kontaktKontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload



Poprzedni temat «» Następny temat
WENTYLATOR KRĘCI NON STOP ???
Autor Wiadomość
marcox2 
VIP

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2010-11-13, 17:24   WENTYLATOR KRĘCI NON STOP ???

Witam Koledzy,
za każdym razem, kiedy zwracałem sie z prośbą o wyjaśnienie jakiegoś problemu dostawałem bardzo cenne informacje i zazwyczaj bardzo pomocne. Mam nadzieję że i tym razem mogę liczyć na pomoc.
Otóż, problem dotyczy wentylatora i regulacji nawiewu a konkretniej jej braku. Wentylator nie wyłącza się nawet po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka. Za każdym razem kiedy chcę nagrzać wnętrze muszę wkładać bezpiecznik i odwrotnie, jak chcę wyłączyć nawiew muszę go wyciągnąć. O ile się nie mylę bezpiecznik ma numer 41 i znajduje się w kabinie.
Dodam, że ciągle świeci mi się dioda EC REST i kiedy bezpiecznik jest włożony i nawiew działa to i tak nie działa regulacja.
proszę o wskazówki co może być tego przyczyną i jak ewentualnie mógłbym to naprawić samodzielnie.
pozdrawiam
Marek (C 240 W203, 2001)
_________________
Marek - Zakopane
 
 
Barnaba 
VIP


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 263
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-11-13, 17:43   

Może nie będę zbytnio oryginalny, ale myślę że wizyta na komputerze SD prawdę Ci powie. Świecąca cały czas dioda EC/REST (beż możliwości jej wyłączenia - a zarazem włączenia klimatyzacji) oznacza awarię układu klimatyzacji.
_________________
było:
W211 E320 T 2003r
W203 C200 Kompressor 2000r
W202 C250 Diesel 1993r
 
 
mugger 
VIP


Pomógł: 54 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 1875
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-11-13, 18:46   

Nie grzebałeś coś przypadkiem przy panelu od klimy/ konsoli centralnej?
_________________
w168, w203, w123
 
 
marcox2 
VIP

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2010-11-13, 20:45   

Ja na pewno nie grzebałem nic, ale problem zaczął się jak odebrałem autko od mechanika gdzie zmieniałem przewody i świece. Może przy tym coś uszkodził?
_________________
Marek - Zakopane
 
 
krzys1001 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 285
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 2010-11-13, 20:51   

dziwne, jedno z drugim nie ma nic wspólnego
kiedyś w bmw miałem podobny problem tylko, że nic mi się nie chciało wyłączyć a czasami to samo się włączało łącznie z samoczynnym uruchamianiem silnika.
okazało się, że między przewód od klimy a sprężarkę wszedł kabel zasilający i takie cyrki się działy
_________________
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
 
 
pleban 
VIP


Pomógł: 75 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 1566
Skąd: Wybrzeże Gdańskie
Wysłany: 2010-11-13, 21:41   

Panowie najpierw zastanówmy się jakie czujniki włączają wentylator.
1. Czujnik ciśnienia i temperatury klimatyzacji.
2.Czujnik płynu chłodzącego.
Co jeszcze?
_________________
C350 4matic 06'
BMW X5 E53 3,0D SPORT
YAMAHA XVS 650 DRAG STAR
 
 
krzys1001 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 285
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 2010-11-13, 21:45   

tylko koledze w poście chodzi o nawiew do środka więc te czujniki tu nie wchodzą w grę
_________________
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
 
 
mugger 
VIP


Pomógł: 54 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 1875
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-11-13, 21:51   

To o czym kolega napisał wygląda mi na uszkodzenie panelu od klimy albo przewodów do niego biegnących.
_________________
w168, w203, w123
 
 
krzys1001 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 285
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 2010-11-13, 21:54   

mi też się wydaję, że to będzie coś z panelem lub z przewodami
_________________
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
 
 
marcox2 
VIP

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2010-11-14, 20:37   

Dziekuję Koledzy za każdą podpowiedź. Spróbuję jeszcze gdzieś poszukać informacji na ten temat co pozwoli mi przynajmniej orientacyjnie poznać usterkę. Zależy mi by zdjagnozować problem samemu ponieważ ostatnie moje wizyty u mechanika (częste), z awariami nawet banalnymi kończą się, co zauważyłem, jakąś poważniejszą usterką i wymianą różnych podzespołów i części na "hybił trafił". Do najbliższego ASO mam ponad 100 km a w moim regionie większość warsztatów nie ma sprzętu do diagnostyki Mercedesa i głównie zgadują co mogłoby jeszcze nawalić. Worek wymienionych części, szok przy zapłacie a wszystko po to by poprzez eliminowanie ewentualnych przyczyn awarii silnika, stwierdzić że należy zmienić świece i po problemie. A droga do tego jest dluga i kosztowna, zawsze.
Po wyjechaniu z warsztatu za każdym razem jest coś zepsute, coś stuka albo dziura od peta w tapicerce. Same straty, więc głównym powodem dla którego zależy mi by rozszyfrować ten wentylator i poznać szacunkowy koszt naprawy.
dziękuję za każdą informację

