Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
Moderator: Dziki Mar
- tjwasiak
- Użytkownik
- Posty: 501
- Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
Mój świetnie sobie radzi na ON ,chłopaki walcie do serwisów i pytajcie co i jak , nie sądzę że mam jakieś inne wyjątkowe auto a widać że gość z wiedział co mówi .Czasami teoria nawala .Teoria to tylko 10% doświadczenia i praktyki.
Tak to wygląda dzisia,j jazda po mieście, różnica temp. na plus do tej co miałem.
Tak to wygląda dzisia,j jazda po mieście, różnica temp. na plus do tej co miałem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, o 05:55 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Rozebrałem ten "zapasowy" i okazało się, że jest on sprawny, otwiera się i zamyka. Temperatura pełnego otwarcia wynosi 80*C, o czym świadczą 2 ostatnie cyfry na termostacie (na termostacie jako takim, nie na obudowie).Jeśli się nie mylę, to 85*C. Spróbuję to ustalić i napiszę.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- tjwasiak
- Użytkownik
- Posty: 501
- Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- rosmo
- Użytkownik
- Posty: 181
- Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Tak termostat ten po otwarciu powoduje, że jakiś drugi obieg chłodniczy (ale połączony z silnikowym) odpowiadający za utrzymywanie stałej temperatury paliwa, najwyraźniej niższą niż silnika. Z tymi podgrzewaczami, to niezwykle dziwna sytuacja, bo od termostatu tego odpowiedzialnego za chłodzenie silnika odchodzi przewód (ciecz płynie dopiero po otworzeniu się tego termostatu) do jakiegoś wymiennika ciepłą związanego z układem paliwowym.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- rosmo
- Użytkownik
- Posty: 181
- Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
To logiczne, bo jak wyjeżdżam z garażu +15st a na zewnątrz jest -15st, to z chłodnicy płyn by mroził paliwo a nie ogrzewał. Musi się najpierw ten główny termostat zacząć otwierać, by podgrzewać. Jak będę miał kiedyś ściągniętą pokrywę i będzie cieplej, to sobie te obiegi prześledzę. Na razie nie rozumiem, jak to może wpływać na szybsze dogrzewanie się silnika. Chociaż może jest tak, że przy otwartym/zepsutym małym termostacie jest za wczesne podawanie płynu na chłodnicę.
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
WDB2030161A654788
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- tjwasiak
- Użytkownik
- Posty: 501
- Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
ZTCP wygląda to następująco: z przewodu z termostatu chłodziwo płynie do "chłodnicy" paliwa, natomiast z tamtąd płynie poprzez ten mały termostat do tej dodatkowej chłodniczki, a wraca bodaj do "chłodnicy" oleju.
Teoretycznie więc przy sprawnym termostacie nie powinno mieć to wpływu na nagrzewanie silnika. Dziwi mnie więc niezgodność temperaturowa tych termostatów - przecież skoro główny otwiera się przy 92*, to przez większość czasu tamten drugi i tak pozostanie otwarty. No chyba że cały obieg wody jest dokładnie odwrotny. I wtedy mamy "by-pass" głównego termostatu.
Teoretycznie więc przy sprawnym termostacie nie powinno mieć to wpływu na nagrzewanie silnika. Dziwi mnie więc niezgodność temperaturowa tych termostatów - przecież skoro główny otwiera się przy 92*, to przez większość czasu tamten drugi i tak pozostanie otwarty. No chyba że cały obieg wody jest dokładnie odwrotny. I wtedy mamy "by-pass" głównego termostatu.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Z głównego termostatu przewód idzie do tego czegoś zaznaczonego na zdjęciu (przepraszam, że zaczerpnąłem je z prywatnej galerii w0wacika, ale nie miałem nic innego pod ręką), ale płyn płynie tam dopiero po otwarciu termostatu tego głównego. Czy w CDI jest jeszcze jakiś dodatkowo elektryczny podgrzewacz paliwa?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!