Strona 2 z 5

: 1 lut 2013, o 05:27
autor: Jacekn49
Dziekuje kolego masz racje terminologia nie byla poprawna dzieki !

: 5 kwie 2013, o 21:22
autor: Malin
odsmaze kotleta i dodam iz sam mialem problem z kierunkami bo prawy nie trzymal
Zrobilem wszystko zgodnie z ta instrukcja i teraz wszystko dziala super :usmiech:

: 23 kwie 2013, o 17:15
autor: Mc Gyver
Niestety i moje auto W203 Sport Coupe 220 CDI nie trzyma prawego kierunkowskazu. Podpowiedzcie jak zdjąć tę taśmę stykową. Co ciekawe byłem dziś u speca od Mercedesów, który wymienił dźwigenkę nawiewu w 3 godziny a do tej taśmy też bał się zabrać. Do tego momentu wszystko idzie gładko
Obrazek
a potem nie można tego zdjąć. Są jakieś sprawdzone metody demontażu (zaciski, śrubki, które trzeba odkręcić / odblokować)?
Z góry dziękuję za pomoc.

: 23 kwie 2013, o 22:08
autor: wojmar
Zabezpiecz spiralę stykową klaksonu i poduszki powietrznej (A45) przed przekręceniem się. Wykręć całkowicie śrubę (1).
Zdejmij moduł osłony kolumny kierownicy (N80)-musisz delikatnie szarpnąć do góry, aby "wyrwać osłonę z gniazd połączeniowych" dalej będziesz miał z górki.
Zdejmij osłony przełączników (1, 2, 3, 4). Osłon przełączników (1, 2, 3, 4) nie wolno ze sobą zamienić - u mnie są dwie.
Wykręć śruby (5).
Zdejmij czujnik kąta skrętu (N49). Wsuń jeden palec przez środkowy otwór i wyjmij czujnik kąta skrętu (N49) od dołu. Przy wyjmowaniu czujnika kąta skrętu (N49) przytrzymaj przełącznik tempomatu.
Wypnij śrubę zaciskową (6).
Dalej będziesz już widział, że trzeba wykręcić trzy śruby trzymające przełącznik zespolony.
Przed zamontowaniem modułu osłony kolumny kierowniczej (N80) nie zapomnij włóżyć śrubę zaciskową (6) w odpowiedni otwór.

: 23 kwie 2013, o 22:29
autor: Mc Gyver
Dzięki za instrukcję. Facet też mówił, że osłona kolumny kierownicy powinna dać się wyjąć po wykręceniu śruby nr 1 ale jakoś nie chciała wyjść. Może plastiki dziewicze - nie rozbierane i dlatego. Będę próbował tak jak to opisałeś. Oczywiście dam znać jak poszło. Pozdrawiam.

: 26 kwie 2013, o 20:44
autor: Muggler
Tak wyzej kolega napiasl, wystarczy wykrecic srubke 1 i zdecydowanie do siebie pociagnac i wyskoczy, tez przed 2-ma tygodniami naprawialem w swojej Coup-ie przelacznik (prawy nie trzymal), ale 3 godz. i wszystko dzisiaj pieknie smiga.

: 27 kwie 2013, o 16:24
autor: Mc Gyver
Dzięki koledzy za wyczerpujący opis. Dzięki niemu udało się bez problemu zdemontować całą osłonę kolumny kierownicy oraz rozebrać wszystko na czynniki pierwsze. Trochę gorzej było ze składaniem przełącznika kierunkowskazów :zly: z godzinę bawiłem się aby wszystko złożyć a tu zonk - prawy kierunkowskaz dalej nie trzyma. Rozebrałem więc wszystko znowu i zgodnie z radą kolegi adaśko z poprzedniej strony zamieniłem jeszcze miejscami te białe plastiki. I prawy kierunkowskaz zaczął wreszcie "trzymać" :ok: . Po złożeniu wszystkiego i montażu w aucie nie pojawił się nawet komunikat o błędzie ESP. Wszystko działa jak należy, tylko prawy kierunkowskaz wpina się z większym oporem niż lewy. Dzięki Wszystkim za porady. Pozdrawiam. Piotr.

: 12 wrz 2013, o 19:21
autor: 5uwka
Czy wiecie może czy dwa aluminiowe pierścienie - po zdemontowaniu przełącznika kierunkowskazów - powinny się ruszać (przynajmniej jeden z nich, ten wyższy). Po założeniu nowego przełącznika miał wyraźny luz, tzn. cały przełącznik lekko "latał" co było wyraźnie odczuwalne podczas włączania kierunków. Jeżeli nie to co może być przyczyną.
W203 C200K 2003 rok.

: 13 wrz 2013, o 22:40
autor: kaem74
Podpinam się pod pytanie, bo u mnie jest to samo. Myślałem, że zespół przełączników jest odkręcony, ale to obraca się górny pierścień aluminiowy na wałku kierowniczym, na którym jest zaciskany zespół przełączników. Są jakieś patenty żeby to unieruchomić?

pzdr

[ Dodano: 2013-09-28, 17:28 ]
Zabrałem się dzisiaj za naprawę przełącznika, około 1,5 godziny pracy i wszystko działa jak nowe. Pozostał do rozwiązania problem z luźnym pierścieniem na wałku (opisany post wyżej), może go ktoś rozpracuje i podzieli się wiedzą.

pzdr

Przelacznik

: 7 paź 2013, o 08:35
autor: A5
Mam nadzieję, że ktoś jeszcze zagląda w to miejsce. Mam problem-potrzebuję wymienić przełącznik kierunkowskazów w mercedes A. To mój pierwszy samochód, jestem dziewczyną i nie mam o tym pojęcia, ale sprawny przełącznik już w drodze. Powiedzcie proszę, ile mogę za to zapłacić ( boję się, że mnie strasznie podlicza, skoro nie mam o tym pojęcia). Znacie może jakichś zaufanych mechaników w Warszawie? Dzięki z góry za odpowiedź.Pozdrawiam.

: 7 paź 2013, o 08:52
autor: BolzZ
A5, w168?

: 22 sty 2014, o 20:37
autor: łojek

: 23 kwie 2014, o 13:08
autor: Gwiazdor
Witam. Wymieniłem dzisiaj przełącznik kierunkowskazów, bo w starym przerwały się wszystkie przewody. Kierunki wchodzą jak należy, trzymają dobrze, ale niestety nie odbijają samoczynnie. Co może być przyczyną?

: 9 lip 2014, o 21:49
autor: Maciu
Również jestem świeżo po naprawie kierunkowskazów wszystko poskładałem i odbijają mi dopiero po przekręceniu kierownicy o 180stopni, to jest normalne? Mercedasa mam do 2 miesiecy i manetka juz nie działała ale we wszystkich samochodach którymi jezdziłem zawsze odbijała wczesniej.
Po zamontowaniu wszystkiego kierownica chodzi z lekkim oporem i gdzieś przyciera bo słychać jak skrzypi przy obfitym kręceniu, coś za mnocno/słabo skręciłem?

: 14 lip 2014, o 13:26
autor: Sekhal
Serwus,
Temat był poruszany.
viewtopic.php?t=3000 aczkolwiek nie wiem czy Ci to coś pomoże.
pzdr