Strona 3 z 7

: 23 kwie 2012, o 15:00
autor: PS.1
Wysokie 5-6 niskie 4-5 bara-wyłaczona jak jest zał prawie sięga wartości które podajesz.Pozdrowienia. Ale za chwilę się wyrównuje.

: 23 kwie 2012, o 17:01
autor: jjanicki
PS.1, sprawdź czujnik temp. parownika - jest zamontowany zaraz za parownikiem (patrząc w kierunku przepływu powietrza przez niego), po lewej stronie konsoli środkowej, głęboko za stacyjką. Wtyczka niewielka, 2-pinowa. Zmierz jego oporność...
Jak jest uszkodzony, to podaje nieprawidłowe wartości do sterownika i ten wysterowuje sprężarkę na min. wydajność...

: 23 kwie 2012, o 17:20
autor: PS.1
jjanicki, Dzięki,myślę że to też może być przyczyną ,sprawdzę. Ale przed chwilą sprawdzałem napięcie na przewodzie podłączonym do sprężarki i przy uruchomionej klimie,wynosi 11,4V a chłodzi słabo.Zaraz po uruchmieniu dmucha zimnym okoł 1 min potem jak jaj odbije i nie wiemczy to nie sprawka osuszcza,nowy osuszacz zamontuję przy ostatecznym napełnianiu. wydaje mi sięże to jest jakiś zator w układzie czynnika,nie wiem czy w osuszaczu jest sorbent,nigdy go nie widzałem poza tymi co są montowane wzwykłych domowych lodówkach,które kiedyś napełniałem(naprawiałem.To cholerstwo często się zapychało.

: 23 kwie 2012, o 17:31
autor: jjanicki
Zwłaszcza, że gdyby zawór rozprężny był do niczego, to nie powiałoby zimnym wcale...

: 23 kwie 2012, o 17:39
autor: PS.1
jjanicki, A to racja otym nie pomyślałem,no ale zawór już zamówiony.

: 25 kwie 2012, o 20:07
autor: V126
PS.1 widziałeś olej usuwany z klimy? Jest czysty?
Osuszacz klimy pełni 2 funkcje suszy czynnik i filtruje olej. Polecam sprawdzić czystość oleju, jeśli jest brudny, to przeprowadzić procedurę czyszczenia układu klimatyzacji (nie odgrzybianie, tylko czyszczenie wnętrza instalacji), jeśli czysty to wymienić wkład, kosztuje niezbyt dużo, a czasami warto wymienić.

P.S. Co do tych nitów, sprzęgiełek itp., to W203 i nie tylko mają sprężarkę na stałym sprzęgle, czyli na sprzęgle, które spina koło pasowe ze sprężarką na stałe, a regulację wydajności załatwiają zawory. W momencie, kiedy sprężarka ulega zatarciu, następuje zerwanie sprzęgła (sprzęgło się uszkadza mechanicznie i nadaje się do wymiany) i tym samym zanika napęd sprężarki. Jet to po to, żeby koło pasowe mogło się kręcić i wszystkie urządzenia napędzane paskiem wielotorowym pracowały poprawnie pomimo awarii sprężarki.

: 25 kwie 2012, o 21:54
autor: Rumcajs
PS.1 pisze:Wysokie 5-6 niskie 4-5 bara-wyłaczona jak jest zał prawie sięga wartości które podajesz.Pozdrowienia. Ale za chwilę się wyrównuje.
Witam PS.1 :hejka: Efektem wyrównywania się ciśnień w układzie klimatyzacji jest uszkodzenie zaworu rozprężnego im bardziej ciśnienia „zbliżają się do siebie „ tym mniejsza wydajność klimatyzacji , nie zachodzi wtedy ważny proces rozprężania się czynnika , ponieważ nie jest to możliwe przy zbliżonych do siebie obu tych ciśnień w układzie. :hejka:

: 26 kwie 2012, o 19:38
autor: PS.1
Rumcajs, Tak jest i teraz jestem już pewien że to wina zaworu rozprężnego.Po prostu czynnik przelatuje przez zawór ot tak sobie,mam co prawda probem z dostaniem tego zaworu,na jutro mam mieć trzeci z kolei,każdy poprzedni miał inne średnice otworów.Zastanawiam się jeszcze czy aby ten (mieszek) nie wiem jak to nazwać który wypycha iglicę w zaworze,nie reaguje na ciepło wydawane przez blisko umiejscowione gumowe przewody od nagżewnicy,no ale to już się okaże po zamontowaniu nowego zaworu.Dzięki Rumcajs za logiczną podpowiedż ktura mnie utwierdziła w przyczynie.Pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-04-26, 20:04 ]
V126, Dzięki za podpowiedz,olej w układzie był czysty osuszacz zakupiony i czeka na ostateczne napełnianie układu.Myśle ze już nie długo moje auto odzyska dawną świetność,a zostało jeszcze do naprawy,ESP,i marnie działające przyciski w kierownicy, z przyciskami jest tak że jak w aucie jest ciepełko,to z oporami ale da się nimi sterować ,jak zimno to zero reakcji.Pozdrowienia.

: 22 sie 2012, o 17:13
autor: zabarydla
mam do was małe pytanko :haha: A mianowicie; jeżeli w sprężarce zabraknie 'gazu' to automatycznie zapali sie EC.RES.?? chodzi o to że wszystko było ok.do dzis.i w pewnym momencie zapaliła sie kontrolka EC.. Dodam ze mam :mb: ponad rok i nie wiem kiedy była nabijana klima. :mysli:

: 22 sie 2012, o 22:34
autor: Patryk1986
słuchajcie mam nieszczelną chłodnice klimy uciekł gaz musze ją wymienić czy dam rade zrobić to sam?? i czy jak pojeżdżę przez jakiś czas to kompresor klimatyzacji też bedzie do wymiany??

: 22 sie 2012, o 22:50
autor: noc
zabarydla pisze:mam do was małe pytanko :haha: A mianowicie; jeżeli w sprężarce zabraknie 'gazu' to automatycznie zapali sie EC.RES.?? chodzi o to że wszystko było ok.do dzis.i w pewnym momencie zapaliła sie kontrolka EC.. Dodam ze mam :mb: ponad rok i nie wiem kiedy była nabijana klima. :mysli:
EC to niesprawna klimatyzacja- usterka do sprawdzenia.Na dzień dobry czynnik - ciśnienia.

[ Dodano: 2012-08-22, 22:52 ]
Patryk1986 pisze:słuchajcie mam nieszczelną chłodnice klimy uciekł gaz musze ją wymienić czy dam rade zrobić to sam?? i czy jak pojeżdżę przez jakiś czas to kompresor klimatyzacji też bedzie do wymiany??
Plasteliną nie naprawisz.Przetarcie do spawania.Korozja - do wymiany.
Otwarty (nieszczelny) układ, to w większości przypadków po miesiącu sprężarka do wymiany.
Oczywiście czas zależy od "dziury".

: 22 sie 2012, o 23:22
autor: zabarydla
V126 pisał w jednym z tematów odnośnie klimy ze jak jest pusta to objawem jest własnie to
że nie można wyłączyć EC. U mnie jest dokładnie tak samo.Swieci mi się EC i za cholere nie moge go wyłaczyć.Dodam ze nawiew lata normalnie ale nie dochładza powietrza,co jest równoznaczne z niedziałającą klimą :mysli: Mniejsza o większośc.Więc jaki powinien być moj 1szy krok?? mam jechać nabić klime czy...? :prosi:

[ Dodano: 2012-08-23, 12:06 ]
wiec spr.wygląda tak. Gaz nabity na full-a a EC sie swieci dalej. Jestem dzis umówiony z warsztatem który sie zajmuje tylko klimami w autach maja postawic diagnoze co jest nie tak.Prawdopodobnie jak to kolega wspoamnial wczesniej ze cos nie tak z czujnikiem (zaworem) dam znac co i jak po wizycie. :usmiech:

[ Dodano: 2012-08-23, 18:14 ]
No i wszystko juz wiem.Wiec sprawa wygląda tak; Zabrakło gazu co zapoczątkowało szereg błedów a dokladnie było ich 6.Po nabiciu gazu ciągle EC się swiecił gdyż nie wykasowano tych że błedów. Dodam że na moją korzyść gdyż za nabicie nie placiłem nic a wejście do kompa i wykasowanie wszystkiego kosztowało mnie o polowe ceny mniej :rotfl: Teraz wszystko lata jak należy :usmiech: klima jest szczelna,zawory,czujniki w należytym stanie :hurra: :mb:

: 26 sie 2012, o 04:43
autor: walery
Witam serdecznie .Chciałbym wszystkich pozdrowic i prosić o pomoc.Od wczoraj mam problem z klimą.Nie działa! 3 miesiące temu miałem wymieniany wąż od klimy oraz termostat no i na nowo nabitą klime.Wszystko było ok aż do wczoraj.Dzisiaj zauważyłem ,że jak załącza się wentylator to również załącza się klima.Nie wiem co robić.Prosze o pomoc! :placz: :placz:

: 26 sie 2012, o 11:46
autor: loneraider
walery pisze:Dzisiaj zauważyłem ,że jak załącza się wentylator to również załącza się klima.
Raczej na odwrót.
To układ klimatyzacji uruchamia wentylator, w celu zbicia temperatury na skraplaczu (chłodnicy).
Prawidłowe działanie.

walery, Nic nie rozumiem w czym tkwi problem :bezradny:

: 26 sie 2012, o 12:24
autor: walery
Witam i dziękuje za odpowiedz.Własnie też mi to nie pasowało że jak wentylator załącza to klima też zaczyna chodzic,ale dokładnie tak było.Stanołem otwarłem maske wentylator ruszył a żona ze środka woła KLIMA chodzi.Po czym auto postało pare ładnych godzin temperatura spadła ruszamy i znowu bez klimy.Czy jest to możliwe żeby było mało gazu w układzie?? :bezradny: