kontaktKontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: V126
2010-08-29, 00:26
Czujnik kąta skrętu kierownicy....
Autor Wiadomość
taczar 
VIP


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 1417
Skąd: Perlejewo
Wysłany: 2010-08-28, 22:08   Czujnik kąta skrętu kierownicy....

Witam.
Czy ktoś z Kolegów wymieniał tą część w swoim aucie i jak sobie z tym poradził tzn. wymienił na nową w serwisie (koszt 1600 - 1700zł), czy też kupił (i gdzie) używaną i montował poza serwisem.Próbowałem znaleźć coś na ten temat w "zasobach archiwalnych" Forum, ale nie znalazłem - a może nie potrafię znaleźć...Pozdrowionka.
_________________
MB. C-180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
pozdrowionka dla Rumcajsa,V126, mrbraindeath'a , Kompresssor'a, Suruwa220, loneraider'a, Pleban'a, Wesoł’a, i Wszystkich niewymienionych również...
 
 
loneraider 
Moderator VIP


Pomógł: 96 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 3139
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-08-28, 23:13   

żyje czy umarł :?:
pytam bo kumpel poradził sobie
ale u niego pokazywał 20st na prostym kole (kalibracja i reset nie pomagała)
_________________
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
 
 
 
taczar 
VIP


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 1417
Skąd: Perlejewo
Wysłany: 2010-08-29, 10:51   

....nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie....

Zaczeło się od komunikatu ; " ESP faulity Visit workshop", (mam nadzieję,że nic nie przekręciłem)pojechałem do warsztatu, po podłączeniu do komputera mechanik zalecił wymianę (j/w)części A 169 464 15 18 lub A 169 464 12 18 i praktycznie tyle wiem.......
_________________
MB. C-180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
pozdrowionka dla Rumcajsa,V126, mrbraindeath'a , Kompresssor'a, Suruwa220, loneraider'a, Pleban'a, Wesoł’a, i Wszystkich niewymienionych również...
 
 
loneraider 
Moderator VIP


Pomógł: 96 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 3139
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-08-29, 11:22   

No to ja też niewiele Ci pomogę bo potrzebny jest do tego przynajmniej KTS
nie znam szczegółów ale operacja była "rzeźbiona" polegała na przestawieniu czujnika względem taśmy lub odwrotnie
_________________
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
 
 
 
taczar 
VIP


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 1417
Skąd: Perlejewo
Wysłany: 2010-08-29, 12:11   

W każdym razie ważne,że chciałeś pomóc - dziękuję.Ale kiedy jak piszesz "operacje stają się rzeźbione", nie wiele z tego rozumiemy.....
P.S.
Dziękuję adminowi za przeniesienie mojego tematu we właściwe miejsce,dzięki temu znalazłem coś o podobnych kłopotach, chociaż to też nie wiele mi pomogło.
_________________
MB. C-180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
pozdrowionka dla Rumcajsa,V126, mrbraindeath'a , Kompresssor'a, Suruwa220, loneraider'a, Pleban'a, Wesoł’a, i Wszystkich niewymienionych również...
 
 
loneraider 
Moderator VIP


Pomógł: 96 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 3139
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-08-29, 13:03   

taczar napisał/a:
"operacje stają się rzeźbione",

czytaj : odbiegające od poprawnej sztuki napraw z zachowaniem poprawnego działania naprawianego elementu oraz współpracujących z nim
przykład j/w
nie mylić z "druciarstwo" :rotfl:
czytaj : "naprawa" doraźna polegająca na oszukaniu urządzeń współpracujących z uszkodzonym elementem z pominięciem zasad BHP włącznie
przykład :
opornik zamiast wymiany maty fotela (SRS)
_________________
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
 
 
 
taczar 
VIP


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 1417
Skąd: Perlejewo
Wysłany: 2010-08-29, 13:25   

Zgoda - miałem na myśli tylko to,że przeciętny posiadacz pojazdu przeważnie nie wiele "łapie" przy takich naprawach - pozostaje zaufanie......
_________________
MB. C-180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
pozdrowionka dla Rumcajsa,V126, mrbraindeath'a , Kompresssor'a, Suruwa220, loneraider'a, Pleban'a, Wesoł’a, i Wszystkich niewymienionych również...
 
 
Gerri 
expert



Pomógł: 46 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Limerick
Wysłany: 2010-08-29, 13:32   

Może faktycznie czujnik jest wadliwy i generuje błąd, a może tylko stwarza przekłamanie i błędu nie ma. Obojętnie jaka jest sytuacja osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie. Bez tych danych nikt na forum nie pomoże. Poza tym z tą ceną to chyba przesadziłeś.
"Nie wiele" piszemy razem! Pisownia "nie z byle czym" to narodowa tragedia...
 
 
loneraider 
Moderator VIP


Pomógł: 96 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 3139
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-08-29, 16:04   

Gerri napisał/a:
osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie

Właśnie ciężko o rzetelnych mechaników, bardzo często nie interesują się szczegółami usterki bo im większe koszty tym większy zarobek.
Nie wspomnę o czarodziejach :rotfl:
Mimo że Tobie taczar, niewiele pomogę napiszę co wiem w tym temacie
Najlepiej z podpiętym SD w wartościach rzeczywistych można sprawdzić działanie trzech czujników poprzecznego/wzdłużnego/kąta skrętu
jeśli chodzi o czujnik kąta skrętu często pomaga jego reset i ponowna adaptacja w teście jazdy i tu się rodzi problem bo trzeba wyjechać na sporych rozmiarów parking zresetować czujnik, wprowadzić w tryb testu jazdy, utrzymać stałą prędkość 10km/h, i zrobić 3/4 koła o średnicy (chyba ok 10-15m) nie pamiętam dokładnie.
Trochę skomplikowane i nie za każdym razem wychodzi.
Może dlatego nie che im się próbować
_________________
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
 
 
 
taczar 
VIP


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 1417
Skąd: Perlejewo
Wysłany: 2010-08-29, 19:54   

Ad; Gerri
Dziękuję za uwagę co do pisowni, rzeczywiście zasady pisowni nie są moją mocną stroną – ale tą uwagę postaram się zapamiętać.
Jeśli chodzi o cenę czujnika to dobrze, że napisałeś „chyba” expercie, ponieważ niestety taka jest cena. Serwis życzy sobie dokładnie 1237zł, plus 450-500 wymiana i to właśnie skłoniło mnie do poszukiwań używanego.
Piszesz „osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie” – oczywiście pełna zgoda, tylko czy aby nie pobożne życzenie ?. Jest raczej tak jak pisze Loneraider.
To, że czujnik jest wadliwy zostało potwierdzone w Serwisie podczas przeglądu, a później byłem jeszcze u mechanika, który ma za sobą kilka lat pracy w ASO, a teraz otworzył własny warsztat. O ile pamiętam, to postępował podobnie jak pisze Loneraider, tyle tylko, że na postoju przy włączonym silniku, później jechał na próbę – ale błąd ESP wracał.

P.S.
Jak na jedenastolatka całkiem dobrze sobie radzisz, jako expert.A jeśli piszesz o "narodowych tragediach" - to ja Ci życzę, żeby tylko takie Cię spotykały...
_________________
MB. C-180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
pozdrowionka dla Rumcajsa,V126, mrbraindeath'a , Kompresssor'a, Suruwa220, loneraider'a, Pleban'a, Wesoł’a, i Wszystkich niewymienionych również...
Ostatnio zmieniony przez taczar 2010-08-31, 19:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
loneraider 
Moderator VIP


Pomógł: 96 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 3139
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-08-29, 21:16   

taczar, Po Twoim ostatnim poście wnioskuję że ten czujnik jeszcze żyje.
Sugerując się moimi dwoma pierwszymi postami musiałbyś poszukać
elektronika-magika co ogarnie ten temat, wydaje mi się że, nie jest to bardzo skomplikowane, ale trzeba mieć troche pojęcie co i z czym a szczególnie zasade działania.
Dla tysiaka warto poszukać :haha:
_________________
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
 
 
 
taczar 
VIP


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 1417
Skąd: Perlejewo
Wysłany: 2010-08-29, 21:34   

Myślę,że masz rację tylko gorzej o tego "magika"...Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie jaka jest przyczyna uszkodzenia czujnika, bo może być tak ,że po zamontowaniu nowego problem wróci z tego samego powodu. Także wspomniany przez Ciebie "magik" byłby dobrym rozwiązaniem.Spróbuję jeszcze popytać,bo właściwie samochód jeździ bez widocznych zmian, pojawia się tylko wspomniany komunikat ESP.
_________________
MB. C-180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
pozdrowionka dla Rumcajsa,V126, mrbraindeath'a , Kompresssor'a, Suruwa220, loneraider'a, Pleban'a, Wesoł’a, i Wszystkich niewymienionych również...
 
 
loneraider 
Moderator VIP


Pomógł: 96 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 3139
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-08-29, 22:57   

taczar napisał/a:
"...Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie jaka jest przyczyna uszkodzenia czujnika

... zmęczenie materiału :mysli:
taczar napisał/a:
...że po zamontowaniu nowego problem wróci...

nie sądze :!: jeśli mietek idzie na wprost i kiera jest w prawidłowej pozycji :?: :!:
wykluczam taką ewentualność bo w takim wypadku, Twój mechanior szukałby usterki w zawieszeniu i zbieżności
taczar napisał/a:
samochód jeździ bez widocznych zmian

jeśli ESP nie działa to pół biedy, ale jak działa nieprawidłowo :mysli:
_________________
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
 
 
 
Gdyniak 
VIP

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 2075
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-08-29, 23:15   

Cytat:
jeśli ESP nie działa to pół biedy, ale jak działa nieprawidłowo :mysli:


Jeżeli sterownik ESP wykryje błąd, to automatycznie układ jest wyłączany - nie ma możliwości "nieprawidłowej pracy" systemu ESP
_________________
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
 
 
loneraider 
Moderator VIP


Pomógł: 96 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 3139
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-08-29, 23:19   

:ok: ...nie byłem pewien :rotfl:
_________________
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


sklep motoryzacyjny









regeneracja turbosprężarek warszawa

części Mercedes

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa