kontaktKontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload



Poprzedni temat «» Następny temat
Pasek wielorowkowy napinacz - kiedy wymienić
Autor Wiadomość
loneraider 
Moderator VIP


Pomógł: 95 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 3090
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-06-02, 12:01   Pasek wielorowkowy napinacz - kiedy wymienić

Mam pytanie na temat j/w
- jakie są objawy zużytego paska i napinacza (CDI)
- jaki ma wpływ na równą pracę silnika
- instukcja wymiany napinacza mile widziana
- na co ewentualnie zwrócić uwage podczas wymiany paska i napinacza
oraz wszelkie informacje w tym temacie
_________________
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
 
 
 
Jara 
VIP

Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 340
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-06-02, 15:04   

Mi przy 1500-2000 obr. pasek chodził na boki. Okazało sie że napinacz ciezko chodził - nie powracał płynnie do pozycji pierwotnej ( i skrzypiał przy tym).
Poprzedni napinacz zrobił może 3 tys, kilometrów tzn. raz wymieniałem w grudniu i musiałem wrócić do tematu w kwietniu.

Co ciekawe auto po wimianie przestało buczeć ( sądzę że to wibracje od silnika) w czasie przyspieszeń, ale niestety "uspokoiło sie" tylko na parę setek przebiegu. To już drugi raz miałem takie zdarzenie że wymiana paska i napinacza "chwilowo" wyciszyła silnik.

Ale obecnie nic nie widać aby coś sie działo a pasek jest Continentala - już jestem zmęczony bo ile mozna bawić sie przy temacie.

Może ktoś słyszał że tylko jakieś paski/napinacze są polecane.
_________________
C220cdi Automat 02r (S203)
 
 
Kompresssor 
VIP


Pomógł: 90 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1586
Skąd: PL
Wysłany: 2010-06-03, 06:27   

Jara, może wina nie leży w samym pasku. Czy Twoje auto nie miało np kolizji w której po różnych kołach pasowych uderzyły jakieś elementy? Być może trzeba sprawdzić współbieżność wszystkich elementów po których chodzi pasek. Obejrzyj dokładnie przez chwilę każde koło pasowe podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Zobacz czy któreś nie ma bicia. Przyjrzyj się też napinaczowi. Wg MB należy go wymienić kompletnie. Do niego jest tak fatalne dojście, że kolesie mechanicy, wymieniają samo koło pasowe, resztę pozostawiając... Jeżeli Twoje auto ma dość duży przebieg, to cały napinacz może być już wypracowany.

Poniżej zdjęcie kompletnego napinacza.

_________________
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz Renault x2
 
 
czeslaw555 
VIP

Pomógł: 17 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 338
Skąd: Banino k.Gdańska
Wysłany: 2010-06-03, 06:47   

aż tak źle to chyba nie jest ,sam wymieniałem napinacz bo trochę głośny był .Ciągnełem za pasek to napinacz poddawał się bez większego wysiłku z mojej strony ,po założeniu nowego ten stawiał zdecydowanie większy opór.Jak zdejmiesz pasek to sprawdź wszytkie rolki czy nie szumią ,czy nie mają luzu w żadnym kierunku ,u mojego kolegi w 200 CDI wzystko było OK z wyjątkiem pompy wodnej która już tarła wewnątrz o obudowę ,po wymianie cisza .
Rolka przy napinaczu to koszt ok 19 zł (Chiny) ale to nie rozwiąże problemu ,trzeba wymieniać kpl, ja zapłaciłem w zaprzyjaźnionym sklepie 145zł.
To tyle w sprawie napinacza ,ale kompresssor ma rację może być tak jak to On opisał
_________________
Inspekcje PL. Pomoc w sprawdzeniu i zakupie aut w D. nick...google.
Forte Advanced...
 
 
 
Kompresssor 
VIP


Pomógł: 90 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1586
Skąd: PL
Wysłany: 2010-06-03, 07:30   

czeslaw555 napisał/a:
aż tak źle to chyba nie jest ,sam wymieniałem napinacz bo trochę głośny był

No ja spojrzałem na to od strony mojego silnika. M271 kompresor. Dostęp do śruby mocującej napinacz to jest masakra. Jeżeli w CDI jest łatwiej, to tym bardziej można się tematem zainteresować.
_________________
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz Renault x2
 
 
loneraider 
Moderator VIP


Pomógł: 95 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 3090
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-06-03, 18:39   

Generalnie nie jestem pewien czy napinacz jest słaby
na wolnych obr. wszystkie koła pasowe idą w osi oprócz napinacza który ma lekkie wibracje
bardziej niepokojące jest "chodzenie" paska na boki co 2-3sek ok 1mm
.... napinacz luzuje się T50 ?? a trzeba wcześniej popuścić M6 ??
co do dzwona to raczej nie było, puknięcia nie wykluczam ale jeśli tak to jest dobrze zrobiony nic nie wskazuje, wszystko w oryg. oprócz blach (ale to raczej Ruda była plewiona)
czasami jak się zagrzeje 80-90°C to w zakresie 1500-2000 silnik wchodzi w wibracje :mysli: wcześniej tego nie pamiętam
i jeszcze jedno:
jednego dnia silnik ma dźwięk zbliżony do wolnossącego (bez względu na to ile razy go odpalę)
a dnia następnego jest pełna kultura pracy :mysli:
może detale ale drażniące
i tak czy inaczej chyba go wymienię
_________________
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
 
 
 
Jara 
VIP

Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 340
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-06-04, 09:01   

Kompresssor napisał/a:
Jara, może wina nie leży w samym pasku. Czy Twoje auto nie miało np kolizji w której po różnych kołach pasowych uderzyły jakieś elementy? Być może trzeba sprawdzić współbieżność wszystkich elementów po których chodzi pasek. Obejrzyj dokładnie przez chwilę każde koło pasowe podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Zobacz czy któreś nie ma bicia. Przyjrzyj się też napinaczowi.....

Napinacz zosytał wymieniony, wszystkie rolki były sprawdzone po zdięciu paska i w czasie pracy już z nowymi elementami ( napinacz, pasek, rolka na alternatorze). Ja nic nie zauważyłem - machanik też nic nie widział.
_________________
C220cdi Automat 02r (S203)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


sklep motoryzacyjny









regeneracja turbosprężarek warszawa

części Mercedes

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa