Strona 4 z 5
: 2 lip 2014, o 20:09
autor: tomek k
Moja
Naprawiona
. U mnie też wyświetlał się BAS i ESP (ABS działał normalnie) po podłączeniu pod SD był błąd C1502. Do wymiany był zawór podciśnienia w serwie wspomagania hamulca. Niestety zawór nie występuje sam tylko z całym serwem. Po wymianie serwa żaden błąd już się nie pojawia. Może komuś się przyda ta informacja.
: 10 lis 2015, o 12:19
autor: trufel
Witam, mam to samo.
Świeci się BAS i nie działa tempomat, nie da się usunąć tego błędu, wniosek, uszkodzenie trwałe.
Czytam sobie i czytam i wychodzi na to, że ma uszkodzony czujnik nad pedałem hamulca.
według numeru części która została podana wcześniej
A 001 545 38 09
wygląda on tak
jjanicki pisze:W wersjach silnikowych: 004, 006, 016, 035, 045, 061, 064, 065 (druga trójka cyfr w VINie) przychodzi włącznik świateł stop o numerze: A 001 545 38 09.
I według opisu jaki podał kolega jjanicki, w wersji silnikowej 004, 006, 016, 035, 045, 061, 064, 065 (druga trójka w VINie) to u mnie są inne liczby - 245 , czyli owy czujnik nie będzie pasować ?
w DUDA CARS w Poznaniu czujnik ten 96 zł.
[ Dodano: 2015-11-10, 13:37 ]
U mnie ten czujnik jest tutaj
: 10 lis 2015, o 14:06
autor: Smart
Tak to ten numer czujnika A 001 545 38 09 do VIN WDB2032451F118449.
: 10 lis 2015, o 17:30
autor: trufel
STARY NOWY
STARY NOWY
KOSZTY
I 20 minut pracy
Wszystko działa jak należy
: 10 lis 2015, o 23:20
autor: mateusz726642
U mnie chyba całe serwo będzie bo czujnik stop w porządku
: 14 lis 2015, o 21:25
autor: larsson
Witam,u mnie tez wyswietla sie blad BAS ale i ESP , ABS,czujniki abs nowe ,sensor w kolumnie wymieniony(bo to on wg tzw.znawcow mial byc przyczyna problemu)ale zero efektow ,Wie moze ktos gdzie szukac rozwiazania
: 14 lis 2015, o 21:45
autor: jarod32
A programowanie skrętu robiłeś ?
: 14 lis 2015, o 21:52
autor: larsson
Nie ,ale po podlaczeniu pod kompa nie ma zadnej reakcji na ruchy kierownica,kompletnie zero sygnalu,co prawda nie bylo to robione w servisie MB ale cos chyba powinno pokazac.Dodam ze esp przestalo dzialac po wymianie czujnika abs,przedtem byl tylko komunikat zeby sprawdzic ale wszystko dzialalo
: 14 lis 2015, o 21:54
autor: jarod32
No to zrób .. jak jest opisane na forum. Na jakim interfejsie było to robione ?
: 14 lis 2015, o 22:11
autor: larsson
Szczerze mowiac nie wiem ale napewno nie na sd,Tyle ze te wszystkie bledy palily sie przed wymiana czujnika w kierownicy(steering angel sensor) komp. jedyne pokazal to ze nie ma pomiaru predkosci z obu tylnych kol i ze czujniki abs nie dzialaja,a sa nowe.Wiec juz kompletnie wiem w czym problem.Ps dzieki za kazda odpowiedz ktora moze cos pomoc
: 14 lis 2015, o 23:00
autor: Smart
Hmm ... jeśli wymieniłeś u siebie czujnik kąta skrętu o numerze A2034600149 (tak zrozumiałem z treści), bo taki jest prawidłowy do Twojego auta to musisz podjechać na SD celem usunięcia błędów itd. inaczej będzie jak jest chyba, że wsadzili Ci jakiś o innym numerze wtedy lipa. Jak podpinasz się pod system diagnostyczny nawet marki KopiącWoponęStachuWróży zawsze spisuj kody błędów jakie wyświetla, bo wtedy jest łatwiej odczynić egzorcyzmy.
Ps. Jeśli natomiast nie wymieniłeś czujnika stop o numerze A 004542114 to uczyń to czym prędzej i też jedź na SD jeśli błędy nie zgasną.
: 15 lis 2015, o 09:19
autor: edelos997
larsson, konieczna jest kalibracja czujnika kąta skrętu ! Operacja nie jest ani trudna ani czasochłonna ale wymaga dobrego diagnoskopu i chyba nie korzystałem do tej pory z niczego poza SD, żeby wykonać ją prawidłowo.
Co do odczytu z tylnych czujników, to pierwsze pytanie (wydaje się głupie, ale to najczęstsza przyczyna) Czy są zamontowane prawidłowo ? Czy nie maja delikatnych luzów ? Czy "czytniki" na piastach są całe ? Czy wiązka sterownik - czujnik nie jest przerwana ? (najczęściej "kruszą" się piny we wtyczce w miejscu połączenia czujnik - wiązka [takie dwa bolce])
[ Dodano: 2015-11-15, 09:22 ]
Teraz mnie jeszcze naszło czy czujnik kąta skrętu który wywalało Ci jako błędy w systemie to na pewno ten z kierownicy ? Być może ten wadliwy czujnik to ten w maglownicy ? Coś mi się wydaje że bez mądrej głowy z odpowiednim sprzętem będzie ciężko...
: 15 lis 2015, o 11:50
autor: jarod32
edelos997 pisze:larsson, konieczna jest kalibracja czujnika kąta skrętu ! Operacja nie jest ani trudna ani czasochłonna ale wymaga dobrego diagnoskopu i chyba nie korzystałem do tej pory z niczego poza SD, żeby wykonać ją prawidłowo.
A nie wystarczy (chyba ze trzy razy ) skręcić maksymalnie w lewo i w prawo ? Tak tylko pytam ...
: 15 lis 2015, o 11:59
autor: Smart
Do samej kalibracji czujnika tak ale nie wyczyścisz w ten sposób błędów zaszytych w zapamiętanych ... a tutaj w tym temacie według mnie to jest klucz. Takie moje doświadczenie. Nawet do ustawienia geometrii w naszych MB zaleca się podpięcie kompa, "ustawienie" czy sprawdzenie ustawienia wartości czujnika na "0" i wyczyszczeni ewentualnych błędów.
: 15 lis 2015, o 13:42
autor: edelos997
Smart pisze:Do samej kalibracji czujnika tak ale nie wyczyścisz w ten sposób błędów zaszytych w zapamiętanych ... a tutaj w tym temacie według mnie to jest klucz. Takie moje doświadczenie. Nawet do ustawienia geometrii w naszych MB zaleca się podpięcie kompa, "ustawienie" czy sprawdzenie ustawienia wartości czujnika na "0" i wyczyszczeni ewentualnych błędów.
Ogólnie ja takie kalibracje przeprowadzam podczas ustawiania geometrii, bo to gwarantuje precyzyjne ustawienie, pomimo tego że producent przewiduje do 2" błędu, dlatego to bardzo trafna uwaga.
jarod32 pisze:
A nie wystarczy (chyba ze trzy razy ) skręcić maksymalnie w lewo i w prawo ? Tak tylko pytam ...
Jeśli jest zapisany błąd w sterowniku (tego nie wiemy) to taka kalibracja nie przejdzie