Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

szkoda że nie podałeś Panu nr.katalogowego tego termostatu ,sprawa byłaby na 100% jasna czy masz takie cos czy nie ,bo jak sądzę nie wielu wie że coś takiego istnieje .
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, o 20:03 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

kamyk128 pewnie pomacanie chłodnicy, ale tutaj pewnie zawsze ciepła będzie, bo on idealnie nie trzyma. Trzeba raczej wyjąć go później jak masz taką zawleczkę w nim, to wyjmij ją i uważaj, bo może z tego coś wystrzelić, bo ten plastik wychodzi i tam jest sprężyna i termostat jako taki sam w sobie, zagrzej wodę w czajniku wsadź termostat to jakiegoś naczynia i zalej go, później sprawdź, czy się chowa i tyle.....
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kamyk128
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 31 sty 2009, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kamyk128 »

A jak by zacisnąć rurkę ze by zamknąć obieg małego termostatu? Jak silnik osiągnie temperaturę tych 70*C, zacisnąć wężyk, przejechać się kawałem i zobaczyć co się będzie działo.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, o 18:55 przez kamyk128, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C220 CDI Sport Edition '06 Pozdrawiam;)
Prywatna galeria
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

ale chyba jemu kamyk128 chodzi o ten termostat układu paliwowego ,tak zrozumiałem .
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jakieś dziwne te twoje metody testowania. Nie wiem a jak temperatura paliwa zbyt mocno się podniesie?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kamyk128
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 31 sty 2009, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kamyk128 »

Nie wiem, tylko proponuje. Przy tych temperaturach raczej nie powinno nic takiego się stać a tym bardzie na odcinku 2-3 km.
W203 C220 CDI Sport Edition '06 Pozdrawiam;)
Prywatna galeria
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

nie kombinuj tylko jak chcesz coś osiągnąć do zaryzykuj i kup nowy bo inaczej możesz popaść w dużo większe koszty
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, o 19:03 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

No niby tak, ale pytanie czy na takim odcinku zauważysz różnicę. Ja zacisnąłbym przewody wyjął to coś i rozebrał, roboty na długość kawy, pod warunkiem, że sprężyna nie wleci Tobie do filiżanki.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Pisałem przecież, że oficjalnie według :mb: w W203 nie ma tego termostatu! Nie dziwne więc że człowiek z ASO nie mógł go znaleźć :haha:
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, o 20:10 przez tjwasiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kamyk128
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 31 sty 2009, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kamyk128 »

Czy była by różnica to nie wiem, w teorii powinna być. Z tym rozebraniem to dobry pomysł, tylko u mnie nie ma tego na wierzchu metalowe rurki schodzą pod zderzak i tyle. Na dobra sprawę to nie wiem czy takie cuś jest u mnie, moze po FL juz tego nie ma.
W203 C220 CDI Sport Edition '06 Pozdrawiam;)
Prywatna galeria
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Aaaaa, to kicha, bo u nas to jest nad zderzakiem, słuchaj, a termostat ten główny masz dobry? Po lifcie raczej problem niedogrzania CDI został ciut ogarnięty, więc może tylko tamten masz niesprawny.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kamyk128
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 31 sty 2009, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kamyk128 »

Niby poprawili a i tak czegoś mu brak w tamtym roku w zimę trzymał 90*C bez względu na temperaturę otoczenia.
Też tak myślałem ze ten główny jest walnięty nawet zakupiłem nowy ale w tym samym czasie pojawił sie ten wątek i woda z mózgu:haha:
PS. Jak sprawdzić czy mam elektryczny dogrzewacz, w menu nic niema a pod maska tez trudno zlokalizować bo zbyt wiele gratów jest.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, o 20:43 przez kamyk128, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C220 CDI Sport Edition '06 Pozdrawiam;)
Prywatna galeria
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A rura zasilająca chłodnicę jest ciepła?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Dogrzewacz jest na bloku silnika, pod kolektorem ssącym, przy rozruszniku. Próbuj patrzeć albo przez kolektor, albo pod kolektorem na sześcienną mniej więcej kostkę wiszącą na bloku.
Awatar użytkownika
kamyk128
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 31 sty 2009, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kamyk128 »

Jak sprawdzałem przy -17*C temp. silnika około 70*C rura była dosyć ciepła coś jak herbata zdatna do picia :oczko:. Przy dzisiejszej temperaturze -1*C 0*C miałem prawie 80*C
W203 C220 CDI Sport Edition '06 Pozdrawiam;)
Prywatna galeria
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”