Alternator - odwiedź warsztat
Moderator: Dziki Mar
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Alternator - odwiedź warsztat
Koledzy, auto mam cacy, przebieg troszkę ponad 80 tyś - prawdziwy. Czy mogę tę komendę potraktować jako wybryk słynnej elektroniki, czy powoli szykować siano na nowy alternator. Pytanie raczej zadaję to tych kolegów, którzy coś takiego mieli i potem po jakimś czasie pojawiły się następne niespodzianki. Ewentualnie do czego jeszcze zajrzeć, bo;
otworzyłem maskę, pasek klinowy OK, alternator wzrokowo też OK, koło pasowe OK, luzów brak, kable wzrokowo OK.
otworzyłem maskę, pasek klinowy OK, alternator wzrokowo też OK, koło pasowe OK, luzów brak, kable wzrokowo OK.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Masz rację. A ładowanie wyświetla deska kiedy wejdzie się w tryb serwisowy. Łatwo sprawdzić.pleban pisze:Generalnie żadnego sygnału nie należy bagatelizować. W twoim przypadku możesz sam go wstępnie zdiagnozować mierząc napięcie ładowania.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- Edi2
- Użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
Re: Alternator - odwiedź warsztat
wystarczy , że się pasek będzie ślizgał i otrzymasz taki komunikat , sprawdź napinacz lub czy na pasku nie ma ropy lub oleju.Kompresssor pisze:Koledzy, auto mam cacy, przebieg troszkę ponad 80 tyś - prawdziwy. Czy mogę tę komendę potraktować jako wybryk słynnej elektroniki, czy powoli szykować siano na nowy alternator. Pytanie raczej zadaję to tych kolegów, którzy coś takiego mieli i potem po jakimś czasie pojawiły się następne niespodzianki. Ewentualnie do czego jeszcze zajrzeć, bo;
otworzyłem maskę, pasek klinowy OK, alternator wzrokowo też OK, koło pasowe OK, luzów brak, kable wzrokowo OK.
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Re: Alternator - odwiedź warsztat
Sprawdziłem. Jest OK. Pasek nowy, napinacz OK. Zero oleju czy czegoś innego tłustego. Pasek był suchy, zresztą wcześniej nie wjechałem w żadną kałużę. Nie stało się to też zaraz po starcie silnika, tylko po ok 10 minutach jazdy. Dlatego wilgoć na pasku wykluczam kategorycznie. Nawet na plastikowej osłonie silnika było sucho.Edi2 pisze: wystarczy , że się pasek będzie ślizgał i otrzymasz taki komunikat , sprawdź napinacz lub czy na pasku nie ma ropy lub oleju.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- Edi2
- Użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
- Edi2
- Użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
różnie bywaKompresssor pisze:Nie, z tym to już więcej roboty. Zajrzę po południu.Edi2 pisze:A szczotki sprawdzałeś ?
Ale szczotki przy tym przebiegu
a napięcie sprawdzałeś podczas pracy silnika ?
Ostatnio zmieniony 12 maja 2010, o 18:21 przez Edi2, łącznie zmieniany 1 raz.
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Ładowanie czy stan naładowania, bo to są dwie różne kwestie.Kompresssor pisze:Masz rację. A ładowanie wyświetla deska kiedy wejdzie się w tryb serwisowy. Łatwo sprawdzić.pleban pisze:Generalnie żadnego sygnału nie należy bagatelizować. W twoim przypadku możesz sam go wstępnie zdiagnozować mierząc napięcie ładowania.
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
- Edi2
- Użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Czyli wszystko w normie. Prawdopodobnie nastąpił chwilowy zanik ładowania. Niepokojącym problemem jeżeli chodzi o alternator jest brak ładowania, a poważnym problemem za wysokie ładowanie, obydwa te przypadki świadczą o uszkodzeniu regulatora napięcia, a brak ładowania również o zużytych szczotkach lub przepaleniu uzwojeń wirnika lub stojana.
[ Dodano: 2010-05-12, 11:54 ]
[ Dodano: 2010-05-12, 11:54 ]
Za mało gdyby akumulator był rozładowany a on ma 12,7V czyli super.Edi2 pisze:to za mało powinno być 14 - 14.5(najlepiej)Kompresssor pisze:Stan akumulatora po włączeniu zapłonu w poz 1 - 12,7V
Po odpaleniu ładowanie na wolnych obrotach 13,6V
może zaczyna szwankować regulator napięcia
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
No właśnie, czyli wracamy do punktu wyjścia. Olać i jeździć aż się powtórzy, czy wybulić 200 złociszy za podpięcie w ASO magicznej wtyczki.pleban pisze: Prawdopodobnie nastąpił chwilowy zanik ładowania.
[ Dodano: 2010-05-12, 11:56 ]
Tyle jest gdy tylko lekko przycisnę gaz.Edi2 pisze:to za mało powinno być 14 - 14.5(najlepiej)
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL