Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch
Moderator: Dziki Mar
- arturgaga
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
- VIN:
- Lokalizacja: Słupsk
- tjwasiak
- Użytkownik
- Posty: 501
- Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Miło poczytać farmazony opowiadane przez "fachowców" przez duże F
Pompę można uszczelnić. Nie trzeba do tego nawet być warsztatem specjalistycznym. Istnieje niestety ryzyko, że pompa została podmieniona na totalną padaczkę przez warsztat, który miał ją uszczelnić.
A odnośnie problemów po regeneracji pompy, nie widzę innej możliwości udzielenia jakiejkolwiek sensownej porady jak uzyskanie kodów błędów zapisanych w sterowniku. Stawiam na problem z ciśnieniem w railu.
Pompę można uszczelnić. Nie trzeba do tego nawet być warsztatem specjalistycznym. Istnieje niestety ryzyko, że pompa została podmieniona na totalną padaczkę przez warsztat, który miał ją uszczelnić.
A odnośnie problemów po regeneracji pompy, nie widzę innej możliwości udzielenia jakiejkolwiek sensownej porady jak uzyskanie kodów błędów zapisanych w sterowniku. Stawiam na problem z ciśnieniem w railu.
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Może zrobię trochę OT ale odniosę się do wypowiedzi tjwasiak-a, który poruszył ważną rzecz...
Jestem zdania, że nie należy zostawiać samochodu bez pilnowania ludziom, których się nie zna. Szczególnie, że mercedes to nie jest tania zabawka do eksperymentów i nauki dla mechaników, którzy w szkole mieli w głowie za przeproszeniem tylko "dupy".
Niestety porobiło się tak , że część ludzi nie chce żyć ze swojej pracy, tylko z kombinowania.
arturgaga, walcz i nie odpuszczaj.
Jestem zdania, że nie należy zostawiać samochodu bez pilnowania ludziom, których się nie zna. Szczególnie, że mercedes to nie jest tania zabawka do eksperymentów i nauki dla mechaników, którzy w szkole mieli w głowie za przeproszeniem tylko "dupy".
Niestety porobiło się tak , że część ludzi nie chce żyć ze swojej pracy, tylko z kombinowania.
arturgaga, walcz i nie odpuszczaj.
w168, w203, w123
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Odnośnie Warsztatów przez duże W, to niestety ludzie robią coś o czym nie mają pojęcia i nie chcą się przyznać do błędu. Jest to nagminne niestety, i niestety wiele ASO też źle działa... W Piasecznie spalono w moim aucie tylnego SAMa. W dodatku podłączyli uszkodzony moduł pod fotelem kierowcy o co ich nikt nie prosił - efekt był taki, że bateria padła po paru godzinach stania. Jak składałem swój silnik u znajomego w warsztacie i słyszałem teorie teoretyczne, to mi się lepiej robiło na sercu . Może nie wszyscy mają o autach pojęcie, nie mają czasu, ale ja wszystko u siebie robię sam. Poza wizytą w ASO w Warszawie na Gottlieba Daimlera, gdzie gwarancyjnie wymieniałem stabilizator i przy okazji klocki tylne . Dlatego też otwieram swój warsztat, ale o tym w innym wątku w innym dzialemugger pisze:Może zrobię trochę OT ale odniosę się do wypowiedzi tjwasiak-a, który poruszył ważną rzecz...
Jestem zdania, że nie należy zostawiać samochodu bez pilnowania ludziom, których się nie zna. Szczególnie, że mercedes to nie jest tania zabawka do eksperymentów i nauki dla mechaników, którzy w szkole mieli w głowie za przeproszeniem tylko "dupy".
Niestety porobiło się tak , że część ludzi nie chce żyć ze swojej pracy, tylko z kombinowania.
arturgaga, walcz i nie odpuszczaj.
S203 C270 CDI Avantgarde '02
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
- arturgaga
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
- VIN:
- Lokalizacja: Słupsk
w0wacik - masz racje - nie ma jak na sobie polegać
po kilku odwiedzinach warsztatu nie doszło do porozumienia - ale przez przypadek sam znalazłem dlaczego pompa była mokra
okazuje się że pseudo "Fachowiec" źle założył mocowanie przewodu paliwowego tj. biały klipsik - wsuwka odwrotnie była wsunięta ( w odwrotną stronę ; góra -dół ) .
znalazłem to podczas jazdy - kiedy zgasł mi samochód - po prostu wyskoczył przewód paliwowy ( zaznaczyłem go strzałką na zdjęciu ) .Po założeniu jest ok - nic nie cieknie .
Chyba mało prawdopodobne żeby okazało się za jakiś czas że jednak będzie ciekło - że pompa jest jednak krzywa - bo jakby była krzywa to by chyba już ciekła ???
Jak myślicie ???
po kilku odwiedzinach warsztatu nie doszło do porozumienia - ale przez przypadek sam znalazłem dlaczego pompa była mokra
okazuje się że pseudo "Fachowiec" źle założył mocowanie przewodu paliwowego tj. biały klipsik - wsuwka odwrotnie była wsunięta ( w odwrotną stronę ; góra -dół ) .
znalazłem to podczas jazdy - kiedy zgasł mi samochód - po prostu wyskoczył przewód paliwowy ( zaznaczyłem go strzałką na zdjęciu ) .Po założeniu jest ok - nic nie cieknie .
