Alternator - odwiedź warsztat

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Alternator - odwiedź warsztat

Post autor: Kompresssor »

Koledzy, auto mam cacy, przebieg troszkę ponad 80 tyś - prawdziwy. Czy mogę tę komendę potraktować jako wybryk słynnej elektroniki, czy powoli szykować siano na nowy alternator. Pytanie raczej zadaję to tych kolegów, którzy coś takiego mieli i potem po jakimś czasie pojawiły się następne niespodzianki. Ewentualnie do czego jeszcze zajrzeć, bo;

otworzyłem maskę, pasek klinowy OK, alternator wzrokowo też OK, koło pasowe OK, luzów brak, kable wzrokowo OK.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Generalnie żadnego sygnału nie należy bagatelizować. W twoim przypadku możesz sam go wstępnie zdiagnozować mierząc napięcie ładowania.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

pleban pisze:Generalnie żadnego sygnału nie należy bagatelizować. W twoim przypadku możesz sam go wstępnie zdiagnozować mierząc napięcie ładowania.
Masz rację. A ładowanie wyświetla deska kiedy wejdzie się w tryb serwisowy. Łatwo sprawdzić.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Re: Alternator - odwiedź warsztat

Post autor: Edi2 »

Kompresssor pisze:Koledzy, auto mam cacy, przebieg troszkę ponad 80 tyś - prawdziwy. Czy mogę tę komendę potraktować jako wybryk słynnej elektroniki, czy powoli szykować siano na nowy alternator. Pytanie raczej zadaję to tych kolegów, którzy coś takiego mieli i potem po jakimś czasie pojawiły się następne niespodzianki. Ewentualnie do czego jeszcze zajrzeć, bo;

otworzyłem maskę, pasek klinowy OK, alternator wzrokowo też OK, koło pasowe OK, luzów brak, kable wzrokowo OK.
wystarczy , że się pasek będzie ślizgał i otrzymasz taki komunikat , sprawdź napinacz lub czy na pasku nie ma ropy lub oleju.
:oczko:
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Re: Alternator - odwiedź warsztat

Post autor: Kompresssor »

Edi2 pisze: wystarczy , że się pasek będzie ślizgał i otrzymasz taki komunikat , sprawdź napinacz lub czy na pasku nie ma ropy lub oleju.
:oczko:
Sprawdziłem. Jest OK. Pasek nowy, napinacz OK. Zero oleju czy czegoś innego tłustego. Pasek był suchy, zresztą wcześniej nie wjechałem w żadną kałużę. Nie stało się to też zaraz po starcie silnika, tylko po ok 10 minutach jazdy. Dlatego wilgoć na pasku wykluczam kategorycznie. Nawet na plastikowej osłonie silnika było sucho.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

A szczotki sprawdzałeś ?
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Edi2 pisze:A szczotki sprawdzałeś ?
Nie, z tym to już więcej roboty. Zajrzę po południu.

Ale szczotki przy tym przebiegu :mysli:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

Kompresssor pisze:
Edi2 pisze:A szczotki sprawdzałeś ?
Nie, z tym to już więcej roboty. Zajrzę po południu.

Ale szczotki przy tym przebiegu :mysli:
różnie bywa
a napięcie sprawdzałeś podczas pracy silnika ?
Ostatnio zmieniony 12 maja 2010, o 18:21 przez Edi2, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Kompresssor pisze:
pleban pisze:Generalnie żadnego sygnału nie należy bagatelizować. W twoim przypadku możesz sam go wstępnie zdiagnozować mierząc napięcie ładowania.
Masz rację. A ładowanie wyświetla deska kiedy wejdzie się w tryb serwisowy. Łatwo sprawdzić.
Ładowanie czy stan naładowania, bo to są dwie różne kwestie.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Stan akumulatora po włączeniu zapłonu w poz 1 - 12,7V

Po odpaleniu ładowanie na wolnych obrotach 13,6V
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

Kompresssor pisze:Stan akumulatora po włączeniu zapłonu w poz 1 - 12,7V

Po odpaleniu ładowanie na wolnych obrotach 13,6V
to za mało powinno być 14 - 14.5(najlepiej)
może zaczyna szwankować regulator napięcia
:oczko:
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Czyli wszystko w normie. Prawdopodobnie nastąpił chwilowy zanik ładowania. Niepokojącym problemem jeżeli chodzi o alternator jest brak ładowania, a poważnym problemem za wysokie ładowanie, obydwa te przypadki świadczą o uszkodzeniu regulatora napięcia, a brak ładowania również o zużytych szczotkach lub przepaleniu uzwojeń wirnika lub stojana.

[ Dodano: 2010-05-12, 11:54 ]
Edi2 pisze:
Kompresssor pisze:Stan akumulatora po włączeniu zapłonu w poz 1 - 12,7V

Po odpaleniu ładowanie na wolnych obrotach 13,6V
to za mało powinno być 14 - 14.5(najlepiej)
może zaczyna szwankować regulator napięcia
:oczko:
Za mało gdyby akumulator był rozładowany a on ma 12,7V czyli super.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

pleban pisze: Prawdopodobnie nastąpił chwilowy zanik ładowania.
No właśnie, czyli wracamy do punktu wyjścia. Olać i jeździć aż się powtórzy, czy wybulić 200 złociszy za podpięcie w ASO magicznej wtyczki.

[ Dodano: 2010-05-12, 11:56 ]
Edi2 pisze:to za mało powinno być 14 - 14.5(najlepiej)
Tyle jest gdy tylko lekko przycisnę gaz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Być czujnym i kontrolować!
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

I tak będę robił :tak:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”