Marek
Zakopane

[ Dodano: 2010-11-14, 20:43 ]
Czy Kolega Mugger przypaszczając, że usterka może tkwić w panelu klimatyzacji lub przewodach mógłby jeszcze podpowiedzieć, czy ten panel jest naprawialny i jak mógłbym sprawdzić przewody?
Może pomocne będzie jak dodam, że od maja 2010 r nabijałem klimatyzację 3 razy (mam potwierdzenia) po drugim razie zapewniano mnie że jest szczelna i sprawna. Czy może to mieć wplyw, że gaz gdzieś ucieka?
_________________
Marek - Zakopane
 
 
Gdyniak 
VIP

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 2075
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-11-14, 20:47   

marcox2 napisał/a:
w moim regionie większość warsztatów nie ma sprzętu do diagnostyki Mercedesa


Zdecydowanie powinieneś podłączyć samochód pod SD - to ograniczy niepotrzebne wydatkowanie pieniędzy w przyszłości.

marcox2 napisał/a:
od maja 2010 r nabijałem klimatyzację 3 razy (mam potwierdzenia)


Dlaczego trzy razy to robiłeś?

marcox2 napisał/a:
że gaz gdzieś ucieka?


To gdzie ucieka gaz powinien ustalić warsztat - "domowymi" sposobami nie ma sensu tego robić.
_________________
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
 
 
V126 
VIP


Pomógł: 159 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 7022
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-14, 21:02   

Cytat:
Po wyjechaniu z warsztatu za każdym razem jest coś zepsute, coś stuka albo dziura od peta w tapicerce.
Nie no za to, to ja bym im w podzięce nie zapłacił za naprawę.
_________________

:hejka: :hejka: V126 pozdrawia: :hejka: :hejka:

Wesoł'a, mercfan'a, mugger'a, Gdyniaka, Rumcajsa, taczara, Kompressora, piotr1970'a, plebana, _tata_, SuruwaC220, bartek.iz, mrbraindeath oraz całą resztę miłośników 203
 
 
 
mugger 
VIP


Pomógł: 54 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 1875
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-11-15, 07:34   

Zmień koniecznie mechanika...
Z panelem... nie wiem czy da się go naprawić (jeśli on jest przyczyną)... spróbuj się do niego dostać, wypnij kostkę i wepnij ponownie - tak na początek. Może spróbuj pożyczyć panel i podmienić - zobaczysz co się będzie działo.
_________________
w168, w203, w123
 
 
irtek62 
VIP

Wiek: 52
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 55
Skąd: Świdwin
Wysłany: 2010-12-22, 20:13   

Cześć Marcox2, ja ten ciągle dmuchający wentylator mam do dziś , diagnoza u mnie była taka że mam padnięty panel klimy, z taką małą różnicą że ze środka nawiewów latem dmuchało zimnym powietrzem z klimy a na szybę zasuwało ciepło na maxa. Nie muszę ci pisać że nie dało się tak jeździć, teraz zima więc ciepło jest jak najbardziej wskazane z tym że po pół godziny nie idzie wytrzymać z gorąca, podejrzewam że u mnie oprócz panela klimy mogły przestać działać wszystkie silniczki od nawiewów lub też padł jeden od przepustnicy ciepło/zimno ale na CD nie wybieram się z powodu braku forsy na naprawę - więc mówisz że bezpiecznik od dmuchawy ma nr 41 - przetestuję ten sposób narka i pozdrawiam :mysli:

[ Dodano: 2011-04-14, 21:42 ]
Po wielu miesiącach jazdy z wentylatorem na maxa dziś 14.04.2011 rok jest spokój. Co było przyczyną tak do końca to nie wiem na 100%. PO piersze : wymiana silnika, kt óry zamyka/otwiera dopływ ciep/zimno( na nagrzewnicy), drugi silnik od klap ( zaraz za wentylatorem tuż za schowkiem od strony pasażera blisko filtra wenglowego), trzeci silnik który otwiera nadmuch na przednią szybę jest on na wysokości kierownicy, ostatnia rzecz to czujnik słoneczny ( na przedniej klapie tak po środku między spryskiwaczami tz.otworami do spryskiwania szyb). NA KOŃCU SD.......i problem naprawiony.!!! KONIEC MĘKI!!! POZDRAWIAM SZCZĘŚLIWYCH POSIADACZY GWIAZD :muza:
_________________
C220 W203 Combi 2002 2,2CDI 143KM AUTOMAT
 
 
macek 


Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 114
Skąd: UK/Poznan
Wysłany: 2011-04-27, 15:54   

irtek62 napisał/a:
wymiana silnika, kt óry zamyka/otwiera dopływ ciep/zimno( na nagrzewnicy), drugi silnik od klap ( zaraz za wentylatorem tuż za schowkiem od strony pasażera blisko filtra wenglowego), trzeci silnik który otwiera nadmuch na przednią szybę jest on na wysokości kierownicy, ostatnia rzecz to czujnik słoneczny ( na przedniej klapie tak po środku między spryskiwaczami tz.otworami do spryskiwania szyb). NA KOŃCU SD.

cieszymy sie Twoim szczesciem :ok:
powiedz mi czy robiles to w :mb: ASO czy jednak znalazles kogos kompetentnego u siebie
_________________
macek
W203 SPORTCOUPE CDI 105kW AUTOMAT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


sklep motoryzacyjny









regeneracja turbosprężarek warszawa

części Mercedes

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa