skrzynia automat
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
skrzynia automat
Witam,juz kiedys byl ten post ale postanowilem go ponowic. Czy ktos sie moze spotkal z czyms takim: jak na wstecznym (ASB) doda sie mocno gazu i od razu da po hamulcach albo wjezdzajac na wysoki kraweznik (czyli gaz i hamulec ) to po tym obroty faluja tak od ok.500 do 800 przez ok.3-4 sek.?? wiecie moze czy to cos nie dobrego sie dzieje ze skrzynia?? czy to moze cos innego?? Nie wystepuje to za kazdym razem.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
E 250 CGI AMG sedan
-
- Użytkownik
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 lut 2008, o 17:13
- VIN:
- Lokalizacja: W-wa
Ja miałem coś takiego w Audi A3.Ale to raczej nie jest od skrzyni u mnie to był silniczek krokowy.Ale nie wiem czy jest coś takiego w mercedesach, masz silnik benzynowy, a w mojej audi też jest benzynowy i było też tak, że obroty silnika skakały, dopiero po czasie się stabilizowało.Pojechałem do mechanika i mi przeczyścił.
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
-
- VIP
- Posty: 140
- Rejestracja: 1 cze 2008, o 09:31
- VIN: WDBRF61J92F257933
- Lokalizacja: Podlaskie
Podepnę się pod ten temat, aby nie bałaganić.
Jak wygląda sprawa obsługi serwisowej automatycznej skrzyni biegów ?
Samochód MB C240 jest z 2002 roku z przebiegiem 150 tys km i z olejem nic nie było robione, jest oryginał.
Gdzie najlepiej serwisować samochód, okolice Łomży, B-stoku, Zambrowa, Ostrołęki, Pułtuska ?
Automat pracuje bez jakichkolwiek zastrzeżeń, nic nie szarpie, no może jak jest zimny to potrzeba więcej borotów aby wrzucał poszczególne biegi, ale po przejechaniu krótkiego odcinka jest już w normie.
Jak określić poziom oleju w skrzyni, jakie są objawy jezeli oleju jest zbyt mało ?
I jeszcze takie pytanie eksploatacyjne, jeżeli stoimy w jakimś korku to lepiej trzymać automat w pozycji D i na hamulcu, czy bardziej wskazana jest pozycja P bądź N ?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki, gdyż jeżeli chodzi o eksploatację ASB jestem totalnym laikiem
Jak wygląda sprawa obsługi serwisowej automatycznej skrzyni biegów ?
Samochód MB C240 jest z 2002 roku z przebiegiem 150 tys km i z olejem nic nie było robione, jest oryginał.
Gdzie najlepiej serwisować samochód, okolice Łomży, B-stoku, Zambrowa, Ostrołęki, Pułtuska ?
Automat pracuje bez jakichkolwiek zastrzeżeń, nic nie szarpie, no może jak jest zimny to potrzeba więcej borotów aby wrzucał poszczególne biegi, ale po przejechaniu krótkiego odcinka jest już w normie.
Jak określić poziom oleju w skrzyni, jakie są objawy jezeli oleju jest zbyt mało ?
I jeszcze takie pytanie eksploatacyjne, jeżeli stoimy w jakimś korku to lepiej trzymać automat w pozycji D i na hamulcu, czy bardziej wskazana jest pozycja P bądź N ?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki, gdyż jeżeli chodzi o eksploatację ASB jestem totalnym laikiem
-
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: wawa
- bezwzględnie zmień olej i filtr. Jeśli spuszczony olej będzie ok (nie śmierdzący, nie spalony) wystarczy wymiana statyczna (bez płukania skrzyni)
stojąc w korku....zależy co masz na myśli. Jeśli piszesz o ruszać=>chwilę postać,=>ruszać to jedziesz na S/W/C (obojętnie). Jeśli natomiast czekasz kilka minut przed szlabanem....wyrzuć na N,P
Warto raz na jakiś czas podjechać do warsztatu (weź go najpierw znajdź ) coby podłączyli się aparaturą do ciśnień.
WAŻNE
Jakikolwiek niepokojący objaw BEZWZGLĘDNIE usuwać BIEGIEM. Nie czekać na rozwój wypadków. Samo nie zniknie a może rozwalić kilka innych elementów. ASB to jak domino.
stojąc w korku....zależy co masz na myśli. Jeśli piszesz o ruszać=>chwilę postać,=>ruszać to jedziesz na S/W/C (obojętnie). Jeśli natomiast czekasz kilka minut przed szlabanem....wyrzuć na N,P
Warto raz na jakiś czas podjechać do warsztatu (weź go najpierw znajdź ) coby podłączyli się aparaturą do ciśnień.
