2.0 163KM dlaczego gorsze siągi od 1.8

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
kali1981
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 lut 2010, o 21:35
VIN:
Lokalizacja: Jarosław

2.0 163KM dlaczego gorsze siągi od 1.8

Post autor: kali1981 »

Witam.

Mam okazję w najbliższym czasie kupić w bardzo dobrej cenie C 200 z Włoch.
I mam takie pytanie odnośnie danych które znalazłem w interniecie:

C 200 Kompressor 1796 cm 163 KM (120 kW) przy 5500 obr/min 240 Nm przy 3000 obr/min do 100km/h 9,1 s v max 234 km/h spalanie 8,3 l/100 km

C 200 Kompressor 1998 cm 163 KM (120 kW) przy 5300 obr/min 230 Nm przy 2500 obr/min do 100km/h 9,3 s v max 230 km/h spalanie 9,3 l/100 km

I ten drugi mam okazję kupić tylko dlaczego praktycznie pod każdym względem wypada gorzej od tego 1.8 czyli:
-gorzej do 100
-gorszy moment
-gorsza v max
- a do tego pali więcej

Czy ktoś wie o co z tym chodzi i w czym jest lepszy?
No może max moment ma szybciej ale i tak mniejszy niż ten 1.8.
Jedyne co mi do głowy przychodzi to to że może jest trwalszy.
Kovval
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 11 sty 2009, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kovval »

kali1981, Z tego co wiem to w opisie po prosty jest pomyłka, napisz jeszcze które roczniki bo to może być istotne, ale odpowiadając w jednym zdaniu to: C 200 Kompressor 1796 cm 163 KM - taka wersja jest na 100% a ten drugi przy pojemności 1998 cm był również sprzedawany tylko bez kompressora!!! Sprawa polega po prostu an tym, że do tego samego mesia włożyli kompressor i zmniejszyli pojemność do 1,8 L. Sam osobiście mam 1.8 z kompresorem tylko c180 i wiem, że jest identyczne c180 z silnikiem 2.0 bez kompressora i mniejszą mocą.

[ Dodano: 2010-02-18, 22:25 ]
kompressor kręci od samego dołu obrotów i będąc w Toruniu na zlocie sprawdzałem się z c200 bez kompressora i po mimo większej mocy tj. 163km a u mnie 143 zostawali w tyle... napewno mneij wyżyłowany bez kompressora jednak ja bym kupił z kompressorem napewno ładniej przyśpiesza, jedyne to problem z jego jeszcze późniejszym podkręceniem, tu podatniejsze są bez kompressora
Mercedes-Benz W203 C180 kompressor 2004r. podkręcony ;-) będzie się działo...
kali1981
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 lut 2010, o 21:35
VIN:
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: kali1981 »

Sugerowałem się głównie tym:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W203
ale szukam jeszcze innego źródła tylko na razie nie mogę znaleźć nic wiarygodnego.

[ Dodano: 2010-02-18, 22:44 ]
Ten co ja mam zamiar kupić to chyba ma kompresor bo z tyłu na klapie pisze kompresor i pojemność ma 2.0 tyle wiem ale ile to ma koni to już teraz nie wiem.

A tu się to niby potwierdza że 2.0 kompresor ma 163KM:
http://www.wroom.pl/dane,techniczne,mer ... ;7988.html
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Zarówno 2.0 jak i 1.8 mają kompresor.
2.0 to silnik M111 pojemność 1998 w W203 był montowany od roku 2000 gdy weszła do produkcji W203 do lipca 2002.
Po lipcu 2002 zastąpiono ten silnik nową konstrukcją M271 pojemność 1796 także z kompresorem.
Silniki M111 w C klasach miały
jako C180 bodajże 129 koni - Wolnossący
jako C200 163 konie - kompresor

M271
C180 143 konie - kompresor
C200 163 konie - kompresor
C230 192 konie - kompresor.
Kompresor jest napędzany paskiem i działa od najniższych obrotów silnika.
Stara konstrukcja M111 miała większy popyt na paliwo, była nieco trwalsza od nowszej w pewnych niuansach.
Zarówno jeden jak i drugi będzie dobrym wyborem :ok:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
kali1981
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 lut 2010, o 21:35
VIN:
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: kali1981 »

Dzięki z obszerne wyjaśnienie tylko teraz co innego mi się kupy nie trzyma bo tak:
Ja tego auta jeszcze na oczy nie widziałem bo ono jest we Włoszech.
A właścicielem tego auta jest 80 letni pan który ma kasy jak u nas teraz śniegu i zamówił sobie w salonie jakąś nową Toyotę terenową którą ma dostać w marcu i wtedy Mercedes będzie na sprzedasz.
To wszystko wiem od mojej znajomej która się nim tam opiekuje i wiem że cena będzie dobra tylko tak:
-auto jest ponoć 6 letnie i ma silnik 2.0 (tak twierdzi ten pan) czyli 2003-2004rok
-znajoma twierdzi że na klapie pisze c 200 kompresor
- ale ona twierdzi również że jest naklejka 141KW (ja przeliczyłem to na konie i wychodzi 192KM) a nie sądzę żeby 80 latek dla szpanu sobie to nalepił

Tylko jak ja składam to do kupy to wychodzi mi coś co nie istnieje bo:
mercfan pisze: Po lipcu 2002 zastąpiono ten silnik nową konstrukcją M271 pojemność 1796 także z kompresorem.
a on twierdzi że to 6 letnie auto z silnikiem 2.0
- na nim jest nalepka 141KW (czyli 192KM) taką moc miały ponoć kompresory ale oznaczone jako C 230 kompresor a nie C 200 kompresor

Dlatego za nic nie mogę dość do tego co to za silnik czy ktoś mi pomoże?
Bo jak ja składam to do kupy to mi wychodzi coś co nie istnieje. :bezradny:
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

-znajoma twierdzi że na klapie pisze c 200 kompresor
Kali, te C200 w tym roczniku nie oznacza pojemności. Jeżeli auto jest z 2004 roku, to ma silnik 1,8 z kompresorem. C200 oznacza, że ma 163 konie.

