Olej Castrol RS 10W60
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 wrz 2011, o 21:25
- VIN:
- Lokalizacja: Gdansk
Olej Castrol RS 10W60
Witam!
Panowie, czy ktos z was stosuje do silnika 112 olej Castrol RS 10W60? We wszystkich moich benzynowcach sparawdzal sie znakomicie i chcialbym tez uzywac go w 203. Mam nadzieje ze nie ma jakichs przeciwwskazan?
pozdrawiam
H.
Panowie, czy ktos z was stosuje do silnika 112 olej Castrol RS 10W60? We wszystkich moich benzynowcach sparawdzal sie znakomicie i chcialbym tez uzywac go w 203. Mam nadzieje ze nie ma jakichs przeciwwskazan?
pozdrawiam
H.
-
- VIP
- Posty: 414
- Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
- VIN:
- Lokalizacja: Otwock
Pozatym że nie ma normy MB 229.X to nie... *
IMO to przerost formy nad treścią, nawet w SLR'rze zalecają Mobila 1 5W50 więc nie bardzo rozumiem Twoją chęć wlewania 10W60, ale jak to mówią : Twój cyrk, Twoje małpy...
*Przebadanie oleju pod kątem normy to spory koszt, więc wcale nie jest powiedziane że ten olej jej nie spełnia, choć z drugiej strony w arkuszach 229.1/229.3/229.5 nie ma żadnego oleju 10W60.
IMO to przerost formy nad treścią, nawet w SLR'rze zalecają Mobila 1 5W50 więc nie bardzo rozumiem Twoją chęć wlewania 10W60, ale jak to mówią : Twój cyrk, Twoje małpy...
*Przebadanie oleju pod kątem normy to spory koszt, więc wcale nie jest powiedziane że ten olej jej nie spełnia, choć z drugiej strony w arkuszach 229.1/229.3/229.5 nie ma żadnego oleju 10W60.
Piotruś
C180K
C180K
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Hex pisze:Mam nadzieje ze nie ma jakichs przeciwwskazan?
Stosowanie oleju o klasie lepkości 10W60 w "cywilnym" samochodzie nie ma sensu oraz przyczynia się, w jakimś stopniu, do zwiększenia zużycia paliwa.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Jest to olej stosowany w silnikach mocno obciążonych, również używanych do sportów.Hex pisze:Panowie, czy ktos z was stosuje do silnika 112 olej Castrol RS 10W60?
Co ty chcesz z tego biednego silnika 112 wyciągnąć?
Ten olej spełnia normę VW. A czy szef jeździ nim po torze wyścigowym, jeśli tylko po mieście to olej jest za mało dogrzany. Tak gęsty olej potrzebuje ognia żeby dobrze smarował.mercfan pisze:Audi R8 V10 mojego szefa zasuwa na tym oleju
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 wrz 2011, o 21:25
- VIN:
- Lokalizacja: Gdansk
>>Tak gęsty olej potrzebuje ognia żeby dobrze smarował.
I tu sie nie zgodze. Do starego 124 (silnik 103) leje go od 10 lat i silnik chodzi jak zloto a przejechal juz 420 tys. km. Poprzednio w ASO wlewali tam Shella w takich niebieskich pojemnikach, straszny shit...
Kiedys pewien spec z Castrola poradzil mi go wyprobowac i sprawdzil sie znakomicie w silnikach 103 i 119. Tego 112 nie znam, stad moje pytanie.
I tu sie nie zgodze. Do starego 124 (silnik 103) leje go od 10 lat i silnik chodzi jak zloto a przejechal juz 420 tys. km. Poprzednio w ASO wlewali tam Shella w takich niebieskich pojemnikach, straszny shit...
Kiedys pewien spec z Castrola poradzil mi go wyprobowac i sprawdzil sie znakomicie w silnikach 103 i 119. Tego 112 nie znam, stad moje pytanie.
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 wrz 2011, o 21:25
- VIN:
- Lokalizacja: Gdansk
-
- VIP
- Posty: 414
- Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
- VIN:
- Lokalizacja: Otwock
Idzie zima więc proponuję zrobić sobie mały teścik - weź dwa pojemniki i wlej po 100ml RS10W60 i jakiegoś 5W40,0W-40. Wystaw je balkon i sprawdź jaką mają konsystencję przy temperaturach poniżej -10 st C, ciekawe czy dalej będziesz tak zachwycony znakomitymi właściwościami smarnymi.Hex pisze:Myslalem ze ktos moze wyprobowal go na c-klasie, bo smarowanie ma znakomite. .
Piotruś
C180K
C180K
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 wrz 2011, o 21:25
- VIN:
- Lokalizacja: Gdansk
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Hex pisze:Ten 5W wydawal sie bardziej woda niz olejem
Każdy olej po osiągnięciu swojej temperatury pracy jest "jak woda"
Hex pisze:wlasciwosci wrecz tragiczne
Robiłeś badania silnika na hamowni?? Dlaczego twierdzisz, że właściwości smarne tego oleju były obniżone?
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 wrz 2011, o 21:25
- VIN:
- Lokalizacja: Gdansk
>>Dlaczego twierdzisz, że właściwości smarne tego oleju były obniżone?
Zauwazylem ze w ekstremalnych warunkach (a za takie uwazam stanie godzine w korku w upalny dzien) olej 5W ktory uzywalem wczesniej dawal efekt falujacych obrotow. Widac bylo obnizone cisnienie oleju i silniki pracowaly nierowno. Po wymianie na 10W60 te objawy zniknely od razu.
Oczywiscie mogla tu grac role specyfika tamtych silnikow, ew. klasa samego oleju. Ale od tamtego czasu wszystko jest jak trzeba. Chociaz faktem jest, ze na mrozie odpala troche ciezej, przy -15^ czuc ten wysilek rozrusznika.
W obydwu autach wymienialem olej co 12 tys km. i miedzy wymianami dolewalem ok. 0,5l. Co jak na predkosci >160 uwazam za rozsadny wynik.
H.
Zauwazylem ze w ekstremalnych warunkach (a za takie uwazam stanie godzine w korku w upalny dzien) olej 5W ktory uzywalem wczesniej dawal efekt falujacych obrotow. Widac bylo obnizone cisnienie oleju i silniki pracowaly nierowno. Po wymianie na 10W60 te objawy zniknely od razu.
Oczywiscie mogla tu grac role specyfika tamtych silnikow, ew. klasa samego oleju. Ale od tamtego czasu wszystko jest jak trzeba. Chociaz faktem jest, ze na mrozie odpala troche ciezej, przy -15^ czuc ten wysilek rozrusznika.
W obydwu autach wymienialem olej co 12 tys km. i miedzy wymianami dolewalem ok. 0,5l. Co jak na predkosci >160 uwazam za rozsadny wynik.
H.
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
- perzu126
- VIP
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
- VIN:
- Lokalizacja: Perzów
Pamiętaj, że nawet tak stary Mercedesowski silnik, jeśli jest sprawny, to powinien nawet na syntetyku trzymać dobre ciśnienie.Hex pisze:Na mrozie odpala sie ciezej, to prawda. Ale zrobilem kiedys inny test: porownalem prace silnika i cisnienie oleju w stojac w korku w upalny dzien, gdy sprzeglo wiskozowe ledwo wyrabialo. Ten 5W wydawal sie bardziej woda niz olejem, wlasciwosci wrecz tragiczne (testowane na silnikach 103 i 119).
Do normalnej jazdy wystarcza w zupełności 5w-40. Ewentualnie 5w-50 gdybyś robił naprawdę długie trasy z butem w podłodze. A do takich jest właśnie 10w-60, który jest raczej bardzo gęstym olejem
[ Dodano: 2011-10-19, 20:14 ]
Aha i odpalanie zimnego silnika dużo bardziej go męczy, niż jazda na trasie, więc na poranny rozruch najlepiej mieć rzadszy olej
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123