Check Engine - Kody błedów

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
ravers78
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 24 lut 2008, o 21:59
VIN:
Lokalizacja: Wlkp

Check Engine - Kody błedów

Post autor: ravers78 »

Witam

Sprawa dotyczy w203 c200 kompressor rok 2004 po lifcie.
Pewnego slonecznego dnia zapalila sie nieszczesna kontrolka check engine. Auto nie weszlo w zaden tryb serwisowy, poruszalo sie normalnie. Gdy juz nakrecalem temat z wizyta w serwisie po 2 dniach kontrolka sama zgasla. Nie dawalo mi to spokoju i podjechalem do pobliskiego service bosh'a aby podpiac pod kompa, tam spisali mi wszystkie kody bledow od poczatku istnienia auta, na koniec wizyty od razu nowe swiece NGK wsadzili i pokasowali bledy z kompa.
Niestety po tygodniu znow sie zapalila kontrolka "check engine" - auto jezdzi normalnie.

Oto bledy z kompa przed ich skasowaniem (ostatnim byl: 201 B-008 - zanik zapłonu w cylindrze 2) - nie wiem czy to program tak tlumaczy te bledy czy ten diagnosta ;)

2029-001 - auto dopasowanie tworzenia mieszanki przy granicy miaszanki bogatej
201 B-002 - zanik zapłonu w cylindrze 3 [PO303]
201 B-004 - zanik zapłonu w cylindrze 4
201 B-008 - zanik zapłonu w cylindrze 2
201C-001 - auto dopasowanie tworzenia mieszanki, mieszanka w obszarze obciazenia częściowego jest za bogata [PO172]

Z racji tego ze mam daleko do ASO najpierw chcialem przed wizyta wiedziec na czym stoję co by mi Panowie w ASO czasami bez powodu pol silnika nie wymienili.

Mial ktos podobny problem?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Adam W203
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
VIN:
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Adam W203 »

Jest to problem przewodów zapłonowych, lub świec.
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
ravers78
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 24 lut 2008, o 21:59
VIN:
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: ravers78 »

swiece juz wymienione na NGK (nie wiem jakie merc wrzuca w fabryce),
w tym silinku sa cewki, a to chyba drozsza zabawa niz przewody ...
marky
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2008, o 22:21
VIN:
Lokalizacja: wlkp

Post autor: marky »

mam podobny problem w w203 200 kompressor coupe '02.
zapalila sie kontrolka, ale auto jezdzilo normalnie. pojechalem do mechanika, cos poplumkal na laptopie i stwierdzil, ze "katalizator sie konczy". badal przeplyw powietrza i na niskich obrotach nie bylo reakcji. dopiero po przegazowce na wyzszych obrotach jakis czujnik zajarzyl i zaczal pokazywac przeplyw powietrza w normie.
po przejechaniu ok. 800 km znow zapalila sie kontrolka i co ciekawe w podobnych okolicznosciach, przy wolnej jezdzie. przez te 800km jezdzilem dosc dynamicznie i bylo ok. a gdy dla relaksu toczylem sie jak na procesji (ok. 90km/h), zapalila sie kontrolka.

czy jazda z nia nie jest szkodliwa? silnik pracuje normalnie. mozna to skasowac samemu wchodzac w tryb serwisowy? tylko u mnie nijak wejsc nie moge. slychac pikniecie przy probie wejscia, ale nic sie nie wyswietla :mysli:
Alxxx
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 25 mar 2008, o 03:43
VIN:
Lokalizacja: Kalifornia

Post autor: Alxxx »

u mnie pali sie po wymianie filtra powietrza i benzyny,nic sie nie dzieje ,sam nie wykasujesz
C 230 kompressor Coupe 2002
Awatar użytkownika
KrysikTDI
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 26 lut 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: ostrów wielkopolski

oryginalne świece żarowe w dieslach mb to beru

Post autor: KrysikTDI »

Zamówiłem w serwisie jedną świecę (bo mi sie przepaliła) Koszt takiego czegoś w serwisie MB to chyba 70zł. Pudełko świecy z napisem mercedes benz a w środku świeca z napisem BERU :D
Mercedes C 270 CDI Avantgarde T-modell Automat 2003
MR.Waves
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 31 sie 2017, o 21:30
VIN: WDB2032071F94535

Re: Check Engine - Kody błedów

Post autor: MR.Waves »

Witam!

Wyskoczyły mi trzy błedy

2641
2073
2134

Czy ktoś z was wie co mogą oznaczać?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”