C180-143km
C200-163km
C230-192km

Ja mam dokładnie ten sam silnik. O spalaniu 8,3 litra można zapomnieć. No chyba, że w trasie. Mi pije 10 litrów.

Załatw VIN i zobaczymy co to jest.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
kali1981
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 lut 2010, o 21:35
VIN:
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: kali1981 »

Kompresssor pisze:Kali, te C200 w tym roczniku nie oznacza pojemności. Jeżeli auto jest z 2004 roku, to ma silnik 1,8 z kompresorem. C200 oznacza, że ma 163 konie.
Też mi się tak wydaje tylko teraz to nijak się ma do tego to co ten pan twierdzi że silnik ma pojemność 2.0 i już całkiem nijak się ma do tego ta nalepka 141KW która ponoć tam na 100% jest bo znajoma ją osobiście widziała i już na początku o niej mówiła ja nawet nie spodziewałem się że coś takiego się na mercedesach znajduje bo nigdy nie widziałem żeby KW naklejali.

A jeszcze zapytam:
C200 163 KM z 2004r ma pojemność 1.8
C230 192 KM z 2004 jaką ma pojemność silnika?

[ Dodano: 2010-02-19, 09:40 ]
I jeszcze jedno pytanie:
Kompresssor pisze:Ja mam dokładnie ten sam silnik. O spalaniu 8,3 litra można zapomnieć. No chyba, że w trasie. Mi pije 10 litrów.
Tego też jestem już całkowicie świadomy ale mógł byś mi powiedzieć ile ci pali jeżdżąc tylko po mieście bo szczerze ci powiem że spodziewałem się raczej powyżej 10L tylko nie wiem ile czy w 10L się mieści(chodzi mi o bardzo spokojną jazdę tylko po mieście).

I jeszcze zapytam czy ten merc ma komputer który pokazuje spalanie a jak tak to czy mówi prawdę?
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

no to poproś jeszcze o nr VIN ,karoserii ,powinno się wyjaśnić co to za silnik .
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

C230 192 KM z 2004 jaką ma pojemność silnika?
Też 1,8 :haha:

Jeżeli w mieście nie będziesz piłował, to 12 nie przekroczysz. U mnie jest dość specyficzna sprawa, bo auto rano robi 10 km i po południu drugie. Ciągle na zimnym silniku. Zanim się rozgrzeje, muszę go zgasić. Te 10-11 wychodzi mi peryferiach Poznania, dosłownie na pustych drogach.
Komputer liczący spalanie dzienne lub spalanie od ostatniego kasowania jak najbardziej jest. U mnie spalanie pokazuje dość precyzyjnie.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
miet
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2008, o 09:58
VIN:
Lokalizacja: L-n

Post autor: miet »

Kompresssor pisze:
C230 192 KM z 2004 jaką ma pojemność silnika?
Też 1,8 :haha:

Jeżeli w mieście nie będziesz piłował, to 12 nie przekroczysz. U mnie jest dość specyficzna sprawa, bo auto rano robi 10 km i po południu drugie. Ciągle na zimnym silniku. Zanim się rozgrzeje, muszę go zgasić. Te 10-11 wychodzi mi peryferiach Poznania, dosłownie na pustych drogach.
Komputer liczący spalanie dzienne lub spalanie od ostatniego kasowania jak najbardziej jest. U mnie spalanie pokazuje dość precyzyjnie.
Potwierdzam dla C200;)


A tak przy okazji, to skoro jest to jednostka 1.8, to ktoś wie coś konkretnego i sprawdzonego o tym że istnieje możliwość upgrade jednostki 163KM do 192KM poprzez zmianę parametrów? :D
Na http://www.autozine.org/html/Mercedes/C ... coupe.html coś więcej mowa o tym silniku. Jeśli dobrze zrozumiałem, to moc uzyskuje się poprzez odpowiednie dobranie parametrów. Tylko czy to możliwe i ktoś próbował?
SC C200 Kompressor 04
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

miet pisze:

A tak przy okazji, to skoro jest to jednostka 1.8, to ktoś wie coś konkretnego i sprawdzonego o tym że istnieje możliwość upgrade jednostki 163KM do 192KM poprzez zmianę parametrów? :D
Na http://www.autozine.org/html/Mercedes/C ... coupe.html coś więcej mowa o tym silniku. Jeśli dobrze zrozumiałem, to moc uzyskuje się poprzez odpowiednie dobranie parametrów. Tylko czy to możliwe i ktoś próbował?
Zapraszam do tego tematu:

viewtopic.php?p=48641#48641
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”