Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

w0wacik pisze:
w0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
Na pompie, to nie pompę do głowicy...

na pompie są również trzy śruby dociskające ją do głowicy
Tomalo
VIP
Posty: 82
Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
VIN:

Post autor: Tomalo »

Nie przemyślałem wcześniej sprawy, bo jeżeli ciekło by spod pompy do rzeczywiście byłby to olej a nie ropka, a ja mam ewidentny wyciek ropy. Ponieważ i tak wyjmę całą pompę to wymienię wszystkie uszczelki włącznie z tą na wejściu do głowicy.
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

Tomalo pisze:Nie przemyślałem wcześniej sprawy, bo jeżeli ciekło by spod pompy do rzeczywiście byłby to olej a nie ropka, a ja mam ewidentny wyciek ropy. Ponieważ i tak wyjmę całą pompę to wymienię wszystkie uszczelki włącznie z tą na wejściu do głowicy.
Spod pompy cieknie ropa, a nie olej. Też byłem przekonany, że ewentualnie by ciekło do silnika stamtąd, ale w głowicy jest takie malutkie nacięcie na powierzchni przy otworze na pompę. Olej stamtąd nie pocieknie, bo łańcuch za mało go rozbryzguje, a ewentualnie spływający z głowicy ma zbyt niskie ciśnienie.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
toomek4
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
VIN:
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: toomek4 »

Cześć Tomalo tu masz linka na taki zestaw do uszczelniania pompy , porządna firma po dwóch dniach towar miałem w domu.
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=840069711
Pompę sam uszczelniłem , trochę się na wkurzałem za pierwszym razem , bo po montażu znów mi ciekło , a to dlatego że nie wymieniłem wszystkich uszczelniaczy , tylko po łepkach.
I się zemściło , ale za drugim razem poszło już łatwiej , nie jest to takie trudne. Musisz tylko uważać , na małe metalowe dystanse jak rozbierzesz sekcje . musisz przytrzymać ręką jak rozbierasz sekcje bo jest tam sprężyna , nie za mocna ale dekielek potrafi wypchnąć. Jak byś potrzebował kolejności demontażu to daj znać to ci opisze. :rotfl:
W 203 2.2 CDI/2002
Tomalo
VIP
Posty: 82
Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
VIN:

Post autor: Tomalo »

Dzięki, mam jeszcze pytanie, na aukcji w tej niebieskiej torebce jest uszczelka okrągła z takim wybrzuszeniem gdzie ona idzie? Jeśli nie jest od pompy to nie będę kupował tego zestawu bo oringi dopasuję w każdym sklepie motoryzacyjnym za kilka złotych. A prawdę mówiąc to te z aukcji tez mogą być dobrane do tych z oryginalnego zestawu. Zobaczę jeszcze, najpierw zadzwonię do MB Polska w Warszawie, mam blisko a już nie raz się przekonałem, że mają najtaniej. Miałem wyjąć tę pompę dzisiaj ale z lenistwa tego nie zrobiłem:) Tak czy siak sprawa pilna bo wewnątrz czuć ropkę, myślę, że w przyszłym tygodniu zabiorę się za to. Napisze gdzie kopiłem zestaw i ile to kosztowało. Ktoś kiedyś pisał na forum, że kupił oringi do swojej pompy w sklepie motoryzacyjnym za kilka zł.
Pozdrawiam.
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

Tomalo pisze:Dzięki, mam jeszcze pytanie, na aukcji w tej niebieskiej torebce jest uszczelka okrągła z takim wybrzuszeniem gdzie ona idzie? Jeśli nie jest od pompy to nie będę kupował tego zestawu bo oringi dopasuję w każdym sklepie motoryzacyjnym za kilka złotych. A prawdę mówiąc to te z aukcji tez mogą być dobrane do tych z oryginalnego zestawu. Zobaczę jeszcze, najpierw zadzwonię do MB Polska w Warszawie, mam blisko a już nie raz się przekonałem, że mają najtaniej. Miałem wyjąć tę pompę dzisiaj ale z lenistwa tego nie zrobiłem:) Tak czy siak sprawa pilna bo wewnątrz czuć ropkę, myślę, że w przyszłym tygodniu zabiorę się za to. Napisze gdzie kopiłem zestaw i ile to kosztowało. Ktoś kiedyś pisał na forum, że kupił oringi do swojej pompy w sklepie motoryzacyjnym za kilka zł.
Pozdrawiam.
Na aukcji może być zestaw do uszczelnienia pompy z innego auta :oczko:
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
cygarko
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 15 gru 2009, o 15:56
VIN:
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: cygarko »

witam w moim c 220 automat (02r) uszczelniłem pompe wysokiego cisnienia ..zestaw naprawczy 175 zł zasada sosnowiec ...było troszke pracy ale juz jest ok pali na dotyk bo objawy były takie ze poprostu na mrozie układ sie rozszczelniał i kapa -auto kręciło a nie chciało zapalic.nie wiem od czego ale w tej pompie była bardzo duza przerwa na sciance musiałem to szlifowac i cały dzien sie przy tym bawiłem zeby zniwelowac przeswit i było wszystko szczelne .mozecie mi powiedziec od czego sie tak zrobiło-taki dyzy przeswit ?
zen
VIP
Posty: 58
Rejestracja: 9 lip 2008, o 11:26
VIN:
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: zen »