Chyba mało prawdopodobne żeby okazało się za jakiś czas że jednak będzie ciekło - że pompa jest jednak krzywa - bo jakby była krzywa to by chyba już ciekła ???
Jak myślicie ???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 83
- Rejestracja: 8 wrz 2008, o 21:02
- VIN: WDB2032041F377249
- Lokalizacja: z internetu
Witam ja mam właśnie taki problem z cieknącą pompą i chciałbym samemu wymienić uszczelniacze czy możesz mi opisać jak to się robi może jakieś fotki masz albo rysunkitoomek4 pisze:Cześć Tomalo tu masz linka na taki zestaw do uszczelniania pompy , porządna firma po dwóch dniach towar miałem w domu.
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=840069711
Pompę sam uszczelniłem , trochę się na wkurzałem za pierwszym razem , bo po montażu znów mi ciekło , a to dlatego że nie wymieniłem wszystkich uszczelniaczy , tylko po łepkach.
I się zemściło , ale za drugim razem poszło już łatwiej , nie jest to takie trudne. Musisz tylko uważać , na małe metalowe dystanse jak rozbierzesz sekcje . musisz przytrzymać ręką jak rozbierasz sekcje bo jest tam sprężyna , nie za mocna ale dekielek potrafi wypchnąć. Jak byś potrzebował kolejności demontażu to daj znać to ci opisze.
C 200cdi W203 2002r.
Vin. WDB2032041F377249
Vin. WDB2032041F377249
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 sty 2010, o 13:17
- VIN:
- Lokalizacja: poznań
-
- VIP
- Posty: 58
- Rejestracja: 9 lip 2008, o 11:26
- VIN:
- Lokalizacja: Wyszków
Pamiętaj o dokręcaniu śrub - te w sekcjach muszą być dokręcone b. mocno ( inaczej pompa będzie ciekła - ja za pierwszym razem dokręcałem na tzw. wyczucie - po kilkunastu minutach jazdy pojawił się wyciek ) , natomiast przy mocowaniu pompy do silnika trzeba uważać aby nie ukręcić śrub.
w 203 200cdi combi
-
- VIP
- Posty: 82
- Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
- VIN:
Wczoraj w końcu znalazłem chwilę i zabrałem się za uszczelnienie swojej pompy, zrobiłem to trochę późno ponieważ wyciek dość mocno zabryzgał przód silnika, ale dwie butelki rozpylonej benzyny ekstrakcyjnej załatwiły problem, teraz znów milo popatrzeć bo wszystko jest szczelne i suche.
Pompę wykręca się banalnie prosto, trochę plastików, pasek osprzętu, trzy węże przy pompie i możemy przystąpić do ruszenia trzech ostatnich śrub mocujących pompę. Wyjęcie pompy zajęło mi może 20 minut, nie licząc mycia silnika.
Po odkręceniu dekla sekcji trochę się zawiodłem ponieważ uszczelka z której ciekło to nie zwykły oring tylko gumowe kółeczko z małym dzióbkiem, tak więc już wiedziałem, że czeka mnie kurs do Warszawy po oryginalny zestaw naprawczy. 190 zł w plecy i w ręku komplet uszczelek do pompy, z wyjątkiem głównego oringu na połączeniu pompy z głowicą i symeringu na wałku. W tej cenie trochę przesadzili bo uważam, że powinno być wszystko. Tak czy siak cieszę się, że kupiłem owy zestaw ponieważ były w nim jednorazowe uszczelki stożkowe (takie małe kółeczko gdzieś o średnicy 5 mm z bokami ściętymi na stożek) ten element zagniata się podczas dokręcania cylindra pompy, tak więc raz zagnieciona później mogla by nie trzymać. Dodatkowo w zestawie miałem 8 małych oringów i 8 plastikowych dystansów.
Rozkręcenie, umycie i wymienia uszczelek zajęła mi ok 40 minut. Przy rozkręcaniu pompy grunt to dokładnie przyjrzeć się wszystkim elementom ponieważ jest tam kilka drobiazgów które włożone na odwrót spowodują złą pracę pompy. Tak czy siak każdy kto ma trochę smykałki i wyobraźni poradzi sobie z tym bez problemu.
Przy okazji warto wymienić dwa oringi uszczelniające na zasilaniu i powrocie pompy, są po lewej stronie pompy.
Po takiej naprawie mamy pewność, że nasza pompa jest szczelna.
Pozdrawiam,
Tomek
Pompę wykręca się banalnie prosto, trochę plastików, pasek osprzętu, trzy węże przy pompie i możemy przystąpić do ruszenia trzech ostatnich śrub mocujących pompę. Wyjęcie pompy zajęło mi może 20 minut, nie licząc mycia silnika.
