Ubywanie oleju
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 6
- Rejestracja: 7 lip 2010, o 08:16
- VIN:
- Lokalizacja: Woj. Wielkopolskie
Ubywanie oleju
Czesc pisze bo mam pewien problem i nie wiem czy tak powinno byc był juz ten temat poruszany na forum ale z tego co przegladalem dotyczy silników diesel a Mnie interesuje benzyna. Mam Mercedesa C klase W203 1.8 163 PS 2003r przy przebiegu 160tys wymienialem olej bylo wlane 5 l po przejechaniu 1000km w menu gdy sprawdzam poziom oleju pisze zebym dodal 1.5l do max jak dolalem 1l to w trybie serwisowym pokazuje mi ze aktualnie mam 5l. Czy to normalne zeby po przejechaniu 1000km ubylo az 1 l oleju?
Z góry dziekuje za pomoc !
Pozdrawiam wszystkich uzytkowników forum !
Z góry dziekuje za pomoc !
Pozdrawiam wszystkich uzytkowników forum !
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Czasami może wystąpić anomalia, że pierścienie ułożą się zamkami w jednej linii i bierze olej jak głupi. Musisz pilnować tego oleju, jeśli nie przestanie go ubywać, to możesz zacząć się martwić. Tymczasem popatrz, czy po prostu gdzieś go nie wyrzuca (agonia jakiejś uszczelki).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
-
- VIP
- Posty: 6
- Rejestracja: 7 lip 2010, o 08:16
- VIN:
- Lokalizacja: Woj. Wielkopolskie
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 maja 2010, o 18:10
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Witam! Ja mam E200 Kompressor 163 czyli ten sam silnik z tego samego rocznika. Mam ten sam problem i poruszalem go juz tez chyba nawet tutaj. Obecnie mam 236 tys przejechane a od okolo 130 tys bierze olej dokladnie tak jak tobie litr na 1000. Ojciec mial go od nowosci i pewnego dnia na autostradzie nagle po prostu zaczal palic ten olej i tak juz zostalo. Na razie lałem do niego Shell Helix 5W 40 a obecnie Castrol rowniez 5W 40 i jest to samo (nawet mam wrazenie ze castrola pali wiecej). Wielu poleca zmiane na 10W 40 ale jeden mechanik mi poradzil zebym jeszcze przez iles tys km sie wstrzymal z tym. Ponoc wymiana tych uszczelniaczy i pierscieni to koszt okolo 2000 zl a wiec zwroci ci sie za okolo 80 tys km Mi sie juz chyba nie oplaca tego naprawiac i jakos przeboleje ta jego wade.
- Barnaba
- VIP
- Posty: 204
- Rejestracja: 15 mar 2009, o 16:54
- VIN:
- Lokalizacja: Pruszków
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Wiecie co, u mnie po zmianie ni z gruszki ni z pietruszki też zaczął palić olej. Nie w ilościach 1l/1000km, ale jednak pali. Auto ma trochę ponad 80 tys przebiegu, wcześniej w Niemczech jeździł na Fuchs. Kiedy go sprowadziłem to jakieś 7 tyś km zrobiłem na tym Fuchs i nie ubywało ani grama. Potem była zmiana na Mobil, niestety Fuchs nie dostaniesz sobie od tak w pierwszym lepszym sklepie z olejami. Na tym Mobilu zaczęło się ubywanie. Na około 10 tyś km wlałem prawie litr. Wychodzi jakieś 100g/1000km. Niby mało, ale mnie to wnerwia.
Mam już na to jedną teorię. Olej nie jest spalany, tylko wydmuchiwany przez odpowietrzanie silnika w pokrywie zaworów do przewodów zasilania powietrzem. Zauważyłem to, bo nie tak dawno ściągałem z przodu grubą rurę od doładowania i na dnie było trochę oleju.
Być może w pokrywie zaworów jest coś (jakiś zaworek zwrotny....) co powinno zatrzymywać olej i się spierniczyło.
Mam już na to jedną teorię. Olej nie jest spalany, tylko wydmuchiwany przez odpowietrzanie silnika w pokrywie zaworów do przewodów zasilania powietrzem. Zauważyłem to, bo nie tak dawno ściągałem z przodu grubą rurę od doładowania i na dnie było trochę oleju.
Być może w pokrywie zaworów jest coś (jakiś zaworek zwrotny....) co powinno zatrzymywać olej i się spierniczyło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Nie no przecież musi być odpowietrzenie silnika czyli odma lub tak jak w tym silniku rurka prowadząca opary do obiegu zasysanego powietrza.
Dziwne bo jak ja zalałem mobil 1 do swojej byłej była ta sama sytuacja co u ciebie, też 100g/1000km, a przy butowaniu jeszcze więcej. Zalałem Castrolem EDGE 0W30 i spalanie oleju spadło aż o połowę.
Ja to tłumaczę sobie tak, że wcześniejszy mobil osiągał za wysoką temperaturę i po prostu był za rzadki Na mobilu też silnik łapał temperaturę płynu chłodzącego powyżej 95 stopni czyli olej miał słabe właściwości chłodzenia, na castrolu rzadko dobijał do 95.
A tak na marginesie, jaka powinna być temperatura oleju przy optymalnej jeździe??
U mnie w CC mam termometr, pokazuje 95-100 czasami 105 stopni... Bóg wie co tam jest zalane..
Dziwne bo jak ja zalałem mobil 1 do swojej byłej była ta sama sytuacja co u ciebie, też 100g/1000km, a przy butowaniu jeszcze więcej. Zalałem Castrolem EDGE 0W30 i spalanie oleju spadło aż o połowę.
Ja to tłumaczę sobie tak, że wcześniejszy mobil osiągał za wysoką temperaturę i po prostu był za rzadki Na mobilu też silnik łapał temperaturę płynu chłodzącego powyżej 95 stopni czyli olej miał słabe właściwości chłodzenia, na castrolu rzadko dobijał do 95.
A tak na marginesie, jaka powinna być temperatura oleju przy optymalnej jeździe??
U mnie w CC mam termometr, pokazuje 95-100 czasami 105 stopni... Bóg wie co tam jest zalane..
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Oczywiście że musi być odpowietrzenie! Zastanawiam się tylko dlaczego zaczął tam pluć.mercfan pisze:Nie no przecież musi być odpowietrzenie silnika czyli odma lub tak jak w tym silniku rurka prowadząca opary do obiegu zasysanego powietrza.
Czekam tylko na wymianę i nazat wlewam tego Fuchsa. Mobil jest w Polsce bardzo popularnym olejem, a co za tym idzie cieszy się większym upodobaniem wśród różnego rodzaju szmuglerów/chrzcicieli.Dziwne bo jak ja zalałem mobil 1 do swojej byłej była ta sama sytuacja co u ciebie, też 100g/1000km, a przy butowaniu jeszcze więcej. Zalałem Castrolem EDGE 0W30 i spalanie oleju spadło aż o połowę.
Ja to tłumaczę sobie tak, że wcześniejszy mobil osiągał za wysoką temperaturę i po prostu był za rzadki
Bardzo możliwe. Oczywiście zaraz po wymianie oleju i przejechaniu pierwszego tysiąca km złożę raport. Męczy mnie żeby to zrobić jak najszybciej, mimo, że assyst pokazuje jeszcze 4 tyś km. We wrześniu jadę autem na wakacje. Zrobię kilka tys km i nie chcę po powrocie wlać nawet grama
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Witam.
Na ostatnim przeglądzie w ASO,zalano mi do silnika olej (jako ich zdaniem odpowiedni) Shell Helix Ultra AB 5W-30, jeden przegląd wstecz - Shell Helix Ultra AX 5W-30.Potrzebuję teraz dolewkę i na kilku stacjach Shell'a nie mogę takiego kupić, mają tylko Shel Helix Ultra 5W-30.Uważam,że spokojnie mogę dolać ten ostatni,jednak prosiłbym Kolegów znających temat o wyjaśnienie co właściwie oznaczają te dwie literki AB, lub AX.Mam wrażenie,że ten z "literkami" mają tylko w ASO i tym chcą zachęcić Nas by kupować u nich?-ale mogę sie mylić...Przebieg samochodu to 124 000, od początku jeździł na takim oleju.Pozdrawiam.
Na ostatnim przeglądzie w ASO,zalano mi do silnika olej (jako ich zdaniem odpowiedni) Shell Helix Ultra AB 5W-30, jeden przegląd wstecz - Shell Helix Ultra AX 5W-30.Potrzebuję teraz dolewkę i na kilku stacjach Shell'a nie mogę takiego kupić, mają tylko Shel Helix Ultra 5W-30.Uważam,że spokojnie mogę dolać ten ostatni,jednak prosiłbym Kolegów znających temat o wyjaśnienie co właściwie oznaczają te dwie literki AB, lub AX.Mam wrażenie,że ten z "literkami" mają tylko w ASO i tym chcą zachęcić Nas by kupować u nich?-ale mogę sie mylić...Przebieg samochodu to 124 000, od początku jeździł na takim oleju.Pozdrawiam.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Shell Helix Ultra AB 5W-30 to pełny syntetyk (hydrokrakowany co prawda) ze specyfikacją MB 229.5, a Shel Helix Ultra 5W-30 to pół syntetyk bez specyfikacji. Mieszanie chyba niewskazane. Literek AX nie znalazłem na stronie Shella. Jest dopisek AG ale on nie ma specyfikacji MB 229.5 więc nie bardzo się nadaje do
Shella to leja w ASO w celu redukcji kosztów.
Jakbym mógł coś doradzić to zmień olej na dobry: np. Castrol Edge Sport 0W40 (syntetyk prawdopodobnie hydrokrakowany). Oleje syntetyczne można mieszać ze sobą więc nie bałbym się dokupic właśnie 1L takiego oleju do uzupełnień, ale po kupnie auta to raczejbym wymienił olej i filtry wszelakie
Są też jeszcze lepsze oleje (z grupy IV, a więc nie produkowane z ropy naftowej z pomocą hydrokrakowania tylko w pełni syntetyzowane), zapraszam do wyszukania odpowiedniego wątku jeśli chcesz się więcej dowiedziec o olejach.
Ubywanie oleju nie jest niczym niepokojącym jeśli pojazd nie spożywa go w nadmiarze Gorzej bym się martwił jakby przybywało oleju. To byłaby oznaka zużycia pierścieni i dostawania się paliwa do oleju.
Pozdrawiam
Shella to leja w ASO w celu redukcji kosztów.
Jakbym mógł coś doradzić to zmień olej na dobry: np. Castrol Edge Sport 0W40 (syntetyk prawdopodobnie hydrokrakowany). Oleje syntetyczne można mieszać ze sobą więc nie bałbym się dokupic właśnie 1L takiego oleju do uzupełnień, ale po kupnie auta to raczejbym wymienił olej i filtry wszelakie
Są też jeszcze lepsze oleje (z grupy IV, a więc nie produkowane z ropy naftowej z pomocą hydrokrakowania tylko w pełni syntetyzowane), zapraszam do wyszukania odpowiedniego wątku jeśli chcesz się więcej dowiedziec o olejach.
Ubywanie oleju nie jest niczym niepokojącym jeśli pojazd nie spożywa go w nadmiarze Gorzej bym się martwił jakby przybywało oleju. To byłaby oznaka zużycia pierścieni i dostawania się paliwa do oleju.
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Co do literek AX, to tak mam wpisane w książce gwarancyjnej, (bardzo wyraźnie) a wpisali mi - co chcieli, nie miałem na to wpływu...Bardzo chętnie zastosowałbym się do rady i wymienił na naprawdę dobry olej, jednak tu na tym Forum czytałem, że taka zamiana olejów też jest ryzykowna, ponieważ "nowy " olej (prawdopodobnie) może rozpuścić nagary starego i wtedy dopiero rozpocznie się "branie"...Być może piszę jak zupełny laik, bo rzeczywiście nie posiadam wiedzy w tej dziedzinie i opieram się wyłącznie na tym co przeczytam. Do przeglądu zostało mi około 15 000 km, natomiast komputer wskazuje żeby dolać 1 litr. Gdybym był pewny, że wyjdzie to na "zdrowie" dla silnika, nie zastanawiałbym się ani chwili nad wymianą na ten, który mi doradzasz. Pozdrowionka.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Nie czytałeś uważnie, jakby było inaczej to wiedziałbyś, że wypowiedz o zmianie oleju tyczy się przechodzenia z mineralnego na syntetyk.
U Ciebie na pewno lany był pełen syntetyk, bo tylko takie akceptuje ten silnik.
Spokojnie możesz go zmienić na inny pełen syntetyk. Poczytaj uważnie wątki tutaj i na innych forach jeśli masz wątpliwości co wlać. Nie wiem ile oleju idzie do tego silnika, ale nie jest to jakaś duża ilość więc nie zabulisz dużo. Z dobrym olejem i Filtronem zamkniesz się z własną wymianą w 250zł (z godzinka zejdzie), a w jakimś serwisie pewnie niewiele więcej, ale musisz pilnować z czego Ci leją i co!
Na oleju nikt nie zaoszczędził i mówię Ci to z własnej praktyki (moja biedna Honda obróciła panewki na korbowodach niszcząc wał korbowy przy okazji, też odwlekałem wymianę na "po sezonie")
Pozdrawiam
U Ciebie na pewno lany był pełen syntetyk, bo tylko takie akceptuje ten silnik.
Spokojnie możesz go zmienić na inny pełen syntetyk. Poczytaj uważnie wątki tutaj i na innych forach jeśli masz wątpliwości co wlać. Nie wiem ile oleju idzie do tego silnika, ale nie jest to jakaś duża ilość więc nie zabulisz dużo. Z dobrym olejem i Filtronem zamkniesz się z własną wymianą w 250zł (z godzinka zejdzie), a w jakimś serwisie pewnie niewiele więcej, ale musisz pilnować z czego Ci leją i co!
Na oleju nikt nie zaoszczędził i mówię Ci to z własnej praktyki (moja biedna Honda obróciła panewki na korbowodach niszcząc wał korbowy przy okazji, też odwlekałem wymianę na "po sezonie")
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]