Olej Castrol RS 10W60

Moderator: Dziki Mar

Hex
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 5 wrz 2011, o 21:25
VIN:
Lokalizacja: Gdansk

Olej Castrol RS 10W60

Post autor: Hex »

Witam!

Panowie, czy ktos z was stosuje do silnika 112 olej Castrol RS 10W60? We wszystkich moich benzynowcach sparawdzal sie znakomicie i chcialbym tez uzywac go w 203. Mam nadzieje ze nie ma jakichs przeciwwskazan?

pozdrawiam

H.
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Pozatym że nie ma normy MB 229.X to nie... *

IMO to przerost formy nad treścią, nawet w SLR'rze zalecają Mobila 1 5W50 więc nie bardzo rozumiem Twoją chęć wlewania 10W60, ale jak to mówią : Twój cyrk, Twoje małpy...

*Przebadanie oleju pod kątem normy to spory koszt, więc wcale nie jest powiedziane że ten olej jej nie spełnia, choć z drugiej strony w arkuszach 229.1/229.3/229.5 nie ma żadnego oleju 10W60.
Piotruś
C180K
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Audi R8 V10 mojego szefa zasuwa na tym oleju wiec chyba wiedział co zalewa...
przy chłodzeniu wiertła wiertarki wyjątkowo długo wytrzymuje zanim się zapali więc...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Hex pisze:Mam nadzieje ze nie ma jakichs przeciwwskazan?

Stosowanie oleju o klasie lepkości 10W60 w "cywilnym" samochodzie nie ma sensu oraz przyczynia się, w jakimś stopniu, do zwiększenia zużycia paliwa.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Hex pisze:Panowie, czy ktos z was stosuje do silnika 112 olej Castrol RS 10W60?
Jest to olej stosowany w silnikach mocno obciążonych, również używanych do sportów.
Co ty chcesz z tego biednego silnika 112 wyciągnąć?
mercfan pisze:Audi R8 V10 mojego szefa zasuwa na tym oleju
Ten olej spełnia normę VW. A czy szef jeździ nim po torze wyścigowym, jeśli tylko po mieście to olej jest za mało dogrzany. Tak gęsty olej potrzebuje ognia żeby dobrze smarował.
ML W164 350
Opel Ampera
Hex
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 5 wrz 2011, o 21:25
VIN:
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Hex »

>>Tak gęsty olej potrzebuje ognia żeby dobrze smarował.

I tu sie nie zgodze. Do starego 124 (silnik 103) leje go od 10 lat i silnik chodzi jak zloto a przejechal juz 420 tys. km. Poprzednio w ASO wlewali tam Shella w takich niebieskich pojemnikach, straszny shit...
Kiedys pewien spec z Castrola poradzil mi go wyprobowac i sprawdzil sie znakomicie w silnikach 103 i 119. Tego 112 nie znam, stad moje pytanie.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Hex pisze: Do starego 124 (silnik 103) leje go od 10 lat
Do niego nie zaszkodził by przekładniowy 75w90. :yyy:
Tego 112 nie znam, stad moje pytanie.
Każdy ci tu odpowie , że musi spełniać co najmniej dwie normy.
sq5npb pisze: 229.1/229.3
ML W164 350
Opel Ampera
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pleban pisze: Do niego nie zaszkodził by przekładniowy 75w90. :yyy:
Na oleju z Biedronki tez by poszedł :rotfl:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Hex
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 5 wrz 2011, o 21:25
VIN:
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Hex »

Myslalem ze ktos moze wyprobowal go na c-klasie, bo smarowanie ma znakomite. Moj stary 124 zrobil na nim 120 tys. km na gazie bez zadnych problemow i to na instalacji starego typu.

A powiedzcie mi panowie jak czesto wymienia sie olej i swiece w silniku 112?

H.
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Hex pisze:Myslalem ze ktos moze wyprobowal go na c-klasie, bo smarowanie ma znakomite. .
Idzie zima więc proponuję zrobić sobie mały teścik - weź dwa pojemniki i wlej po 100ml RS10W60 i jakiegoś 5W40,0W-40. Wystaw je balkon i sprawdź jaką mają konsystencję przy temperaturach poniżej -10 st C, ciekawe czy dalej będziesz tak zachwycony znakomitymi właściwościami smarnymi.
Piotruś
C180K
Hex
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 5 wrz 2011, o 21:25
VIN:
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Hex »

Na mrozie odpala sie ciezej, to prawda. Ale zrobilem kiedys inny test: porownalem prace silnika i cisnienie oleju w stojac w korku w upalny dzien, gdy sprzeglo wiskozowe ledwo wyrabialo. Ten 5W wydawal sie bardziej woda niz olejem, wlasciwosci wrecz tragiczne (testowane na silnikach 103 i 119).

H.
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Hex pisze:Ten 5W wydawal sie bardziej woda niz olejem

Każdy olej po osiągnięciu swojej temperatury pracy jest "jak woda"

Hex pisze:wlasciwosci wrecz tragiczne

Robiłeś badania silnika na hamowni?? Dlaczego twierdzisz, że właściwości smarne tego oleju były obniżone?
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Hex
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 5 wrz 2011, o 21:25
VIN:
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Hex »

>>Dlaczego twierdzisz, że właściwości smarne tego oleju były obniżone?

Zauwazylem ze w ekstremalnych warunkach (a za takie uwazam stanie godzine w korku w upalny dzien) olej 5W ktory uzywalem wczesniej dawal efekt falujacych obrotow. Widac bylo obnizone cisnienie oleju i silniki pracowaly nierowno. Po wymianie na 10W60 te objawy zniknely od razu.
Oczywiscie mogla tu grac role specyfika tamtych silnikow, ew. klasa samego oleju. Ale od tamtego czasu wszystko jest jak trzeba. Chociaz faktem jest, ze na mrozie odpala troche ciezej, przy -15^ czuc ten wysilek rozrusznika.

W obydwu autach wymienialem olej co 12 tys km. i miedzy wymianami dolewalem ok. 0,5l. Co jak na predkosci >160 uwazam za rozsadny wynik.

H.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

sq5npb pisze:Idzie zima więc proponuję
Zastosować olej o mniejszej gęstości.
Hex pisze: w korku w upalny dzien,
Dodam letni dzień- możesz taki zastosować.
Była kiedyś taka metoda stosowania oleju sezonowo. Na zimę rzadki na lato gęsty. Powrót do przeszłości. :wysmiewacz:
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
perzu126
VIP
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
VIN:
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

Hex pisze:Na mrozie odpala sie ciezej, to prawda. Ale zrobilem kiedys inny test: porownalem prace silnika i cisnienie oleju w stojac w korku w upalny dzien, gdy sprzeglo wiskozowe ledwo wyrabialo. Ten 5W wydawal sie bardziej woda niz olejem, wlasciwosci wrecz tragiczne (testowane na silnikach 103 i 119).
Pamiętaj, że nawet tak stary Mercedesowski silnik, jeśli jest sprawny, to powinien nawet na syntetyku trzymać dobre ciśnienie.
Do normalnej jazdy wystarcza w zupełności 5w-40. Ewentualnie 5w-50 gdybyś robił naprawdę długie trasy z butem w podłodze. A do takich jest właśnie 10w-60, który jest raczej bardzo gęstym olejem

[ Dodano: 2011-10-19, 20:14 ]
Aha i odpalanie zimnego silnika dużo bardziej go męczy, niż jazda na trasie, więc na poranny rozruch najlepiej mieć rzadszy olej
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”