Po odkręceniu dekla sekcji trochę się zawiodłem ponieważ uszczelka z której ciekło to nie zwykły oring tylko gumowe kółeczko z małym dzióbkiem, tak więc już wiedziałem, że czeka mnie kurs do Warszawy po oryginalny zestaw naprawczy. 190 zł w plecy i w ręku komplet uszczelek do pompy, z wyjątkiem głównego oringu na połączeniu pompy z głowicą i symeringu na wałku. W tej cenie trochę przesadzili bo uważam, że powinno być wszystko. Tak czy siak cieszę się, że kupiłem owy zestaw ponieważ były w nim jednorazowe uszczelki stożkowe (takie małe kółeczko gdzieś o średnicy 5 mm z bokami ściętymi na stożek) ten element zagniata się podczas dokręcania cylindra pompy, tak więc raz zagnieciona później mogla by nie trzymać. Dodatkowo w zestawie miałem 8 małych oringów i 8 plastikowych dystansów.
Rozkręcenie, umycie i wymienia uszczelek zajęła mi ok 40 minut. Przy rozkręcaniu pompy grunt to dokładnie przyjrzeć się wszystkim elementom ponieważ jest tam kilka drobiazgów które włożone na odwrót spowodują złą pracę pompy. Tak czy siak każdy kto ma trochę smykałki i wyobraźni poradzi sobie z tym bez problemu.
Przy okazji warto wymienić dwa oringi uszczelniające na zasilaniu i powrocie pompy, są po lewej stronie pompy.
Po takiej naprawie mamy pewność, że nasza pompa jest szczelna.
Pozdrawiam,
Tomek
- tjwasiak
- Użytkownik
- Posty: 501
- Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie przymierzam się do uszczelnienia pompy w. ciśnienia
i potrzebuję kilku informacji:
- jakieś namiary oprócz ASO na zestaw
- na ruskim EPC nie ma rozebranej pompy czyli wszystkich uszczelniaczy na sekcjach
jak ktoś ma takie info to ja poproszę
- jaki jest moment dokręcania pompy i sekcji
- co wiecie na temat (47) A 611 078 00 49 VALVE (SHUT-OFF VALVE) czy warto wymienić
dzięki za wszelkie info
i potrzebuję kilku informacji:
- jakieś namiary oprócz ASO na zestaw
- na ruskim EPC nie ma rozebranej pompy czyli wszystkich uszczelniaczy na sekcjach
jak ktoś ma takie info to ja poproszę
- jaki jest moment dokręcania pompy i sekcji
- co wiecie na temat (47) A 611 078 00 49 VALVE (SHUT-OFF VALVE) czy warto wymienić
dzięki za wszelkie info
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 wrz 2010, o 10:29
- VIN:
- Lokalizacja: mazowieckie
Witam ja też przymierzam sie do uszczelniania pompy i mam takie pytanie czy ten zestaw naprawczy to jest uniwersalny i bedzie pasował do mojego c200cdi?
zestaw naprawczy
zestaw naprawczy
C200 CDI, 2002r, sedan
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
sasha wygląda na to że tak
właśnie dostałem odpowiedź od sprzedającego i:
-numery jakie udało mi się odczytać z tabliczki znamionowej to :
A611 070 05 01 oznaczenie merc
0 445 010 008 oznaczenie bosch
pytanie czy ten zestaw będzie pasował chodzi mi o uszczelnienie pomy wzg. silnika i sekcji również
- ten zestaw pasuje dokładnie do Pańskiej pompy.
Cena za zestaw naprawczy (uszczelki głowiczek pompy i sekcji tłoczących) - 80zł
Dodatkowo w pompie wymianie podlegają dwa simeringi wałka napędowego.
Cena simmeringa 25zł/szt
Ceny brutto,
Paragon lub faktura VAT
W załaczniku przesyłam rysunek części składowych pompy.
właśnie dostałem odpowiedź od sprzedającego i:
-numery jakie udało mi się odczytać z tabliczki znamionowej to :
A611 070 05 01 oznaczenie merc
0 445 010 008 oznaczenie bosch
pytanie czy ten zestaw będzie pasował chodzi mi o uszczelnienie pomy wzg. silnika i sekcji również
- ten zestaw pasuje dokładnie do Pańskiej pompy.
Cena za zestaw naprawczy (uszczelki głowiczek pompy i sekcji tłoczących) - 80zł
Dodatkowo w pompie wymianie podlegają dwa simeringi wałka napędowego.
Cena simmeringa 25zł/szt
Ceny brutto,
Paragon lub faktura VAT
W załaczniku przesyłam rysunek części składowych pompy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Dzisiaj zauważyłem, że i u mnie też będzie wymiana się kroiła. Wypaca się trochę ON spod dwóch dekli (tych dolnych). Piekarni nie ma, bo wszystko pracuje jak złoto, tylko widać, że jest wilgotno.
Pytanie ojca, który miał do czynienia z dieselami, ale starymi brzmiało, czy istnieje konieczność lub wskazanie regulacji czegokolwiek
Pytanie ojca, który miał do czynienia z dieselami, ale starymi brzmiało, czy istnieje konieczność lub wskazanie regulacji czegokolwiek
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!