Brak ogrzewania!
Moderator: Dziki Mar
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- VIP
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 lip 2010, o 19:39
- VIN:
- Lokalizacja: grodzisk mazowiecki
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 12:13
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
nie ma co kombinować i szukać jak głodny mechanik temp. masz dobra wiec czujnik jest ok. kup w bhmd na arkuszowej nagrzewnice przepłucz układ jeszcze raz i wymien ja. moja tez była dobra (jak mówił nie jeden mechanik) a ogrzewania nie było po wymianie wszystko się zmieniło i jest ciepełko zaraz po odpaleniu . pojedz do Michała i powiedz ze Marcin z SAWY cie przysłał bo masz ten sam problem .
-
- VIP
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 lip 2010, o 19:39
- VIN:
- Lokalizacja: grodzisk mazowiecki
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie jak macie tak doradzać to ja dziękujędziuniek31 pisze:nie ma co kombinować i szukać jak głodny mechanik temp. masz dobra wiec czujnik jest ok. kup w bhmd na arkuszowej nagrzewnice przepłucz układ jeszcze raz i wymien ja.
Może niech od razu kupi drugą C-klase na części będzie taniej
dygus, podjedź do jednego z warsztatów, które podałem na 100% znajdą przyczynę i ją usuną
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 lip 2010, o 19:39
- VIN:
- Lokalizacja: grodzisk mazowiecki
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Awaria czujnika temperatury objawiałaby się tym, że wentylator wkręcałby się na max obroty. Niewłaściwe wskazywanie możesz łatwo sprawdzić. Jeśli silnik będzie miał 80*C (wskazywane przez wyświetlacz) złap za górny przewód dochodzący do chłodnicy. Powinien być gorący.
Druga rzecz, że trop z nagrzewnicą może być słuszny. Napisałeś, że grzanie działa chwilę, a później nie działa. Tutaj ustalanie temperatury odbywa się nie na zasadzie otwierania/zamykania przepływu wody do nagrzewnicy, tylko przez mieszanie ciepłego powietrza zza nagrzewnicy z zimnym. W chwili kiedy nastawiasz grzanie, powietrze kierowane jest na nagrzewnicę i odbierając od niej ciepło samo się nagrzewa, a ją studzi. Wszystko działa pięknie, bo do nagrzewnicy dostarczany jest gorący płyn i oddaje ciepło do nagrzewnicy. Jeśli przepływ jest utrudniony (a jest, bo sprawdził to mechanik), to powietrze odbierze całe ciepło od nagrzewnicy, a gorący płyn nie dopływa do nagrzewnicy w wymaganej ilości przez co nagrzewnica stygnie, a powietrze się już nie ogrzewa i jest zimne. Wtedy zakręcasz ogrzewanie, powietrze nie ochładza nagrzewnicy, a gorący płyn napływający w mizernym tempie powoli ogrzewa nagrzewnicę, która po pewnym czasie jest gotowa, żeby znów grzać przez chwilę.
Druga rzecz, że trop z nagrzewnicą może być słuszny. Napisałeś, że grzanie działa chwilę, a później nie działa. Tutaj ustalanie temperatury odbywa się nie na zasadzie otwierania/zamykania przepływu wody do nagrzewnicy, tylko przez mieszanie ciepłego powietrza zza nagrzewnicy z zimnym. W chwili kiedy nastawiasz grzanie, powietrze kierowane jest na nagrzewnicę i odbierając od niej ciepło samo się nagrzewa, a ją studzi. Wszystko działa pięknie, bo do nagrzewnicy dostarczany jest gorący płyn i oddaje ciepło do nagrzewnicy. Jeśli przepływ jest utrudniony (a jest, bo sprawdził to mechanik), to powietrze odbierze całe ciepło od nagrzewnicy, a gorący płyn nie dopływa do nagrzewnicy w wymaganej ilości przez co nagrzewnica stygnie, a powietrze się już nie ogrzewa i jest zimne. Wtedy zakręcasz ogrzewanie, powietrze nie ochładza nagrzewnicy, a gorący płyn napływający w mizernym tempie powoli ogrzewa nagrzewnicę, która po pewnym czasie jest gotowa, żeby znów grzać przez chwilę.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2011, o 20:56 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 lip 2010, o 19:39
- VIN:
- Lokalizacja: grodzisk mazowiecki
-
- VIP
- Posty: 414
- Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
- VIN:
- Lokalizacja: Otwock
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
I owszem ale to nie jedyny czujnik temperaturyV126 pisze:Awaria czujnika temperatury objawiałaby się tym, że wentylator wkręcałby się na max obroty.
Systemem wentylacji w kabinie steruje jeszcze przynajmniej 5 czujników.
Zgadza się tak jest w W210/W211V126 pisze:Tutaj ustalanie temperatury odbywa się nie na zasadzie otwierania/zamykania przepływu wody do nagrzewnicy,
Może być uszkodzona lub zacinająca się klapa mieszania powietrza
Lub sam panel klimatyzacji błędnie odczytujący nastawy temperatury
Nie wykluczam ale jestem sceptykiem dopóki sam nie potwierdzęV126 pisze:Jeśli przepływ jest utrudniony (a jest, bo sprawdził to mechanik),
Ale nigdy nie wymieniam części w ciemno dlatego też poddaje w wątpliwość umiejętności diagnostyczne owego mechanika (pompa wody i termostat)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 12:13
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
jeszcze sprawdź czy woda wychodzaca z nagrzewnicy jest ciepła czy zimna . rurka wych. jest na podszybiu przy akumulatorze tam jej szukaj jesli wszystko jest ok to rurka musi być letnia do ciplej ale nie zimna.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2011, o 11:47 przez dziuniek31, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 lip 2010, o 19:39
- VIN:
- Lokalizacja: grodzisk mazowiecki
Rurka która wchodzi do nagrzewnicy jest gorąca zaś ta powrotna aluminiowa dopóki nadmuch jest wyłączony jest ciepła, po włączeniu nawiewu wychładza się w pare sekund
[ Dodano: 2011-11-17, 14:51 ]
Problem rozwiązany! Był pękniety trójnik pod zbiorniczkiem i idiota poprzedni właściciel zamiast to zrobić to wolał nawalić w układ tego aluminiowego kitu i zabił nagrzewnice... Koszty to 165zl za wklad i 300robocizna... więcej zjadłem nerwów niż wydałem pieniędzy:) Dobra rada! Pytajcie na ramach forum gdzie bywać a jakie warsztaty lepiej omijać! Dzięki koedze z forum trafiłem w miejsce gdzie chłopaki naprawde znają sie na robocie i do tego nie zdzierają... Jeszcze raz dzięki dziuniek31, stawiam obiad! pzdr
[ Dodano: 2011-11-17, 14:51 ]
Problem rozwiązany! Był pękniety trójnik pod zbiorniczkiem i idiota poprzedni właściciel zamiast to zrobić to wolał nawalić w układ tego aluminiowego kitu i zabił nagrzewnice... Koszty to 165zl za wklad i 300robocizna... więcej zjadłem nerwów niż wydałem pieniędzy:) Dobra rada! Pytajcie na ramach forum gdzie bywać a jakie warsztaty lepiej omijać! Dzięki koedze z forum trafiłem w miejsce gdzie chłopaki naprawde znają sie na robocie i do tego nie zdzierają... Jeszcze raz dzięki dziuniek31, stawiam obiad! pzdr
c220 sport/coupe
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 12:13
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
-
- Użytkownik
- Posty: 43
- Rejestracja: 16 lis 2011, o 21:18
- VIN:
- Lokalizacja: Bytom
witam mam problem z ogrzewaniem . a mianowicie objaw jest taki ze raz grzeje mocno raz slabo . byla zepsuta pompka ta elektryczna kupilem nowa zalozylem moze troszke lepiej jes.t temp. silnika 85 termostat nowy tylko dziwi mnie to ze jak wymienialem ta pomke to przewod od strony silnika byl pusty i woda z niego nie lecialaa po za tym to jest letni jak go dotkne pomimo ze silnik ma swoja temp. czy jest jakis odpowietrznik ??? do tego ukladu ?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2011, o 19:56 przez lazy12, łącznie zmieniany 1 raz.
W 203 Elegance 3,2 V6
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
To się samo powinno odpowietrzyć. Z obudowy termostatu wychodzi przewód do zbiornika wyrównawczego, nim powinno ujść całe powietrze s systemu chłodzenia. Oczywiście musisz najpierw nagrzać silnik do temperatury pełnego otwarcia termostatu i poczekać, aż układ się odpowietrzy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!