Witam. Mam pytanie ( czeka mnie uszczelnianie pompy - na mrozie też poleci mi trochę paliwa z pod pompy , po rozgrzaniu się silnika problem zanika - ale pozostaje przykry zapach z nawiewów) czy po wymontowaniu pompy trzeba ja jakoś specjalnie ustawiać i jak to jest z dokręcaniem jej do silnika , nie dysponuję specjalnymi narzędziami ani kluczem dyno metrycznym - mam komplet naprawczy z mb jest w nim po 6 różnych uszczelek i kilka takich duzych - czy to wystarczy. Pozdrawiam.
w 203 200cdi combi
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Polecam wymianę śrub mocujących pompę. Należy je dokręcać naprawdę delikatnie - MB przewiduje dokręcanie pompy do głowicy momentem 14Nm.
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

witam. czy prawdą jest że tej pompy nie da się uszczelnić ?????
pytam ponieważ naprawiałem (uszczelniałem ) tą pompę w warsztacie samochodowym zajmującym się naprawą pomp - i po tygodniu znowu mi zaczęła przeciekać .Pan który mi to uszczelniał (sam szef) stwierdził że wszystko zrobił dobrze i nie przyjął mi reklamacji . Odpowiedział ,że pompe trzeba kupić nową bo tej nie da się uszczelnić - powodem niby ma być lekkie wykrzywienie - spowodowane przegrzaniem !
Nadmieniam , że nigdy nie przegrzałem silnika - a tym bardziej teraz jak jest zima i minus 10 na dworze.
Proszę o odpowiedź czy to faktycznie tak może być .
dziękuję i pozdrawiam
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
PT
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:42
VIN:
Lokalizacja: Kutno

Post autor: PT »

Witam. Mam podobny problem z pompą wysokiego ciśnienia c-klasie 2,2CDI rok 2003.
Samochódł nie chciał zapalać a wczesniej odpalał coraz ciężej. W warsztacie stwierdzono że trzeba zrobić uszczelnirnie pompy wysokiego ciśnienia. Zrobiono to uszczelnienie. Od tego czasu samochód gaśnie w trakcie jazdy przy płynnym przyspieszaniu i zapala się komunikat EPC. Zrobiono próbe przelewową co wykazało że wtryski są ok. Przegląd był robiony miesiąc temu i wszystkie filtry zostały wymienione łącznie z filtrem paliwa. Do tego nieraz nie po dłuższym postoju nie chce zapalić. Gdzie szukać przyczyny ponieważ mój mechanik nie wie co jest grane. Osobiście przypuszczam że uszczelnienie pompy zostało źle wykonane lub nie dokładnie. Proszę o pilną pomoc.
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Kolejna śpiewka mechaników imbecyli co tylko chcą bić kasę... Poproś go aby ci udowodnił, że pompa jest wykrzywiona, swoją drogą w jaki sposób to stwierdził? - na oko?
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

arturgaga czy masz samochód z drugiej ręki (może poprzedni właściciel przegrzał), niemniej jednak niech on to udowodni, że pompa jest krzywa.
PT może coś jest nie tak z pompą zasilającą (obok pompy wysokiego ciśnienia), może coś źle złożyli.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

mugger - on to stwierdza na oko , twierdzi tak tylko - "bo nadal cieknie i nie może być innej przyczyny - bo jaka "pyta.
umoralnia mnie że pompa jest z żeliwa i napewno jest skrzywiona - mówi że żeliwo mogło się utlenić
A można jakoś sprawdzić - udowodnić że pompa jest krzywa ???
A Auto faktycznie mam z drugiej ręki tj. 2002r C- klase 2.2 diesel , jeżdżę nim rok i dotąd było wszystko ok
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

arturgaga, nie daj się! Znając życie mechanik chciał być cwańszy jak mądrzejszy i nie wymienił wszystkich uszczelek. Teraz nie chce sobie brudzić rąk. Niech nie bredzi o skrzywionej pompie, chyba, że sam ją pokrzywił, tylko niech naprawia do skutku. Ty pojechałeś na uszczelnienie pompy. Pompa dalej cieknie więc zapłaciłeś za coś co nie zostało zrobione. Walcz o swoje! :oczko:

Miło, że się z nami przywitałeś w stosownym dziale... :uee:
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”