Strona 1 z 2

Łozyska koła przedniego

: 9 cze 2010, o 22:11
autor: kubamal
Koledzy chciałbym się dowiedzieć z jaką siłą powinno być dokręcone koło przednie przy mercedesie c-220D sedan

: 9 cze 2010, o 22:17
autor: mercfan
To w końcu koło czy łożysko w kole?? Jak koło to na czuja, albo jeżeli ktoś ma dynamometr 120Nm wystarczy do tego, żeby nam śruby nie stanęły od mocnego grzania hamulcami i do tego, żeby kół nie pogubić.
Co do łożyska nie wiem jaki moment ani ile stopni. Jeżeli ma luz to mam jedną metodę, dokręcam dosłownie minimalnym ruchem klucza i sprawdzam na bieżąco luz, musi być tak, żeby nie było luzu i żeby jednocześnie koło kręciło się leciutko.

: 9 cze 2010, o 22:34
autor: Edi2
mercfan pisze:To w końcu koło czy łożysko w kole?? Jak koło to na czuja, albo jeżeli ktoś ma dynamometr 120Nm wystarczy do tego, żeby nam śruby nie stanęły od mocnego grzania hamulcami i do tego, żeby kół nie pogubić.
Co do łożyska nie wiem jaki moment ani ile stopni. Jeżeli ma luz to mam jedną metodę, dokręcam dosłownie minimalnym ruchem klucza i sprawdzam na bieżąco luz, musi być tak, żeby nie było luzu i żeby jednocześnie koło kręciło się leciutko.
Felgi -110 Nm
łożysko - 11 Nm
:oczko:

: 6 sie 2010, o 09:39
autor: kSmuk
Witam,

mi tez zaczyna siadac lozysko w przednim lewym kole. Pytanie mam jednak, jak takie lozysko wymienic. Szukalem na WIS, ale nic nie znalazlem (tylko w tylnych kolach w WIS), a nie chce jechac do ASO i wydac 420 € za wymiane (bo tyle chca), a do innego warsztatu nie dam, bo boje sie ze cos popsuja, wiec wole wymienic sam.

Za odpowiedz z gory dziekuje!

: 6 sie 2010, o 23:17
autor: marek grunenberg
Odkręcamy koło :wysmiewacz: cały zacisk hamulca(2 śruby),tarcze hamulcową,ściągamy dekielek(potrzebny będzie młotek i szeroki śrubokręt) pod dekielkiem jest specjalny zacisk,który :mb: stosuje od wieków(potrzebny będzie imbus 5 i klucz płaski 30 lub 32) śrubę imbusową luzujemy i płaskim kluczem odkręcamy zacisk. Wybijamy lub wyciskamy na prasie bieżnie łożyska.Montujemy nowe(ja robię to na prasie hydraulicznej) ponieważ wybijakami można czasem uszkodzić bieżnie, :tak: wkładamy tylne(większe łożysko) i oczywiście smarujemy wszystko dobrym smarem do łożysk,montujemy uszczelniacz i zakładamy wszystko na czop piasty. Wkładamy mniejsze łożysko i na nowo skręcamy w odwrotnej kolejności... Osobiście reguluję łożysko przednie zakładając koło i kasuje luz powoli dokręcając zacisk,sprawdzam w ten sposób luz promieniowy. Dokręcamy do póty do puki nie będzie luzu. Zabezpieczamy zacisk,dokręcając śrubkę imbus. No i dalej już chyba jasnę :tak: Kto smaruję ten jedzie :rotfl:

Pozdro.

: 6 sie 2010, o 23:19
autor: mercfan
Osobiście reguluję łożysko przednie zakładając koło i kasuje luz powoli dokręcając zacisk,sprawdzam w ten sposób luz promieniowy. Dokręcamy do póty do puki nie będzie luzu.
Nareszcie normalna metoda pracy, a nie wszędzie Nm i gryzipiórki którzy za dużo myślą jakby obchodzili się z żywym organizmem :ok:

: 6 sie 2010, o 23:55
autor: V126
marek grunenberg opisałeś całą metodę wymiany łożysk, a koledzy chyba chodziło o podciągnięcie "starych", bo zrobił się luz. Jak mały, to można, ale jak duży to już nic nie da.

: 7 sie 2010, o 14:11
autor: marek grunenberg
kSmuk pisał że interesuję go wymiana łożyska i w serwisie chcą dużo za wymianę,więc chce to zrobić sam. Napisałem posta z wymianą łożyska,nic nie było o tym że chce dokręcić bo ma luz.

: 7 sie 2010, o 20:33
autor: kSmuk
Dzieki za odpowiedzi. marek grunenberg, dokladnie to napisales co chcialem uslyszec :)

dzieki jeszcze raz! zabiore sie po zakupie lozyska do wymiany, tylko nie wiem jak bedzie z wybiciem tego lozyska, bo nie posiadam prasy, no ale moze jakis warsztat mi go wbije

: 15 sie 2010, o 14:35
autor: jach21
Witam wszystkich.
Przy okazji tematu lozyska kola przedniego chcialbym poruszyc pewien problem z ktorym borykam sie od tygodnia.W lewym przednim kole podczas jazdy wypada mi dekielek piasty oslaniajacy lozysko.Dodam ze wbijam go tam co kilkanascie kilometrow-dobrze ze mam alufelgi to go nie gubie .Siedzi on tam dosc ciasno jak w pozostalych kolach-wiec moje zdziwienie jest jeszcze wieksze.Zawieszenie jest ok, amortyzatory rowniez-bylem na stacji i sprawdzalem.Moze ktos z Was mial podobny problem.Z gory dziekuje za podpowiedzi.

: 15 sie 2010, o 20:17
autor: marek grunenberg
Sprawdź bo może jest w nim za dużo smaru łożyskowego i będzie go wypychało,a jak nie to posmaruj boki lekko silikonem i wbij :usmiech: albo kup nowy :usmiech:

Re: Łozyska koła przedniego

: 2 wrz 2016, o 19:24
autor: Francuzz
Witam,

u mnie chyba cos nie tak z łożyskiem bo jak ruszam kołem to czuć luz i też jak podlewarowałem koło i nim zakręciłem to po oponie widac ze jakoś pulsuje, opony 2 sezon mam.
jakie łożysko kupić tzn napewno są lepsze gorsze zamienniki czy Łożysko koła przednia oś RUVILLE 5136 jest dobrą opcją?

Pozdrawiam

Re: Łozyska koła przedniego

: 3 wrz 2016, o 11:15
autor: Kolas92
Jeśli Cię to interesuje, oryginalny zestaw naprawczy piasty przód A2033300051.

Re: Łozyska koła przedniego

: 3 wrz 2016, o 14:31
autor: krzymech
Kolego ważne żeby było nowe bo te stare pewnie masz od nowości ;)

Re: Łozyska koła przedniego

: 3 wrz 2016, o 18:48
autor: jarod32
A luz nakrętką kasowałeś ?