Zaolejona sonda lambda przed kat.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
lg
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 cze 2009, o 21:16
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zaolejona sonda lambda przed kat.

Post autor: lg »

Witam Wszystkich !
Jestem posiadaczem Mercedesa C klasa ( C 180 ) benzyna poj. 2.0 ( bez gazu) 2001 rok.
Zapaliła mi się kontrola silnika - podjechałem na komputer i wykazało przerwę w sonda lambda przed kat.
Wymieniłem na nową sondę "Bosch" i po przejechaniu jakiś ok. 2500 km kontrolka silnika zapaliła się ponownie. podpiolem auto pod komputer i znowu wskazało na przerwe w sonda przed kat.
Zdemontowałem osłone pod silnikiem i zobaczyłem że wtyczki od sondy są zaolejone.
Wydmuchałem i wysuszylem sonde z oleju wykasowalem blad i bylo spokoj na 2 dni.
Usterka ta pojawia się i na wtyczkach od sondy lambda przed kat. jest zaolejona.

Nie mam pojecia skad ten olej na sondzie.
Proszę Was o podpowiedzi
Z góry dziękuję
krzysiek
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Właściwie, to po przeczytaniu tej opowieści, to my powinniśmy Ciebie zapytać: skąd ten olej?
No chyba pozostaje dobrze obejrzeć auto i szukać. Po nitce do kłębka. O ile dobrze zrozumiałem, olej jest na zewnątrz sondy, na wtyczce?
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
lg
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 cze 2009, o 21:16
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lg »

Dokładnie tak - cała wtyczka sondy przed kat. jest zaolejona i po rozpięciu wtyczki olej się z niej wydostaję. i tak jak pisałem na poczatku można ją wysuszyć i ponownie olej się w niej gromadzi.

POZDRAWIAM
krzysiek
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Wtyki od sond są umieszczone pod obudową kosza sprzęgłowego,czyli za silnikiem. Musisz mieć wyciek z silnika z tylnego uszczelniacza wału lub gdzieś z przodu gdzie w wyniku podmuchu olej przemieszcza się do tyłu i zalewa wtyk.
ML W164 350
Opel Ampera
lg
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 cze 2009, o 21:16
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lg »

Witam cie "plebanku"
"diagnoza" postawiona przez ciebie niestety nie potwierdziła się, sprawdziłem też wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu też jest - sucha, a czujnik jest w bdb stanie.
Nie mam pojęcia skąd ten olej na wtyczce od sondy. Spalanie poszło w góre.

Proszę forumowiczów od podpowiedzi
z góry dziękuje
krzysiek
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

lg a nie widać nigdzie indziej śladów oleju. Po kłębku do sznurka. Nikt Tobie nie powie skąd to się może wziąć, bo nie jest to typowego. pleban zasugerował to, co przyszło mu do głowy, więc cynizm jest cokolwiek nie na miejscu, chyba, że źle to odebrałem.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

lg pisze:
Proszę forumowiczów od podpowiedzi
A my prosimy; wleź pod auto i szukaj. Jak przez internet mamy ci pomóc.

A może inaczej. Wczoraj zgubiłem gdzieś w domu stówkę. Proszę o podpowiedzi gdzie może leżeć.

Panimajesz o co kaman ? :plask:
Ostatnio zmieniony 8 lut 2011, o 18:37 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 1 raz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

No to powiem tak, też mam błąd sondy lambda i jednocześnie błąd przepływomierza. Tyle, że kierownik serwisu twierdzi, że prawdopodobnie są to dwa błędy powiązane z wyciekiem oleju spod regulatora faz rozrządu. Silnik był ulany olejem i nie był w stanie powiedzieć skąd wyciek, mogła to być uszczelka pod głowicą albo na regulatorze. Na regulatorze, dokładnie na plastikowej złączce przewodu, lało jak z cebra. Wymieniłem już na oryginał, uszczelniłem cienką warstwą dobrego silikonu i jest dobrze, nie ma wycieku. Tyle, że jak sądzicie, czy muszę wymieniać teraz lambdę? Opis błędu to:

P2022-004 ogrzewanie elementu G3/2 (sonda lambda przed katalizatorem), Przerwa w obwodzie [P0135]
P200B-004 B2/5 (miernik masy powietrza HFM), nieprawidłowość Przepływomierz powietrza / Przepustnica [P0101]

Błąd lambdy wygląda złowieszczo, przerwany obwód = wymiana. Czy może się mylę i wystarczy teraz oczyścić i wykasować błędy i obserwować? Czy to normalne, że przepustnica za filtrem powietrza jest usmolona warstewką nagaru olejowego?

Ponadto jako że temat dotyka zabrudzenia silnika olejem - polecam nie używać żadnych środków do mycia silników, kupiłem taki jeden, ale jak przeczytałem na ulotce co trzeba zrobić, jakie to cholerstwo ma działanie i jakie jest szkodliwe to odpuściłem. Mam znajomą handlującą chemią przemysłową, dała mi środek do czyszczenia wszelkiego syfu o nazwie SYNERAL. Trzeba go rozcieńczyć wodą w proporcji wg uznania i na prawdę działa rewelacyjnie, nie trzeba spłukiwać, czyści idealnie, nie jest żrący i tak szkodliwy jak marketowe szity do mycia silnika.
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Hej. Czy rozwiązałeś już problem? Mam podobną sytuację że wywala sondę i prawdopodobnie cieknie z elektromagnesu .
Auto jest na warsztacie no i mamy weekend wiec nie mogę dokładnie sprawdzić ale na zaś chciałbym wiedzieć );-)
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

W obu przypadkach proponuje jeszcze sprawdzić wtyczki/gniazda przy sterowniku silnika, bo jak tam sie dostał olej to moze sterownik jest uwalony
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Gabrielll, jeżeli masz zaolejony sterownik to potrzeba Ci tej instrukcji viewtopic.php?t=9854
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”