Brak ogrzewania!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Mozna, podlaczajac sie przez SD.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
dygus
VIP
Posty: 36
Rejestracja: 16 lip 2010, o 19:39
VIN:
Lokalizacja: grodzisk mazowiecki

Post autor: dygus »

znajdę na forum prawidłowe parametry? przeczytałem setki postów i nigdzie nie natrafiłem
na takie parametry...
c220 sport/coupe
Pozdrawiam
dziuniek31
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 22 maja 2009, o 12:13
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dziuniek31 »

nie ma co kombinować i szukać jak głodny mechanik temp. masz dobra wiec czujnik jest ok. kup w bhmd na arkuszowej nagrzewnice przepłucz układ jeszcze raz i wymien ja. moja tez była dobra (jak mówił nie jeden mechanik) a ogrzewania nie było po wymianie wszystko się zmieniło i jest ciepełko zaraz po odpaleniu . pojedz do Michała i powiedz ze Marcin z SAWY cie przysłał bo masz ten sam problem .
dygus
VIP
Posty: 36
Rejestracja: 16 lip 2010, o 19:39
VIN:
Lokalizacja: grodzisk mazowiecki

Post autor: dygus »

dziuniek a gdzie znajde tego Twojego Guru mozesz mi dac na maila jakis namiar na niego?

[ Dodano: 2011-11-11, 17:00 ]
Mam jeszcze pytanie z serii głupich :) nagrzewnica w sport/coupe jest taka sama jak w sedanie czy kombi?
c220 sport/coupe
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

dziuniek31 pisze:nie ma co kombinować i szukać jak głodny mechanik temp. masz dobra wiec czujnik jest ok. kup w bhmd na arkuszowej nagrzewnice przepłucz układ jeszcze raz i wymien ja.
Panowie jak macie tak doradzać to ja dziękuję :boisie:
Może niech od razu kupi drugą C-klase na części będzie taniej :wysmiewacz:

dygus, podjedź do jednego z warsztatów, które podałem na 100% znajdą przyczynę i ją usuną
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
dygus
VIP
Posty: 36
Rejestracja: 16 lip 2010, o 19:39
VIN:
Lokalizacja: grodzisk mazowiecki

Post autor: dygus »

Kolega dziuniek31 polecał kogos dobrego i niedrogiego z Instalatorów czyli pewnie to nie jest zbieg okoliczności i mówimy o tej samej osobie...
c220 sport/coupe
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Awaria czujnika temperatury objawiałaby się tym, że wentylator wkręcałby się na max obroty. Niewłaściwe wskazywanie możesz łatwo sprawdzić. Jeśli silnik będzie miał 80*C (wskazywane przez wyświetlacz) złap za górny przewód dochodzący do chłodnicy. Powinien być gorący.

Druga rzecz, że trop z nagrzewnicą może być słuszny. Napisałeś, że grzanie działa chwilę, a później nie działa. Tutaj ustalanie temperatury odbywa się nie na zasadzie otwierania/zamykania przepływu wody do nagrzewnicy, tylko przez mieszanie ciepłego powietrza zza nagrzewnicy z zimnym. W chwili kiedy nastawiasz grzanie, powietrze kierowane jest na nagrzewnicę i odbierając od niej ciepło samo się nagrzewa, a ją studzi. Wszystko działa pięknie, bo do nagrzewnicy dostarczany jest gorący płyn i oddaje ciepło do nagrzewnicy. Jeśli przepływ jest utrudniony (a jest, bo sprawdził to mechanik), to powietrze odbierze całe ciepło od nagrzewnicy, a gorący płyn nie dopływa do nagrzewnicy w wymaganej ilości przez co nagrzewnica stygnie, a powietrze się już nie ogrzewa i jest zimne. Wtedy zakręcasz ogrzewanie, powietrze nie ochładza nagrzewnicy, a gorący płyn napływający w mizernym tempie powoli ogrzewa nagrzewnicę, która po pewnym czasie jest gotowa, żeby znów grzać przez chwilę.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2011, o 20:56 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
dygus
VIP
Posty: 36
Rejestracja: 16 lip 2010, o 19:39
VIN:
Lokalizacja: grodzisk mazowiecki

Post autor: dygus »

Bardzo dziękuje za zainteresowanie, jutro auto jedzie do kolejnego Fachury... tym razem polecanego przez forumowiczów więc myślę że problem sie rozwiąże, tylko pytanie how much? jak sprawa się wyjaśni to na pewno zakończę wątek...
c220 sport/coupe
Pozdrawiam
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Co do czujnika to prawidłowe wartości rezystancji wynoszą :

Jeśli chodzi o czujnik to przy 20 stopniach ma mieć 3087 ohm, przy 80 st 319 ohm (+/- 5%) (dane dla OM611, ale pewnie wszędzie będzie tak samo).\
Piotruś
C180K
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

V126 pisze:Awaria czujnika temperatury objawiałaby się tym, że wentylator wkręcałby się na max obroty.
I owszem ale to nie jedyny czujnik temperatury
Systemem wentylacji w kabinie steruje jeszcze przynajmniej 5 czujników.
V126 pisze:Tutaj ustalanie temperatury odbywa się nie na zasadzie otwierania/zamykania przepływu wody do nagrzewnicy,
Zgadza się tak jest w W210/W211

Może być uszkodzona lub zacinająca się klapa mieszania powietrza
Lub sam panel klimatyzacji błędnie odczytujący nastawy temperatury
V126 pisze:Jeśli przepływ jest utrudniony (a jest, bo sprawdził to mechanik),
Nie wykluczam ale jestem sceptykiem dopóki sam nie potwierdzę
Ale nigdy nie wymieniam części w ciemno dlatego też poddaje w wątpliwość umiejętności diagnostyczne owego mechanika (pompa wody i termostat)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
dziuniek31
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 22 maja 2009, o 12:13
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dziuniek31 »

jeszcze sprawdź czy woda wychodzaca z nagrzewnicy jest ciepła czy zimna . rurka wych. jest na podszybiu przy akumulatorze tam jej szukaj jesli wszystko jest ok to rurka musi być letnia do ciplej ale nie zimna.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2011, o 11:47 przez dziuniek31, łącznie zmieniany 1 raz.
dygus
VIP
Posty: 36
Rejestracja: 16 lip 2010, o 19:39
VIN:
Lokalizacja: grodzisk mazowiecki

Post autor: dygus »

Rurka która wchodzi do nagrzewnicy jest gorąca zaś ta powrotna aluminiowa dopóki nadmuch jest wyłączony jest ciepła, po włączeniu nawiewu wychładza się w pare sekund

[ Dodano: 2011-11-17, 14:51 ]
Problem rozwiązany! Był pękniety trójnik pod zbiorniczkiem i idiota poprzedni właściciel zamiast to zrobić to wolał nawalić w układ tego aluminiowego kitu i zabił nagrzewnice... Koszty to 165zl za wklad i 300robocizna... więcej zjadłem nerwów niż wydałem pieniędzy:) Dobra rada! Pytajcie na ramach forum gdzie bywać a jakie warsztaty lepiej omijać! Dzięki koedze z forum trafiłem w miejsce gdzie chłopaki naprawde znają sie na robocie i do tego nie zdzierają... Jeszcze raz dzięki dziuniek31, stawiam obiad! pzdr
c220 sport/coupe
Pozdrawiam
dziuniek31
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 22 maja 2009, o 12:13
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dziuniek31 »

ok czekam na szamke ale najważniejsze ze masz ciepełko w aucie ... pozdrawiam
lazy12
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2011, o 21:18
VIN:
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lazy12 »

witam mam problem z ogrzewaniem . a mianowicie objaw jest taki ze raz grzeje mocno raz slabo . byla zepsuta pompka ta elektryczna kupilem nowa zalozylem moze troszke lepiej jes.t temp. silnika 85 termostat nowy tylko dziwi mnie to ze jak wymienialem ta pomke to przewod od strony silnika byl pusty i woda z niego nie lecialaa po za tym to jest letni jak go dotkne pomimo ze silnik ma swoja temp. czy jest jakis odpowietrznik ??? do tego ukladu ?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2011, o 19:56 przez lazy12, łącznie zmieniany 1 raz.
W 203 Elegance 3,2 V6
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

To się samo powinno odpowietrzyć. Z obudowy termostatu wychodzi przewód do zbiornika wyrównawczego, nim powinno ujść całe powietrze s systemu chłodzenia. Oczywiście musisz najpierw nagrzać silnik do temperatury pełnego otwarcia termostatu i poczekać, aż układ się odpowietrzy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”