid3nt pisze:Właśnie dostałem sie do zbiornika paliwa. Sa dwie komory bo MB ma napę na tł i jest miejsce na wał. dziwne jest to że w komorze za pasażerem jest paliwo a za kierowcą pusto susza :/
Brawo Jasiu, potwierdziłeś tylko to o czym próbujemy Ci powiedzieć od dwóch dni. :bravo:
Piotruś
C180K
r3sid3nt
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2011, o 10:12
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: r3sid3nt »

"Brawo Jasiu, potwierdziłeś tylko to o czym próbujemy Ci powiedzieć od dwóch dni. "

Dobra. To powiedz mi co myślisz o Tym, że zalałem tą pustą komorę bezpośrednio po odkręceniu dekla i zrobiłem próbę i auto zgasło przy gwałtownym przyśpieszeniu przy 120 km/h "check" znowu się zapalił czyli ta sama sytuacja. Więc zbiornik jest ok i wracam do poprzedniej diagnozy że pompa wysokiego ciśnienia padła i się zapowietrza.
Mercedes Benz C 270 CDI T 2005 rok :) [sprzedam]
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

r3sid3nt pisze:To powiedz mi co myślisz o Tym, że zalałem tą pustą komorę
Czy zdajesz sobie sprawę z jaką prędkością jest przetłaczane paliwo z baku do silnika i z silnika do baku :?:

Czy wiesz że pompa jest w stanie przetłoczyć pełny zbiornik paliwa w 30min
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
r3sid3nt
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2011, o 10:12
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: r3sid3nt »

No prędkość jest niezła bo zdjąłem wąż od przelewu i włożyłem do kanistra żeby sprawdzić czy przelew dobrze podaje i idzie dość szybko ale nie wierzę że przepompował całą komorę w 5min od startu. Dzisiaj wykręcam pompę wysokiego ciśnienia i jak znajdę coś podejrzanego to dam znać.
Mercedes Benz C 270 CDI T 2005 rok :) [sprzedam]
Bartosz
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 6 mar 2009, o 21:52
VIN:
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Bartosz »

Jak po wymianie oringów masz nadal powietrze w przewodach to zobacz czy jakiś paproch nie dostał się między oring-przewód-gniazdo.U mnie być może tak było a miałem też rozbierać pompę i zbiornik.
c 220 CDI, 2001r. 143 KM automat, VIN WDB2030061A119508
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

jeszcze jest wariant jak do dupy filtr paliwa ,może być nawet nowy założony a mimo to może robić takie numery ,znam takie właśnie przypadki gdzie szukano robiono cuda i nic , wymiana filtra na nowy i było po problemie ,auta zaczynały jeździć normalnie . Nie twierdzę że to jest właśnie to ale często proste rozwiązania są trudne do wymyślenia i w razie podobnych objawów jakie tutaj są opisywane ,może warto pomyśleć o wymianie filtra ,nawet dopiero co założonego nowego na inny nowy może pomóc .
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”