1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Meniu
VIP
Posty: 708
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu » 5 mar 2019, o 22:28

:ok: Przyda się. Dzięki wielkie :usmiech:
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751AXXXXXX

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo » 6 mar 2019, o 08:41

Piękna sprawa z tym WIS on line.
MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2258
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar » 6 mar 2019, o 10:01

Jakaś bieda ten wis... ale zawsze dodatkowe źródło.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
SKXY
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 6 paź 2017, o 13:43
VIN: WDB1714421F058222
Lokalizacja: Opole

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: SKXY » 8 mar 2019, o 11:44

Meniu pisze:
4 mar 2019, o 15:00
era_gsm pisze:
28 lut 2019, o 19:55
jak są całe szczególnie ten pokazany przeze mnie na zdjęciu czyli prawy może zostać bo jego nie wyjmiesz jeszcze są dwa poniżej trzymające go bolce-jak się okazało :( .Ale ten lewy co jest popychany przez napinacz powinno się wymienić i jest tylko na górnym bolcu.
Potwierdźi ktoś czy kolega dobrze pisze. Kiedy i które ślizgi należy zmienić obowiązkowo a które opcjonalnie ?


Dołączę się do pytania. Dwóch niezależnych mechaników powiedziało ,że te ślizgi ( te łuki) bardzo rzadko się zużywają i nie ma potrzeby ich wymieniać ,żeby nie powiedzieć na darmo.
olafik
VIP
Posty: 884
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2030461F324463
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik » 8 mar 2019, o 11:59

Odpowiedź jest prosta, jeśli nie wykazują oznak nadmiernego zużycia i nie są uszkodzone, to się nie wymienia.
WDB2030461F324463
Meniu
VIP
Posty: 708
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu » 8 mar 2019, o 18:19

Przyszła też moja kolej aby "pochwalić" się kołami. Ale czy jest się czym chwalić to oceńcie sami.

Obydwa koła z łańcuchem miały być zmienione przy przebiegu 165tyś km czyli teraz mają przejechane 50tyś km. Poprzedni właściciel mówił, że wszystko na oryginalnych częściach zrobione. Nie wiem czy ruszał ślizgi ale wszystkie są pomarańczowe. Łańcuch napięty i nie ma możliwości go odciągnąć ani trochę palcami zarówno na kołach jak i na napinaczu. Znaki na kołach pokrywają się w 99% ze znakami na obudowie gdy wał na OT jest. Jedno co mnie zastanawia to ile on zapłacił za tą wymianę na oryginalnych częściach ?

Kręciłem wałem, żeby sprawdzić stan wszystkich kół na całym obwodzie. Lewe koło A wg mnie dobrze wygląda. Natomiast prawe koło E ciut gorzej co zaznaczyłem na zdjęciu. Znalazłem tam na całym kole 3 takie bardziej wytarte zęby. Myślę, że nie muszę tam zaglądać przez najbliższe 50 tyś km.


Czekam na opinie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
blvck_rvlph
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 4 cze 2018, o 01:08
VIN: WDB2037421A501534
Lokalizacja: Kutno

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: blvck_rvlph » 13 mar 2019, o 17:16

Witam,
przymierzam się do wymiany rozrządu w moim m271, mam kilka pytań:
-originalne części czy zamienniki(jeśli zamienniki to jakie-swag, febi?),
-wymieniać łańcuch olejowy z napinaczem czy zostawić jak jest?(jeden mechanik mówi że wymieniać a drugi mówi żeby zostawić gdyż nic nie powinno się dziać i się nie wymienia,
-czy wymieniać uszczelkę pokrywy zaworów na nową skory była wymieniana 2 tyg temu?,
-przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów mechanik nie zajmujący się MB i rozrządami do nich stwierdził że koła nie są zjechane i pytanie czy mechanik od rozrządu jednak nie powie że trzeba regenerować lub wymieniać koła?,
-czy oprócz podstawowego zestawu rozrządu, tj. łańcuch, napinacz, ślizgi i zaślepka napinacza potrzebne jest coś jeszcze?,

Objawy jakie się pojawiają to falowanie obrotów na jałowym miedzy 900-1200 i tak faluje w równych odstępach czasu.
Odnoszę też wrażenie że z pod pokrywy rozrządu słychać metaliczny dźwięk łańcucha.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2258
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar » 13 mar 2019, o 17:23

Wszystko w tym temacie jest. Przeczytaj.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Meniu
VIP
Posty: 708
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu » 13 mar 2019, o 20:33

Jedź do tego co się zajmuje rozrzadami i niech ściągnie pokrywę zaworów i oceni stan kół, naciąg łańcucha oraz położenie na znakach. Po ogledzinach powie Ci co wymienić i wtedy odezwij się na forum. Uszczelki nie musisz wymieniać jak nowa 2 tyg temu założona. Najlepiej to jak odkreci podjedz i zobacz jak te kola wygadają, zrób fotki i wrzuć na forum w ten temat.

Przeczytaj ten temat chociaż ostatnie 10-15 stron żebyś wiedział o co w ogóle chodzi z tym rozrzadem.
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
michalmaro
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 6 sty 2019, o 17:23
VIN: Brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: michalmaro » 16 mar 2019, o 11:42

Udało i mi się wkońcu rozebrać ten rozrząd i przy przejechanych 270 tys wyglądał tragicznie i aż się dziwię że to w ogóle jeszcze jeździło...
Prawy ślizg pęknięty na pół, górny ślizg to samo no i napinacz rozwalony...
Niestety nie ogarnąłem tego sam i musiałem zlecić to mechanikowi.

Po wymianie dalej słychać przez jakieś 2 sekundy te zgrzyty, już nie są tak głośne ale jednak są... mam się martwić ?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2258
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar » 16 mar 2019, o 15:59

Jaki zalałeś olej?
Słychać na zimnym czy na ciepłym silniku?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
michalmaro
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 6 sty 2019, o 17:23
VIN: Brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: michalmaro » 17 mar 2019, o 16:19

Wlali mi Castrol 0w30. Na zimnym go słychać
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2258
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar » 17 mar 2019, o 17:11

Ma to aprobatę MB tj. Jest na stronie bevo? Za mało lepki jak dla mnie.. Wlałbym zapobiegawczo 5w40 i sprawdził czy będzie poprawa.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
michalmaro
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 6 sty 2019, o 17:23
VIN: Brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: michalmaro » 17 mar 2019, o 19:38

No ma, wcześniej miałem 5w40 Castrol ale czemu taki teraz wlali to nie mam zielonego pojęcia... to lepiej zalać go tym 5w40 ?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2258
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar » 17 mar 2019, o 19:44

Teraz dopiero zauważyłem. Po pierwsze uzupełnij vin bo będzie ostrzeżenie.
Druga rzecz to taka, że za mało lepki olej spływa w nocy po jeździe, przez co napinacz się meczy i słyszysz zgrzyt. Ja bym zmienił na bardziej lepki.
Różnice lepkości tak na szybko

0w30
Kinematyczna: 67.4 mm2/s (67.4 cSt) przy 40°CKinematyczna: 12.1 mm2/s (12.1 cSt) przy 100°C

5w40
Kinematyczna: 75.37 mm2/s (75.37 cSt) przy 40°CKinematyczna: 13.14 mm2/s (13.14 cSt) przy 100°C

Lepkość to opory, im mniejszy wskaźnik tym mniejszy opór, ale jednocześnie cieńszy film olejowy...
na 0w30 nie pogazujesz za bardzo.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”