WAŻNE
Jakikolwiek niepokojący objaw BEZWZGLĘDNIE usuwać BIEGIEM. Nie czekać na rozwój wypadków. Samo nie zniknie a może rozwalić kilka innych elementów. ASB to jak domino.
C270 CDI 2002r
-
- VIP
- Posty: 140
- Rejestracja: 1 cze 2008, o 09:31
- VIN: WDBRF61J92F257933
- Lokalizacja: Podlaskie
-
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: wawa
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
[I jeszcze takie pytanie eksploatacyjne, jeżeli stoimy w jakimś korku to lepiej trzymać automat w pozycji D i na hamulcu, czy bardziej wskazana jest pozycja P bądź N ?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki, gdyż jeżeli chodzi o eksploatację ASB jestem totalnym laikiem[/quote]
Zrzucaj na N. W czasie postoju na hamulcu skrzynia nadal pracuje co przyspiesza zużycie oleju.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki, gdyż jeżeli chodzi o eksploatację ASB jestem totalnym laikiem[/quote]
Zrzucaj na N. W czasie postoju na hamulcu skrzynia nadal pracuje co przyspiesza zużycie oleju.
-
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: wawa
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
rob tak jak mowi kolega krolik2002, wlasnie takie zrzucanie co chwile z D na N dobija sktrzynie a nie trzymanie hamulca. czasem widze debili ktorzy na swiatlach wrzucaja sobie na P bo nóżka ich boli czy co?? a potem jak zielone sie zapala to osły stoja zamiast od razu ruszyc.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
E 250 CGI AMG sedan
- p4ul
- VIP
- Posty: 206
- Rejestracja: 4 sty 2008, o 18:06
- VIN: WDB2030611F049207
- Lokalizacja: Ostróda
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 10 kwie 2008, o 19:45
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Witam ja też posiadam ASB i niedawno wymieniałam olej w skrzyni w serwisie mówią, że olej wymienia się po ok 100 tyś a potem już niby nigdy . Ja wymieniałam w Szczecinie u Zientary to coś w rodzaju serwisu ale dużo taniej koszt wymiany 306 zł razem z olejem i filtrami w serwisie wołali w jedny 600 a w drugim 700 zł. Pozatym co do obsługi z tego co wiem jak najmniej bawimy się przekładnią nawet jak przekładamy z pozycji N na D to czekamy aż minie tak zwane szapnięcie i ruszamy bo tam jest taki wałek i musi on wskoczyć we właście miejsce, Tak samo powoli wciskamy gaz gdy zmieniamy z D na R i odwrotnie. Zresztą czuję się kiedy już zasoczy bieg.
C240, 170KM, 2001 ASB
-
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: wawa
co masz na myśli bo chyba nie rozumiem????patii22 pisze:Tak samo powoli wciskamy gaz gdy zmieniamy z D na R i odwrotnie
co do wymiany oleju w skrzyni to faktycznie mam mieszane uczucia. Gdybym miał auto od nowości wymieniałbym co 40kkm ale gdy kupuje się samochód z przebiegiem np. 150kkm to cholera wie co się stanie po wymianie płynu. Może być wszystko ok a może wypłukać jakiś syf, który zapcha/zniszczy np. płytę sterującą z miliardem zaworków itp. pierdół.
PS
W aucie żony (japońska skrzynia Aisin) wymieniłem płyn po 70kkm (oryginalnie) i po przejechaniu 8kkm zaczyna (baaardzo żadko) szarpać na gorącym silniku przy włączaniu D. Nie wróży to niczego dobrego. Oczywiście to może być zbieg okoliczności ale to objaw związany z olejem (zimny ok, gorący czasem szarpnie)
Generalnie automat byłby super sprawą gdyby ktoś to umiał naprawić. Warsztatów jest 1000 ale co z tego.....99% to patałachy/naciągacze
C270 CDI 2002r
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 10 kwie 2008, o 19:45
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Tzn. gaz wciskamy dopiero po tzw szarpnięciu nie w tej samej chwili bo jakiś tam wałek w skrzyni musi wskoczyć na swoje miejsce. Np. Zawracanie w manualu jest o tyle łatwiejsze bo gdy trzeba wykonać szybko manewr tył i przód nie ma problemu z przekładnią natomiast w automacie są takie szarpnięcia i tu właśnie trzeba uważać bo można skrócić żywotność skrzyni.krolik2002 pisze:co masz na myśli bo chyba nie rozumiem????
C240, 170KM, 2001 ASB